گیلان، زیباکنار
0133416

تراریوم در دکوراسیون ویلا در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
تراریوم در دکوراسیون ویلا

تراریوم‌ها محفظه های شیشه‌ای کوچک و متوسطی هستند که می‌توانید درون آن‌ها از گیاهان نگهداری کنید بدون اینکه نگران آلوده‌شدن محیط زندگی خود باشید. این محفظه‌های شیشه‌ای می‌توانند فضای ویلای شما را بسیار شیک و لاکچری نشان دهند و به‌عنوان یک وسیله تزئینی در دکوراسیون داخلی ویلای شما خودنمایی کنند. هدف استفاده از تراریوم در دکوراسیون ویلا زیبایی است.

ممکن‌است شما هم از آن دسته افرادی باشید که آنقدر عاشق طبیعت هستید که می‌خواهید آن را در جای‌جای ویلای خود واردکنید. حتی در اتاق نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه. اما محیط ویلا ممکن است برای رشد و پرورش هر نوع گیاهی مناسب نباشد. وجود حشرات موذی و آفاتی که از گلدان‌های گیاه وارد فضای زندگی ما می‌شوند می‌تواند کمی آزاردهنده باشد اما راه حل بهتری به‌جای تعبیه گلدان‌های کوچک و بزرگ در محیط ویلا برای شما داریم آن هم استفاده از تراریوم در ویلا است.

چه نوع گیاهی را می‌توان درون تراریوم قرار داد؟

هدف اصلی از تراریوم در دکوراسیون ویلا، زیباسازی دکوراسیون داخلی ویلا است بنابراین خودتان را زیاد درگیر انتخاب نوع گیاه نکنید. واضح و مشخص است که شما امکان کاشت هر نوع گیاهی را درن تراریوم ندارید و باید به نکات مهمی دقت کنید.

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب نوع گیاهی که می‌خواهید درون تراریوم بکارید این است که گیاه مورد نظر شما نباید دارای سرعت رشد بالایی باشد. در واقع باید گیاهی را درون تراریوم قرار دهید که دارای سرعت رشد کمی است. چنانچه گیاه انتخابی شما رشد سریعی داشته باشد محفظه شیشه‌ای برای گیاه تنگ و تنگ تر خواهد شد و در نهایت نیز به ناچار مجبور به خارج کردن گیاه از تراریوم خواهید شد بنابراین در انتخاب نوع گیاه دقت داشته‌باشید تا بتوانید زیبایی بیشتری به محیط ویلای خود ببخشید.برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در چه مکان‌هایی می‌توان از تراریوم استفاده کرد؟

تراریوم را باید در مکانی قرار دهید که نور کافی در دسترس آن باشد. قرار دادن تراریوم در جوار پنجره‌های شمالی ویلا فکر خوبی است. تراریوم ها به نور زیادی احتیاج دارند بنابراین نمی‌توانید آن‌ها را در هر نقطه‌ای از ویلا قرار دهید. قرار دادن تراریوم در کنار پنجره‌های آشپزخانه و در اتاق نشیمن رو به نور می‌تواند ایده خوبی باشد. دقت داشته‌باشید که تراریوم به‌طور متوسط به دوازده ساعت نو روزانه احتیاج دارد بنابراین باید نور کافی برای آن تامین باشد. اگر تراس شما دارای پنجرهای وسیع است می‌توانید تراریوم را در پس پنجره تراس قرار دهید تا نور کافی به آن برسد و جلوه زیبا و چشم‌نواز خود را حفظ کند.

چه دمایی برای نگهداری تراریوم مناسب است؟

دقت داشته‌باشید که تراریوم را در نزدیکی شوفاژ، شومینه یا وسایل گرمایشی در ویلا قرار ندهید چرا که گیاهان داخل تراریوم در این حالت دچار گرمازدگی خواهند شد و شادابی خود را از دست می‌دهند. بهترین مکان برای قرار دادن تراریوم مکانی ست که تهویه کافی و خوبی داشته باشد و از منبع گرما به‌دور باشد. در این صورت می‌توانید خاطری آسوده داشته‌باشید که تراریوم شما ظاهر شاداب خود را حفظ خواهد کرد.برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اگر نور کافی برای تراریوم مهیا نبود چه کنیم؟

برخی افراد تمایل دارند تا هر طور که شده از تراریوم در ویلای خود استفاده‌کنند و جلوه‌ای چشم‌نواز و روح بخش به دکوراسیون داخلی ویلا بدهند اما ممکن است نور کافی برای تامین نور مورد نیاز تراریوم در دسترس شما نباشد. در این صورت بایستی از لامپ های رشد گیاه استفاده کنید. این لامپ ها را می‌توانید در نزدیکی تراریوم در فاصلهای مشخص قرار دهید تا نور کافی برای جذب گیاه به آن برسد. دقت داشته‌باشید که اگر می‌خواهید از تراریوم برای زیباسازی دکوراسیون داخلی ویلای خود استفاده کنید باید به آن رسیدگی کافی نمایید. عدم رسیدگی به تراریوم می‌تواند موجب از پا در آمدن آن شود.برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

خاک مورد نیاز گیاهان را به‌اندازه تنظیم کنید

برای اینکه گیاهان شما همیشه شاداب و سرحال باشند باید خاک درون تراریوم را به اندازه تنظیم کنید. قرار دادن خاک بیش از اندازه درون تراریوم می‌تواند منجر به ظاهر نازیبای تراریوم و قرار دادن خاک ناکافی می‌تواند منجر به هوا خوردن ریشه ها و پوسیدگی آن‌ها شود. بنابراین خاک درون تراریوم را تنظیم کنید و آن را به اندازه بریزید.برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

استفاده از تراریوم‌آویز در ویلا

تراریوم ها را با نام باغ‌های مینیاتوری نیز می‌شناسند. شما در واقع یک باغ کوچک را در محفظهای شیشه‌ای نگهداری خواهید کرد. یکی از جلوه بخش ترین انواع تراریوم ها نوع آویز آن است. از این جهت که می‌توانید بخشی از گیاهان را درون تراریوم نگهداری کنید و ما بقی را به‌شکل آویز از تراریوم آویزان نمایید. اینگونه جلوه تراریوم نیز بیشتر خواهد شد. شما می‌توانید برای زیبا سازی بیشتر تراریوم مقداری سنگ‌های رنگی نیز به آن اضافه کنید.

بهترین گیاهان برای قرار دادن در تراریوم آویز گیاهان رونده هستند. گیاهانی که اکان آویز شدن آن‌ها بیشتر است می‌توانند زیبایی بیشتری را برای فضا به‌ارمغان آورند. شما می‌توانید تعدادی از گوی های شیشه‌ای را به‌صورت آویز در کنار هم در گوشه‌ای از ویلا قرار دهید. گویی که واقعاً باغچه‌ای شیشه‌ای و کوچک در گوشه‌ای از ویلا برپا نموده‌اید.برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

یک میز جداگانه برای قراردادن تراریوم‌ها انتخاب کنید

ممکن است هدف شما از تراریوم در دکوراسیون ویلا جدی باشد و بخواهید آن‌ها را به‌عنوان بخش اساسی از دکوراسیون داخلی ویلای خود در نظر بگیرید. توصیه ما به شما این است که یک میز جداگانه برای قرار دادن آن‌ها در گوشه‌ای از ویلا تعبیه کنید و تراریوم ها را روی آن قرار دهید. با این کار می‌توانید نشان دهید که به‌شکل جدی از تراریوم ها در حال مراقبت هستید. علاوه بر این می‌توانید ظاهر شیک‌تری برای ویلای خود به‌ارمغان می‌آورید. یک چهارپایه کوچک نیز می‌تواند برای قرار دادن آن‌ها در کنار هم کافی باشد. تنها کار لازم تامین نور کافی برای گیاهان است.

استفاده از تراریوم در ویلا با چیدمان مدرن

ویلاهای مدرن اغلب دارای ظاهری خنثی هستند به‌این معنا که از رنگ‌های خنثی در آن‌ها استفاده شده است. رنگ‌هایی مانند سفید یا طوسی به میزان زیادی در اینگونه ویلاها به‌چشم می‌خورد. شما می‌توانید با قرار دادن تراریوم در محیط ویلای خود به ظاهر مدرن ویلا رنگ و جان تازه‌ای ببخشید و تضاد زیبا و چشم‌نوازی را ایجاد کنید. تراریوم ها در ویلای شما می‌تواند منبع اصلی رنگ‌های شاد و سرزنده باشند و اینگونه تمام توجهات را به‌خود جلب نمایند.برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

قرار دادن تراریوم روی میز ناهارخوری

اگر می‌خواهید فضای شاداب را در تمامی نقاط ویلا ایجاد کنید می‌توانید یک عدد تراریوم را روی میز ناهارخوری قرار دهید و اطراف آن را با شمع ها کوچک احاطه کنید. اینگونه در زمان روشن‌کردن شمع ها نیز انعکاس نور شمع ها بر بدنه تراریوم و روی برگ گیاهان می‌توان چهره جذابی برای آن ایجاد کند. قراردادن تراریوم در اینگونه نقاط از ویلا می‌تواند باعث حفظ شادابی و سرزندگی در محیط ویلای شما شود.

تراریوم‌ها باید مطابق با چیدمان و دکوراسیون داخلی ویلای شما انتخاب شوند

بسیار مهم است که ظاهر تراریوم ها با ظاهر ویلای شما همخوانی داشته باشد. تراریوم ها دارای اشکال هندسی گوناگونی هستند و تنوع در میان آن‌ها بسیار زیاد است بنابراین می‌توانید از بین انواع مختلف تراریوم ها نوعی که مناسب ویلای شما است را برگزینید. انواع مینیمالیستی آن‌ها نیز در بازار موجود است. همچنین شما می‌توانید یک تراریوم ساده در منزل درست کنید. تصور نکنید که ساخت تراریوم کار پیچیدهای است. شما به چند عدد تجهیزات نیاز دارید. بنابراین می‌توانید با دقت و حوصله بیشتری یک تراریوم مطابق با دیزاین داخلی ویلای خود طراحی کنید. اینگونه می‌توانید سلیقه شخصی‌تان را نیز وارد طراحی کنید.

تراریوم‌های کوچک را با قطره‌چکان آبیاری کنید

آب‌دادن بیش از حد به تراریوم می‌تواند باعث نابودی آن شود. بنابراین دقت داشته‌باشید که به میزان کافی به تراریوم آب دهید. اگر تراریوم های شما کوچک هستند می‌توانید با یک قطره چکان به آن‌ها آب دهید بنابراین به تناسب نوع گیاه و اندازه تراریوم میزان آب دهی را تنظیم کنید تا هم گیاهان سالم بمانند و هم شیشه داخلی تراریوم بخار نزند. شفاف بودن سطح تراریوم باعث می‌شود زیبایی آن دوچندان شود. بنابراین راه خروج بخارات از تراریوم را برای آن فراهم کنید.برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری برای تراریوم در دکوراسیون ویلا

زیباسازی فضای داخلی ویلا همیشه هم کار سختی و پرمشقت و یا هزینه‌بری نیست. گاهی اوقات می‌توانید با کمترین هزینه زیباترین چشم‌اندازها را در ویلای خود ایجاد کنید. تراریوم در دکوراسیون ویلا یکی از راهکارهایی است که می‌توانید از طریق آن زیبایی، شادابی و طراوت را به ویلای خود بیاورید. بنابراین با خرید چند تراریوم یا درست‌کردن یکی از آن‌ها به‌سلیقه خودتان محیط داخلی ویلا را زیبا سازید.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×