گیلان، زیباکنار
0133416

تله‌کابین در شمال کشور

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-02-20
تله کابین در شمال کشور

اگر تا قبل از پیدایش تله‌کابین کسی ادعا می‌کرد که روزی می‌توان تنها با حضور یافتن در یک اتاقک فلزی بر فراز کوهستان و دریا و جنگل پرواز کرد کسی ادعای او را باور نمی‌کرد اما با پیدایش تله‌کابین و نصب آن در ارتفاعات، این رویا که شاید روزی باور نکردنی بود به تحقق پیوست. رویای پرواز بر فراز کوهستان و دریایی که از ارتفاعات شگفت‌انگیز تر از همیشه به‌نظر می‌رسند. شکافتن جنگل‌های انبوه و پیش روی به سوی جلو با تلکابین لذتی دارد که شاید قدم‌زدن در جنگل‌های انبوه نداشته باشد.تله‌کابین در شمال کشور یکی از جاذبه‌ها و سرگرمی های لذت‌بخش شمال کشور است که ارزش تجربخ کردن را دارد.

حال‌وهوایی که بر فراز ابرها خواهید داشت، زمانی که در مه غلیظ کوهستان غرق می‌شوید، حال‌وهوایی ست که فقط در آسمان‌ها می‌توان تجربه کرد. گویی حال و هوای آسمان از زمین بسیار فاصله دارد. هر لحظه که از زمین دور و دور تز می‌شوید احساس سبکی تمام وجود شما را فرا خواهد گرفت. فرقی ندارد که برای اولین بار یا چندمین بار سوار تله‌کابین شده‌اید، مطمئناً لحظات نخستین پرواز اضطرابی شیرین و هیجان‌انگیز خواهید داشت.

تله‌کابین در شمال کشور

شمال کشور از گذشته تاکنون دارای پتانسیلی عالی برای نصب و راه‌اندازی تله‌کابین بوده و هست. از این رو در شهرهای مختلف آن تله‌کابین های زیادی نصب شده است که مطمئناً حتی اگر اهل سوار شدن تلکابین نباشید هم تعدادی از آن‌ها را می‌توانید به‌واسطه معروفیت شان نام ببرید.

حس و حالی که با سوار تلکابین شدن خواهید داشت متفاوت از حس و حال های دیگر است. کمی هیجان که چاشنی آرامشی غیر قابل وصف شده است را می‌توان در تلکابین سواری تجربه کرد. هیجان حضور در ارتفاعات و چشم اندار حیرت‌انگیزی که در زیر پای خود خواهید دید به‌همراه آرامش و سکوتی که در فراز ابرها تجربه خواهید کرد؛ این ترکیب در واقع ترکیبی بی‌نظیر و غیر قابل توصیف است.

بسیاری از افرادی که به شمال سفر می‌کنند با سودای سوار شدن بر تلکابین به این نقاط می‌روند؛ همان نقاط معروفی که چند خط پیش از آن‌ها حرف زدیم. بنابراین اگر می‌خواهید مکان‌های جدید شمال را برای تلکابین سواری انتخاب کنید و یا قصد دارید برای اولین بار این تفریح هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی را تجربه کنید، با ما همسفر باشید تا بهترین تله‌کابین های شمال را بررسی کنیم.

تله‌کابین نمک آبرود

قصد داریم از بین تمام تلکابین های شمال با معروف‌ترین و زیباترین تلکابین سفر خود را آغاز کنیم؛ تلکابین نمک آبرود همان تلکابین معروف و زیبایی است که اگر سوار آن نشده ابشید حتم داریم که اسم آن را بارها شنیده‌اید. الحق که این تله‌کابین لایق این حجم از معروفیت هست.

آیا تاکنون سر از قله مدوبن در آورده اید؟ همان قلهای که در جنوب شرقی منطقه نمک آبرود واقع‌شده؟ قلهای مرتفع که برای رشیدن به آن نیازی به کوه پیمایی و داشتن تجهیزات کوهنوردی نیست! بلکه می‌توانید در مدت‌زمان کمی و در مسیری زیبا و بکر به این قله زیبا برسید؛ آن هم تنها به‌واسطه تلکه کابین نمک آبرود.

با سوار شدن بر تلکه کابین نمک آبرود در حالی که با آسایش کامل در جایگاه خود نشسته اید و غرق مناظر شگفت‌انگیز هستید، در حالی که لحظه به لحظه‌ای از این خاک فاصله می‌گیرید و لذت رسیدن به اوج آسمان را تجربه می‌کنید به قله مدوبن خواهید رسید. البته این یکی از خطوط تله‌کابین نمک آبرود است، خط دیگر شما را به قله دیو حمام در دل جنگل‌هایی بکر خواهد رساند.

دلیل معروفیت و محبوبیت تله‌کابین نمک آبرود

دلیل معروفیت و محبوبیت تله‌کابین نمک آبرود ایمنی بالا و چشم‌انداز فوق‌العاده آن است. تلکه کابین نمک آبرود دارای دو خط است که طول آن‌ها حدوداً دو کیلومتر است. شما می‌توانید علاوه بر سوار شدن بر تله‌کابین نمک آبرود از امکانات تفریحی و رفاهی این منطقه همچون رستوران، کافه، فروشگاه‌های متنوع و سورتمه‌سواری بهره‌مندی شوید. پس اگر می‌خواهید مکانی جدید را برای تفریح انتخاب کنید و ریسک بالایی روی مورد پسند بودن آن نداشته‌باشید، تلکه کابین نمک آبرود بهترین انتخاب است چرا که مطمئناً مورد علاقه شما خواهد بود.

تله‌کابین حیران

یکی از دلایلی که افراد هر ساله به آستارا در استان گیلان می‌روند، سوار شدن بر تله‌کابین حیران است. حتماً نام گردنه حیران را شنیده‌اید؛ همان که پر از شگفتی های حیرت‌انگیز است و غوطه‌ور شدن در مه از ویژگی‌های همیشگی آن است. همان که اسب‌های وحشی را در دامنه‌های خود و کندوی زنبورهای عسل را در ارتفاعات کوهستانی خود جای داده و سرسبزی بی‌نظیر آن شما را محو خود می‌کند.

اکنون داریم از تله‌کابین حیران حرف می زنیم، جایی که دست کمی از گردنه شگفت‌انگیز حیران ندارد. این تله‌کابین در مسیر آستارا و اردبیل واقع‌شده است و با سوار شدن بر آن می‌توانید چشم‌اندازهای بکری از گردنه حیران را مشاهده کنید، چشم‌اندازهایی که هیچ موجود دوپایی در زمین نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد و تنها از ارتفاعات قابل مشاهده است. دره‌هایی عمیق و سرسبز که در مه غلیط غوطه‌ور است. عبور از نوک قله‌هایی سربه‌فلک‌کشیده که در هنگام عبور از میان ابرها حس و حالی رویایی را برای شما به‌ارمغان خواهد آورد. همچنین جنگل‌های زیبای فندقلوی اردبیل که زیبایی آن زبانزد خاص و عام است.

جنگل زیبای فندقلو

شما بعد از پرواز بر فراز آسمان‌ها بر جنگل زیبای فندقلو فرود می آیید و حال و هوای مه‌آلود این منطقه می‌تواند زیبایی این سفر کوتاه را برای شما دوچندان کند. حتی اگر در تابستان سوار بر این تله‌کابین شده‌اید لباس گرم همراه خود داشته‌باشید.

در این تلکه کابین می‌توانید چشم‌اندازی بر تاریخ کهن و غنی ایران داشته‌باشید؛ قلعه شیندان را خواهید دید که یادگار دوره ساسانی است و در کشور آذربایجان واقع‌شده. درست است! چشم‌انداز شما در این تله کابابین بخشی از کشور آدربایجان خواهد بود. امکانات رفاهی بی‌نظیر این منطقه همچون کارتینگ و رسوتران و کافه های متنوع توانسته این تله‌کابین را در بین محبوب‌ترین ها قرار دهد.

تله‌کابین بام سبز رامسر

حدس می زنیم که نام این تله‌کابین را هم بارها شنیده باشید. چرا که بزرگ ترین تله‌کابین کشور است. اگر می‌خواهید چشم‌اندازی توامان از دریا و جنگل داشته‌باشید تلکابین رامسر انتخابی عالی است.

مسیر تلکابین رامسر از سواحل خزر آغاز می‌شود و به ارتفاعات ایلمیلی می‌رسد. در واقع نقطه شروع و پایان آن مسطح ترین و مرتفع‌ترین نقاط شمالی است؛ دریا و کوهستان. عجیب و شگفت‌انگیز است که این مسیر زیبا را تنها در عرض 12 دقیقه به‌واسطه تلکابین طی خواهید کرد.

حتی در فصل تابستان هم سوار شدن بر تله‌کابین رامسر شما را از خنکای مطبوع آسمان بهره‌مند خواهد کرد. با چشم‌اندازی که از بالا خواهید داشت و مناظر زیبایی که در زیر پای شما به نقطه‌ای کوچک تبدیل شده‌اند. این چشم‌اندازها شامل باغ‌های وسیع پرتقال و مزارع سرسبز چای است که با نمای زیبای ساحل ترکیب شده است و چشم‌اندازی زیبا را خلق کرده.

شما می‌توانید در پایانه ساحلی تله‌کابین رامسر امکانات تفریحی بی‌نظیری داشته‌باشید؛ همچون قایق‌سواری، سینمای شش بعدی، اسکی روی آب و همچنین بهره‌مندی از امکانات کافه ها و رستوران‌های متنوعی که در این منطقه برپا شده است.

تله‌کابین لاهیجان

این تلکابین در شهر زیبای لاهیجان در شرق استان گیلان واقع‌شده است. تلکابین لاهیجان دو ایستگاه را شامل می‌شود. نقطه آغاز و پایان ایستگاه اول این تله‌کابین بام سبز و کوه فلاح خیر است. بام سبز در ارتفاعات شیطان کوه قرار دارد و مکانی بس زیبا و دیدنی است.

و ایستگاه دوم از کوه فلاح خیر به‌سمت قله تاج خروس است. مهم‌ترین نکته‌این است که برای بازگشت شما محدودیت زمانی وجود ندارد و می‌توانید هرچقدر که تمایل داشتید در طبیعت زیبای این منطقه به گشت‌وگذار بپردازید و از غرفه‌های صنایع‌دستی و خوراکی‌های محلی دیدن‌کنید و یا در آلاچیق‌ها به استراحت بپردازید.

سوار شدن بر تله‌کابین لاهیجان، مناظر زیبایی از شیروانی های خانه‌ها در لاهیجان و مزارع سرسبز در چشم شما پدید می‌آورد که در نوع خود منحصربه‌فرد است.

نتیجه‌گیری

سوار شدن بر تله‌کابین در شمال کشور  یکی از تفریحات مهیج و دوست‌داشتنی است که اکثر افرادی که عاشق ارتفاعات هستند آن را در شمال تجربه می‌کنند. حضور یافتن در پهنه وسیع ابرها بر فراز آسمان و داشتن چشم‌اندازی که شمال زیبا را زیباتر از همیشه در پیش دیدگان شما به تصویر می‌کشد.

تله‌کابین هایی که در این مقاله عنوان شد از جمله پر طرفدار ترین تلکابین های شمال بود که می‌توانند دو بال شما را برای پرواز بر فراز زیباترین چشم‌اندازهای شمال باشند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×