گیلان، زیباکنار
0133416

جاذبه‌های دیدنی ییلاق خورگام گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
ییلاق خورگام

استان گیلان، دارای جاذبه‌های زیادی است  و همین باعث می‌شود تا خیلی‌ها سالانه به این استان زیبا و سرسبز سفر کنند. در این استان ییلاق‌های متعدد و زیبایی وجود دارد. ییلاق خورگام یکی از این ییلاق‌های زیبا و خوش اب و هوا است. در این مطلب به جاذبه‌های دیدنی ییلاق خورگام گیلان پرداخته شده است.

برای خرید ویلا در ساری با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ییلاق خورگام کجاست؟

قبل از هر چیزی باید بدانیم ییلاق خورگام کجاست. ییلاق خورگام در استان گیلان، شهرستان رودبار و بخش خورگام قرار دارد. بخش خورگام دارای دو دهستان خورگام و دلفک با بیش از 40 روستا است.

ییلاق خورگام در منطقه‌ای زیبا در این بخش قرار دارد. خورگام به معنی جای پای خورشید است و این ییلاق یکی از دیدنی‌ترین جاهای رودبار محسوب می‌شود. این ییلاق، در 40 کیلومتری رودبار قرار دارد و در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این منطقه ییلاقی 285 کیلومتر وسعت دارد و دارای جاذبه‌های مختلفی است.

برای خرید ویلا در صومعه‌سرا با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

برای رفتن به این ییلاق زیبا می‌توانید از از جاده قزوین-رشت به‌سمت رستم اباد رفته از شهر توتکان عبور کنید تا به خورگام برسید. البته مسیرهای دیگری هم برای رسیدن به خورگام وجود دارد.

جاذبه‌های دیدنی ییلاق خورگام گیلان

اما ییلاق خورگام چه جاذبه‌هایی دارد و به چه دلیل محبوبیت دارد؟ در زیر به جاذبه‌های این ییلاق زیبا پرداخته شده است:

1.درختان زیبا و سرسبز:

یکی از جاذبه‌های ییلاق خورگام، وجود درختان سرسبز و زیبایی است. در این ییلاق شما می‌توانید درخت‌های مختلفی را مشاهده کنید. و نیز در برخی از قسمت‌ها تراکم این درخت‌ها بالا است و در برخی قسمت‌ها تراکم پایین‌تر است. در هر صورت شما می‌توانید در این ییلاق درختان زیبا و سرسبز متنوعی را مشاهده کنید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید. اگر اهل عکاسی هستید می‌توانید از درختان موجود در این ییلاق عکس‌های زیبایی بگیرید.

2.چمنزارها و دشت‌های سرسبز:

از دیگر جاذبه‌های ییلاق خورگام، وجود دشت‌ها و چمنزارهای زیبا و سرسبزی است که مناظری زیبا و جذاب را پدید می اورند. در این ییلاق شما می‌توانید دشت‌هایی را مشاهده کنید که دام‌ها در آن‌ها در حال چریدن هستند و بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند. در دل این دشت‌ها شما می‌توانید لحظات خوشی را تجربه کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید در این دشت‌ها چادر بزنید و ساعاتی را در آن به‌خوبی و به‌دور از هیاهو بگذرانید.

برای خرید ویلا در تالش با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

3.آب‌وهوای مناسب و خنک:

ییلاق جایی است که برای دوری از هوای گرم تابستان به آن پناه می‌برند. ییلاق خورگام نیز مطمئناً در تابستان و بهار هوای خوب و خنکی دارد و این یکی دیگر از جذابیت‌های آن است. شما می‌توانید به‌خوبی در این هوای خنک گردش کنید و لحظاتی ناب را بگذارنید. به‌هرحال سالانه خیلی‌ها به‌دلیل هوای خوش این منطقه به آن سفر می‌کنند. برای اطمینان، با خود لباس گرم به‌همراه داشته‌باشید چون ممکن است هوا برای شما سرد باشد. بهترین فصل برای گردشگری در این منطقه فصل بهار و تابستان و نیز اوایل پاییز است.

4.پوشش گیاهی متنوع وزیبا:

در منطقه ییلاقی خورگام، شما می‌توانید پوشش گیاهی متنوع و زیبایی را مشاهده کنید. در این ییلاق شما انواع گل‌ها و گیاهان را می‌توانید ببینید. از جمله گیاهانی که در این ییلاق وجود دارند گیاهان دارویی مانند بابونه، گل گاوزبان و دیگر موارد هستند. همچنین انواع درخت‌های راش، بلوط و دیگر موارد در این ییلاق وجود دارند.

5.حیات وحش:

از دیگر جاذبه‌های دیدنی ییلاق خورگام، وجود حیوانات مختلف در این ییلاق است. شما در این ییلاق می‌توانید انواع پرندگان مانند تیهو، بلدرچین، هدهد، کبک، قمری و دیگر موارد را مشاهده کنید.در کنار پرندگان حیواناتی مانند سنجاب، گراز، روباه، مار و دیگر موارد نیز در این ییلاق حضور دارند وممکن است شما با آنها روبه‌رو شوید. پس باید کمی مراقب باشید.

برای خرید ویلا در آستارا با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

به‌هرحال حیات وحش این ییلاق نیز یکی از جذابیت‌های آن است. مخصوصاً صدای پرندگان در دل جنگل و درخت‌ها می‌تواند بسیار دلنشین و جذاب باشد.

5.وجود مه:

جاذبه دیگر این ییلاق وجود مه در ارتفاعات این ییلاق زیبا است. ترکیب مه و درختان سرسبز، ترکیب بسیار دلنشین و جذابی است که می‌تواند روح انسان را تازه کند. البته همیشه در این ییلاق مه وجود ندارد اما در خیلی از موارد شما شاهد مه در ارتفاعات این ییلاق خواهید بود. این نوع منظره ها مخصوصاً برای عکاسی مناسب است و می‌توان عکس‌های بسیار زیبایی را تهیه کرد.

6.کلبه‌های زیبا:

دیگر جاذبه ییلاق خوش آب‌وهوا و زیبای خورگام، کلبه‌های روستاییان است که در دل این ییلاق قرار گرفته‌اند. این کلبه‌ها نیز در نوع خود به این ییلاق حال و هوای دیگری بخشیده اند و وجود آن‌ها به جذابیت این ییلاق افزوده است. در روستاهای موجود در این ییلاق می‌توانید گردش کنید و محصولات و صنایع‌دستی محلی خریداری کنید.

برای خرید ویلا در سوادکوه با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

علاوه بر ییلاق، در منطقه خورگام جاذبه‌های متعدد دیگری وجود دارد که هرکدام می‌تواند در جای خود مقصد مناسبی برای گردشگری شما باشد. قله درفک یکی از جاذبه‌های مهم است که در اطراف منطقه قرار دارد. به‌جز درفک، روستای طالکوه، دریاچه ویستان و دیگر موارد نیز در منطقه و بخش خورگام قرار دارند و می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. در آخر این که اگر به ییلاق خورگام سر زدید حتماً برای مدتی در آن اتراق کنید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید.

مجموعه شهرک‌سازان آرش توانسته است شرایط خوبی را برای صاحب ویلا کردن افراد فراهم‌کند. اگر دوست دارید تا در شمال کشور صاحب ویلا شوید می‌توانید با ما تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×