گیلان، زیباکنار
0133416

انواع سبک‌های طراحی ویلا در دنیا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
سبک‌های طراحی ویلا

قدم‌زدن در خیابان‌های شمال دست کمی از ورق‌زدن ژورنال‌های مطرح دنیا ندارد. اگر یک گشت ساده در خیابان‌های شمالی‌ترین شهرهای کشور بزنید با انواع و اقسام طراحی‌های مختلف ویلا روبه‌رو می‌شوید. با ورق‌زدن ژورنال‌ها نیز سبک‌های متنوعی را خواهید دید. بنابراین سبک انتخابی برای طراحی ویلا علاوه بر فاکتورهایی همچون شرایط آب‌وهوایی و منطقه استقرار و شرایط جغرافیایی به فاکتور دیگری هم بستگی دارد که آن سلیقه صاحب ویلا و نظر طراح است.

این تنوع در حق انتخاب در واقع نشات ‌رفته از تنوع در سبک‌های مختلف طراحی ویلا است. سبک‌های متنوعی برای طراحی ویلا در دنیا پیاده‌سازی می‌شود که هرکدام در نوع خود لطف و زیبایی خاصی دارند. اما این سبک‌ها چه انواعی دارند و ویژگی‌های هرکدام چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا انواع سبک‌های طراحی ویلا در دنیا را با هم بررسی کنیم.

برای خرید زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بررسی انواع سبک‌های طراحی ویلا

طراحی ویلا به سبک بومی

در همین ابتدای امر بگوییم که طراحی ویلا به سبک بومی با طراحی ویلا به سبک سنتی متفاوت است. طراحی ویلا به سبک بومی در واقع اشاره به‌ نوعی از سبک طراحی ویلا دارد که در آن از فرم‌ها، طرح‌ها و متریال‌هایی استفاده شده که کاملاً در تعادل با طبیعت بیرون ویلا است. آنچه که در ویلای بومی بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می‌کند توازن زیبایی است که بین ویلا و محیط اطراف پدید می‌آید.

شما می‌توانید حتی در طراحی داخلی ویلا عناصری را مشاهده کنید که یا از دل طبیعت آمده‌اند و یا الهام‌گرفته از محیط پیرامون هستند. در ویلای بومی می‌توان به‌ وضوح جهت‌گیری طراحی در راستای سازگاری با اقلیم، وجود سمبل‌های فرهنگی منطقه در ویلا، استفاده از متریالی‌های خاص همان منطقه و پیوند عمیق با محیط پیرامون را به زیبایی دید.

برای فروش زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

طراحی ویلا به سبک سنتی

طراحی ویلا به سبک سنتی کمی با طراحی به سبک بومی متفاوت است. در ویلایی به سبک سنتی شاهد فرهنگ و اصالت یک کشور یا یک شهر خاص در طراحی ویلا هستیم. آنچه که در ویلای سنتی به‌ چشم می‌خورد، در واقع نمادهایی از فرهنگ و تاریخ یک کشور است. ویلاهای سنتی هر کشور المان‌هایی از تاریخ و هنر آن کشور را به نمایش می‌گذارد.

کما اینکه در ویلاهای سنتی ایرانی شاهد کاشی‌های رنگی، گچبری‌های ظریف و آجرهای زیبایی هستیم که در نمای ویلا به‌ چشم می‌خورد.این موضوع در مورد فرهنگ و سنت هر کشور صادق است. ویلاهای سنتی ایران را می‌توان همان عمارت‌های تاریخی معروف و محبوبی دانست که در جای‌جای کشورمان وجود دارد و امروزه ویلاهای سنتی را با الهام‌گرفتن از آن‌ها مورد ساخت‌وساز قرار می‌دهند.

برای اطلاع از قیمت زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

طراحی ویلا به سبک روستیک

طراحی ویلا به سبک روستیک همانطور که از نام آن پیداست نمادی از زندگی روستایی را به نمایش می‌کشد. در ویلاهای روستیک سعی می‌شود از متریال‌های طبیعی هچون چوب، آجر، سنگ‌های طبیعی و سفال استفاده شود تا میزان آرامش بیشتری به‌واسطه انرژی مثبت این متریال‌ها در فضا جریان پیدا کند. شاید بتوان تا حدی ویلای روستیک را همراه شباهت‌هایی با ویلای بومی دانست اما این دو سبک از هم مجزا هستند. ویلای روستیک لزوماً در دهکده‌های قدیمی و سنتی بنا نمی‌شوند. افراد زیادی هستند که تمایل دارند ویلای ساحلی خود را به سبک روستیک بنا کنند.

ویلاهای روستیک همگی دارای ویژگی‌های مشترک خاصی هستند در حالی که ویلای بومی هر منطقه متناسب با همان منطقه طراحی می‌شود. در ویلای روستیک می‌توان لذت بوکشیدن الوارهای چوبی نم‌خورده از باران و دیوارهای خزه بسته را از نزدیک لمس و تماشا کرد. ویلاهای روستیک را معمولاً در مناطق خوش آب‌وهوا بنا می‌کنند و تا حد امکان فضای اطراف آن را مانند یک دهکده یا باغ کوچک طراحی می‌نمایند.

طراحی ویلا به سبک مدرن

آنچه که طرفداران زیادی را در ایران به‌ خود اختصاص داده طراحی ویلا به سبک مدرن است. زندگی در ویلای مدرن یعنی لذت غرق‌شدن در نور و سادگی. اغب ویلاهای مدرن به سبک مینیمال طراحی می‌شوند و دارای پنجره‌های شیشه‌ای گسترده‌ای هستند. جزئیات در طراحی ویلای مدرن معنایی ندارد و تا حد امکان طراحی نما و طراحی داخلی ویلا با کمترین میزان جزئیات صورت می‌پذیرد.

برای خرید ویلا در بهدشت چمستان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

شما می‌توانید ویلای مدرن را در مناطق لاکچری و به لوکس‌ترین حالت ممکن طراحی کنید. درست که در ویلای مدرن از جزئیات و حاشیه‌های پر زرق و برق خبری نیست. اما شکوه و زیبایی ویلای مدرن را نمی‌توان دست کم گرفت. استفاده از متریال‌هایی همچون شیشه، کامپوزیت و چوب در ویلای مدرن جایگاه ویژه‌ای دارد.

طراحی ویلا به سبک کلاسیک یا رومی

ویلاهایی که به سبک کلاسیک و رومی طراحی می‌شوند دارای ابهت و عظمت خاصی هستند. جزئیات را می‌توان در گوشه گوشه‌ این ویلاها مشاهده کرد. وجود طاق‌های تزئین‌شده، قوس‌های گچبری‌شده، ستون‌های حکاکی‌شده با نقش‌برجسته‌های ظریف، زوایای منحنی شکل و استفاده از متریال‌هایی همچون سنگ در ساخت ویلاهای مدرن بسیار متداول است. این ویلاهای دارای طراحی ماکسیمال هستند و چه از نمای بیرون و چه از نمای داخل و دکوراسیون داخلی دارای چشم‌اندازی پر زرق و برق هستند.

طراحی ویلا به سبک تلفیقی

از نمونه سبک‌هایی که می‌توان آن را تلفیقی یا نئوکلاسیک دانست، سبکی است که در آن طراحی ویلا شباهت زیادی به ویلای کلاسیک دارد اما نه با آن آب و تاب همیشگی. در واقع اگر ویژگی‌های سبک طراحی کلاسیک را تلطیف کنیم و کمی به آن چاشنی مدرن بیافزاییم می‌توانیم به سبک نئوکلاسیک برسیم.

برای خرید ویلا مشاع در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

انواع سبک‌های مختلفی در طراحی ویلا در دنیا وجود دارد که توسط طراحان پیاده‌سازی می‌شود. آنچه که در وهله اول اهمیت دارد سلیقه و خواست شما است. با این حال بهتر است به‌ نظرات طراح نیز اعتماد کنید. چراکه طراحان بر اساس اقلیم، فرهنگ، شرایط آب‌وهوایی و شرایط جغرافیایی منطقه اقدام به انتخاب یک طراحی خاص برای ویلای شما می‌نمایند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×