گیلان، زیباکنار
0133416

بام باغ چیست؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
بام باغ چیست؟

بام باغ چیست؟ حس دلنشین نشستن در محوطه‌ای سرسبز در ویلای شخصی خودتان در حالی که تمام شهر زیر پای شماست بسیار دلچسب و شیرین است.

به‌دست داشتن یک فنجان قهوه و تماشای محو شدن اندک اندک خورشید در ابرهای سرخ و نارنجی و تابش نور کم رمق خورشید بر گلبرگ‌های رنگین و خوش عطری که دورتادور شما را فراگرفته حس و حالی آرامش‌بخش به شما خواهد داد.

بام باغ این روزها برای اغلب مردم به‌عنوان یکی از امکانات شناخته‌شده ویلا محسوب می‌شود و همین موضوع باعث‌شده تا افراد برای احداث آن در ویلای خود تمایل بیشتری پیدا کنند.

این در حالی است که پیش‌ترها بام باغ را تنها افرادی که ساکن ویلاهای لاکچری بودند می‌شناختند. بام باغ یا همان روف‌گاردن یک فضای سبز کوچک است که در سقف و پشت بام ویلا احداث می‌شود.

باغ بام مزایای زیادی دارد و ایده‌های متنوعی برای برپاسازی آن در سقف ویلا وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تای بیشتر در مورد باغ بام صحبت کنیم و از ویژگی‌های آن بگوییم.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نورپردازی در بام باغ باعث ایجاد جلوه‌ای لاکچری می‌شود

اگر می‌خواهید بام باغ ویلای خود را زیباتر از آنچه که هست نشان دهید و جلوه‌ای از لاکچری و شیک‌بودن به آن ببخشید می‌توانید یک نورپردازی زیبا و شاعرانه در آن اجرا کنید.

بی‌شک یک نور ملایم و زیبا به‌هنگام تاریک‌شدن هوا می‌تواند روف‌گاردن را به مکانی عالی برای صرف یک شام شاعرانه تبدیل کند. وزش نسیم‌های خنک و جریان هوای پاک از هر جهت در بام باغ ویلا باعث خواهد شد تا خنکا و لطافت هوای مطبوع شبانه را در بام باغ بیش از نقاط دیگر ویلا احساس کنید.

اگر قصد دارید نسبت به خرید ویلا اقساطی شمال اقدام کنید، هلدینگ آرش در خدمت شماست.

بام باغ یک عایق صوتی عالی

شاید تصورش را نمی‌کردید اما بام باغ باعث می‌شود تا آلودگی‌های صوتی تا حدود چهل دسی بل کاهش پیدا کند بنابراین می‌توان آن را یک عایق صوتی عالی برای ویلا دانست که موجب کاهش سر و صدای مزاحم می‌شود.

آیا می‌خواهید از مزایای پیش‌فروش ویلا در شمال  استفاده کنید؟ با مشاوران ما تماس بگیرید.

رفع خستگی روزانه در محیطی دنج و سرسبز

اغلب ما برای رفع خستگی به کوه و جنگل و طبیعت پناه می‌بریم. گاهی اوقات شانس با ما یار می‌شود و می‌توانیم چند ساعتی در یک پارک سرسبز و خلوت استراحت کنیم. اما اغلب اوقات مکان‌های سرسبز و پارک‌ها از افرادی که برای تفریح و استراحت به آنجا آمده‌اند پر است.

بنابراین نمی‌توانیم آنطور که باید و شاید از سکوت و آرامش فضا و زیبایی‌های آن لذت ببریم. اما با وجود بام باغ در ویلا دیگر نیازی به طی‌کردن مسافت‌های طولانی تا پارک و طبیعت ندارید. همچنین هیچ نگاه مزاحم و سنگینی روی شما نیست و می‌توانید در حریم شخصی خود از طبیعت دلنشین و زیبای روف‌گاردن لذت ببرید.

برای ویلا جنگلی شمال  با ما در ارتباط باشید.

قرار دادن وسایل ورزشی و سلامتی در بام باغ

شما می‌توانید تعدادی وسایل ورزشی در بام باغ قرار دهید و چند ساعتی از روز را در هوای پاک و اتمسفر خالص بام باغ به ورزش بپردازید. بی‌شک هوای پاک‌تری در حوالی بام باغ برای تنفس وجود دارد چرا که گیاهان موجب پاک‌شدن هوا و تولید اکسیژن بیشتر خواهند شد.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چه نوع گیاهی برای بام باغ مناسب است؟

مهمترین نکته در اجرای بام باغ انتخاب گیاهان مناسب است. شما باید به این نکته دقت داشته‌باشید که به احتمال بسیار زیاد هیچ سایه‌ای قرار نیست روی گیاهان افکنده شود و آن‌ها همواره در معرض تابش نور خورشید هستند. بنابراین باید دست به انتخاب گیاهانی بزنید که عاشق نور و حرارت خورشید است و در برابر تابش مداوم خورشید مقاوم هستند.

گیاهانی که تاب و توان نور مداوم خورشید را ندارند گیاهان چندان مناسبی برای بام باغ نیستند. چرا که بعد از مدتی به احتمال زیاد خشک خواهند شد.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چه نوع فضای سبزی برای بام باغ مناسب است؟

شما می‌توانید بام باغ خود را با ترکیبی از گیاهان و بوته های ریشه‌دار در خاک به‌همراه تعدادی گلدان برپا سازید. گیاهانی که قصد کاشت آن‌ها در خاک را دارید باید گیاهانی با وزن متعادل باشند.

به‌نحوی که مقاومت سازه را زیر سوال نبرند. بنابراین در انتخاب نوع گیاهان و گلدان‌ها باید از یک کارشناس حرفه‌ای کمک بگیرید تا بار بیش از حد مجاز به سازه تحمیل نکنید.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

زیرسازی و کف‌سازی بام باغ الزامی ست

به‌منظور اجرای بام باغ در ویلا باید پشت بام را زیرسازی و کف‌سازی نمود. زیرسازی بام باغ به‌منظور عایق نمودن و افزایش مقاومت باشد. تمامی سطح پشت بام باید برای اجرای بام باغ آماده‌سازی شود.

در مرحله کف‌سازی نیز سطح بام باغ را با استفاده از چوب، شن، سنگ و سنگریزه تزئین خواهید کرد. اجرای زیرسازی برای پیاده‌سازی بام باغ  بسیار تا بسیار ضروری است. هرچه از متریال بهتری در این مرحله استفاده کنید بی‌شک مقاومت و کیفیت نهایی بهتر خواهد بود اما برای کف‌سازی باغ بام می‌توانید با انتخاب متریال‌های ارزان‌تر از هزینه‌های احداث بام باغ کم کنید.

برای خرید ویلا ارزان شمال شک نکنید. ما بهترین پیشنهاد را برای شما داریم.

تعبیه میز و صندلی فضای باز در بام باغ

شما می‌توانید برای استفاده هر چه بیشتر از فضای بام باغ تعدادی میز و صندلی فضای باز به‌همراه یک سایبان چوبی و با کیفیت در بام باغ تعبیه کنید.

تعبیه این میز و صندلی‌ها به‌همراه سایبان باعث می‌شود تا بتوانید در فصل‌های مختلف سال فارغ از هوای پاییزی، بارانی و بهاری در بام باغ بنشینید و از طبیعت دل‌انگیز و هوای پاک آن بهره‌مند شوید.

تماشای طبیعت خزان‌زده پاییز و رقص برگ‌های طلایی از ارتفاع بام باغ و یا نشستن در باران‌های نم‌نم بهاری که بوی خاک نم‌خورده را در هوا می‌پراکند و روح گیاهان را تازه می‌کند آرامش عجیبی را به جان شما خواهد بخشید.

برای خرید ویلا سنددار شمال با کارشناسان هلدینگ آرش در تماس باشید.

تعبیه آلاچیق در بام باغ

شما می‌توانید به‌جای میز و صندلی فضای باز و سایه‌بان، یک آلاچیق در بام باغ تعبیه کنید. بدین‌صورت هر زمان که خواستید به آن پناه ببرید و در آغوش طبیعت زیبایی در که در سقف ویلای خود ساخته‌اید به استراحت بپردازید. صرف یک وعده غذایی و صرف یک فنجان قهوه لذت‌بخش است یا به مطالعه بپردازید.

داشتن محیط زندگی پاک با بام باغ

یکی از مهمترین مزایای احداث بام باغ جذب و دفع آلودگی‌های محیطی و آلاینده‌های موجود در هوا است. این آلاینده‌ها توسط خاک جذب می‌شوند و در کنار آن اکسیژن خالص و هوای پاک توسط گیاهان تولید می‌شود.

بنابراین می‌توان اطمینان داشت که در محیطی با هوای پاک و تازه نفس می کشید و از شر آلودگی‌های محیطی در امان هستید.

آیا بام باغ باعث نشتی سقف ویلا می‌شود؟

یکی از تصورات غلطی که در مورد بام باغ وجود دارد این است که بام باغ باعث می‌شود سقف ویلا دچار نشتی و پوسیدگی شود در حالی که این نظریه کاملاً مردود است.

بام باغ باعث حفاظت هرچه بیشتر از سقف ویلا می‌شود به این ترتیب که یک غشار عایق و ضد آب در سقف ویلا نصب می‌شود و از سقف ویلا در بربر تابش نور ماورا بنفش خورشید محافظت می‌کند.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بنابراین احتمال زنگ زدگی، پوسیدگی، از بین رفتن ایزوگام و ترک برداشتن سقف به‌هنگام بارش باران و تابش آفتاب از بین خواهد رفت. گیاهان با جذب آب باران رشد و نمو پیدا می‌کنند و آب باران هیچ آسیبی به سقف ویلا نخواهد رساند.

علاوه بر همه اینها چطور ممکن است با وجود لایه عایق، سقف دچار نشتی شود. چنانچه بام باغ به‌طور اصولی و حرفه‌ای نصب شود نه‌تنها باعث نشتی نمی‌شود بلکه از نشتی و تخریب سقف هم جلوگیری می‌کند.

آیا احداث بام باغ هزینه بالایی دارد؟

شاید در نگاه اول تصور کنید که احداث بام باغ بسیار هزینه بر است و نیاز به تجهیزات و امکانات گران‌قیمتی دارد اما اگر در این راستا از مشاورین حرفه‌ای و متخصصین کمک بگیرید آن‌ها شما را در راستای احداث بام باغ اقتصادی راهنمایی خواهند کرد.

شما می‌توانید با هزینه‌ای اندک نیز بام باغ شخصی خود را داشته‌باشید. در واقع اینکه چه میزان هزینه برای احداث بام باغ نیاز است به میزان امکاناتی بستگی دارد که قصد تعبیه آن‌ها را دارید.

همچنین هرچه وسعت بام باغ بیشتر باشد طبیعتاً هزینه اجرا نیز بالاتر خواهد رفت. اما به‌طور کلی بهتر است پیش از اینکه دست به احداث بام باغ بزنید از مشاورین و متخصصین این حوزه کمک بگیرید تا بتوانید هزینه‌های احداث بام باغ را به‌شکلی اصولی مطابق با بودجه تان مدیریت کنید.

نتیجه‌گیری از سوال بام باغ چیست؟

متخصصین اجرای بام باغ و طراحان حرفه‌ای شما را در راستای انتخاب تجهیزات بام باغ، انتخاب نوع گیاهان متناسب با اقلیم و شرایط آب‌وهوایی و طراحی بام باغ یاری خواهند کرد.

چنانچه قصد صرفه‌جویی در هزینه‌ها را داشته‌باشید طرح‌های اقتصادی به شما جهت احداث بام باغ معرفی می‌کنند. اجرای سیستم زهشکی مناسب، تعبیه امکانات و تجهیزات و عایق‌بندی و رعایت مقاومت سازه از جمله دیگر نکات مهمی است که توسط این تیم‌های حرفه‌ای بدان توجه خواهد شد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×