گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی جاذبه‌های دیدنی ییلاق اولسبنگاه ماسال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
ییلاق اولسبنگاه ماسال

استان گیلان دارای جاذبه‌های فراوانی است و هرکدام از این جاذبه‌ها باعث می‌شوند افرادی به سوی آن جذب شوند. از جاذبه‌های دیدنی استان سرسبز گیلان، ییلاقاتی است که در آن وجود دارد. یکی از این ییلاقات، ییلاق اولسبنگاه ماسال است. در این مطلب به ییلاق اولسبنگاه و جاذبه‌های دیدنی آن پرداخته شده است.

برای خرید ویلای تریبلکس در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ییلاق اولسبنگاه ماسال

ییلاق به مناطق سرد و خنکی می‌گویند که عشایر در هنگام کوچ سالانه خود در بهار و تابستان برای دوری از گرما و داشتن هوایی مطبوع به آنجا می‌روند. هوای ییلاق، در فصل‌های گرم هوایی خنک و مناسب است بنابراین ییلاق اولسبنگاه نیز دارای هوایی خنک و مناسب در فصل‌های گرم است و افراد می‌توانند در هوای گرم به آنجا سفر کنند.

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اولسبنگاه نام روستایی ییلاقی و زیبا است که در میان ارتفاعات کوه‌های تالش قرار دارد. این ییلاق زیبا و دیدنی در ارتفاع حدود 1500 متری از سطح دریا است. این ییلاق زیبا در ماسال قرار دارد و دارای زیبایی بی‌نظیری است که چشم‌ها را خیره می‌کند. طبیعت بکر و زیبای این ییلاق، شما را سحر می‌کند و روح شما را به وجد می‌آورد. اولسبنگاه در زبان تالشی به معنای “درختان ممرز در جای بلند” است.   در زیر به جاذبه‌های دیدنی ییلاق اولسبنگاه پرداخته شده است:

1.درختان زیبا و مرتفع:

یکی از دیدنی‌های این ییلاق زیبا، وجود درختانی سرسبز و مرتفع و سربه آسمان کشیده است که چشم‌ها را خیره می‌کند. این درخت‌های زیبا در کنار هم مناظری زیبا و چشم‌نواز را پدید آورده اند. زمانی که شما در جاده رفتن به این ییلاق هستید می‌توانید در کنار جاده نیز این درختان زیبا را مشاهده کنید.

2.دشت‌های زیبا و سرسبز:

یکی دیگر از جاذبه‌های ییلاق اولسبنگاه، دشت‌های زیبا و سرسبزی است که روح شما را جلا می‌دهد. شما می‌توانید در این ییلاق دشت‌های زیبا و بزرگی را ببینید که سرسبز و زیبا و در عین حال بکر و دست‌نخورده هستند. مخصوصاً زمانی که این دشت‌ها را دل مه و ابر ببنیید زیبایی آنها بیشتر هم خواهد شد و باعث می‌شود تا شما لذت بیشتری ببرید. اگر اهل عکاسی باشید، می‌توانید در این ییلاق عکس‌هایی زیبا و جذاب بگیرید.

3.طبیعت وحش و زیبا:

یکی از نقاطی که این ییلاق را از خیلی جاهای دیگر متمایز می‌کند، طبیعت وحش آن است. شما در این ییلاق حتی اسب‌های وحشی را نیز خواهید دید که در دشت‌ها در حال چریدن هستند. البته همه اسب‌ها وحشی نیستند و برخی از آنها رام و اهلی هستند و متعلق به روستاییان هستند. در کنار اسب‌های وحشی و اهلی، شما در طبیعت زیبای اولسبنگاه می‌توانید پوشش‌های گیاهی مختلف، چشمه‌های زیبا، ارتفاعات سرسبز و زیبا و دیگر موارد را مشاهده کنید.

برای خرید ویلا شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

4.کلبه‌های چوبی زیبا:

برای خرید ویلا پلاک اول جنگل در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

از دیگر جذابیت‌های ییلاق اولسبنگاه، وجود کلبه‌های چوبی زیبایی است که متعلق به روستاییان است و در آن دشت‌های زیبا و سرسبز قرار گرفته است. شما می‌توانید این کلبه‌های چوبی زیبا را از نزدیک مشاهده کنید. خود این کلبه‌ها در کنار آن طبیعت بکر و زیبا، بسیار دیدنی هستند.

5.ارتفاعات بسیار دیدنی و زیبا:

زمانی که به ییلاق اولسبنگاه می‌روید شما می‌توانید در زیر پای خود مناظری را مشاهده کنید که هوش را از سر می پراند. ارتفاعات این ییلاق واقعاً جذاب و  دیدنی هستند. شما می‌توانید با رفتن به ارتفاعات این ییلاق مناظری را مشاهده کنید که هرگز مانندش را نخواهید دید. شما در زیر پای خود دریایی از سرسبزی و زیبایی را مشاهده خواهید کرد و با دیدن آنها به وجد می آیید و سپاسگزار خالق این زیبایی‌ها خواهید شد.

6.خوردن غذاها و نوشیدنی های محلی:

اگر فکر می‌کنید که در این ییلاق باید با خود غذا ببرید پس در اشتباه هستید. شما می‌توانید در این ییلاق زیبا، غذاها و نوشیدنی های محلی را بخورید و لذت ببرید. مطمن باشید که از خوردن غذاها و نوشیدنی های محلی در این ییلاق لذت خواهید برد.

برای خرید ویلا در فریدونکنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

همان‌طور که می‌بینید ییلاق اولسبنگاه دارای جذابیت‌های متعددی است و افراد می‌توانند در این ییلاق لحظات واقعاً خوشی را سپری کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید که ساخت‌وساز در این ییلاق محدود است و به ندرت انجام می‌شود و این برای حفظ طبیعت این ییلاق است.

موقعیت مکانی ییلاق اولسبنگاه

ییلاق زیبای اولسبنگاه در 50 کیلومتری غرب رشت و در 25 کیلومتری شمال غرب ماسال قرار دارد. به‌راحتی می‌توان به این ییلاق سفر کرد.

 برای این کار کافی است ابتدا خودتان را به ماسال در استان گیلان برسانید( برای رسیدن به ماسال، کافی است از طریق آزادراه قزوین-رشت خود را به رشت برسانید و پس از آن مسیر ماسال را در پیش بگیرید. از رشت تا ماسال حدود 60 کیلومتر است). پس از آن که به ماسال رسیدید جاده جنوبی خروجی از ماسال را پیدا کنید و حدود 25 کیلومتر در جاده‌ای کوهستانی و هموار رانندگی کنید تا به تابلوی اولسبنگاه برسید. این جاده بسیار زیبا و دیدنی است و شما در طول این مسیر می‌توانید درختان زیبا و  در هم تنیده را در کنار جاده مشاهده کنید و لذت ببرید.

برای خرید ویلا در خزرشهر بابلسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دقت  داشته‌باشید که در پاییز و زمستان بدون لباس گرم و تجهیزات گرمایشی به این ییلاق نروید چون هوا در آنجا بسیار سرد است. در همه فصول می‌توان از این ییلاق بازدید کرد اما فصل‌های بهار و تابستان به‌دلیل هوای خنک تر و بهتر می‌تواند برای افراد مسافر بهتر باشد. در اولسبنگاه هتل و محل اقامت برای مسافران در نظر گرفته‌شده است و نیز مردم روستا نیز کلبه‌ها و خانه‌هایشان را اجاره می‌دهند.

اگر دنبال خرید ویلا در استان زیبای گیلان با قیمت بسیار مناسب هستید، پس انبوه‌سازان آرش می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. تخصص ما در ساخت و فروش ویلا است. شما می‌توانید صاحب ویلاهای زیبا  با قیمت‌های مناسب باشید. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×