گیلان، زیباکنار
0133416

جذب گردشگران خارجی در شمال کشور

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1397-03-28
گردشگران خارجی در شمال

شهرهای شمالی کشور فرصت‌های اقتصادی زیادی را برای هم خود شهرها و هم کشور فراهم می‌کنند. این شهرها نه‌تنها از نظر زیست‌محیطی بلکه از نظر فرصت‌های اقتصادی همواره مورد توجه بوده‌اند. به‌همین دلیل باید این فرصت ها را غنیمت شمرد و به‌سراغ جذب گردشگران خارجی در شمال کشور رفت. همچنان با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی همراه شوید.

ناحیه شمالی کشور ایران همان‌طور که همه می‌دانیم دارای نواحی ساحلی بسیاری است که این مناطق در سراسر جهان برای بیشتر مردم جهان مورد توجه بوده است. همین مسئله باعث‌شده است که چه برای گردشگران خارجی و چه برای گردشگران داخلی انتخاب ناحیه ساحلی برای اقامت هنگام سفر کردن اولین گزینه باشد. اما از طرفی همین مسئله باعث‌شده است که میزان تراکم در ناحیه های ساحلی رو به افزایش باشد و کمی برای این زیست‌گاه نگران‌کننده باشد. اما باز هم این مسئله موجب‌شده است تا برای جذب گردشگران خارجی در شمال کشور تلاش‌های بسیاری شود. به‌عنوان مثال زمانی که شما به شهرهای شمالی مسافرت می‌کنید با بازارهای مختلف و متنوعی رو به رو می‌شوید که موجب جذب همه افراد در سنین مختلف می‌شود. بازارهای موجود در شهرهای شمالی کشور هم به‌صورت لوکس و هم به‌صورت سنتی برگزار می‌شوند. بازارهای سنتی که در آن همه نوع کالایی به فروش می‌رسد یکی از عوامل اصلی برای جذب گردشگران خارجی در شمال کشور است. چرا که بسیاری از اجناسی که در این بازار به فروش می‌رسند مستقیم از تولید به مصرف هستند که برای بسیاری از افراد جالب است.

جذب گردشگران خارجی در شمال کشور

البته وجود دریای خزر موجب‌شده است که پتانسیل های اقتصادی بسیار دیگری برای کشور ایران فراهم‌شود. مانند تولید نیرو و انرژی، حمل و نقل دریایی، کشاورزی، آبزی پروری، صیادی و …. البته وجود مناطق طبیعی دیگری مانند تالاب های مختلف مانند تالاب بندر انزلی، صخره‌ها، حوضچه های نمکی، تپه ها و دیواره ها، دلتاها، صخره‌های مرجانی، جنگلها و مراتع آبی و ساحلی و دیگر مناطق ساحلی همه و همه فضای پر استعدادی برای جذب گردشگران خارجی است. به‌عنوان مثال اخیراً طرحی در تالاب های استان گیلان مانند تالاب انزلی برپا شده است به‌نام کلبه شناور. با قرار دادن کلبه روی تالاب انزلی چشم‌انداز بی‌نظیری ایجاد شده تا لحظاتی بی‌نظیر برای گردشگران ایجاد شود. البته که این طرح برای جذب گردشگران خارجی در شمال کشور بوده است ولی آسیب‌های زیادی هم به این زیستگاه طبیعی وارد می‌کند به‌همین دلیل بسیاری از افراد مخالف با آن هستند.

 

بر اساس یک آمار جهانی 80 درصد از افراد جذب ناحیه های ساحلی می‌شوند در نتیجه ناحیه شمالی کشور خود به‌تنهایی می‌تواند موجب جذب گردشگران خارجی شود. کشور ایران دارای 3 شهذ ساحلی است که رد مجموع موجب ایجاد 5800 کیلومتر خط ساحلی شده است. و همین مسئله موجب‌شده است که ایران در رتبه 37 در میان کشورهای جهان از دید خط ساحلی باشد.

جذب گردشگران خارجی در شمال کشور

سازمان گردشگری اخیراً اعلام کرده است که اخیراً ذائقه گردشگران تغببر کرده است. برای جذب گردشگران خارجی در شمال کشور باید به‌صورت بومی سازی رفتار کرد. به عبارت دیگر گردشگران عموماً با این انگیزه به شهرهای شمالی کشور سفر می‌کنند تا از زندگی شهری و اتوماسیون دوری کنند. پس اگر بتوان محیطی آرام همراه با ساختار سنتی برای آن‌ها فراهم کرد می‌توان موجب جذب آن‌ها شد خصوصا که خود گردشگران خارجی خیلی شاهد بافت‌های سنتی مانند کشور ما نبوده‌اند.

 

برای جذب گردشگران خارجی در شمال کشور محل اقامت آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. هتل و اقامتگاه‌های گوناگونی در شمال کشور وجود دارند اما چیزی که باید به آن توجه داشت این است که حتی اگر محل اقامت دارای بافت سنتی است، باید امکانات رفاهی اولیه به بهترین نحو فراهم باشد تا موجب رضایت گردشگران خارجی و داخلی شود.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×