گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی انواع کاربری زمین در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
کاربری زمین در شمال

برای هر زمین نوعی از کاربری تعیین می‌شود که این کاربری زمین شمال می‌تواند گستره اختیارات صاحب زمین را محدود نماید. انواع کاربری های مختلف در زمین‌های شمال وجود دارند که در نوع کاربری تعداد محدودی از انتخاب‌ها را به صاحب زمین می‌دهد. در ادامه قصد داریم انواع کاربری زمین در شمال را بررسی کنیم بنابراین همراه ما باشید.

اگر قرار بود هر فرد با خرید یک تکه زمین هر تصمیمی که مایل است در ارتباط با آن بگیرد و اختیاردار کامل آن باشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شد. آن زمان احتمالاً شاهد ساخت‌وساز ویلا در زمین‌های جنگلی، ساخت مجتمع‌های صنعتی در محدوده‌های شهری و انواع و اقسام ساخت‌وسازهای غیرقانونی و نابودی طبیعت شمال بودیم.

برای خرید ویلا در لنگرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

انواع کاربری زمین در شمال و جزئیات آن

زمین با کاربری مسکونی در شمال

اگر قصد ساخت‌وساز ویلا، ساخت آپارتمان، برج و شهرک‌های ویلایی در شمال را دارید باید یکراست سراغ خرید زمین با کاربری مسکونی در شمال بروید. شما فقط در زمین‌هایی با کاربری مسکونی حق ساخت‌وساز مجتمع‌های ویلایی و آپارتمان را خواهید داشت چرا که شهرداری تنها مجوز ساخت‌وساز ویلا در این زمین‌ها را به شما اعطا می‌کند.

کاربری کشاورزی

اگر می‌خواهید اقدام به کشت و کار نمایید باید سراغ خرید زمین با کاربری کشاورزی بروید. زمین‌هایی با کاربری کشاورزی به دو نوع زمین‌های زراعی و زمین‌های باغی تقسیم می‌شوند. تفاوت این دو نوع زمین در این است که در اغلب زمین‌های زراعی محصولات کشاورزی کاشته می‌شوند و این در حالی ست که در زمین‌های باغی که اغلب محصور هم هستند درختان میوه آن هم به تعدادی که مورد تصویب قانون قرارگرفته باشد کاشته می‌شوند.

برای خرید زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

زمین‌هایی با کاربری کشاورزی عمدتاًدر حوالی شهرهای شمالی و در روستاهای خوش آب‌وهوا قرار دارند. برای کاشت هر نوع محصول باید اقدام به خرید زمین کشاورزی در منطقه‌ای با آب‌وهوای مناسب برای کاشت همان محصول نمایید.

کاربری تجاری

افرادی که در شمال اقدام به خرید زمین با کاربری تجاری می‌نمایند آن دسته از افرادی هستند که سودای ساخت‌وساز پروژه‌های تجاری همچون پاساژ، رستوران، انواع فروشگاه، مغازه و دفاتر خدماتی و تجاری را در سر دارند. بنابراین اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار فروشگاهی در شمال راه‌اندازی کنید باید اقدام به خرید زمین با کاربری تجاری نمایید.

کاربری صنعتی

انواع کارخانه‌ها، کارگاه‌های صنعتی، انبارها، شرکت‌ها و تولیدی‌ها در زمین‌هایی با کاربری صنعتی در شمال احداث می‌شوند. اینگونه زمین‌ها در شمال اغلب در محدوده‌های خارج از شهر قرار دارند چرا که در این زمین‌ها واحد های صنعتی احداث می‌شوند و این واحدها نیز آلودگی‌های زیادی تولید می‌کنند بنابراین باید تا جای امکان از محیط زندگی افراد فاصله داشته‌باشند.

برای خرید ویلا در سعادت آباد نور با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

زمین با کاربری ورزشی در شمال

استخرهای سرپوشیده، زمین‌های فوتبال، باشگاه های ورزشی، سالن های بدنسازی، زمین ورزش، استادیوم ها و زمین‌های بازی همگی دارای کاربری ورزشی هستند. بنابراین می‌توان اینگونه تعبیر کرد که سالن های ورزشی از نوع سرپوشیده و رو باز همگی در زمین‌هایی با کاربری ورزشی در شمال ساخته می‌شوند.

زمین با کاربری معدن در شمال

اگر یک تکه زمین در شمال دارای قابلیت استخراج فلزهای قیمتی و سنگ‌های ارزشمند باشد، کاربری معدن به آن اختصاص می ‌یابد.

چنانچه زمینی در شمال دارید که احتمال می‌دهید امکان استخراج سنگ‌های ارزشمند و فلزات قیمتی در آن وجود دارد پیش از دست به‌کار شدن برای استخراج باید برای دریافت مجوز جهت تغییر کاربری زمین به کاربری معدن اقدام نمایید. تا زمانی که کاربری زمین، کاربری معدن نباشد امکان استخراج نیز وجود نخواهد داشت.

زمین با کاربری آموزشی در شمال

برای تأسیس مراکز آموزشی از قبیل دانشگاه، موسسات آموزش زبان، دبیرستان، مهد کودک، دبستان، هنرستان، نهضت های سوادآموزی، مراکز آموزش فنی حرفه‌ای و مدارس ویژه کودکان استثنایی باید برای خرید زمین با کاربری آموزشی اقدام نمود. تمامی مراکز آموزشی باید در زمین‌هایی با این کاربری ساخته شوند در غیر این‌صورت ساخت‌وساز مورد نظر غیرقانونی تلقی خواهد شد.

برای خرید ویلا اکازیون در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

زمین با کاربری فرهنگی مذهبی در شمال

مکان‌های فرهنگی و مکان‌های مذهبی باید در زمین‌هایی با کاربری مذهبی فرهنگی ساخته شوند. به‌عنوان مثال کتابخانه‌ها، سینماها، فرهنگستان ها، انجمن ها، موزه‌های تاریخی، موسسات انتشارات، آرامگاه مشاهیر، تئاترها، امامزاده‌ها و مساجد همگی جزو این مکان‌ها هستند.

کاربری فضای سبز

اغلب زمین‌هایی که دارای کاربری فضای سبز هستند به شهرداری تعلق دارند. مکان‌هایی مانند

  • پارک ها
  • میدان‌ها
  • جنگل‌های مصنوعی
  • پارک‌های کودک
  • فضای سبز بزرگراه‌ها
  • هر منطقه کوچک یا بزرگی که به فضای سبز اختصاص داده شده

دارای کاربری فضای سبز است. بنابراین به‌هیچ‌عنوان امکان ساخت‌وساز و بنا کردن هیچ‌گونه سازه در آن فضاها امکان‌پذیر ناست.

کاربری بهداشتی درمانی

زمین‌هایی که دارای کاربری بهداشتی درمانی هستند می‌توانند ساختمان‌هایی همچون بیمارستان، کلینیک‌های درمانی و درمانگاه ها را در خود جای دهند.

کاربری پارکینگ

در بسیاری از نقاط شهر شاهد پارکینگ های عمومی و چندطبقه هستیم که عموماً به شهرداری اختصاص دارند. این زمین‌ها دارای کاربری پارکینگ هستند.

کاربری حمل و نقل

 زمین‌هایی در شمال وجود دارند که کاربری آن‌ها حمل و نقل است. این زمین‌ها به ترمینال، پایانه‌های مسافربری، ایستگاه‌های مترو، فرودگاه و راه‌آهن اختصاص داده می‌شوند.

برای اطلاع از قیمت زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

انواع مختلف از کاربری زمین در شمال این موضوع را به اثبات می‌رساند که برای انجام هر فعالیت خاص بایستی پیش از هر چیز نوع کاربری زمین را با نوع فعالیت مورد نظرتان مطابقت دهید.

در صورتی که مجوزهای لازم را دریافت نمودید اقدام به ساخت‌وساز و یا انجام فعالیت‌هایی مانند کشت و کار و سایر فعالیت‌ها در زمین مربوطه نمایید. ساخت‌وسازهای بی رویه ویلا در سال‌های اخیر در شمال موجب‌شده تا اخیراً نظارت بیشتری روی این موارد صورت گیرد بنابراین به‌هنگام خرید زمین به نوع کاربری آن دقت داشته‌باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×