گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی بهترین زمان خرید ویلا شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-10-13
زمان خرید ویلا شمال

بهترین زمان خرید ویلا شمال چیست؟ بسیاری از ما دوست داریم تا در شمال ویلا داشته‌ باشیم. در نتیجه، در زمان‌های تعطیلی خصوصاً تعطیلات آخر هفته به‌راحتی بدون داشتن دغدغه جا به شمال کشور سفر کنیم.

عوامل گوناگون اثرگذار در تصمیم شما

اگر شما هم قصد خرید ویلا در شمال را داشته‌باشید حتماً با این سؤال روبه‌رو شده‌اید که بهترین زمان خرید ویلا در شمال چه فصلی است؟ علاوه بر سفر بسیاری از افرادی که به‌دنبال سرمایه‌گذاری و تغییر سبک زنگی و مهاجرت به شهر دیگری هستند نیز به‌دنبال خرید ویلا در شمال کشور هستند.

عواملی مختلفی در میزان قیمت ویلا در شمال کشور نقش دارند. مسلم است که اگر شما در فصل مناسب اقدام به خرید ویلا در شمال کشور نکنید امتیازاتی نظیر خرید یک ویلا قیمت مناسب را از دست می‌دهید. معمولاً ارزیابی بهترین فصل خرید ویلا در شمال با توجه به‌شرایط بازار و استقبال مشتریان از خرید و فروش، مشخص می‌شود.

لزوم صرف زمان برای انتخاب بهترین فصل

برای اینکه بتوانید ویلایی خوب و با توجه به خصوصیاتی که مدنظر دارید خریداری کنید باید زمان زیادی را صرف کنید و گزینه‌ها مختلف را بررسی کنید.

شاید بتوان گفت بهترین زمان خرید ویلا در شمال کشور زمانی است که شما از نظر عاطفی و مالی شرایط مناسبی وقت کافی داشته‌باشید تا گزینه‌های مختلف را در زمان‌های مختلف بررسی کنید.

در ادامه مقاله عواملی که در تعیین قیمت ویلا در شمال نقش دارند را بررسی خواهیم کرد تا بهترین زمان خرید ویلا در شمال کشور مشخص شود.

بهترین فصل خرید ویلا در شمال

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چیزی به‌نام بهترین فصل خرید ویلا در شمال نداریم و این جمله کاملاً غلط است. هیچ‌کس نمی‌تواند به‌طور قطع بگوید که یک فصل بهترین زمان برای خرید ویلا در شمال است و شاید تغییرات فصلی در قیمت ویلا در شمال نقش داشته‌باشند اما به این معنا نیست که حتماً در فصل زمستان هر سال قیمت ویلا در شمال کاهش یا افزایش پیدا کند.

پاییز و بهار

به‌طور معمول فصل پاییز و بهار بهترین فصل‌های خرید ویلا در شمال کشور هستند. در این فصل‌ها معمولاً افراد برای سر زدن به دوستان و اقوامشان یا سفر به شمال کشور می‌آیند و تحت تأثیر آب‌وهوای این منطقه مشتاق می‌شوند تا در شمال ویلا بخرند و بتوانند در فصل تابستان یا بهار  در کنار دوستان و اقوامشان زندگی کنند.

شمال به‌دلیل داشتن جنگل و دریا در کنار هم احساس آرامش و سرزندگی را تقویت می‌کند. برای افرادی که مبتلا به مشکلات روحی مثل افسردگی هستند، قرار داشتن در چنین  فضایی بهترین انتخاب است.

معمولاً بیشترین تعداد معاملات در مناطق شمالی کشور در فصل بهار و تابستان است، با تمام شدن فصل مدارس خانواده‌ها ترجیح می‌دهند تا در این زمان برای نقل مکان اقدام کنند.

در هنگام خرید ویلا در شما به‌ نکات زیر توجه فرمایید

توجه‌داشته‌باشید که هنگامی که قیمت ویلاها بسیار بالاتر یا پایین‌تر از حد معمولاً گزارش می‌شوند بدین‌معنی نیست که همان فصل یا همان دوره، بهترین زمان برای خرید ویلا محسوب می‌گردد.

فروشندگان مختلف تصمیم می‌گیرند که در فصل‌های مختلف قیمت ویلا چه میزان باشد، به‌همین دلیل است که توصیه می‌شود در خرید ویلا عجله نکنید و فکر نکنید ویلایی از این ویلا بهتر برای شما وجود ندارد.

برای خرید ویلاهای قدیمی یا ویلاهایی که در بافت اصلی شهر قرار دارند باید دقت بیشتری به‌خرج دهید. این ویلاها به‌دلیل اینکه در بافت شهر قرار دارند با ویلاهایی که در ساحل یا جنگل قرار دارند متفاوت هستند و می‌توان به‌عنوان یک خانه از آن‌ها نام برد تا ویلایی برای استراحت در مدت کوتاه.

مزایای خرید ویلا در فصل بهار

بازار خرید و فروش ویلا در شمال در فصل بهار بسیار داغ و پر رونق است. فروشندگان هر ساله متوجه این امر هستند و از این فرصت استفاده می‌کنند به‌همین دلیل است که هر فروشنده‌ای قیمت متفاوتی برای ملک ارائه می‌دهد.

بهترین فصل برای انتخاب منظره

یکی از ویژگی‌های مهمی که در فصل بهار وجود این است که به‌دلیل سرسبز بودن منظره اطراف ویلا کاملاً مشخص است. شما می‌توانید به‌راحتی متوجه شوید که آیا این ویلا آرامش‌بخش و زیبا هست یا خیر. علاوه بر این اگر ویلا نیاز به طراحی و بازسازی داشت می‌توانید این کار را در تابستان انجام دهید.

فصل خوب اما گران

درست است که خرید ویلا در فصل بهار بسیار پر رونق است اما قیمت‌ها در این فصل ارزان نیستند. اغلب قیمت ملک در این فصل نوسان بیشتری دارد.

یکی از مزیت‌های خرید ویلا  در فصل بهار این است که به‌دلیل آب هوای مناسب اسباب‌کشی و حمل‌ونقل وسایل راحت‌تر است و از گرمای شدید و سرما خبری نیست.

امتیازات خرید یک ویلا در فصل تابستان

مشابه‌تر قیمت ویلا در تابستان نیز به‌شدت افزایش پیدا می‌کند، هوای شمال در تابستان گرم‌تر از بهار است. رطوبت هوا بیشتر است به‌همین دلیل جست‌وجو پیداکردن ویلای مناسب سخت تر از سایر فصل‌ها است.

فصل تعطیل و فراغت

به‌دلیل اینکه مدارس در فصل تابستان تعطیل هستند خانواده‌ها می‌توانند با فرزندشان به شمال کشور بروند. در این فصل می‌توانند علاوه بر انتخاب ویلای مورد نظر از طبیعت نیز لذت ببرند.

فروشندگان ویلا معمولاً فصل تابستان را بیشتر از سایر فصول دوست دارند. در این فصل ویلاها زودتر به فروش می‌رسند، چون تقاضا برای خرید افزایش پیدا می‌کند.

هرچه‌قدر ویلا در منطقه خوش آب‌وهواتری قرار داشته باشد و امکانات اولیه رفاهی در نزدیکی آن قرار داشته‌باشند ویلا سریع‌تر به‌فروش می‌رسد.

چرا ویلا را در فصل پاییز بخریم؟

خرید ویلا در پاییز کمتر از سایر فصول سال است. به‌دلیل اینکه مدارس در فصل پاییز باز می‌شود، خانواده کمتر به شمال کشور سفر می‌کنند و تعداد افرادی که به شمال کشور سفر می‌کنند و قصد خرید ویلا دارند کاهش پیدا می‌کند.

شروع کاهش آمار خرید

در نتیجه اینکه تعداد خریداران در فصل پاییز کم است قیمت ویلا در این فصل به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.  اگر چه فصل پاییز بلافاصله پس از فصل تابستان قرار دارد و خرید و فروش ملک در تابستان به فصل پاییز ادامه دارد اما به اندازه آن پررونق نیست.

برای افرادی که تمایل دارند از وام خرید املاک برای خرید ویلا استفاده‌کنند فصل پاییز بهترین فصل برای خرید ویلا است. شرایط اعطای وام برای خرید املاک در فصول مختلف متفاوت است و فصل پاییز بهترین فصل برای دریافت وام املاک است.

چه کسانی ویلا را در زمستان خریداری می‌کنند؟

برخی از افراد زمستان را برای خرید ویلا در شمال کشور انتخاب می‌کنند. با توجه به آب‌وهوای شمال در فصل زمستان گزینه‌های کمتری برای خرید ویلا وجود دارند در واقع رقابت کمتری بین فروشندگان وجود دارد.

فصل کم‌رقابت

این یک مزیت برای خریداران به‌شمار می‌رود که می‌توانند هنگام معامله بهتر مذاکره کنند و با قیمت مناسب‌تری ویلا را خریداری کنند. برخی از مشاوران املاک معتقد هستند که قیمت ویلا در پاییز به‌دلیل اینکه تقاضا برای خرید یک باره کاهش پیدا می‌کند، افت شدیدی را تجربه می‌کند.

شرایط نامساعد جوی

فصل زمستان فصلی مناسبی برای خرید ویلا نیست و شرایط آب‌وهوا برای جست و جو اصلاً مناسب نیست. تنها افرادی در فصل زمستان اقدام به خرید ویلا می‌کنند که پول کمی‌دارند و تمایل دارند ویلایی ارزان خریداری کنند. قیمت ویلا در زمستان نسبت به پاییز ده‌درصد کمتر است.

علاوه بر این به‌دلیل اینکه تردد در جاده‌ها کمتر است حمل و نقل وسایل راحت‌تر است و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. اما باید میزان برف در جاده را با توجه به منطقه قرار‌گیری ویلا در نظر گرفت.

از طرفی دیگر خرید ویلا در فصل پایانی سال می‌تواند هزینه‌های یک سال خانواده را کمتر کند. معمولاً تمام هزینه‌ها از فروردین سال جدید افزایش پیدا می‌کنند و به‌‌دنبال آن هزینه‌های خرید و اجاره مسکن نیز افزایش پیدا می‌کند. قیمت ویلاها نیز در مقایسه با سال قبل بالاتر می‌رود.

نتیجه‌گیری درباره زمان خرید ویلا شمال

خرید ویلا در هر فصل مزایا و معایب خاص خودش را دارد ونمی‌توان به‌طور قطع گفت که خرید ویلا در کدام مفصل مناسب است. اینکه خرید ویلا در کدام فصل برای شما بهتر است کاملاً بسته به‌شرایط و موقعیت شما دارد.

برای افرادی که تنها به قیمت ویلا توجه دارند و می‌خواهند ویلایی ارزان پیدا کنند خرید ویلا در زمستان بهترین گزینه است. همچنین کسانی که فرزند دانش‌آموز دارند خرید ویلا در فصل تابستان بهتر از سایر فصل‌ها است.

در رابطه با افرادی که به‌منظره و محیط اطراف ویلا اهمیت می‌دهند و دوست دارند ویلایی مدرن داشته‌باشند، خرید ویلا در فصل بهار گزینه مناسبی است.

شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های معتبر و پیشرو در زمینه تولید ویلا در شما کشور به خصوص منطقه آزاد انزلی است. شما می‌توانید با هر مقدار بودجه‌ای که در اختیار دارید از این شرکت ویلای مناسب و معتبر تهیه کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×