گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی تالاب بندرانزلی ، مرداب انزلی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-01-30
تالاب بندر انزلی

تالاب بندرانزلی که در استان گیلان قرار گرفته است یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین زیستگاههای طبیعی و جانوری ایران محسوب می‌شود. هر ساله این تالاب شگفت‌انگیز میزبان پرندگان بیشماری است که از کشورهای همسایه به‌خصوص کشورهای شمالی به این تالاب کوچ می‌کنند. تالاب انزلی به‌دلیل زیبایی و موقعیتی جغرافیایی که دارد با هیچ‌کدام از تالاب های ایران قابل مقایسه نیست اگر به استان گیلان سفر کردید حتماً از این تالاب زیبا و خوش آب هوا بازدید کنید و زیبایی این تالاب را از نزدیک ببینید.

 

ویژگی‌های تالاب بندرانزلی

تالاب بندر انزلی به‌دلیل موقعیت جغرافیاییای که دارد از نظر میزان بالای رطوبت هوا و آب با هیچ یک از مرداب‌ها و تالاب های ایران از این نظر قابل مقایسه نیست. طبق برآوردهای انجام‌شده وسعت تالاب انزلی به‌علت بارندگی در فصل بهار و زمستان به حدود 121 کیلومتر مربع می‌رسد. این مقدار در فصل تابستان و پاییز به میزان 85 کیلومتر مربع کاهش پیدا می‌کند. اگر قصد دارید چند روزی را در استان گیلان بمانید می‌توانید با اجاره ویلا از شرکت ویلا سازی آرش ویلا مد نظر خود را قبل از سفر رزرو کنید.

شما می‌توانید با خرید ویلا ارزان گیلان صاحب ویلا شوید تالاب انزلی به‌دلیل قرارگرفتن در منطقه خوش آب هوای استان گیلان مکان مناسبی برای انواع آبزیان و پرندگان مهاجر است به‌همین دلیل پرندگان در فصول مختلف سال به این تالاب بین‌المللی کوچ می‌کنند.

گفته می‌شود در این تالاب بیش از هزار گونه مختلف پرنده وجود دارد و در حدود پنجاه گونه ماهی که این نشان‌دهنده اکوسیستم بی‌نظیر تالاب انزلی است. این تالاب محل مناسبی برای تخم گذاری ماهیان به‌ویژه ماهی سفید است. در استان گیلان شرکت انبوه‌سازان آرش اقدام به فروش ویلا ارزان گیلان می‌کند تا شما به‌راحتی بتوانید ویلای مورد نظر خود را خریداری کنید.

تالاب بندرانزلی

تالاب بندر انزلی از سال 1354 هجری شمسی به‌عنوان یک تالاب بین‌المللی حفاظت‌شده معرفی شد. این تالاب مهمترین منبع تکثیر و تولید و مثل ماهیان خاویاری و استخوانی دریای خزر به‌شمار می‌رود. پس می‌توان گفت این تالاب علاوه بر زیبایی طبیعی می‌تواند به‌عنوان یک منبع اقتصادی در خدمت اقتصاد منطقه باشد. تالاب بین‌المللی انزلی همه ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بیشماری است که برای دیدن این تالاب طبیعی و مناظر اطراف آن به‌ویژه بازدید از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری به انزلی سفر می‌کند تا زیبایی این تالاب را از نزدیک ببینند و با گرفتن عکس یادگاری در دفتر خاطرات خود ثبت سفر به انزلی را ثبت کنند.

با اجاره ویلا ارزان گیلان می‌توانید قبل از سفر ویلای مورد نظر خود را از شرکت ویلا سازی آرش تهیه نمایید و یا اینکه با خرید ویلا ارزان گیلان یک محل مناسب برای اسکان دائمی خود هنگام گشت‌وگذار داشته‌باشید.

محل قرارگرفتن تالاب بندرانزلی

تالاب بندر انزلی این تالاب بین‌المللی در جنوب غربی ساحل دریای خزر(دریای کاسپین) و در عرض28 الی 38 شمالی و طول 25 تا 49 شرقی قرار گرفته است. تالاب انزلی از سمت شمال به شهر انزلی و سمت جنوب به شهر زیبا صومعه‌سرا و از قسمت شرق به بازار پر جنب و جوش پیر بازار و از قسمت غربی نیز به منطقه گردشگری کپورچال و آبکنار انزلی متصل می‌شود. به‌دلیل اینکه استان گیلان یک استان گردش پذیر است فروش ویلا ارزان گیلان نیز در این منطقه وجود دارد.

تالاب بین‌المللی انزلی و خواهر خواندگی

همانطور که گفته شد تالاب بین‌المللی انزلی در سال 1354 هجری شمسی در فهرست تالاب های بین‌المللی   کنوانسیون رامسر به‌ثبت رسید. جالب است بدانید تالاب انزلی با تالاب کوشیرو که در پارک ملی کوشیرو شیتسوگن  قرار دارد پیوند خواهر خواندگی دارند. همچنین این تالاب از طریق یک کانال کشتیرانی که به‌واسطه دو موج‌شکن انزلی در تأسیسات بندری انزلی مورد حمایت و به دریای کاسپین متصل می‌شوند. اگر قصد ماندن در منطقه گردشگری گیلان را دارید می‌توانید قبل از سفر با اجاره ویلا ارزان گیلان از شرکت ویلا سازی آرش ویلا مورد نظر خود را انتخاب و رزرو نمایید.

 

اجاره ویلای ارزان گیلان از شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش به شما این اجازه را می‌دهد تا چند روزی را بدون دغدغه در این استان زیبا سپری کنید. فروش ویلا ارزان گیلان و خرید ویلا ارزان گیلان نیز در استان گیلان به وفور و از طریق شرکت انبوه‌سازان آرش یافت می‌شود.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×