گیلان، زیباکنار
0133416

بازدید از برج لاجیم سوادکوه را در نوروز فراموش نکنید

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
برج لاجیم سوادکوه

اغلب ایرانیان در روزهای دل‌انگیز نوروز به سیاحت و سفر می پردازند. این سفرها می‌تواند به هر نقطه از کشور عزیزمان ایران و یا حتی سایر نقاط در خارج از ایران باشد. اما قبول دارید هیچ‌کجای دنیا شمال خودمان نمی‌شود؟ نشاط و طراوتی که شهرهای شمالی دارند در روزهای دلنشین نوروز بیشتر می‌شود و می‌توان از این فرصت عالی استفاده نمود و حسابی شمال گردی کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا زیر و بم های  برج لاجیم سوادکوه را با هم بررسی کنیم.

قدم‌به‌قدم از شهرهای شمالی دیدنی و جذاب هستند. بنابراین تصمیم برای راهی شدن به هرکدام از آن‌ها تصمیمی چالش برانگیز است. بهتر است در هر بار سفر به شمال یک شهر جدید را انتخاب کنید و مثل بسیاری از افراد تنها یک شهر خاص را مقصد خود قرار ندهید. یکی از مناطق جذابی که می‌توانید نوروز امسال را در آن بگذارنید لاجیم سوادکوه است.

برای خرید ویلا در خزرشهر بابلسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

لاجیم سوادکوه کجاست؟

یکی از دیدنی‌ترین مناطق شمالی لاجیم سوادکوه است. این منطقه از توابع زیرآب است و در منطقه سواد کوه واقع‌شده است. این روستای خنک و خوش آب‌وهوا در ارتفاع 765 متر از سطح دریا واقع‌شده است و برای رسیدن به آن باید از زیرآب تا لاجیم حدوداً 25 کیلومتر مسیر آسفالته را طی کنید. هوا این روستا به‌قدری تازه و خنک است که تنفس در آن انسان را چند سال جوان خواهد کرد.

این روستای زیبا در بین سه منطقه کسلیان، دو دانگه و چهار دانگه واقع‌شده است. این روستا برای افرادی که در کنار طبیعت زیبای شمال عاشق آثار باستانی و تاریخ کهن این مرز و بوم هستند نیز بسیار جذاب خواهد بود.

برای خرید ویلا ترکیه ای در با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آثار تاریخی دیدنی در لاجیم سوادکوه

همانطور که در بالا گفته شد از دلایلی که باعث‌شده افرادی زیادی به لاجیم سفر کنند در کنار طبیعت زیبا، آثاری ست که از گذشته‌های دور این سرزمین به‌جای مانده.آثاری مانند برج تاریخی لاجیم و سنگ نوشته های کوفی و پهلوی از جمله دیدنی‌های تاریخی لاجیم سوادکوه هستند که بی‌شک برای شما نیز جذابیت زیادی خواهند داشت.

مسیر دسترسی به لاجیم سوادکوه

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اگر برای نوروز 1401 برنامه دارید که به لاجیم سوادکوه سفر کنید باید آدرس دقیق دسترسی به این منطقه را بدانید. برای دسترسی به لاجیم سوادکوه از سمت تهران می‌توانید از جاده‌های هراز، کندوان و فیروزکوه حرکت کنید. البته توصیه می‌کنیم که از فیروزکوه به‌سمت لاجیم سوادکوه راهی شوید چرا که مسیر کوتاه تری در انتظارتان خواهد بود. با طی‌کردن این مسیر به آبعلی و دماوند می‌رسید.

بعد از عبور از شهرهایی مانند پردیس، رودهن، بومهن در نهایت به فیروزکوه می‌رسید. همین جاده را که ادامه دهید به منطقه سوادکوه خواهید رسید. بعد از رسیدن به پل سفید به مقصد زیرآب راهی شوید. در زیرآب به جاده‌ای فرعی می‌رسید که بعد از طی‌کردن 25 کیلومتر شما را به روستای لاجیم خواهد رساند. از سمت جاده هراز به‌سمت لاجیم سوادکوه حرکت کرده‌اید دیگر نیاز به عبور از پل سفید ندارد چرا که می‌توانید از طریق جاده خاکی ساری به لاجیم سوادکوه دسترسی پیدا کنید.

لذت طی‌کردن مسیر جنگلی در جنگل لاجیم

 مطمئناً از راهی شدن به لاجیم سوادکوه هدفی داشته اید و این هدف بهره‌مندی از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی این منطقه است. در لاجیم سوادکوه دیدنی‌های بسیاری وجود دارد. اولین و جالب‌ترین دیدنی در لاجیم سوادکوه جنگل لاجیم است. روستای لاجیم در منطقه‌ای کوهستانی در دامنه‌های سرسبز کوهستان واقع‌شده است و دورتادور آن را جنگل‌های انبوه و سرسبز فرا گرفته‌اند. بی‌شک با طی‌کردن مسیر جنگلی لاجیم برای لحظاتی خود را از این عالم جدا خواهید دید چرا که این مسیر بسیار رویایی و چشم‌نواز است.

برای خرید ویلا شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

برج تاریخی لاجیم سوادکوه

از دیگر جاذبه‌های لاجیم سوادکوه می‌توان به برج تاریخی آن اشاره کرد که قدمت آن به سال‌های 316 تا 443 هجری قمری باز می‌گردد. این برج تاریخی و زیبا دارای پرتگاه هایی در اطراف خود است که نشان از تاریخ کهن این منطقه دارد. این پرتگاه ها نشان می‌دهند که در دوران گذشته خندق هایی با دیوارهای غول پیکر در کنار این برج واقع‌شده بود که به‌عنوان یک محاظ برای قلعه بودند. این قلعه همان برج لاجیم بود که در میان این دیوارهای ستبر و عظیم واقع‌شده بود.

برای خرید ویلا در فریدونکنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

برج لاجیم به‌دوران حکومت آل زیار بر طبرستان باز می‌گردد. وجود کتیبه های پهلوی و کتیبه های کوفی نشان از قدمت بالای این برج زیبا دارد. این کتیبه ها توسط آجرهای تراشکاری شده با ظرافت و زیبایی روی دیوارها نقش بسته اند. دیوارهایی که از جنس گچ هستند و نام صاحبان این برج روی آن حک‌شده است.

عبور از مسیر رویایی گلگشت در لاجیم سوادکوه

 از دیگر جاذبه‌هایی که می‌توان در لاجیم سوادکوه از آن بهره‌مند شد مسیر زیبا و رویایی گلگشت است که در کنار روخانه لاجیم واقع‌شده است. روخانه لاجیم را البته با نام رودخانه کسلیان نیز می‌شناسند. این رود در واقع شاخهای از رود تجن است و آب زلال آن رهسپار مزارع و کشتزارهای لاجیم می‌شود. این مسیر پر از زیبایی و طراوت است و توصیه می‌کنیم با سفر به لاجیم سوادکوه حتماً از آن بازدید کنید.

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

خرید سوغاتی از لاجیم سوادکوه

اگر راهی لاجیم سوادکوه شدید فراموش نکنید که حتماً اقدام به خرید سوغاتی نمایید. سوغاتی‌هایی که شما می خرید هم حکم یادگاری را دارد و هم حکم کمک به اقتصادی منطقه را دارد. از جمله‌این سوغاتی ها می‌توان به جاجیم، حوله، صنایع چوبی و انواع بافتنی ها اشاره کرد.

نتیجه‌گیری

لاجیم سوادکوه منطقه‌ای کوهستانی است و جان می‌دهد برای سفر در روزهای دل‌انگیز بهار و تابستان. چنانچه در عید نوروز به لاجیم سوادکوه سفر می‌کنید باید مراقب هوا باشد چرا که احتمالاً هوا هنوز در این منطقه سرد است و بهتر است لباس‌های گرم به‌همراه داشته‌باشید.

برای خرید ویلا شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×