گیلان، زیباکنار
0133416

جنگل نور شمال، آخرین بازمانده‌های جنگل جلگه‌ها در ایران

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
جنگل نور شمال

جنگل نور شمال تنها جنگل جلگه‌ای در ایران است که با نام تنها بازمانده جنگل‌های جلگه‌ای از آن یاد می‌شود. طبیعتی ماندگار و دوست‌داشتنی که خبر از سال‌های کهن می‌دهد. جنگل نور منطقه‌ای زیبا و شگفت‌انگیز برای ثبت خاطرات شیرین سفر شما است که می‌توانید به بهانه کمپینگ در این جنگل به آن سفر کنید.

این پارک زیبا در جاده نور محمودآباد قرار گرفته است. شما می‌توانید حتی در مسیری که از نور به‌سمت محمودآباد طی می‌کنید و برعکس، ساعاتی را در این جنگل رویایی سپری کنید. جنگل‌های نور به شما کمک می‌کند تا روحیه خود را دوباره بازیابی کنید و جانی تازه بگیرید. مسیر این جنگل به‌قدری زیبا و حیرت‌انگیز است که حین طی نمودن آن هیچ دغدغه‌های راه به‌ذهن شما نخواهد برد و به تنها چیزی که فکر خواهید کرد آرامش و زیبایی حیرت‌انگیز این جنگل جلگهای زیباست.

اینکه قدم به‌جایی بگذارید که می‌دانید تنها مکان خاص در کشور است، به‌خودی خود حس و حال عجیبی را در شما زنده خواهد کرد؛ تنها آبشار، تنها غار، تنها کوهستان و اما تنها جنگل.

اکنون می‌خواهیم سفری رویایی به جنگل زیبای نور شمال این بازمانده جنگل‌های جلگهای داشته باشیم. خوشحال می‌شویم در این سفر مجازی با ما همراه شوید.

جنگل جلگهای نور کجاست؟

جنگل نور شمال همانطور که از اسمش پیداست در شهرستان نور مازندران واقع‌شده و در دل خود درختانی سربه‌فلک‌کشیده را جای داده که در تمامی فصل‌های سال همچنان استوار و تنومند بر جای خود ایستاده اند. این جنگل که لقب جنگل جلگهای یا بهتر بگوییم تنها جنگل جلگهای ایران را با خود یدک می‌کشد فاصله چندانی با ساحل زیبای خزر ندارد و در مسیر نور به محمود آباد واقع‌شده است.

شما می‌توانید در مسیر آسفالته این جنگل رانندگی کنید و خاطرات شیرینی را از مناظر زیبای آن به‌ثبت برسانید. جاده‌های خاکی و فرعی جنگل نور شما را به سوی مناطقی بکر و شگفت‌انگیز هدایت می‌کند که تنها با پای پیاده می‌توانید به‌سمت آن‌ها رهسپار شوید.

قدم‌زدن در جنگل زیبای نور و دوچرخه‌سواری در این مسیر گویی شما را به صفحات کتاب‌های داستانی می‌برد. مکانی دنج و آرام که مسیری سرسبز و خلوت را پیش روی شما باز می‌کند. جنگل نور را باید در هوای مه گرفته ببینید تا متوجه شوید غوطه‌ور شدن در مه های غلیظ این جنگل به‌هنگام پیاده‌روی چه کیفی دارد. جنگل نور به‌طور کلی مکانی عالی برای ورزش، اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری است.

چگونه به جنگل جلگهای نور برسیم؟

اگر در حال رانندگی در جاده نور به‌سمت محمود آباد هستید چشمان خود را نیز کنید تا تابلویی را مشاهده کنید که شما را به‌سمت جنگل نور راهنمایی کرده است. راسته همین تابلو را بگیرید و پیش روی کنید. بعد از طی‌کردن بخشی از مسیر نشانه‌هایی از این پارک جنگلی را خواهید دید که نوید رسیدن به جنگل‌های نور را می‌دهد. مسیر این جنگل به‌قدری سر راست و ایمن است که نیازی نیست تا تمام حواس‌تان را به مسیر بدهید، گویی مسیر شما را همراه خود خواهد برد چرا که خبری از دوراهی، جاده‌های خاکی صعب‌العبور و پیچ و خم های متعدد در این مسیر نیست.

پارک جنگلی نور دارای وسعتی بسیار زیاد است؛ وسعت این پار حدوداً 3600 هکتار است بنابراین نمی‌توان نام آن را صرفاً پارک گذاشت. پارک جنگلی نور بزرگترین پارک جنگلی در سطح خاورمیانه است و این خود دلیلی برای هیجان بیشتر شما خواهد بود. در واقع شما در تنها بازمانده جنگل‌های جلکهای که از قضا بزرگترین پارک جنگلی طبیعی در خاورمیانه است در حال گشت‌وگذار هستید.

ورود به این پارک جنگلی ملزم به گذر کردن از زیر سر در سنگی این پارک جنگلی است که دارای پوششی از چوب است. دلیل اینکه افراد علاقه زیادی به پارک جنگلی نور دارند این است که این پارک جنگلی دارای دسترسی بسیار مناسبی به شهرهای اطراف است.

امکانات پارک جنگلی نور شمال چیست؟

یکی از خوبی‌های پارک جنگلی نور آسفالته بودن مسیر این جنگل است که به شما اجازه می‌دهد تمام طول مسیر را با ماشین شخصی‌تان رانندگی کنید. لذت دیدن این مسیر سرسبز و دلنشین حتی از درون ماشین نیز لذتی دلچسب است.

با دیدن آلاچیق هایی که در مسیر بنا شده هوس توقف در مسیر به سرتان خواهد زد. این آلاچیق‌ها جان می‌دهد برای کمپینگ و برپا کردن وعده‌های ناهار در مسیر که همراهی خانواده و دوستان لذتش را چند برابر خواهد کرد.

پارک جنگلی نور یکی از مناطق بسیار آرام و دلنشین نور است که اگر اهل سفر به مناطق دنج باشید، حضور در این جنگل برای شما بسیار دلچسب خواهد بود.

شما می‌توانید در طبیعت زیبای جنگل نور به استراحت بپردازید و از صدای دلنشین پرندگان و حیواناتی که در حوالی شما پرسه می‌زنند لذت ببرید. حضور در این جنگل برابر است با تجربه‌ای دلنشین از اقامت در طبیعت که همراه با امنیت و آرامش است.

همه‌چیز در این جنگل زیبا دست‌به‌دست هم داده تا شما بتوانید خاطراتی شیرین و به یاد ماندنی را در ذهن خود ثبت کنید.

امکانات پارک جنگلی نور، امکاناتی کامل و عالی برای افرادی است که می‌خواهند یک روز کامل را در این جنگل سپری کنند. از سرویس‌های بهداشتی گرفته تا آب آشامیدنی و رستوران و کافی شاپ که می‌توانید هرآنچه خواستید را از آن‌ها تهیه کنید. بنابراین با حضور در پارک جنگلی نور به‌هیچ‌وجه احساس خستگی نخواهید کرد چرا که همه‌چیز برای تفریح و استراحت شما در کمال امنیت و آرامش مهیا شده است.

آیا می‌توان در پارک جنگلی نور شمال  اقامت داشت؟

شما می‌توانید شب را در پارک جنگلی نور به سر ببرید. اگر هوا خوب باشد و امکانات کافی برای کمپینگ داشته‌باشید می‌توانید کمپ بزنید و شب را در این جنگل رویایی بگذرانید. از آنجایی که این جنگل دارای امکانات کافی است با هیچ‌گونه مشکلی روبه‌رو نخواهید شد.

چنانچه قصد اقامت شبانه در جنگل را ندارید می‌توانید در کمترین زمان ممکن خود را به شهر نور یا محمودآباد برسانید و نسبت به اجاره ویلا اقدام کنید.  همچنین امکان اقامت در روستاهای اطراف برای شما وجود دارد. بنابراین با توجه به حال و هوای خود و همراهان تان می‌توانید تصمیم بگیرید که شب را در کدام منطقه سپری کنید.

چه زمانی برای سفر به پارک جنگلی نور بهتر است؟

پارک جنگلی نور فصل نمی شناسد؛ هر فصلی که به پارک جنگلی نور سفر کنید با شگفتی های تازه‌ای روبه‌رو می‌شوید که شما را حیرت زده خواهد کرد. سفر در بهار با عطر دلنشین و رایحه خوش شکوفه‌های بهاری همراه است و فصل پاییز با برگ‌های قرمز و طلایی که رقص آن‌ها در باد زیباترین منظره را در چشمان شما خواهد ساخت.

توصیه می‌کنیم که اگر برای اولین بار است که می‌خواهید به جنگل نور سفر کنید، اوج فصل تابستان به این منطقه سفر نکنید چرا که در تابستان هوای شرجی جنگل ممکن است کمی شما را آزرده سازد و اگر برای اولین بار به این منطقه سفر کرده باشید احتمال دارد به‌دلیل هوای شرجی از دیدن زیبایی‌های این جنگل غافل شوید. هرچند که در واواخر تابستان هوا رو به خنکی می‌رود و می‌تواند اوقات خوبی برای سفر به جنگل‌های نور باشد.

زمستان نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای سفر به جنگل نور باشد البته اگر در روزهای برفی زمستان مهمان این جنگل شوید. چرا که در اوج زمستان ممکن است با شاخه‌های خشک و سوز سرمای منطقه روبه‌رو شوید که برای شما چندان دلچسب نباشد. بنابراین در انتخاب فصل سفر به جنگل نور دقیق باشید.

نتیجه‌گیری

جنگل جلکهای نور شمال  از آن دست جنگل‌های شمالی است که حداقل برای یک‌بار هم که شده باید آن را از نزدیک ببینید تا محو آن شوید. خطه شمال سراسر جنگل‌های سرسبز و پر طروات است اما هر جنگلی رنگ و بوی خود را دارد. از این رو نمی‌توان جنگل نور را با هیچ جنگلی دیگری در خطه شمال مقایسه کرد.

اگر جذب این منطقه شدید و تمایل به اقامت داشتید می‌توانید در حوالی این جنگل اقدام به اجاره ویلا یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی نمایید.

اگر عاشق اسب‌سواری هستید و می‌خواهید این هیجان را تجربه کنید می‌توانید در جنگل نور با پرداخت هزینه‌ای مشخص اقدام به کرایه اسب نمایید و این مسیر رویایی را سوار بر اسب بتازید. همراه شما بومیان این منطقه نیز اسب‌های خود را به این جنگل می‌آورند و سرتاسر این مسیر را با اسب‌های خود طی می‌کنند. تجربه‌های جدید و هیجان‌انگیز در هر نقطه از جنگل نور در انتظار شماست.

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×