گیلان، زیباکنار
0133416

آکواریوم بندرانزلی بزرگترین آکواریوم ایران

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-01-23
بزرگترین آکواریوم ایران در بندر انزلی

بندرانزلی از دیرباز تاکنون بسیار مورد توجه بوده است به‌همین دلیل دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی است از جمله آکواریوم بندرانزلی که بزرگترین آکواریوم ایران می‌باشد. در ادامه مقاله دیدنی‌های بندرانزلی را بررسی خواهیم کرد.

بندرانزلی از نظر گردشگری، اقتصادی و میدانی یکی از مهمترین شهرهای ایران است.  این شهر اولین و بزرگترین بندر در سواحل جنوبی دریای خزر است. بندرانزلی از یک جزیره به‌نام میانپشته و سرزمین‌های اطراف تشکیل شده است. از جاذبه‌های گردشگری می‌توان به برج ساعتی بنام مناره، تفرجگاه بندر طولانی و دلتا و ساحل دلچسب آب در امتداد سفید رود اشاره کرد. انزلی یکی از شهرهای کهن ایران باستان است که به‌واسطه ارتباط و هم‌کاری آن‌ها در جنگ‌ها، نام خود را به ” سرزمین پارس ” تغییر دادند.. بندرانزلی بندر امنی برای کشتی‌های تجاری و قایق‌های ماهیگیری بود. در زمان حکومت پهلوی نا ماین بندر به بندر پهلوی تغییر پیدا کرد.

تالاب انزلی

تالاب انزلی، بندر انزلی را در دو بخش تقسیم می‌کند. این شهر توسط دو پل به جزیره بهشتی متصل شده‌است. در بندر انزلی یک کارخانه فرآوری خاویار وجود دارد که برخی از خرابه‌های قدیمی آن متعلق به قرن بیستم و بازار معروف بازار است. تالاب انزلی یکی از روستاهای بندر انزلی در نزدیکی تالاب انزلی است. در گذشته، شهروندان انزلی بیشتر در تجارت ماهی مشارکت داشتند. کشاورزی برنج و کشاورزی دیگر مشاغل سنتی در انزلی است و در روستاهای اطراف شهر انجام می‌شود. اکثریت انزلیچی ها از پیروان اسلام  و شیعه هستند، اگرچه اقلیت مسیحی ارمنی قابل توجهی وجود دارد.مردم انزلی به زبان گیلکی به‌عنوان زبان مادری و فارسی به‌عنوان زبان ملی صحبت می‌کنند.

بندر انزلی دارای آب‌وهوای نیمه استوایی مرطوب است. آب‌وهوای بسیار مرطوب هر شهری در ایران دارد و آب‌وهوا کمی شبیه به بارش سنگین پاییز و اوایل زمستان، رطوبت بالای مداوم و تابش خورشید پایین است.با این حال بارش تابستانه بسیار کمتری نسبت به آن منطقه دارد. آب‌وهوای گرم و مرطوب به این منطقه اجازه می‌دهد تا محصولاتی مانند برنج و چای بکارند که به مقدار زیادی رطوبت نیاز دارند.

 

آکواریوم بندرانزلی

اگر دیدن حیوانات آبزی و شناختن موجوداتی که در آب زندگی می‌کنند سرگرمی شما است اما شما فرصت یا توانایی شیرجه زدن، آکواریوم و تونل‌های زیر آب را ندارید تا از این لذت محروم بمانید.آکواریوم بندر انزلی که به‌نام آکواریوم فانتاستیک معروف است بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجتمع تفریحی در این کشور است که شامل یک آکواریوم و خزندگان است و ارزش تقریبی آن ۳۰ میلیون یورو است.این مجتمع تفریحی در بخش تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی واقع‌شده و در منطقه‌ای از ۱۰،۰۰۰ متر مربع و ۴ طبقه ساخته‌شده‌است و از مسافران و بومیان استقبال می‌کند.

این مجتمع تفریحی فقط یک آکواریوم و دیگر امکانات تفریحی و تفریحی دیگر نیست، شامل پارک تفریحی، سالن بولینگ، سالن‌های متنوع، بازی‌های کامپیوتری، رستوران‌ها، خزندگان، سینما، خزندگان مجازی، سینما واقعیت مجازی و کافی‌شاپ می‌شود.تجهیزات و فن‌آوری‌های مورد استفاده در این آکواریوم از ترکیه وارد می‌شوند و ضخامت شیشه که برای این تونل ۴۳ متری درنظرگرفته می‌شود ۱۸ سانتی‌متر است و بازدیدکنندگان می‌توانند از این مجموعه و امکانات خود در ایمنی کامل بهره‌مند شوند.حدود ۸۰۰۰ گونه ماهی در این آکواریوم نمایش داده می‌شوند، و کوسه‌ها، ماهی‌های زینتی و خزندگان دریایی از جمله جذاب‌ترین موجودات در این آکواریوم هستند.

 

قسمت‌های مختلف آکواریوم انزلی

تالار خلیج‌فارس:

یکی از بزرگ‌ترین تالارهای آکواریوم انزلی است. جایی است که انواع ماهیان مختلف خلیج‌فارس در این آکواریوم وجود دارند. همچنین فضای زیبایی برای عکس‌های گروهی است .

بخش آرواره:

در این بخش شما می‌توانید اندازه واقعی آرواره های موجودات آبزی مختلف را از نزدیک مشاهده کنید. از ماهی‌های کوچک گرفته تا کوسه و نهنگ.

بخش آمازون:

در این بخش دکوری مشابه جنگل‌های آمازون ایجاد شده است و شما می‌توانید از آن برای گرفتن عکس‌های یادگاری استفاده کنید علاوه بر این انواع ماهی‌های بومی آمازون در این بخش قرار دارند این ماهی‌ها عبارتند از سفره‌ماهی آب شیرین، طوطی ماهی، اسکار ماهی و… بسیاری دیگر از ماهی‌هایی که مختص آمازون هستند. آبزیان دیگری از جمله ماهی‌های پنگوسی از ماهی‌های زینتی مناطق جنوب شرق آسیا و ماهی‌های دریاچه مالاوی آفریقا نیز در بخش آمازون وجود دارند و شما می‌توانید همزمان از آن‌ها نیز دیدن‌کنید.

بخش غار دریایی:

دکوراسیون و نورپردازی این بخش شبیه به یک غار دریایی است و شما می‌توانید یک تور علمی در عمق دریا داشته‌باشید و نگاهی به ماهی‌های مختلف بیندازید. در این غار آبی زیبا بیش از ۳۵ گونه از ماهی‌ها زندگی می‌کنند که در بین آن‌ها می‌توانیم به ماهی مورای و جعبه ماهی مکعبی اشاره کنیم.

بخش دریای‌خزر:

آکواریوم تخصصی دریای‌خزر به ماهی‌ها و حیوانات آبزی این دریا اختصاص‌داده شده‌است که معروف‌ترین آن‌ها خاویار است. ماهی فیل یا ماهی بلوگا بزرگ‌ترین ماهی در دریای‌خزر است و گران‌ترین خاویار جهان در اینجا نگهداری می‌شود.

کوسه ماهی‌ها:

کوسه‌ها از جمله کوسه سیاه، بومی اقیانوس اطلس و هند، در این منطقه زندگی می‌کنند.

تونل آکواریوم انزلی :

شما بلندترین تونل زیر آبی در ایران را خواهید دید که بیش از ۴۰ متر طول دارد و دیدگاه‌های فوق‌العاده‌ای به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد; بنابراین اکثر آن‌ها این تونل را به‌عنوان زیباترین قسمت آکواریوم بندر انزلی در نظر می‌گیرند.

ماهی‌های آب شور، ماهی ماشه ماهی و دم جارو از جمله ماهی‌های این تونل هستند. تجهیزات آکواریوم و فن‌آوری آکواریوم از ترکیه وارد شده‌اند و ضخامت شیشه آن به ۱۸ سانتیمتر می‌رسد; در نتیجه، بازدیدکنندگان می‌توانند غذای دریایی را با زاویه دید ۳۶۰ درجه تماشا کنند

ماهی بامبو (Shark بامبو):

شما می‌توانید هیجان تغذیه ماهی و کوسه‌های کودک را در این بخش تجربه کنید

پرندگان و خزندگان:

اگر به پرندگان و خزندگان علاقه‌مند هستید، به طبقه دوم بروید که مجموعه کوچکی از گونه‌های پرندگان و خزندگان را در معرض نمایش دارد. سوسمار نیل یکی از خطرناک‌ترین خزندگان در زمین است، سوسمار یکی از خزندگان آمریکای مرکزی است و طوطی کاکلی، یک پرنده بومی آفریقای جنوبی، طوطی کاکلی، یک گونه بومی آمریکای جنوبی و غیره است

ماهی کوی:

بدون شک، تغذیه ماهی می‌تواند برای هر بازدیدکننده جذاب باشد; به خصوص از آنجا که از شیر برای تغذیه آن‌ها استفاده می‌شود. در فرهنگ‌های ژاپن و چین، این ماهی‌ها نماد تلاش، امید و شادی هستند.

زمانی که از آکواریوم دیواری عبور کنید، علاوه بر مشاهده ماهی دریایی، یک غواص را خواهید دید که با حیوانات آبزی درون آکواریوم بازی می‌کند.

قسمت‌های تفریحی آکواریوم بندرانزلی

عکاسی:

به‌محض ورود به آکواریوم، یک عکس از شما گرفته می‌شود. بعد از این ملاقات، شما می‌توانید با سیستم‌های کامپیوتری به‌عنوان یادگاری از تور به یاد ماندنی خود عکس بگیرید، که به‌شکل فایل‌های، چاپ بر روی شاسی، تی‌شرت، عینک و دیگر اقلام تبلیغاتی ارائه خواهد شد. همین طور هم می‌شود.

رستوران و رستوران گرندشف:

در طبقه بالای مجتمع آکواریوم بندر انزل، بهترین رستوران بین‌المللی استان گیلان است. که انواع غذاهای بین‌المللی و ایرانی، سالاد، فست‌فود و غذاهای کبابی توسط سرآشپزهایی از ترکیه تهیه می‌شوند.

گیفت شاپ:

در آکواریوم بندر انزلی یک گیفت شاپ وجود دارد که تنها می‌توانید انواع محصولات و هدایای دریایی را از آن تهیه کنید از عروسک گرفته تا جاسوئیچی و خوراکی‌های دریایی.

آکواریوم بندرانزلی در قلب منطقه آزاد تجاری انزلی در استان گیلان قرار دارد; منطقه‌ای که در آن همه انواع و مراکز خرید، رستوران‌ها و فروشگاه‌های قهوه فعالیت می‌کنند. پس از ورود به این منطقه، می‌توانید آکواریوم را در پشت مجموعه تجاری ونوس و کنار باغ پرنده پیدا کنید. منطقه آزاد انزلی نزدیک‌ترین منطقه آزاد به تهران است.

 

قیمت بلیط آکواریوم بندرانزلی

۸۶،۰۰۰ تومان برای مردم بیش از ۱۲ سال، با تخفیف ویژه   ،69 هزار تومان و کودکان بین 3 تا  سال ۱۲ 62 هزار تومان، با تخفیف ویژه برای کودکان زیر سه سال رایگان است. قیمت بلیط برای دانش آموزان شامل تخفیف ۵۰ درصدی برابر با ۴۳،۰۰۰ تومان است. در روزه‌ای یکشنبه، بلیط‌های آکواریوم بندر انزلی  با تخفیف ۵۰ درصد پیشنهاد می‌شود که به‌عنوان روزه‌ای یکشنبه طلایی شناخته می‌شود و بنابراین قیمت بلیط برای همه سنین، به‌جز کودکان زیر سه سال، ۴۳،۰۰۰ تومان خواهد بود.

نتیجه‌گیری

بندر انزلی یکی از شهرهای زیبا در شمال ایران است که به‌دلیل قرار‌گیری در منطقه آزاد دارای امکانات زیادی است. شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است. مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ میباشد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×