گیلان، زیباکنار
0133416

تفریح در ویلاهای اجاره‌ای جنگلی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-01-28
تفریح در ویلاهای اجاره ای جنگلی

ویلاهای جنگلی به‌ دلیل موقعیت خاص‌شان امکانات منحصربه‌فردی دارند که مختص ویلاهای جنگلی است. از مهم‌ترین امکانات خاص ویلاهای جنگلی داشتن تفریحات خاص و منحصربه‌فرد آن است. در ادامه مقاله به تفریح در ویلاهای اجاره‌ای جنگلی اشاره خواهیم کرد.

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری و حفظ سرمایه در ایران ساخت ویلا در شمال است. شمال ایران به‌ دلیل آب هوای و طبیعت بکر و زیبایی که دارد مقصد اصلی مسافران در ایام مختلف سال است. زمین‌های متعددی در شمال کشور وجود دارند که بستر مناسبی برای ساخت ویلا هستند. ساخت ویلا در شمال با توجه به‌ شرایطی که بیان کردیم، سوددهی بالایی دارد و اغلب سرمایه‌گذاران به‌ دنبال ساخت ویلا در شمال هستند.

ویلای جنگلی

ویلاهای جنگلی در شمال کشور به‌ دلیل آب‌وهوای مناسب جنگلی و رطوبت کم‌تری که نسبت به ویلاهای ساحلی دارند، بیش‌تر مورد توجه خریداران هستند و ویلاهای اجاره‌ای جنگلی دارای سرگرمی‌ها و تفریحات مختلفی هستند. ویلاهای جنگلی در دل جنگل‌ها و به‌ دور از هیاهو و شلوغی شهر ساخته‌ شده‌اند و محیطی بدون سر و صدا و تمیز برای استراحت افراد هستند.

همچنین افرادی که مشکلات ریوی دارند بیشتر به خرید ویلای جنگلی تمایل دارند. چراکه در ویلاهای جنگلی هیچ‌گونه دود و آلودگی هوا وجود ندارد و هوا کاملاً تمیز است. ویلای جنگلی نیز مانند ویلاهای ساحلی باید به‌ درستی ساخته شوند. اگر مصالح و موادی  که در جهت حفظ و نگهداری ویلا به‌کار می‌روند درست نباشند ویلای جنگلی پس از مدت کوتاهی دیگر قابل سکونت نخواهد بود.

مناطق مناسب برای ساخت ویلای جنگلی

یکی از مناسب‌ترین مناطق برای تفریح یا ساخت ویلای جنگلی در شمال کشور، مناطق جنگلی استان‌های گیلان و مازندران هستند. جنگل‌های موجود در این استان‌ها اغلب دارای خاک مناسب و شرایط اقلیمی بهتر برای ساخت‌وساز ویلای جنگلی هستند.

یکی دیگر از مناطق زیبا برای ساخت ویلای جنگلی در شمال کشور منطقه هزار جریب است. این منطقه بین دو استان گلستان و مازندران قرار دارد. کوه‌های سرسبز و دیدنی که در میان بخش‌های شهری مانند بهشهر، نکا، ساری و سوادکوه قرار گرفته است.

هزار جریب

برای رفتن به هزار جریب راه نسبتاً طولانی در پیش دارید. بهترین و کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به این منطقه جنگلی مسیر بهر و بهشت فاطمه و علی تپه است. در ادامه باید منطقه‌ای به‌ نام پاسند را رد کنید و در نهایت وارد هزار جریب شوید.

جاده پاسند به‌ سمت هزار جریب ماسه‌ای است. به‌ همین دلیل در هنگام بارش باران و مرطوب‌بودن زمین، سفر به این منطقه توصیه نمی‌شود. درست است که هزار جریب جزء مناطق زیبا و بکر شمال کشور است، اما اگر قصد سفر به این منطقه را دارید و بار اول است که به آن‌جا سفر می‌کنید حتماً با یک همراهِ وارد باشید تا در صورت بارش باران و گل‌شدن مسیر دچار مشکل نشوید.

نور و نوشهر

اگر به شمال کشور سفر کرده باشید حتماً متوجه ساخت‌وساز انبوه ویلاها در بین جاده دو استان نور و نوشهر شده‌اید. با اینکه میزان دسترسی این ویلاها به امکانات شهری کم است اما همواره مورد توجه و اقبال قرار دارند. دلیل اصلی این اقبال در بین مردم داشتن چشم‌انداز زیبا و نزدیکی هم‌زمان به ساحل و جنگل است.

اغلب ویلاهای ساخته‌شده در این منطقه دارای چشم‌انداز هم‌زمان به‌ روی دریا و جنگل هستند. حتی برخی از این ویلاها بسیار نزدیک به جنگل ساخته‌ شده‌اند و برای افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند، بسیار مناسب هستند. جنگل‌هایی که در این مناطق قرار دارند بسیار سرسبز و بکر هستند و دارای جاذبه‌های طبیعی از جمله غار هستند.

غارها یکی از جاذبه‌های جذاب و طبیعی در جنگل‌های شمال کشور برای گردشگران هستند. همه ما از کودکی دوست داشتیم تا وارد غار شویم و تجربه غارنوردی داشته باشیم. اغلب این غارها کوچک هستند. علاوه بر آن کوه‌هایی که در این مناطق قرار دارند بسیار زیبا و استوار هستند و برای افرادی که علاقه‌مند به کوهنوردی هستند، انتخاب مناسبی به‌ شمار می‌آیند.

در این جنگل‌ها انواع گونه‌های جانوری نیز دیده می‌شود و به همین دلیل است که توصیه می‌شود در شب و بدون همراه وارد جنگل نشوید.

امکانات ویلاهای اجاره‌ای جنگلی

دوری از شلوغی شهر

ویلاهای جنگلی نسبت به ویلاهای ساحلی و ویلاهایی که در داخل روستا قرار دارند آرامش بیش‌تری دارند. معمولاً  رفت‌وآمد در ویلاهای جنگلی کمتر است و برای افرادی که از شلوغی فراری هستند و دوست دارند در محیطی خلوت استراحت کنند انتخاب بسیار مناسبی است.

آب‌وهوای مناسب

ویلاهای جنگلی به‌ دلیل اینکه اغلب در دل جنگل ساخته می‌شوند، از نظر میزان اکسیژن در سطح بالاتری نسبت به ویلاهای ساحلی و ویلاهای داخل روستاها قرار دارند. به‌ دلیل تردد کمتر ماشین‌ها در منطقه جنگلی میزان آلودگی  زیست‌محیطی و سرب نیز در منطقه جنگلی کمتر است.

به‌ همین دلیل است که اغلب افرادی که مشکل ریه دارند ترجیح می‌دهند ویلای جنگلی خریداری کنند. علاوه بر این میزان رطوبت در مناطق جنگلی شمال کمتر از مناطق ساحلی است و به‌ همین دلیل بیشتر مورد اقبال عمومی قرار دارد.

اگر شما هم به‌ دنبال یافتن آب هوایی بکر و تازه هستید و به‌ دنبال تفریح در ویلاهای اجاره‌ای جنگلی هستید، مکانی مناسب و خوش و آب هوا برای رسیدن به خواسته شما است و می‌توانید از این ویلاها استفاده کنید.

فریب تبلیغات را نخورید

حتماً در هنگام خرید ویلای جنگلی به‌ صورت حضوری به محل ویلا مراجعه کنید و خودتان مشخصات ویلا و زمین را از نزدیک ببینید. متاسفانه برخی از افراد سودجو با تبلیغات دروغین ویلایی خراب یا زمین کشاورزی را در جنگل به‌ عنوان ویلا و زمین برای ساخت ویلا به شما می‌فروشند. اما گذاشتن کمی وقت بیشتر می‌توانید به‌ راحتی از هدررفتن سرمایه‌تان جلوگیری کنید.

توجه به فاصله ویلا با سایر ویلاها

یکی از امکانات مهم ویلاهای جنگلی داشتن چشم‌انداز زیبا به‌ روی طبیعت و کوه است. برای اینکه بتوانید از چشم‌انداز ویلا استفاده کنید در هنگام خرید توجه‌ داشته‌ باشید تا ویلاهای دیگر با فاصله از ویلای شما قرار داشته‌ باشند و ویلایی رو به‌روی ویلای شما در حال ساخت نباشد تا بتوانید به‌ راحتی از چشم‌انداز ویلا استفاده کنید .

امکانات ویلا

در هنگام اجاره ویلا جنگلی توجه‌ داشته باشید که ویلای جنگلی پایان کار و امکانات اولیه برای زندگی را دارد یا خیر. برخی از ویلاهای جنگلی به‌ دلیل اینکه غیرقانونی و در زمین‌های کشاورزی ساخته می‌شوند، امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز را ندارند که می‌تواند در ادامه برای شما مشکل‌ساز شود.

علاوه بر این به‌ دلیل نداشتن پایان کار شما نمی‌توانید برای گرفتن آب یا برق اقدام کنید. علاوه بر این ویلاهای جنگلی معمولاً در موقعیت خاصی قرار دارند. به‌ همین دلیل توجه‌ کنید که آیا موبایل و اینترنت در این منطقه آنتن‌دهی دارد یا خیر.

حتماً تمام اتاق‌ها و اطراف ویلا را چک کنید و ببینید آیا برای سکونت شما و خانواده‌تان مناسب است یا خیر. با تنها چند ساعت صرف وقت می‌توانید از اتلاف سرمایه‌تان و انتخاب غلط جلوگیری کنید .

امکانات تفریحی ویلاهای جنگلی

کوه‌نوردی

یکی از امکانات ویلاهای جنگلی نزدیکی به کوه است. این امر برای افرادی که علاقه‌مند به کوه‌نوردی هستند بسیار حائز اهمیت است و تفریح مناسبی به‌ شمار می‌آید. خصوصا اینکه کوه‌های شمال کشور در اغلب روزهای سال بسیار سرسبز و پرآب هستند.

رودخانه

یکی از امکانات دیگر در ویلاهای اجاره‌ای جنگلی نزدیکی به رودخانه‌ها است. شمال کشور به‌ دلیل آب‌وهوای خاص و منحصربه‌فردی که دارد دارای رودخانه‌های زیاد و بی‌شماری است. اغلب این رودخانه‌ها در جنگل‌ها و دامنه کوه‌ها واقع‌ شده‌اند.

اقامت در ویلاهای اجارهای جنگلی فرصت مناسبی است تا از صدای رودخانه و آب زلال آن به‌ راحتی بهره ببرید. علاوه بر این برخی از این رودخانه‌ها دارای ماهی هستند و انتخاب مناسبی برای افراد علاقه‌مند به ماهی‌گیری به‌ شمار می‌آیند. همان‌طور که می‌دانید ماهیگیری در دریا برای افراد مجاز نیست. اما این محدودیت برای ماهیگیری از رودخانه وجود ندارد.

قیمت اجاره ویلاهای جنگلی

قیمت اجاره ویلاهای جنگلی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان قیمت کلی برای اجاره ویلاهای جنگلی تعیین کرد. به‌ عنوان مثال هزینه‌ی اجاره ویلاهای جنگلی در فصل زمستان به‌ دلیل اینکه جاده‌های جنگلی صعب‌العبور هستند کمتر از سایر فصول است. به‌ طور کلی قیمت تمام‌شده اجاره ویلا در شمال کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد.

برخی از این عوامل عبارتند از: فصل اجاره ویلای استخردار در شمال، قدمت ویلا، نوع استخر طراحی‌شده در ویلا، متراژ ویلا و … این عوامل مهم‌ترین عواملی هستند که در قیمت تمام‌شده ویلا نقش دارند. در حال حاضر با توجه به نوسانات قیمت تمام‌شده ویلا در شمال کشور خرید ویلا به‌صرفه نیست.

 به‌ همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تا ویلا اجاره کنند. مسلم است که هرچه امکانات ویلا بیشتر باشد قیمت اجاره آن نیز بالاتر می‌رود.

نتیجه‌گیری

شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های معتبر و پیشرو در زمینه ساخت‌وساز ویلا در شمال کشور است. این شرکت به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی‌پوردهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است.

مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ است. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×