گیلان، زیباکنار
0133416

افزایش امنیت ویلا با حصارکشی دور باغ‌ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
حصارکشی دور باغ‌ویلا

یکی از مهمترین مواردی که بعد از خرید باغ ویلا در شمال به‌ذهن افراد خطور می‌کند افزایش ایمنی و امنیت ویلا است. افراد به‌طور عمده تمام راه‌های کاربردی برای افزایش امنیت باغ‌ویلا را در پیش می‌گیرند چرا که باغ ویلاها دارای محوطه بزرگی هستند و امکان ورود افراد از خارج باغ ویلا به درون آن کم نیست بنابراین باید راهکارهایی برای افزایش میزان امنیت در نظر گرفت که یکی از آن‌ها حصارکشی دور باغ‌ویلا است. هرچند که اگر باغ‌ویلا را در منطقه امنی خریداری کرده باشید امکان بروز حوادث بسیار کم است با این حال برای آسودگی خیال باشد راهکارهای هوشمندانه را اعمال کرد.

یکی از این راهکارها برای افزایش امنیت در باغ ویلا تعبیه حصار دورتادور باغ ویلا است. حصارکشی دور باغ ویلا می‌تواند ایده بسیار خوبی برای آن دسته از افرادی باشد که مدام در مورد امنیت ویلای خود نگران هستند. با وجود حصار در اطراف باغ ویلای شما دیگر تفاوتی ندارد که شما در ویلا حضور دارید یا حضور ندارید. اینگونه امکان نزدیک شدن افراد متفرقه به ویلا را سلب خواهید کرد و خاطری آسوده خواهید داشت. اما ایده‌های مختلفی برای حصارکشی دور باغ ویلا وجود دارد. همچنین هزینه اجرای آن‌ها با هم یکسان نیست و تعدادی از آن های ایمنی بسیار بیشتری را به‌ارمغان می‌آورند. اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه شوید.

چه نوع حصارکشی دور باغ‌ویلا برای باغ‌ویلا مناسب‌تر است؟

همانطور که گفتیم حصارکشی ها انواع گوناگونی دارند و نمی‌توان یکی از آن‌ها را بهترین دانست. در واقع حصارکشی دور باغ ویلا با توجه به فاکتورهای مختلفی صورت می‌پذیرد. چنانچه ویلای شما در منطقه‌ای با میزان امنیت کمتر واقع‌شده باشد قاعدتاً نوع حصارکشی که برای باغ ویلا مد نظر دارید باید میزان ایمنی بیشتری را فراهم‌کند بنابراین نوع حصارکشی به منطقه‌ای که ویلای شما در آن قرار گرفته بستگی دارد.

شرایط آب‌وهوایی منطقه نیز بر نوع حصارکشی تأثیرگذار است. متریال‌های مورد استفاده در انواع حصارکشی ها با هم متفاوت اند بنابراین باید نوعی از حصارکشی برای ویلا انتخاب شود که متریال‌های آن در برابر شرایط آب‌وهوایی باغ ویلای شما مقاومت و دوام کافی داشته‌باشند.

هزینه‌ای که می‌خواهید برای حصارکشی باغ ویلا پرداخت کنید نیز در انتخاب نوع آن موثر است بنابراین اگر می‌خواهید سطح بالایی از امنیت را برای ویلای خود به‌ارمغان آورید و در عین حال اصول زیبایی را نیز برای آن رعایت کنید نیاز به پرداخت هزینه نسبتاً بالایی است.

آیا باغ‌ویلاهای درون شهرکی نیاز به حصارکشی دارند؟

باغ ویلاهای درون شهرکی، داخل یک شهرک امن واقع‌شده‌اند که در اغلب موارد اجازه ورود افراد متفرقه به آن‌ها داده نمی‌شود بنابراین خیال‌تان از بابت ورود افراد غریبه به محیط شهرک راحت است. اما با این حال گاهی اوقات حصارکشی باغ ویلا با اهداف زیباسازی نمای ویلا انجام می‌شود. حصارکشی دور ویلا می‌تواند ظاهری لوکس و منحصربه‌فرد به ویلا دهد بنابراین حتی اگر باغ ویلای شما درون شهرکی هم باشد می‌توانید برای افزودن به ارزش ملک و زیباتر کردن ظاهر آن اقدام به حصارکشی دور باغ ویلا نمایید.

حصارکشی با کاه‌گل در باغ ویلاهای روستایی

یکی از متریال‌هایی که هنوز بعد از اینهمه سال رنگ و رخ نباخته کاه گل است. برخی از باغ ویلاهایی که در روستاها واقع‌شده‌اند و یا در مناطق کویری هستند از کاه گل برای حصارکشی استفاده می‌کنند. استفاده از کاهگل برای حصارکشی دور باغ ویلا چندان جنبه امنیتی ندارد بیشتر با هدف تعیین مرز باغ ویلا انجام می‌شود. این دیوارها بسیار خاطر انگیز و زیبا هستند و هزینه کمی نیز دارند. اگر می‌خواهید باغ ویلای روستایی خود را مطابق با حال و هوای همان اطراف حصارکشی کنید کاهگل انتخاب خوبی ست.

حصارکشی باغ‌ویلا با دیوار آجری

یکی از متریال‌هایی که برای حصارکشی باغ ویلا استفاده می‌شود متریال آجر است. استفاده از آجر طرفداران چندانی ندارد چرا که زیبایی خاصی ندارد و ممکن است روی زیبایی نمای باغ ویلا تأثیر منفی بگذارد همچنین سیمان استفاده شده در لابه‌لای آجرها قیمت بالایی دارد و موجب بالا رفتن قیمت این نوع از حصارکشی شده است. اما فراموش نکنید که دیوار آجری از لحاظ تامین امنیت یکی از بهترین انتخاب‌ها است. بنابراین اگر به‌دنبال تامین امنیت بالا برای باغ ویلای خود فارغ از زیبایی هستید می‌توانید متریال آجر را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید دیوار آجری را برای حصارکشی باغ ویلا انتخاب کنید اما کمی زیبایی نیز به آن اضافه کنید می‌توانید از ترکیب چوب یا نرده نیز در این دیوارها بهره بگیرید. یک طراحی خلاق می‌تواند حتی با آجر نیز زیباترین حصارکشی را برای باغ ویلای شما ایجاد کند.

حصارکشی دور باغ‌ویلا با دیوارهای سنگی

طراحی دیوار سنگی به‌عنوان حصار برای باغ ویلا می‌تواند ایده جذاب و قابل توجهی باشد. به‌طور عمده در این نوع حصارکشی از تخته سنگ‌های نامنظم یا فانتزی و غیر هم شکل برای چیدن دیوار استفاده می‌شود. استفاده از سنگ‌های غیر هم شکل در حصارکشی دور باغ ویلا به میزان بیشتری متداول است. این دیوارها دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و همچنین هزینه آن‌ها نیز متناسب است. بنابراین اگر می‌خواهید حصارکشی باغ ویلای شما متریال مقاوم و زیبایی انجام شود و در عین حال هزینه متناسبی را پرداخت کنید می‌توانید سراغ دیوارهای سنگی بروید.

حصارکشی باغ‌ویلا با دیوار بلوکی

به جرات می‌توان گفت که این دیوارها نه زیبایی چندانی دارند و نه مقاومت بالایی دارند اما بسیاری از باغ ویلاها در شمال از دیوار بلوکی برای حصارکشی استفاده کرده‌اند. این دیوارها هزینه اجرای پایینی دارند و سرعت اجرای آن‌ها نیز بسیار بالا است.

دیوار سبز انتخابی شیک برای حصارکشی دور باغ‌ویلا

دیوار سبز یکی از انتخاب‌های شیک و جذاب برای حصارکشی باغ‌ویلا است اما به این دلیل که نیاز به زیرسازی دارد و مراقبت و رسیدگی به آن نیز کار سختی است طرفدار چندانی ندارد. با این حال اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که زیبایی بیرونی باغ ویلای شما برای‌تان از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌خواهید چهره‌ای شاداب و زیبا به باغ ویلای خود بدهید می‌توانید اقدام به پیاده‌سازی دیوار سبز در باغ ویلای خودنمایید. دقت داشته‌باشید که متریال مورد استفاده در طراحی دیوار سبز برای حصارکشی باغ ویلا باید به اندازه کافی در برابر رطوبت مقاومت داشته باشد در غیر این‌صورت اجرای دیوار سبز امکان‌پذیر نیست.

فنس‌ها ساده‌ترین نوع حصارکشی برای باغ ویلا

یکی از ساده‌ترین و البته سریع‌ترین راه‌ها برای حصارکشی دور باغ ویلا در شمال استفاده از فنس است. بسیاری از صاحبان باغ ویلا در شمال برای تعیین مرز و محدوده باغ ویلای خود اقدام به فنس کشی می‌نمایند فنس کشی امنیت چندانی برای ویلای شما ایجاد نخواهد کرد اما می‌توانید مرزو محدوده باغ ویلای خود را از این طریق تعیین کنید. بسیاری از باغ ویلاها در مکانی واقع‌شده‌اند که به شما امکان پیاده‌سازی دیوارها را نمی‌دهند بنابراین تنها راهی که دارید فنس کشی است. اگر حصارکشی باغ ویلا برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌خواهید هر طور که شده این کار را انجام دید می‌توانید سراغ فنس بروید.

نرده‌های فلزی و چوبی به‌عنوان حصارکشی دور باغ‌ویلا

نرده‌های فلزی و چوبی یکی از انواع حصارکشی ها برای باغ ویلا هستند که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. این نرده ها از قبل در کارگاه تهیه و تولید می‌شوند و در مکان باغ ویلا نصب می‌شوند بنابراین پیاده‌سازی آن‌ها زمان زیادی نخواهد برد. در مورد امنیت این نوع حصارکشی باشد گفت که به این دلیل که از بیرون حصار درون باغ ویلا رویت می‌شود شاید نتوان امتیاز بالایی از لحاظ امنیت به این حصارها داد اما از لحاظ زیبایی و جلوگیری از ورود افراد به باغ ویلا می‌توانند کاربرد خوبی داشته‌باشند.

نرده‌های چوبی نیاز به مراقبت بالایی دارند با این حال اگر از ترمووود برای حصار استفاده کنید مطمئناً نیاز به پرداخت هزینه بالایی وجود خواهد داشت. به‌طور کلی اگر بخواهیم بین فنس و نرده‌های فلزی و چوبی یکی را انتخاب کنیم توصیه ما به شما نرده‌های فلزی است. هرچند که این نرده ها از فنس ها گران تر هستند اما میزان امنیت بیشتری را به‌ارمغان می‌آورند.

نتیجه‌گیری درباره حصارکشی دور باغ‌ویلا

حصارکشی دور باغ‌ویلا یکی از اولین کارهایی است که افراد بعد از خرید باغ‌ویلا انجام می‌دهند. انواع حصارها برای قرار دادن دور تا دو باغ ویلا وجود دارد که می‌توانید با توجه به بودجه، سلیقه و هدفی که دارید یکی از آن‌ها را برگزینید. به‌عنوان مثال نرده‌های چوبی زیبایی خاصی دارند اما ممکن است در برابر رطوبت دوام بالایی نداشته‌باشند. همچنین دیوارهای سنگی می‌توانند انتخاب خوبی برای افراد باشند که در عین صرفه‌جویی قصد ایجاد یک حصار مقاوم و زیبا را دارند.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×