گیلان، زیباکنار
0133416

ایده‌های جذاب و کم‌هزینه محوطه‌سازی باغ ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
محوطه‌سازی باغ ویلا

محوطه‌سازی ویلا یکی از آخرین مراحلی است که باید انجام شود و این مرحله اغلب در زمانی صورت می‌گیرد که عمده بودجه شما بابت ساخت‌وسازهای مربوط به ویلا صرف‌شده و شاید بودجه چندان چشمگیری برایتان باقی نمانده باشد بنابراین طبیعی ست که به‌دنبال روش‌های کم‌هزینه برای محوطه‌سازی باغ ویلا باشید.

ممکن است تصور کنید برای محوطه‌سازی لزوماً به سرمایه زیادی احتیاج دارید اما می‌توانید با استفاده از روش‌های کم‌خرج و ساده محوطه باغ ویلای خود را زیباتر کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از این روش‌ها را با هم بررسی کنیم.

برای خرید ویلا در محمود آباد با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بررسی روش‌های محوطه‌سازی باغ ویلا

از پیچک‌های رونده روی دیوارهای باغ ویلا استفاده کنید

اگر طرفدار فیلم و سریال‌های خارجی باشید حتماً خانه‌هایی را در این فیلم ها دیده‌اید که در دهکده‌های سرسبز قرار دارند و نمای آنها بسیار جذاب و چشم‌نواز است. با نگاه کردن به این خانه‌های روستایی انسان دلش پر می‌کشد که در این خانه‌های زیبا زندگی کند. یکی از مشخصه‌هایی که در این خانه‌ها به‌چشم می‌خورد وجود پیچک های رونده بر تنه دیوارها و فنس هایی است که دورتادور باغ ویلا کشده شده است. این روش، روشی بسیار کم‌هزینه و البته محبوب برای محوطه‌سازی باغ ویلا محسوب می‌شود. شما می‌توانید پیچک های رونده با سرعت رشد تند یا کند را بر تنه دیوارها، فنس های اطراف باغ ویلا و یا حتی تنه درختان بکشید و به این طریق محوطه باغ ویلا را زیباتر سازید..

برای خرید خانه در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کاشت درختان میوه در محوطه باغ ویلا

کاشت درختان میوه نه‌تنها باعث سرسبزی و طراوت هرچه بیشتر باغ ویلای شما می‌شود بلکه باعث خواهد شد تا در فصول باردهی از محصولات تازه و شاداب درختان نیز استفاده کنید. این روش روشی بسیار کم‌هزینه و پر فایده برای زیباسازی محوطه باغ ویلا است که در کنار زیبایی منافع دیگری را نیز برایتان رقم خواهد زد. گشت‌وگذار در بین درختان میوه و به مشام رسیدن بوی خوش عطر میوه‌های تازه و شکوفه‌های درختان بی‌شک روح تان را جلا خواهد داد. برای اینکه در تمامی فصول سال درختانی پر بار در حیاط باغ ویلا داشته‌باشید می‌توانید درختان مرکبات را در کنار درختانی همچون هلو، آلو، گیلاس و زردآلو بکارید.

تعبیه فلاورباکس در محوطه باغ ویلا

آیا تصور شما این است که برای تعبیه فلاورباکس در محوطه باغ ویلا باید هزینه‌ای گزاف پرداخت کنید و دست به خرید فلاورباکس های لاکچری و گران‌قیمت بزنید؟ اگر چنین تصوری دارید سخت در اشتباهید. شما می‌توانید با کمی خلاقیت و به‌خرج دادن سلیقه، فلاور باکس های دست ساز را به دستان خودتان بسازید. جعبه های چوبی بی مصرف را پیدا کنید و آن‌ها را بعد از سنباده کشی رنگ‌آمیزی کنید و طرح‌هایی زیبا روی آن‌ها ایجاد نمایید. سپس می‌توانید این جعبه های چوبی را پر از گل‌های شاداب و رنگارنگ نمایید و یا درون آن‌ها گیاهان محبوب تان را بکارید. قرار دادن این فلاور باکس های شیک و هنری در گوشه گوشه باغ ویلا می‌تواند محوطه را بسیار زیباتر کند.

برای خرید خانه ویلایی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

تعبیه کفپوش‌های زیبا و ارزان‌قیمت در محوطه باغ ویلا

یکی از راه‌هایی که می‌توان به‌واسطه آن محوطه باغ ویلا را زیباسازی نمود، تعبیه کفپوش‌های زیبا اما ارزان‌قیمت است. چه اشکالی دارد اگر محوطه ویلای خود را با استفاده از سنگریزه های ریز و درشت پوشش دهید؟ به‌طور کلی این نوع پوشش سطح بسیار زیباست و مناسب برای ویلاهای شمالی است. حتی در لاکچری ترین ویلاهای شمالی نیز شاهد کفپوش‌هایی از شن و سنگریزه هستیم. همچنین استفاده از تخته سنگ‌های طبیعی در بخش ورودی ویلا و چیدمان این بخش به‌واسطهای سنگ‌های ناهمسان و غیر همشکل می‌تواند ایده جذابی باشد که ورودی را از سایر بخش‌های محوطه جداسازی می‌کند. برای زیباتر شدن محوطه ویلا می‌توانید چمن کاری را نیز به این موارد اضافه کنید و بخش‌هایی را به‌طور ترکیبی با استفاده از چمن، سنگ و شن و سنگریزه پوشش دهید.

برای اجاره ویلا ساحلی در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

استفاده از مبلمان فضای باز در محوطه باغ ویلا

مبلمان‌های فضای باز می‌توانند تا حد زیادی فضای محوطه باغ ویلا را زیبا کنند. اما ممکن است تصور کنید مبلمان‌های فضای باز قیمت بالایی دارند و استفاده از آن‌ها خرج سنگینی روی دست‌تان می‌گذارد. بنابراین احتمال دارد از این ایده صرف نظر کنید. در حالی که شما می‌توانید از مبلمان‌های چوبی یا حصیری برای فضای باز استفاده کنید که قیمت ارزانی دارد و علاوه بر قیمت ارزان دارای ظاهری بسیار شیک است. مبلمان و میز حصیری و چوبی از انتخاب‌های عالی برای محوطه باغ ویلا است چرا که با حال و هوای ویلا بسیار جور در می‌آید و از طرفی در برابر شرایط آب‌وهوایی شمال مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. شما حتی می‌توانید تعدادی صندلی چوبی به‌سلیقه خودتان بسازید. با قرار‌دادن تعدادی تشکچه و کوسن‌های رنگی روی این صندلی‌ها بی‌شک فضایی گرم و صمیمانه ایجاد خواهد شد.

تعبیه فانوس‌های نورانی در محوطه باغ ویلا

برای نورپردازی باغ ویلا لزوماً نیازی به اجرای سیستم‌های گران‌قیمت و پیچیده نورپردازی نیست. شما می‌توانید تعدادی فانوس‌های نورانی از درختان در محوطه باغ ویلا آویزان کنید و یا تعدادی چراغ‌های ایستاده در بین درختان قرار دهید. نصب فانوس‌های نورانی در سر در ورودی ویلا، در آلاچیق، در بین درختان و در مسیر ورودی و کنار باکس‌های گل می‌تواند فضای ویلای شما را بسیار زیباتر کند در عین حال که هزینه گزافی برایتان رقم نخواهد زد.

برای اجاره ویلا در زیبا کنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

محوطه‌سازی باغ ویلا بیش از آنکه به سرمایه‌های هنگفت نیاز داشته باشد، به خلاقیت، نوآوری و سلیقه شما احتیاج دارد. شما می‌توانید با کمی به‌خرج دادن سلیقه و نوآوری و بدون صرف هزینه‌های بالا فضای باغ ویلا را زیبا کنید.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×