گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای کامل بوم‌گردی در رامسر

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
بوم‌گردی در رامسر

بوم‌گردی در رامسر را با کمک راهنمای جامعی که در این مقاله آمده است تجربه کنید. در ارتباط با رامسر باید گفت که این شهر ترکیبی از جنگل، کوه‌ها و دریای‌خزر است که شما را به سفری در یک نقاشی مجلل و رویایی با جاده‌های سبز و بارانی دعوت می‌کند. این شهر باشکوه در شمال، عروس مازندران نامیده می‌شود، زیرا پر از زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعت است و مانند آن را نمی‌توان یافت.

همچنین به‌خاطر آب‌وهوای تازه و نزدیکی به پایتخت، گردشگران از سراسر کشور در هر زمانی از سال به این شهر زیبا سفر می‌کنند. شهرت بی‌نظیر nature’s در سراسر جهان شنیده می‌شود و تعداد قابل‌توجهی از گردشگران خارجی برای سفر خاطره‌انگیز به این شهر شمالی سفر می‌کنند. با ما همراه باشید تا شما را با راهنمای کامل بوم‌گردی در رامسر آشنا کنیم.

برای فروش ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

رامسر کجاست؟

برای رفتن به رامسر باید ابتدا به استان مازندران وارد شویم و در غربی‌ترین نقطه، عروس شهرهای شمالی را بیابیم. رامسر در مجاورت استان گیلان قرار دارد و زیبایی خود را از هر دو استان به ارث برده‌است. از شمال و جنوب، دریای‌خزر و دامنه کوه البرز این شهر را به گونه‌ای در آغوش گرفته‌اند که چیزی کم‌تر از این وجود ندارد. با توجه به زیبایی منحصربه‌فرد این شهر، بسیاری از توریست‌ها ویلای خود را در رامسر اجاره کردند تا این تجربه را به آخر برسانند. اگر مبدا سفر به تهران را در نظر بگیریم، باید در حدود ۲۶۰ کیلومتر از طریق چالوس برای رسیدن به این شهر ساحلی دریای‌خزر حرکت کنیم.

برای خرید ویلا در فریدونکنار با کارشناسان بخش فروش هلدینگ آرش در ارتباط باشید.

آب‌وهوای رامسر

هوای رامسر در تابستان به‌دلیل نزدیکی به دریای‌خزر بسیار مرطوب و گرم است. این کوه در زمستان به‌دلیل نزدیکی خود به رشته‌کوه البرز به قله سرما می‌رسد. اما در اوایل بهار و پاییز، هوا مطبوع و ملایم است. البته در تابستان وستای اطراف رامسر وجود دارند که از دریا دور هستند و در اواسط تابستان، آن‌ها هوای سرد و کوهستانی دارند.

بهترین فصل برای سفر به رامسر

در هر یک از روستاها و مناطق رامسر، آب‌وهوای متفاوت مشاهده می‌شود. برای مثال، روستای جواهر ده یک ناحیه تابستانی است که از رطوبت و گرما، حتی در تابستان ایمن است. اما به‌طور کلی، آغاز بهار زمان شکوفایی درختان بود و در اوایل پاییز، شهر رنگی و خنک می‌شد. بنابراین بهترین زمان برای بازدید رامسر آغاز دو فصل بهار و پاییز بود.

برای خرید ویلا در سوادکوه با شرکت انبوه‌سازان آرش تماس بگیرید.

مراکز دیدنی رامسر

در هر گوشه رامسر، طبیعت زیبا و خیره‌کننده وجود دارد که توریست‌ها را به این شهر شمالی دعوت می‌کند. از سواحل به یاد ماندنی دریای کاسپین به جنگل‌های بارانی و روستاهای تابستانی، همه نشان می‌دهند که رامسر شهری پر از همه‌چیز برای پیاده‌روی و تفریح است.

بوم‌گردی در رامسر

رامسر به‌دلیل دارابودن جنگل و روستاهای زیاد در اطراف خود یکی از مراکز مهم بوم‌گردی به‌ حساب می‌آید.

اکوتوریسم

جهان به اکوتوریسم بیشتری نیاز دارد. اکوتوریسم به توریست‌ها آموزش می‌دهد که مسئولیت بیشتری برای مناطق دست‌نخورده داشته‌باشند و به آموزش مردم کمک کنند و به حفظ منابع طبیعی و مردم بومی و همچنین کیفیت سفر با توجه به مسئولیت‌پذیری و آگاهی گردشگران کمک کنند. افزایش می‌یابد.

تعاریف متعددی از این عبارت وجود دارد، اما متداول‌ترین تعریفی که توسط اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت ارایه می‌شود: سفر مناسب و سازگار با محیط‌زیست، به‌منظور لذت‌بردن و قدردانی از طبیعت که منابع طبیعی را حفظ می‌کند، و همچنین برای فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی مردم بومی مفید است.

همچنین یک تعریف ساده‌تر و نزدیک‌تر از بوم‌گردی که توسط انجمن بین‌المللی هواشناسی ارائه شده‌است وجود دارد: اکوتوریسم یک سفر مسئول به مناطق طبیعی است که محیط‌زیست را حفظ کرده و رفاه مردم بومی را بهبود می‌بخشد. در عمل، این تعریف معانی متفاوتی دارد.

یکی از این مفاهیم سطح آگاهی از سفر و توریسم است. توریست باید از تأثیر آن بر محیط و جامعه آگاه باشد و سعی کند این تأثیر را کاهش دهد. علاوه بر این، توریست نه‌تنها باید برای به‌حداقل‌رساندن آسیب تلاش کند، بلکه باید حمایت و تقویت محیط‌زیست بومی را نیز در اولویت قرار دهد. البته، این مساله نه‌تنها لذت سفر را کاهش نمی‌دهد بلکه باعث می‌شود تجربه لذت‌بخش تری نیز داشته باشد.

برای خرید ویلا در فومن از بهترین فروشنده منطقه کمک بگیرید.

با نگاه به نیازهای اکوتوریسم، ممکن است تعداد اعضای گروه همراه شما در این سفر را به‌دست آورید. در واقع نه‌تنها در گروه‌های کوچک و متوسط بلکه در میان گروه‌های کوچک و متوسط درنظرگرفته می‌شود. اکوتوریسم اغلب با برنامه‌های آموزشی از جمله آموزش بازیافت، استفاده از آب.

معایب اکوتوریسم

براساس گزارش موسسه حمل‌ونقل هوایی، هواپیماهای جهان بیش از ۳ میلیارد مسافر را در سال ۲۰۱۳ حمل کردند. انجمن اقتصادی آکسفورد پیش‌بینی می‌کند که این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۵.۹ میلیارد دلار خواهد رسید.

همه این مسافران نه‌ تنها به‌ طور غیرمستقیم مقادیر زیادی از کربن‌دی‌اکسید را منتشر می‌کنند بلکه باعث می‌شوند که محیط‌زیست تحت فشار زیادی قرار گیرد. گردشگران همچنین به زیرساختی مانند درمان آب، بهداشت و اسکان نیاز دارند. اکثر جوامع محلی قادر به ارائه این شرایط نیستند. بنابراین اثرات مخربی بر طبیعت باقی خواهد ماند.

برای مثال، در بسیاری از بخش‌های آفریقا، توریسم در مقیاس بزرگ منجر به دفع زباله‌سوزی در اردوگاه‌های اسکان مسافران شده‌ است. این فاضلاب نزدیک‌ترین رودخانه را آلوده کرده‌ است که آب آشامیدنی را برای حیات وحش، دام و انسان‌ها تامین می‌کند. در مناطق آسیب‌پذیر، افزایش تعداد گردشگران می‌تواند باعث آسیب قابل‌توجهی به‌ طبیعت شود.

جوامع محلی نیز تحت‌تأثیر این تورم قرار دارند. چراکه پول گردشگری به ندرت به آن‌ها می‌رسد. ما انسان‌ها هر جا که می‌رویم زباله را رها می‌کنیم. حتی اگر آن‌ها را در زباله‌دان انداخته باشیم، باز هم می‌تواند باعث عدم تعادل خطرناکی در طبیعت شود. عکاسی حیات وحش و حیوانات را به وحشت می‌اندازد و  تغذیه حیوانات، حیات وحش را به انسان‌ها وابسته می‌کند.

حتی راه‌رفتن در طبیعت منجر به فرسایش خاک و تخریب مسیرهای حیوانات می‌شود. شاید بتوان باور کرد، اما هر چیزی که ما در طبیعت انجام می‌دهیم بر حیات وحش تأثیر می‌گذارد و ما باید از این اثر آگاه باشیم. بله، پس شما دوست‌دار محیط‌ زیست نیستید. پیاده‌روی و اداره حیات وحش به هیچ‌کس کمکی نمی‌کند. مثال‌های زیادی از این قبیل وجود دارد.

مزایای اکوتوریسم

با خریدن صنایع‌دستی محلی و کمک به مردم محلی می‌توانید به یک بوم محلی تبدیل شوید. تا زمانی که شرایط زیر برآورده شود، می‌توان گفت که سفر اکوتوریسم موفقیت‌آمیز بوده‌است:

  • آگاهی فرهنگی و محیطی

اولین قدم برای انجام هر فعالیت این است که بدانید چگونه‌ این کار را انجام دهید.

  • تأثیر خود را بر روی طبیعت به حداقل برسانید

سعی کنید تا جای ممکن قطار را با هواپیما عوض کنید. از دوچرخه و وسائل حمل و نقل عمومی به‌جای رانندگی یا پیاده‌روی استفاده کنید. به منابع طبیعی و بومی احترام بگذارید و آن‌ها را هدر ندهید.

  •  یک تجربه مثبت برای توریست‌ها و بومیان رها کنید

احترام به توریست‌ها اغلب در مورد آن صحبت می‌شود، در حالی که مورد دوم نادیده گرفته می‌شود. احترام و حمایت از مردم محلی، جامعه و ارزش‌های آن‌ها.

منافع مالی سفر شما باید به‌طور مستقیم صرف حفظ منابع طبیعی شود.

اگر شما واقعاً توریسم را انجام دهید، بیشتر پول صرف‌شده برای حفظ منابع طبیعی صرف خواهد شد.

  • پول را صرف توانمندسازی مردم محلی کنید

خرید محصولات با کیفیت بالا و محصولات معتبر محلی از مردم محلی حمایت خواهد کرد. بدین ترتیب، آن‌ها سود بیشتری از گردشگری پر جمعیت خواهند داشت، اگرچه تعداد گردشگران اکوتوریسم کم‌تر است.

برای خرید ویلا در چمخاله با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

  • افزایش حساسیت به‌شرایط سیاسی، اجتماعی و زیست‌محیطی کشور میزبان

این سخت‌ترین شرایط برای اکوتوریسم است. گاهی دشوار است که این کار را انجام دهید بلکه حتی شرایط میزبان را نیز درک کنید.محبوبیت اکوتوریسم به‌عنوان شکلی از گردشگری بسیار بالا است و سالانه به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته‌است. متاسفانه، این نرخ پیشرفت نیز عواقب وخیمی دارد. یکی از این پیامدها شیوع شستن سبزیجات است. این به این معنی است که برخی به ظاهر سازگار با محیط‌زیست و در شکل آسیب اکوتوریسم هستند.

نتیجه‌گیری از راهنمای بوم‌گردی در رامسر

در سال‌های اخیر اکوتوریسم و بوم‌گردی در رامسر نسبت به گذشته افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است و اغلب افرادی که علاقه‌مند به شناخت فرهنگ مردم رامسر و شمال کشور هستند ترجیح می‌دهند تا در خانه‌های روستایی که برای بوم‌گردی اختصاص پیدا کرده است اقامت کنند تا از نزدیک با فرهنگ عامه مردم و غذاهای محلی آشنایی پیدا کنند. اقامت در هتل‌ها و ویلاها هرگز چنین تجربه‌ای را در اختیار شما قرار نمی‌دهد و همین مورد نقطه عطف رونق بوم‌گردی در ایران است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×