گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی جاذبه‌های گردشگری سراوان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
جاذبه‌های گردشگری سراوان

آیا جاذبه‌های گردشگری سراوان را می‌شناسید؟ استان گیلان پر است از جنگل‌های سرسبز و دل‌انگیزی که با گونه‌های مختلف گیاهی و درختان بلند قامت پوشیده شده‌اند. درختانی پرصلابت که شاخ و برگ‌های انبوه‌شان در این جنگل‌ها سایه افکنده.

جنگل‌هایی که مأمن اغلب گردشگران در روزهای مختلف سال هستند و در هر ماه رنگ و بویی تازه به‌ خود می‌گیرند.  در در زمستان‌ها سپیدپوش و در روزهای خزان‌زده پاییز طلایی رنگ.

جنگل‌هایی که با شکوفه‌های عطرآگین و میوه‌های وحشی و ترش‌مزه خود نوید آمدن بهار و تابستان را به اهالی شمال می‌دهند.

سراوان

اما در بین این همه پارک‌های جنگلی و جنگل‌های پوشیده از درختان زیبا، جنگلی به‌ نام سراوان در استان گیلان وجود دارد که محبوبیت آن فراتر از آن چیزی است که سایر جنگل‌های این خطه به‌ خود نسبت داده‌اند.

پارک جنگلی سراوان منطقه‌ای است دیدنی در حوالی شهر رشت که در روزهای مختلف سال پذیرای گردشگران با آغوشی باز است. در ادامه قصد داریم جاذبه‌های گردشگری سراوان را با هم بررسی کنیم. بنابراین همراه ما باشید.

برای ویلا جنگلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پارک جنگلی سراوان کجاست؟

این پارک جنگلی در 17 کیلومتری جاده رشت قزوین و در ضلع غربی اتوبان واقع‌ شده است و با طول هفت و نیم کیلومتر و عرض دو کیلومتر، جاذبه‌های دیدنی زیادی را در خود جای داده و مکانی امن و آرامش‌بخش برای تفریحات شما خواهد بود.

اگر از سمت شمال شرق قصد داری راهی پارک جنگلی سراوان شوید بایستی خود را به لاهیجان برسانید و بعد از لاهیجان به جاده سیاهکل بروید. شما از طریق این جاده می‌توانید یک میانبر به اتوبان قزوین رشت بزنید و زحمت رفتن تا رشت را به‌ خود ندهید.

از سمت غرب نیز می‌توانید از مسیر اتوبان قزوین رشت به‌ طور مستقیم خود را راهی پارک جنگلی سراوان کنید. پارک جنگلی سراوان از مسیر پایتخت نیز راه دارد. برای ورود به این پارک جنگلی بایستی هزینه پرداخت کنید. با این حال در تمام 24 روز امکان ورود به پارک جنگلی سراوان را دارید.

ارتفاع پارک جنگلی سراوان از سطح دریا حدود 250 متر است. بنابراین می‌توان این منطقه را به‌‌عنوان منطقه‌ای خنک با هوای دل‌انگیز و مطبوع در فصل‌های مختلف سال قلمداد کرد.

برای خرید ویلا مشاع در شمال با هلدینگ آرش تماس بگیرید.

جاذبه‌های گردشگری سراوان

دریاچه سراوان

به‌ محض واردشدن به فاز دوی پارک جنگلی سراوان، در سمت چپ خود دریاچه سراوان را خواهید دید که چشم‌اندازی گسترده و خوش‌رنگ را در چشمان شما تجلی می‌بخشد. در نگاه اول ممکن است مانند اغلب گردشگران دچار خطای دید شوید و این دریاچه را با چمنزاری سرسبز اشتباه بگیرید. اما آنچه که شما به رنگ سبز بر پهنه دریاچه مشاهده می‌کنید در واقع خزه‌های آبی هستند که سطح دریاچه را به زیبایی تمام و به‌صورت یکپارچه پوشانده‌اند.

دریاچه سراوان در پارک جنگلی سراوان، فاصله کمی تا شهر رشت دارند و مکان جذابی برای تفریحات شما خواهند بود. به‌ ویژه اگر صبح هنگام را برای بازدید از این دریاچه زیبا انتخاب کنید. در این زمان دریاچه غرق در مه صبحگاهی خواهد بود و در حین قایق‌سواری بر پهنه دریاچه ماهی‌های زیبایی را خواهید دید که در سطح آب شنا می‌کنند.

رودخانه‌های سفیدرود و سیاه‌رود

اگر می‌خواهید چند ساعتی را در فضایی آرامش‌بخش در کنار رودخانه‌ای آرام با صدای دل‌انگیز و گوش‌نواز آب بنشینید و از هوای پاک جنگل لذت ببرید ما به شما توصیه می‌کنیم که راهی رودخانه‌های سفیدرود و سیاه‌رود در پارک جنگلی سراوان شوید.

برای رسیدن به این رودخانه‌ها باید در جهت شرق پارک جنگلی سراوان حرکت کنید. آن زمان که از دور که صدای جوش و خروش رودخانه‌ها به گوش رسید خواهید فهمید به رودخانه‌ها رسیده‌اید. اگر قصد کمپینگ داشته‌ باشید می‌توانید در حوالی این رودخانه‌ها بساط کمپ خود را برپا کنید.

برای خرید زمین هکتاری در شمال با کارشناسان بخش فروش هلدینگ آرش در ارتباط باشید.

باشگاه پینت‌بال جنگلی گیل

یکی از جاذبه‌های گردشگری مفرح و هیجان‌انگیز برای آن دسته از افرادی که عاشق هیجان و لذت‌بردن از لحظه‌های شاد و پر تب و تاب هستند، انتخابی عالی خواهد بود. شما می‌توانید در باشگاه پینت‌بال گیل به وسعت 1200 متر مربع لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را همراه دوستان و همسفران‌تان به‌ ثبت برسانید. شما در کنار پینت‌بال می‌توانید تفریحاتی چون سواری با موتورهای چهار چرخ و تیراندازی را نیز در این پارک جنگلی تجربه کنید که به نوبه‌ خود بسیار مفرح و هیجان‌انگیز خواهد بود.

برای خرید ویلا در لاهیجان با شرکت انبوه‌سازان آرش تماس بگیرید.

موزه میراث روستایی گیلان

از دیگر جاذبه‌هایی که در پارک جنگلی سراوان واقع‌ است موزه میراث روستایی گیلان است که در واقع اولین اکوموزه گیلان به‌ شمار می‌رود. در سرتاسر این موزه با وسعت 260 هکتار می‌توانید انواع خانه‌های محلی و سنتی گیلان را مشاهده کنید که با معماری جذاب و اصیل فضای جنگل را زیباتر کرده‌اند و نمادی از تاریخ و فرهنگ اصیل گیلان را عیان می‌کنند.

با گشت‌وگذار در این موزه زیبا می‌توانید به قدمت، اصالت، فرهنگ و تاریخ کهن این مرزوبوم پی ببرید و از صنایع‌دستی مردمان خوش‌ذوق و هنرمند گیلانی حظ کنید. شما می‌توانید در غرفه‌های مختلف اقدام به خرید سوغاتی و خوراکی‌های محلی نمایید و با نحوه طبخ غذاهای سنتی گیلان آشنا شوید.

برای اجاره ویلا در گیلان به سراغ برترین فروشنده منطقه بروید.

نتیجه‌گیری از جاذبه‌های گردشگری سراوان

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری زیادی در پارک جنگلی سراوان وجود دارد که می‌تواند شما را سرگرم نماید. مطمئناً بعد از یکبار بازدید از پارک جنگلی سراوان عاشق و شیفته جاذبه‌های آن خواهید شد و به یکی از اصلی‌ترین پاتوق های شما در رشت بدل می‌شود.

پارک جنگلی سراوان نه‌ تنها در فصل دل‌انگیز بهار بلکه در فصلی مانند پاییز نیز بسیار دیدنی و جذاب خواهد بود و بی‌شک با صحنه‌هایی دلربا و دیدنی شما را روبه‌رو خواهد کرد.

این پارک جنگلی دارای آلاچیق، وسایل بازی کودکان، کافه، رستوران و انواع و اقسام دیدنی‌های جذاب و تفریحات مهیج است.

همچنین ایستگاه پلیس در صدمتری آن قرار دارد و امنیت منطقه بسیار بالا است. با این حال در صورت بروز مشکل می‌توانید به ایستگاه پلیس دسترسی سریع و آسانی داشته‌باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×