گیلان، زیباکنار
0133416

تفاوت قیمت خرید ویلا در شهر و روستا در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-23
قیمت خرید ویلا در شهر و روست

تفاوت قیمت خرید ویلا در شهر و روستا در چیست؟ بسیاری از ما دوست داریم تا در شمال ویلا داشته‌باشید و در زمان‌های تعطیلی خصوصاً تعطیلات آخر هفته به‌راحتی بدون داشتن دغدغه جا به شمال کشور سفر کنیم.

اگر شما هم قصد خرید ویلا در شمال را داشته‌باشید حتماً با این سؤال رو به رو شده‌اید که بهترین زمان خرید ویلا در شمال چه فصلی است؟ علاوه بر سفر بسیاری از افرادی که به‌دنبال سرمایه‌گذاری و تغییر سبک زنگی و مهاجرت به شهر دیگری هستند نیز به‌دنبال خرید ویلا در شمال کشور هستند.

عواملی مختلفی در میزان قیمت ویلا در شمال کشور نقش دارند مسلم است که اگر شما در فصل مناسب اقدام به خرید ویلا در شمال کشور نکنید امتیازاتی نظیر خرید یک ویلا قیمت مناسب را از دست می‌دهید.

خرید ویلا در شهر

معمولاً ارزیابی بهترین فصل خرید ویلا در شمال با توجه به‌شرایط بازار و استقبال مشتریان از خرید و فروش، مشخص می‌شود. برای اینکه بتوانید ویلایی خوب و با توجه به خصوصیاتی که دم نظر دارید خریداری کنید باید زمان زیادی را صرف کنید و گزینه‌ها مختلف را بررسی کنید.

ویلاها به‌طور عمده در شمال کشور به دو دسته ویلاهای روستایی و شهری تقسیم می‌شوند. ویلاهای شهری ویلاهایی هستند که در مناطق شهری و عمدتاًدر مرکز شهرهای بزرگ شمال کشور ساخته می‌شوند، ویلاهای روستایی ویلاهایی هستند که در مناطق دنج تر و بافت روستایی مناطق شمال کشور ساخته می‌شوند.

ویلاهای روستایی و شهری از نظر نوع بافت و مصالحی که در ساخت آن‌ها به‌کار می‌رود با هم تفاوت‌هایی دارند، همین تفاوت‌ها باعث می‌شود تا قیمت تمام‌شده ویلاهای روستایی و شهری با هم متفاوت باشد. در ادامه‌  مقاله همراه ما باشید تا تفاوت قیمت خرید ویلا در بافت شهری و روستایی را با هم بررسی کنیم.

 خرید ویلا در روستا

ویلاهایی که در بافت روستایی ساخته می‌شوند بافت متفاوت تری با ویلاهایی دارند که در شهر ساخته می‌شوند. ویلاهای روستایی عمدتاًساده و به‌دور از بافت کلاسیک و مدرن ساخته می‌شوند. اغلب این دسته از ویلاها با چوب ساخته می‌شوند و دارای یک طبقه هستند.

ویلاهای روستایی متراژ کمتری دارند و در کنار خانه‌های روستایی قرار دارند به‌همین دلیل زیاد نزدیک دریا و جنگل نیستند.

ویلاهای روستایی برای کسانی که عاشق بافت روستایی و حال و هوای روستا هستند بسیار مناسب است. وقتی از ویلای روستایی تان خارج می‌شود ممکن است پای شما در گل و لای فرو رود، این امر در ویلاهای روستایی امری کاملاً طبیعی است.

ویلاهای روستایی به‌دلیل بافت ساده‌تر و محل که در آن قرار دارند قیمت کمتری نسبت به ویلاهای شهری دارند، این دسته از ویلاها برای افرادی که نیاز به سفر مداوم به شمال کشور را دارند انتخاب مناسبی است.

ویلاهای روستایی عمدتاًبا توجه به متراژ بین 200 تا 500 میلیون تومان قیمت دارند و نسبت به ویلای‌های شهری و ویلاهایی که در مناطق جنگلی و ساحلی قرار دارند بسیار ارزان‌تر هستند.

خرید ویلا در مناطق شهری شمال کشور

عمده ویلاهایی که در مناطق شهری شمال کشور ساخته می‌شوند بسیار گران تر از ویلاهای روستایی هستند. این دسته از ویلاها جدید هستند و اغلب از مصالحی در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود که گران تر از مصالحی هستند که در ساخت ویلاهای روستایی از آن‌ها استفاده می‌شود.

ویلاهای شهری، از جمله ویلاهایی هستند که بیشتر برای اجاره به‌کار می‌روند. این دسته از ویلاها دارای انواع مختلفی هستند از جمله ویلاهای یک طبقه و دوبلکس. ویلاهای شهری بیشتر در مناطق مرکز شهر قرار دارند، دسته‌ای از این ویلاها در کنار دریا قرار دارند به‌همین دلیل بسیار گران تر هستند.

خرید ویلا در مناطق شهری شمال کشور به‌دلیل دارا بودن امکاناتی مثل گاز، آب و برق گران هستند و با توجه به متراژ معمولاً قیمتی بین 500 تا 1 میلیارد تومان دارند.

شهرهای شمالی کشور همواره یکی از انتخاب‌های مسافران برای گذراندن تعطیلات بوده و هستند و به‌همین دلیل است که ساخت ویلا در شمال کشور شدت بیشتری گرفته است با این حال باز هم تقاضا برای خرید ویلا روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

خرید ویلا در کدام مفصل بهتر است؟

با توجه به اینکه تمام  زمین‌های شمال کشور برای ساخت‌وساز مناسب نیستند، در حال حاضر خرید ویلا به سخی انجام می‌گیرد چرا که در مناطقی که طرفدار بیشتری برای خرید ویلا وجود دارد اغلب زمین‌ها ساخته‌شده‌اند و دیگر زمینی برای ساخت  ویلا وجود ندارد، به‌همین دلیل اگر شما قصد ساخت ویلا یا خرید در این مناطق را دارید باید دقت و صبر بیشتری داشته‌باشید.

در این مناطق قیمت ویلا عمدتاً از سایر مناطق کشور بیشتر است، همین امر باعث می‌شود تا افرادی که با خرید ویلا در این مناطق اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند به‌سود قابل توجهی برسند.

خرید ویلا چه در مناطق روستایی و چه در مناطق شهری در برخی از فصل‌ها از سایر فصول سال گران تر است، بر عکس این مسئله نیز صادق است و خرید ویلا در برخی از فصول سال در مناطق شمال کشور بسیار ارزان‌تر است و پیشنهاد می‌شود اگر برای خرید ویلا در شمال کشور عجله ندارید کمی صبر کنید و در فصلی برای خرید ویلا چه در مناطق شهری و چه در مناطق روستایی اقدام کنید که قیمت خرید ویلا کمتر باشد.

در ادامه مقاله فصولی را که در آن خرید ویلا در مناطق روستای و شهری به‌صرفه تر است بررسی خواهیم کرد:

مزایای خرید ویلا در فصل پاییز

خرید ویلا در پاییز کمتر از سایر فصول سال است. به‌دلیل اینکه مدارس در فصل پاییز باز می‌شود، خانواده کمتر به شمال کشور سفر می‌کنند و تعداد افرادی که به شمال کشور سفر می‌کنند و قصد خرید ویلا دارند کاهش پیدا می‌کند.

در نتیجه اینکه تعداد خریداران در فصل پاییز ک ماست قیمت ویلا در این فصل به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.  اگر چه فصل پاییز بلافاصله پس از فصل تابستان قرار دارد و خرید و فروش ملک در تابستان به فصل پاییز ادامه دارد اما به اندازه آن پررونق نیست.

برای افرادی که تمایل دارند از وام خرید املاک برای خرید ویلا استفاده‌کنند فصل پاییز بهترین فصل برای خرید ویلا است. شرایط اعطای وام برای خرید املاک در فصول مختلف متفاوت است و فصل پاییز بهترین فصل برای دریافت وام املاک است.

 مزایای خرید ویلا در زمستان

برخی از افراد زمستان را برای خرید ویلا در شمال کشور انتخاب می‌کنند. با توجه به آب‌وهوای شمال در فصل زمستان گزینه‌های کمتری برای خرید ویلا وجود دارند در واقع رقابت کمتری بین فروشندگان وجود دارد. این یک مزیت برای خریداران به‌شمار می‌رود که می‌توانند  هنگام معامله بهتر مذاکره کنند و با قیمت مناسب‌تری ویلا را خریداری کنند.

برخی از مشاوران املاک معتقد هستند که قیمت ویلا در پاییز به‌دلیل اینکه تقاضا برای خرید یک باره کاهش پیدا می‌کند، افت شدیدی را تجربه می‌کند.

فصل زمستان فصلی مناسبی برای خرید ویلا نیست و شرایط آب‌وهوا برای جست و جو اصلاً مناسب نیست. تنها افرادی در فصل زمستان اقدام به خرید ویلا می‌کنند که پول کمی‌دارند و تمایل دارند ویلایی ارزان خریداری کنند. قیمت ویلا در زمستان نسبت به پاییز ده درصد کمتر است.

مزایای خرید ویلا در فصل بهار

بازار خرید و فروش ویلا در شمال در فصل بهار بسیار داغ و پر رونق است. فروشندگان هر ساله متوجه این امر هستند و از این فرصت استفاده می‌کنند به‌همین دلیل است که هر فروشنده‌ای قیمت متفاوتی برای ملک ارائه می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های مهمی که در فصل بهار وجود این است که به‌دلیل سرسبز بودن منظره اطراف ویلا کاملاً مشخص است و شما می‌توانید به‌راحتی متوجه شوید که آیا این ویلا آرامش‌بخش و زیبا هست یا خیر.

علاوه بر این اگر ویلا نیاز به طراحی و باز سازی داشت می‌توانید این کار را در تابستان انجام دهید. درست است که خرید ویلا در فصل بهار بسیار پر رونق است اما قیمت‌ها در این فصل ارزان نیستند و اغلب قیمت ملک در این فصل نوسان بیشتری دارد.

یکی از مزیت‌های خرید ویلا  در فصل بهار این است که به‌دلیل آب  هوای مناسب اسباب کشی و حمل و نقل وسایل راحت‌تر است و از گرمای شدید و سرما خبری نیست.

مزایای خرید ویلا در فصل تابستان

مشابه‌تر قیمت ویلا در تابستان نیز به‌شدت افزایش پیدا می‌کند، هوای شمال در تابستان گر متر از بهار است و رطوبت هوا بیشتر است به‌همین دلیل جست و جو پیدا کردن ویلای مناسب سخت تر از سایر فصل‌ها است. به‌دلیل اینکه مدارس در فصل تابستان تعطیل هستند خانواده‌ها می‌توانند با فرزندشان به شمال کشور بروند و علاوه بر انتخاب ویلای مرود نظر از طبیعت لذت ببرند.

فروشندگان ویلا معمولاً فصل تابستان را بیشتر از سایر فصول دوست دارند، در این فصل ویلاها زودتر به فروش می‌رسند، چون تقاضا برای خرید افزایش پیدا می‌کند. هر چه قدر ویلا در منطقه خوش آب‌وهواتری قرار داشته باشد و امکانات اولیه رفاهی در نزدیکی آن قرار داشته‌باشند ویلا سریع‌تر به فروش می‌رسد.

نتیجه‌گیری

قیمت تمام‌شده خرید ویلا در شمال کشور چه در مناطق روستایی و چه در مناطق شهری به عوامل مختلف بسیاری بستگی دارد که در این مقاله به مهم‌ترین این عوامل اشاره کردیم.

شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های معتبر و پیشرو در زمینه تولید ویلا در شما کشور به خصوص منطقه آزاد انزلی است. شما می‌توانید با هر مقدار بودجه‌ای که در اختیار دارید از این شرکت ویلای مناسب و معتبر تهیه کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×