گیلان، زیباکنار
0133416

نحوه تنظیم قرارداد خرید ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1397-03-26
تنظیم قرارداد خرید ویلا

بایدها و نباید های قراردادهای قانونی خرید ویلا

خرید و وفروش ویلا یکی از کسب‌وکار های پر درآمد برای بسیاری از افراد محسوب می‌شود چرا که روزبه‌روز به تعداد افرادی که تصمیم به خرید ویلا در شمال را دارند رو به افزایش است. اما شما به‌عنوان یک فروشنده آیا زمانی که قصد معامله و تنظیم قرارداد خرید ویلا را دارید، با نکات قانونی هنگام تنظیم قرارداد آشنایی دارید؟

امروه بنا به دلایل مختلف میزان مهاجرت به شهرهای شمالی کشور زیاد شده است. البته این پدیده که تحت عنوان مهاجرت معکوس شناخته می‌شود، چندان مطلوب نیست ولی وجود آلودگی هوا، بحران آب و … راه دیگری برای افراد باقی نگذاشته است. به‌دلیل این که تقضا برای خرید و فروش زمین ویلا افزایش یافته است، افراد سودجوی بسیاری نیز به‌وجود آمده‌اند که از این شرایط به‌نفع خود استفاده کرده و از ناآگاهی افراد در رابطه با شرایط زمین و همچنین نحوه تنظیم قرارداد خرید ویلا به‌نفع خود استفاده می‌کنند تا تنها ملک مورد نظر خود را به فروش برسانند.

برای انجام هر کاری بهتر است که شما به یک فرد متخصص مراجعه کنید. در زمینه خرید و فروش ملک در شمال نیز بهتر است به یک مشاور املاک که آشنا به امور و همچنین دارای مجوزهای لازم برای انجام این کار است مراجعه فرمایید. بعد از اطمینان از مشاور املاک و فروشنده بهتر است با نحوه تنظیم قرارداد خرید ویلا آشنایی داشته‌باشید تا حواستان به مواردی که در قرارداد ذکر شده و یا باید بشود باشد. برای تنظیم قرارداد خرید ویلا نیاز است با اصطلاحاًتی آشنا شودی که در این مقاله از شهرک آرش ما به معرفی آن‌ها می پردازیم.

  • مبایعه‌نامه چیست؟

در حالت کلی شما زمانی که قصد خرید و فروش چیزی را با کسی دارید باید قراردادی بین خود و فروشنده تنظیم نمایید. بر اساس این قرارد شما رد ازای چیزی که دریافت می‌کنید باید هزینه‌ای را پرداخت نمایید. به چیزی که بین طرفین رد و بدل می‌شود بیع گفته می‌شود.

  • چه مواردی را باید در مبایعه‌نامه و یا قرارداد خرید ویلا ذکر شود؟

در حالت کلی تمامی قراردادها باید دارای 3 مورد مشخصات خریدار و فروشنده، ذکر مالی که مرود معامله قرار گرفته است(زمین، ساختمان، ماشین و … به‌عنوان مثال اگر قصد معامله ویلا و یا زمینی را دارید مواردی مانند متراژ زمین، مجوزه ساخت و یا پایان ساخت و … باید در متن قرارداد ذکر شود.)، بیان شرایطی که خریدار یا فروشنده ملزم به رعایت آن‌ها هستند.

در نحوه تنظیم قرارداد خرید ویلا باید حتماً به این موضوع توجه‌داشته‌باشید که تمامی موارد لازم را در متن قرارداد ذکر کنید چرا که در غیر این صورت هر حرفی که به‌صورت شفاهی بیان شده باشد دارای اعتبار قانونی نیست و شما بعد از آن نمی‌توانید مدعی چیزی باشید.

 

مهم‌ترین نکات هنگام تنظیم قرارداد خرید ویلا :

  • اطمینان از معتبر بودن مجوز مشاور املاک
  • در صورتی که ملک را به‌صورت وکالتی خریداری می‌کنید باید از ادرست بودن وکالت رسمی اطمنیان خاطر داشته‌باشید. رعایت این مورد زمانی ضروری است که ملک بین چند نفر نیز مشترک باشد.
  • همه می‌دانیم بعد از عقد قرارداد و انجام معامله چیزی تحت عنوان شیرینی باید به مشاور املاک پرداخته شود. این حق معامله، میزان آن و نحوه و شرایط پرداخت آن هنگام تنظیم قرارداد خرید ویلا حتماً باید ذکر شوند.
  • برای تنظیم قرارداد خرید ویلا باید توجه کنید که نمی‌توان تنها روی یک کاغذ به متن نوشته شده اعتبار ببخشید. برخی مواقع ممکن است خط خوردگی ها در متن قرارداد برای شما مشکل ساز شود. پس حتماً هنگام تنظیم قرارداد ویلا باید ذکر کنید چه خط خوردگی ها و … در متن قرارداد وجود دارد.
  • ممکن است برای جلب اطمینان فروشنده شما سندی و یا مبلغی پول را نزد بنگاه دار یا مشاور املاک قرار هید. حتماً در متن قرارداد خیرد ویلا دکر کنید چه چیز و به چه مقدار و نزد چه کسی به امانت گذاشته شده است. همچنین توجه کنید که از یک قرارداد چند نسخه تنظیم می‌شود، در متن قرارداد ذکر کنید این نسخه ها در دست چه کسانی قرارداده می‌شوند.
  • برای این که بعد از تنظیم قرارداد خرید ویلا مشکلی پیش نیاید ترجیحاً قرارداد را در مقابل 2 شاهد آگاه و معتبر تنظیم نمایید.
  • هنگام انجام هر معامله‌ای امکان ضرر و زیان وجود دارد. در متن قرارداد خرید ویلا این مورد را ذکر کنید.

هنگام خرید ویلا نکات دیگری مانند ارائه چک و … نیز وجود دارد که شما خود باید به اندازه کافی در رابطه با مقرارت چک آشنایی داشته‌باشید. به‌عنوان مثال این که چه چکی را دریافت کنید، چگونه تنظیم کنید و …

نحوه تنظیم قرارداد دارای نکات بسیار ریزی است که در این مقاله ما تنها به معرفی تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها پرداختیم. بسیاری از این موارد ممکن است برای ما معمول نباشد و یا ما دارای اطلاعات کافی در رابطه با آن‌ها نباشیم پس چه بهتر که از ابتدا مسئولیت خرید ویلا و تنظیم قرارداد خرید ویلا را به یک شرکت خدماتی که در زمینه خرید و فروش ملک فعالیت دارد  بسپارید. به این ترتیب شما می‌توانید از اعتبار و تجربه‌این افراد برای خرید و سرمایه‌گذاری خود استفاده کنید بدون این که خود را درگیر ماسئل قانونی و اداری تنظیم قرارداد ویلا کنید. شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی دارای متخصصان زیادی است که با داشتن بیش از 15 سال تجربه می‌توانند در این زمینه راهنمای شما باشند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×