گیلان، زیباکنار
0133416

تفاوت بازسازی و نوسازی ویلا قدیمی چیست ؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-02-04
بازسازی و نوسازی ویلا

نوسازی یک ویلا چه مفهومی دارد؟ تفاوت بازسازی و نوسازی ویلا قدیمی چیست؟ چه موقع باید خانه را نوسازی کرد؟چه ساختمان‌های برای نوسازی خانه مناسب هستند؟ سیاری از ساختمان‌ها قدیمی هستند یا مشکلاتی دارند که باید تعمیر شوند. بسته به وضعیت، گاهی اوقات ساختمان باید نوسازی شود و گاهی نوسازی شود. این دو مفهوم یک‌سان نیستند، اما اغلب به‌جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بازسازی و نوسازی از لحاظ فنی تفاوت‌های مهمی هستند و به پرسنل تخصصی با مهارت‌های مختلف نیاز دارند.در ادامه مقاله قصد داریم تا بازسازی و نوسازی ویلا را به تفصیل بررسی کنیم. ما با همراه باشید.

قبل از هر اقدام، بهتر است با مفاهیم نوسازی، بازسازی و تغییر دکوراسیون آشنا شوید تا بتوانید از متخصصان مناسب در زمان نیاز استفاده کنید. در این مقاله، ما سعی می‌کنیم این مفاهیم و شرایط را به‌طور دقیق تعریف کنیم.

بازسازی ویلا چیست ؟

برداشتن گام‌های تکنیکی برای احیای و حفظ ساختار فرسوده، بازسازی نامیده می‌شود. در معماری، بازسازی یک ساختمان به معنای بازسازی آن است. درست است که احیای بیشتر برای ساختمان‌های تاریخی قابل‌اجرا است، اما بازسازی به معنای یک‌سان است. در بازسازی ساختمان، بخش‌هایی که آسیب‌دیده‌اند و باید تعمیر شوند تعمیر می‌شوند. بازسازی نه‌تنها شامل ساختمان‌های قدیمی بلکه ساختمان‌های مدرنی است که گاهی نیاز به نوسازی دارند.

نوسازی ساختمان معمولاً به تغییرات ساختاری عمومی و تعمیرات اساسی اشاره دارد:

تقویت ساختار کلی ساختمان

تعمیر تأسیسات قدیمی ساختمان

بازسازی نمای ساختمان

تعمیر دیواره‌ای با مواد مشابه با مواد اصلی

تعمیر کف

جبران مشکلات مربوط به تأسیسات ساختمان

از نظر ملاحظات محیطی، منابع و انرژی کمتری بعد از بازسازی یک ساختمان مصرف می‌شوند. بنابراین اگر پایه خانه قوی باشد و تنها به تعمیرات نیاز داشته باشد، آن را بازسازی کنید. همچنین در اغلب موارد، بازسازی یک ساختمان خیلی کم‌تر از خرید یک خانه جدید است، بنابراین منطقی است که تصمیم بگیرید خانه را نوسازی کنید.

مجوز باید از شهرداری برای انجام برخی اقدامات مطابق با قوانین بازسازی ساختمان به‌دست آید. این اعمال به شرح زیر هستند:

تخریب دیوارها و افرازهای داخلی که در آن‌ها بار ساختمان بالا می‌رود و در صورت تخریب، ثبات ساختمان را کاهش خواهد داد.

جا به‌جایی راه‌پله‌ها

حذف دیواره‌ای پارکینگ زمانی که بخشی از فضای پارکینگ از بین می‌رود.

بخش‌های متحرک ساختمانی که توسط مقررات برنامه‌ریزی شهری منع شده‌اند.

اگر هر یک از اعمال فوق بدون اخذ مجوز شهرداری انجام شود، ساختمان توسط یک متخصص شهری پس از بازسازی بازرسی خواهد شد و اگر یک تخلف شناسایی شود، مالک باید یک جریمه بپردازد و در برخی موارد بخش‌های تغییر یافته را تخریب کند.

نوسازی

نوسازی به معنای نوکردن است یعنی فرایند تجدید ساختمان یا سازه و جا به‌جایی ساختارهای نو به‌جای ساختارهای قدیمی. در مواردی که ساختار کلی ساختمان یک مشکل نیست و هدف از اعمال تغییرات ایجاد یک ظاهر جدید و جدید برای ساختمان است، اصطلاح نوسازی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایجاد تغییرات و افزودن عناصر جدید یکی از مهم‌ترین اقدامات بازسازی ساختمان و بیشتر پروژه‌های نوسازی در داخل ساختمان است.

نوسازی ساختمان باید زمانی انجام شود که ساختار کلی خانه را دوست داشته‌باشید اما می‌خواهید کمی آن را مدرن کنید. برای مثال، یک سقف جدید برای آن نصب کنید و یا یک دوش جدید در حمام نصب کنید. در نوسازی، ساختار اصلی و شکل کلی ساختمان تغییر نمی‌کنند، بنابراین برای نوسازی ساختمان در مواردی که ساختمان از نظر قدرت و دوام یک مشکل نیست مقرون‌به‌صرفه و مقرون‌به‌صرفه است.

رایج‌ترین تدابیر در بازسازی ساختمان عبارتند از:

طراحی داخلی ساختمان را تغییر دهید

ایجاد بهره‌وری برای فضاهای خالی و استفاده‌نشده ساختمان

تغییر پوشش دیواره‌ای ساختمان، مانند نصب کاغذدیواری جدید

پوشش کف ساختمان را تغییر دهید

دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهید

تعویض کانتر و کابینت آشپزخانه

نصب یک سقف مصنوعی

حمام را عوض کنید

تعویض یا نصب گلدان‌های جدید یا شیره‌ای جدید

جابجا کردن دستگیره در

تغییر دکوراسیون ویلا

تغییر دکوراسیون ساختمان شامل تغییر کلی در ظاهر یک اتاق یا ساختمان است. در کنار پروژه‌های نوسازی یا نوسازی، بسیاری ترجیح می‌دهند که تغییرات دکوراسیون را نیز انجام دهند. درست است که بازسازی و طراحی داخلی مکمل یکدیگر هستند، اما بازسازی متفاوت از طراحی داخلی است. در حقیقت در بازسازی ساختمان، تغییرات در یک سطح عمیق‌تر اعمال می‌شوند.

تفاوت بازسازی و نوسازی ویلا چیست؟

هزینه بازسازی نسبت به نوسازی بیشتر است. زیرا نیازمند تغییرات گسترده و ساخت‌های پیچیده است و همچنین نیاز به گواهی‌نامه دارد. اما در پروژه‌های نوسازی، برخی از بخش‌های ساختمان معمولاً نیاز به تغییر دارند.در بازسازی، ساختمانی ویران و غیرقابل‌سکونت به‌منظور ساخت یک ساختمان جدید و مدرن تخریب شده‌است.

اما در بازسازی ساختمان، یک یا چند بخش از ساختمان که باید به‌صورت بصری تغییر کند، با برنامه‌ریزی دقیق، جدید شده‌است.نوسازی پروژه‌ها معمولاً برای نوسازی بیرون و نوسازی خارجی یا بخشی از داخل ساختمان انجام می‌شود. برای مثال، ایجاد یک آشپزخانه کوچک در نزدیکی تراس در یک ویلا یا تعویض بخشی از نمای ساختمان که توسط رطوبت و باران و برف با مواد جدید تخریب شده‌است.زمان یک مساله دیگر است که بین بازسازی و پروژه‌های بازسازی تمایز می‌گذارد.

ساخت یک ساختمان مستلزم یک برنامه طولانی‌تر است و معمولاً چند ماه طول می‌کشد. اگر پروژه نوسازی در مدت‌زمان کوتاه‌تر انجام شود.نوسازی پروژه‌ها عمدتاً برای تغییر ظاهر یک خانه یا ساختمان صورت می‌گیرد، اما بازسازی یک ساختمان یا یک اتاق را تغییر می‌دهد.اما توجه‌داشته‌باشید که در بسیاری از موارد پروژه‌های نوسازی خانگی به‌صورت موازی انجام می‌شوند و مکمل یکدیگر هستند. برای مثال، کف و دیواره‌ای حمام با تنها چند تعمیر عایق شده‌اند، اما با اضافه کردن یک وان حمام جدید، حمام در همان زمان تعمیر و نوسازی شده‌است.

بازسازی ویلا مناسب است یا نوسازی ویلا

برای اینکه مطمئن شوید که کدام روش تعمیر یا نوسازی در خانه شما درست است، بهتر است قبل از انجام هرگونه اقدام، موارد زیر را در نظر بگیرید:

بودجه:

چقدر بودجه دارید که در ذهن دارید، بسیار مهم است. بازسازی کامل ممکن است بین ۷ تا ۱۰ درصد از ارزش یک ساختمان باشد. اگر بودجه زیادی ندارید، یک تعمیر یا تعمیر ساده انجام دهید.

 

انتظار یک تغییر:

اگر می‌خواهید استفاده از یک ساختمان یا یک اتاق را تغییر دهید، باید نوسازی شود، اما اگر انتظار دارید که ساختمان جدید و مدرن به‌نظر برسد، نوسازی بهترین کاری است که باید انجام شود.

مشاوره با متخصصان:

بازسازی یا نوسازی کار دشواری نیست، اما استفاده از نیروهای متخصص و مشورت با متخصصانی که در این زمینه تخصص دارند مانند معماری و شرکت‌های دکوراسیون داخلی و سپس تصمیم‌گیری است.

علل بازسازی ساختمان

بازسازی یک ساختمان، علاوه بر دلایل ایمنی مانند فرسایش دیوار، یا تخریب کف ساختمان یا حتی فرسایش پله‌ها نیز می‌تواند دلایلی مانند ملالت یا خستگی محیط ساختمان داشته باشد و تنها برای زیبایی ساختمان انجام شود. اکنون این نوسازی می‌تواند کل ساختمان را پوشش دهد یا تنها در بخشی از ساختمان، مانند آشپزخانه و یا اتاق نشیمن انجام شود.

عملیات مربوط به بازسازی ساختمان

عملیات مختلفی در ارتباط با بازسازی ساختمان‌ها انجام شده‌است. اول از همه، شما باید مشکلات ساختمان خود را ارزیابی کرده و بر طبق این مشکلات تصمیم‌گیری کنید که آیا قصد دارید خود ساختمان را نوسازی کنید یا قصد دارید بازسازی ساختمان را به فردی که در این زمینه تخصص دارد، بسپارد.برخی از عملیات‌های مرتبط با بازسازی ساختمان نسبتاً ساده هستند و می‌توانند توسط غیر متخصص اجرا شوند. اما از آنجا که امنیت ساختمان‌ها بسیار مهم است، بهتر است این عملیات را به متخصصان محول کنید. بنابراین حتی اگر شما قادر به انجام یک عملیات بازسازی وابسته به ساختمان باشید، پیشنهاد می‌کنیم که آن ریسک را قبول نکنید.

مراحل انجام بازسازی  ویلا

در مرحله اول، قسمتی که شما می‌خواهید بازسازی شود باید نابود شود. این ممکن است ابتدا ساده به‌نظر برسد، اما گفتن اینکه این حساس‌ترین مرحله بازسازی است و باید توسط افراد بسیار واجد شرایط انجام شود، بی‌خطر به‌نظر می‌رسد.

در مرحله بعدی، که در واقع مرحله ساخت‌وساز است، متخصصان در این زمینه باید مطابق با خواسته‌های مالک و یا کارفرما با دقت کامل بسازند. در این مراحل، معمولاً بهتر است از دیوارها یا سقف‌های پیش‌ساخته مانند سقف‌های کاذب استفاده کنید. باید در زمان کم‌تر و با تنوع بیشتر انجام شود.

اگر از سقف‌های کاذب استفاده نکنید و یک سقف یا دیوار جدید بسازید، در گام بعدی، باید بررسی شود که آیا قسمت بازسازی‌شده به گچ بری نیاز دارد یا نه؟ اگر به گچ نیاز است، باید به بهترین نوع گچ استفاده شود. زیرا بخش بازسازی بیشتر از بخش‌های دیگر درنظرگرفته می‌شود.نقاشی آخرین مرحله از بازسازی است. البته قبل از نقاشی، بهتر است مطمئن شوید که سطح آن قسمت صاف است و اگر هموار نباشد تا نقص‌های آن را با سنباده کردن پاک کند.

هزینه بازسازی ساختمان

هزینه  نوسازی یک ساختمان به عوامل زیادی از جمله میزان تغییر، نوع تغییر، پیمان‌کار و پرسنل خدمات، هزینه مصالح، هزینه اخذ مجوزها، و غیره بستگی دارد.

نتیجه‌گیری

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است. مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ میباشد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

 

 

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×