گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی ییلاق ماسال و بهترین زمان سفر به آنجا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1398-08-23

ییلاق ماسال و بهترین زمان سفر به آن

ییلاق ماسال یکی از زیباترین شهرهایی است که طبیعی‌ترین جاذبه‌ها را در خود جای داده است. ماسال به شهر اقیانوس ابرها هم شهرت دارد. ماسال در گویش گیلانی ها به معنی “کنار کوه” است. مساحت این شهر بالغ بر 622 کیلومتر مربع است و حدود 84 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. پس از رودبار، شهرستان ماسال دومین شهر مرتفع در شمال کشور به‌شمار می‌رود.

این شهر در کنار کوه‌های تالش واقع‌شده است و به جرات می‌توان گفت از بین تمام شهرهای شمالی با آن همه تنوع و عظمت شان، ماسال رنگ و بویی دیگر برای گردشگران دارد و سالانه گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری به‌همراه تور های گردشگری یا به‌تنهایی به این منطقه سفر می‌کنند. تماشای اقیانوس ابر ماسال و ییلاقات سرسبز و بی‌نظیرش یکی از موقعیت‌هایی است که نصیب هر کسی نمی‌شود. در ماسال جاذبه‌های طبیعی بسیاری همچون غارها و رودخانه‌های مختلف وجود دارد که همین ها سبب  شهرت و آوازه جهانی اش شده‌اند. ما قصد داریم تا در این مطلب به بهترین زمان مسافرت به ماسال بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

ماسال

 

آب‌وهوای ییلاق ماسال

طبیعت ماسال از نوع کوهپایه‌ای است. آب‌وهوای این منطقه کوهستانی و نیمه مرطوب است چرا که ماسال در ناحیهای جلگهای قرار گرفته است. ماسال از جمله شهرهای ییلاقی است که زمستان‌هایی سرد با رطوبتی بیش از 75 درصد دارد.

بهترین زمان سفر به ماسال بر اساس فصل

درست است که باید در این قسمت بهترین زمان سفر به ماسال را مشخص کنیم اما حیف است که نگوییم، ماسال در هر فصلی زیباست و ویژگی‌های خاص خودش را دارد. ماسال در فصل پاییز، به یکی از بی‌نظیرترین مکان‌هایی تبدیل می‌شود که حیف است اگر نبینیدش! آن هم زمانی که تمامی جنگل‌ها و درختان پوشیده از بزرگ های نارنجی و زرد و قرمز می‌شوند و سر سبزی جای خودش را به رنگ‌های قشنگ پاییزی می‌دهد.

بهترین فصل سفر به ماسال، فصل پاییز است البته فقط ماه اولش یعنی مهر ماه که هوا کم کم رو به خنکی می‌رود و رفتن به ارتفاعات آن هیجانی خاص دارد که کمتر کسی آن را تجربه خواهد کرد. به شما توصیه می‌کنیم اگر در این فصل به ماسال سفر کردید، حتماً چند لباس گرم به‌همراه خود ببرید.

یکی دیگر از فصل‌های خوب برای سفر به ماسال، فصل بهار است درست زمانی که زیبایی ماسال دو چندان می‌شود. اما اگر علاقه‌ای به شلوغی و ازدحام جمعیت ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که به‌هیچ‌وجه در فصل فروردین به این شهر سفر نکنید و از اردیبهشت ماه به بعد به آن‌جا بروید، چرا که با فرا رسیدن بهار و شروع تعطیلات نوروزی مال به‌شدت شلوغ می‌شود و اکثر مردم به آن‌جا می‌آیند.

 

ماسال

 

اقامت در ماسال

اقامت در ماسال برای گردشگرانی که قصد دارند تا چند روزی را در این ییلاقات خوش آب‌وهوا سپری کنند بسیار راحت است، چرا که در این منطقه برای رفاه حال مسافرین، ساختمان‌ها و خانه‌هایی چوبی در دل جنگل ساخته‌شده است و شما می‌توانید چند روزی یکی از این خانه‌ها یا کلبه‌های چوبی را اجاره کنید. بسیاری از مردم ماسال هم خانه‌های خود را که به‌صورت دوطبقه هستند را اجاره می‌دهند. درمسیری که ییلاق ماسال وجود دارد و به‌سمت خلخال می‌رود، دو میهمان خانه وجود دارد که در تمامی فصل‌های سال آماده پذیرایی از مسافرین هستند.

ماسال و شاندرمن همانند بهشتی گم شده هستند که هر کسی را به آرامش می‌رسانند و تسکین هر دردی هستند، حال این درد روحی باشد یا جسمی فرقی ندارد، کافیست تا چند روزی را به‌دور از همهمه های زندگی شهری و هیاهو دور باشید و در این مناطق زندگی کنید.

معرفی جاذبه‌های طبیعی ماسال

غار آویشو

یکی از شگفت‌انگیز ترین غارهای ایران، غار آویشو است که در دل کوه‌های شاندرمن جا خوش کرده و جزء جدیدترین جاذبه‌های طبیعی ماسال محسوب می‌شود، چرا که این غار به تازگی کشف شده و در همین مدت کم محبوبیت بسیاری در میان گردشگران پیدا کرده است. این غار همانند سرزمین عجایبی است که تنها در خواب و خیال های مان آن را دیده‌ایم. هفت آبشار، قندیل هایی فراوان و ستون های آهکی که هرکدام شبیه به یک مجسمه هستند از جمله جاذبه‌های منحصربه‌فرد درون غار هستند که می‌توانید از آن‌ها دیدن‌کنید.

رودخانه خالکایی

اگر به‌دنبال بکر ترین مناطق ماسال از لحاظ طبیعی هستید، رودخانه خالکایی بهترین گزینه است. شما می‌توانید در کنار این رودخانه قدم بزنید و به صدای بی‌نظیر شرشر آب و پرندگان مهاجر گوش کنی. در نزدیکی این رودخانه یک پارک ساحلی وجود دارد که می‌توانید برای تفریح و داشتن امکانات رفاهی بهتر به آن‌جا هم سری بزنید و یک روز عالی و دلپذیر را برای خود و عزیزان‌تان به‌ارمغان بیاورید. می‌توانید در فصل‌های تابستان به این رودخانه بیایید و در آن آب تنی کنید و پاهای خود را در آب خنک این رود بگذارید.

ییلاق ماسال

ییلاق یک مکان پیچ در پیچ در دل کوه قرار گرفته است و هر چه به‌سمت قله کوه می‌روید زیبایی این مکان بیشتر می‌شود. در ابتدای جاده خانه‌های روستایی می‌بینید و کمی که حرکت کنید با یک آبشار بزرگ و دیدنی روبه‌رو خواهید شد. درختانی که به‌صورت عمود در دل کوه سبز شدند دلربایی خاصی می‌کنند.

اگر 10 دقیقه به‌سمت شمال شهر رانندگی کنید، به تابلویی بزرگ خواهید رسید که نام ییلاق ماسال بر روی آن نوشته شده است. مسیر رسیدن به این ییلاق بسیار پیچ در پیچ است چرا که در دل کوه قرار دارد. در ابتدای این مسیر به خانه‌هایی روستایی می‌رسید و در ادامه به آبشاری زیبا هم برخورد می‌کنید و درختانی عمودی که از دل جنگل‌های سرسبز ماسال سر در آورده اند و سپس به این ییلاق خواهید رسید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×