گیلان، زیباکنار
0133416

رابطه بحران کم‌آبی با خرید ویلا در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1396-12-25
بحران کم‌آبی با خرید ویلا

رابطه بحران کم‌آبی با خرید ویلا در شمال چیست؟ رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی اظهار داشت، با بررسی آمار و اطلاعات بلند مدت برای بسیاری از نقاط کشور از جمله استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شمال اصفهان، شمال کرمان، بخش­های غربی هرمزگان، جنوب اردبیل به خشکسالی متوسط تا شدیدی در بلند مدت می­رسیم که علت این خشکسالی در بلندمدت نشان‌دهنده کمبود و استرس شدید در منابع آب است که برای مناطقی که در گیر آن هستند هشداری جدی محسوب می­شود. وی همچنین در ادامه افزود: نقشه ها و آمار بلند مدت همچنین نشان‌دهنده شرایط نرمال تا تر سالی ضعیف در شمال آذربایجان غربی، آذربیجان شرقی، اردبیل و بخشهایی از گیلان، مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی است.

جدیدترین آمارهای وزارت نیرو حاکی از آن است که در استان‌های فارس، خراسان‌جنوبی و اصفهان نه ‌تنها سفره‌های زیرزمینی آب تهی شده‌اند که ذخایر سدها نیز کاهش ٢٥ تا ٥٠‌ درصدی را نسبت به ‌سال گذشته تجربه می‌کنند که نشان‌دهنده خشکسالی در مناطق مرکزی، شرق و جنوب کشور است. همچنین آمارها حاکی از آن است که سفره­های زیرزمینی نیز دچار بحران کم‌آبی هستند.

همچنان با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش همراه باشید تا از دلایل مهم خرید ویلا در شمال با توجه به بحران کم‌آبی و امکان خشکسالی گسترده در آینده نه‌چندان دور، بیشتر بگوییم.

سرمایه‌گذاری با خرید ویلا در شمال

در این وضعیت کم‌آبی، تنها شمال کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و با دارا بودن آب هوایی خوش، بارندگی فراوان در فصول مختلف، وجود منابع زیر زمینی و سدها، محل مناسبی برای مهاجرت و زندگی و همچنین سرمایه­گذاری برای ساخت و خرید ویلا است. با توجه به آب‌وهوای شمال، خرید ویلا در شمال ایران به یکی از موارد سرمایه‌گذاری سودآور در کوتاه مدت و بلند مدت تبدیل شده است که سرمایه‌گذاران زیادی را به‌خود جذب کرده است.

استان گیلان با داشتن طبیعت بکر، جنگل­های سرسبز و دریای خزر و همچنین وجود منطقه آزاد انزلی بیش از پیش نظر سرمایه­ گذاران را به‌خود جلب‌کرده است. ویلا سازی و سرمایه­ گذاری روی خرید و فروش ویلا در گیلان، علی‌الخصوص مناطق نزدیک به انزلی در حال افزایش است.

سرمایه‌گذاری ساخت ویلا در زیباکنار

یکی از این مناطق که در گذشته بافت سنتی داشته ولی درحال حاضر به مکانی تفریحی-گردشگری تبدیل شده، منطقه زیباکنار است. در بین شهرهای استان گیلان، زیباکنار با داشتن ویژگی­های خوب به‌نظر یکی از بهترین گزینه ­ها برای سرمایه­ گذاری است. در ادامه به معرفی این شهر و ویژگی­های خاص آن که باعث جذب توریست شده می­پردازیم.

زیباکنار ناحیه ساحلی و از توابع شهرستان رشت در استان گیلان می­باشد که گردشگران بسیاری را به‌خود جذب کرده است. نام قدیمی زیباکنار، بندر علی آباد بوده است. این بندر یکی از مهم‌ترین بنادر کشتیرانی و باربری در استان گیلان بوده، و در سالهای اخیر ساخت و  خرید و فروش ویلاهای مختلف، دهکده های ساحلی، شهرک های ساحلی در آن بسیار رونق پیدا کرده است. شغل بیشتر مردم در زیباکنار ماهیگیری، کشاورزی و فعالیت در امور ملک و زمین است  .

با توجه به اینکه در طول سال مسافران زیادی برای گردش و تفریح، زیباکنار را  به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند، اجاره ویلا در زیبا کنار نیز رونق زیادی پیدا کرده است، به‌شکلی که مسافران با ورود به زیباکنار انواع ویلاها را که در سبک‌های متنوعی ساخته‌شده‌اند را مشاهده می‌کنند. با توجه به میزان مسافری که به زیباکنار می‌آیند می‌توان گفت که اجاره ویلا در زیباکنار یکی از منابع درآمدی مهم در این شهر است.               

یکی از عواملی که برای سرمایه­ گذاری مورد توجه است، موقعیت مکانی و آب‌وهوای منطقه است. طبیعت بکر و سرسبز استان گیلان و علی‌الخصوص منطقه زیباکنار باعث رشد روزافزون ویلاسازی و فروش ویلا و خرید ویلا شده است. سواحل زیبا، جنگل­های سرسبز و انبوه، وجود اماکن تفریحی و توریستی، نزدیکی به منطقه آزاد انزلی از دلایلی است که سرمایه­گذاران، گردشگران و مسافران را به زیباکنار می­کشاند.

منطقه زیباکنار حالا دیگر از آن بافت سنتی خود خارج شده و مکانی توریستی، تفریحی است که روزبه‌روز سرمایه ­گذاران بیشتری را به‌خود جذب می­کند و مکان مناسبی برای سرمایه­گذاری در خرید و فروش ویلا است. اگر دنبال مکانی مناسب برای خرید ویلا هستید تا در آنجا استراحت و تفریح کنید، زیباکنار را به شما پیشنهاد می­دهیم. وجود سواحل خصوصی و ویلاهای ساحلی، با قیمت مناسب و معماری شیک و لوکس همان چیزی است که می­توانید در زیباکنار بیابید.

ویژگی‌های زیباکنار

فاصله زیباکنار تا تهران حدود 330 کیلومتر، تا فاصله قزوین “کوهین” حدود ۱۸۰ کیلومتر، تا همدان حدود ۳۹۰ کیلومتر، و تا سنندج حدود ۵۰۰ کیلومتر است. زیباکنار از شمال به دریای خزر و از جنوب به شهر بسیار زیبای لشت نشاء محدود می‌شود. (توجه نمایید که زیباکنار شهر یا شهرستان نیست این منطقه یکی از توابع شهر توریستی و بزرگ لشت نشا با مردمی بافرهنگ و مهمان‌نواز می­باشد).

منطقه توریستی ساحلی زیباکنار از شرق به کیاشهر و چمخاله و از غرب به حسن رود منطقه آزاد انزلی و گلشن انزلی متصل است. شنا، قایق سواری، جت اسکی، اسکی روی آب، ماهیگیری، چهارچرخ سواری، فوتبال و والیبال ساحلی از جمله تفریحاتی هستند که هر ساله توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی را به زیباکنار می کشاند، ساحل زیبای زیباکنار برای تفریح و قدم‌زدن و همچنین ویلاهای ساحلی محلی مناسب برای استراحت و رفع خستگی است.

آب‌وهوای زیباکنار معتدل و در فصل بهار و تابستان مرطوب و شرجی است. میزان بارندگی در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار زیاد است. بارندگی زیاد و آب‌وهوای خوب باعث‌شده که همواره آسمان زیباکنار آبی و باغ‌های آن سرسبز باشند. بندر ساحلی زیباکنار امروزه به‌دلیل ساخت‌وساز و ویلاهای لوکس و ویلاهای شهرکی، ویلا ساحلی، ویلا جنگلی توسط مهندسین مجرب و یا ویلاهای روستایی توسط افراد بومی و همچنین هتل‌های کنار دریا بسیار مطرح شده است.

ویلاهای جدید و مدرن بافت محلی را دستخوش تغییر کرده زیباکنار را به منطقه‌ای تفریحی، گردشگری تبدیل نموده است. پیوشتن زیباکنار به منطقه ازاد انزلی در سال 93 مزید بر علت شده تا زیباکنار از هر نظر حائز اهمیت شود و نظر سرمایه­ گذارن و ویلاسازان را به‌خود جلب کند.

شرکت انبوه‌سازان آرش با توجه به تجربه فراوان و طراحی و ساخت بیش از 500 واحد مسکونی در قالب شهرک‌های ویلایی و غیر شهرکی در حوزه منطقه آزاد انزلی، می‌تواند بهترین گزینه‌ها را برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی و خرید ویلا در گیلان به شما معرفی کند. با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×