گیلان، زیباکنار
0133416

حل مشکل نم ویلا شمال و روش‌های جلوگیری از آن

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
حل مشکل نم ویلا شمال

نم ویلا شمال چیزی است که می‌توان آن را از تغییر بوی ویلا متوجه شد. نم‌زدگی بوی خاصی دارد و با واردشدن به فضا قطعاً متوجه آن می‌شوید.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای ویلاهای شمال به‌ویژه ویلاهایی که در مناطق بسیار مرطوب و شرجی واقع‌شده‌اند رخ می‌دهد نم‌گرفتگی ویلا است. نم‌گرفتگی می‌تواند در دیوارهای ویلا، در کف ویلا، در سقف ویلا و یا حتی در اسباب و اثاثیه ویلا مشاهده‌شود. علل نم گرفتن ویلا می‌تواند ترکیدن لوله‌های آب، ایحاد ترک در سقف و دیوارها و نفوذر آب باران، عدم بندکشی صحیح و یا رطوبت بیش از حد هوا باشد.

این موضوع نه‌تنها باعث پوسیدگی و از بین رفتن تدریجی بافت‌های مختلف در ویلا خواهد شد بلکه ضرر و زیان مالی زیادی به شما می‌زند و از همه مهمتر اینکه ایمنی ویلا را کاهش می‌دهد. در واقع ممکن است با بروز حوادث برای ویلا، آسیب‌های جدی به ویلا وارد شود و ویلا دیگر آن ایمنی و مقاومت قبل را نداشته باشد. در ادامه قصد داریم حل مشکل نم ویلا شمال و روش‌های جلوگیری از آن را بررسی کنیم بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

برای خرید باغ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

راهکارهایی برای حل مشکل نم ویلا

از عایق‌های ضد رطوبت استفاده کنید

اگر ویلای شما بیش از حد نم می‌گیرد و بارها شاهد این موضوع بوده‌اید باید از عایق‌های ضد رطوبت استفاده کنید. بسیاری از رنگ‌های ساختمانی و کاغذ دیواری‌ها و پوشش‌های دیوار دارای خاصیت عایق رطوبت هستند و از نفوذ رطوبت به دیوارها جلوگیری می‌کنند. بسیاری از پوشش‌های عایق دارای ظاهر زیبایی هستند و می‌توانند حتی دکوراسیون داخلی ویلای شما را جذاب‌تر کنند. بنابراین برای رفع رطوبت و جلوگیری از نم‌گرفتگی دیوارها می‌توانید از پوشش‌های عایق رطوبت استفاده کنید.

دستگاه‌های تهویه مناسب در ویلا تعبیه کنید

تعبیه دستگاه‌های تهویه مناسب در بخش‌های مختلف ویلا به‌ویژه آن بخش‌هایی که رطوبت ماندگاری بیشتری دارد می‌تواند بسیار کارساز باشد. به‌عنوان مثال می‌توانید در آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی سیستم تهویه مناسبی قرار دهید تا نم و رطوبت فضا را به‌مرور بکشد و از فضا خارج کند.

چنانچه ویلای شما در منطقه‌ای بسیار شرجی با رطوبت بالا قرار دارد بهتر است از دستگاه‌های تهویه پر قدرت‌تر استفاده کنید. گاهی اوقات نیاز است حتی در زمان‌هایی که در ویلا حضور ندارید این سیستم‌ها را روشن کنید تا رطوبت ویلا کاملاً گرفته‌شود.

برای اجاره ویلا در زیبا کنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

از شیشه‌های دوجداره استفاده کنید

از دیگر روش‌هایی که می‌توان به‌واسطه آن نم و رطوبت ویلا را کاهش داد استفاده از شیشه‌های دوجداره است. اگر شما در منطقه‌ای شرجی زندگی می‌کنید، به‌ویژه در فصل‌های گرم سال به‌هیچ‌عنوان نباید درب و پنجره‌ها را برای تهویه باز بگذارید چرا که رطوبت و نم وارد ویلا می‌شود. به‌جای آن باید از شیشه‌های دوجداره استفاده نمایید.

لباس‌ها را خارج از محیط ویلا خشک کنید

یکی از دلایلی که ممکن است باعث نم‌زدگی ویلای شما شود خشک‌کردن لباس‌ها درون ویلا است. این موضوع باعث خواهد شد تا تمام رطوبت و نم لباس‌ها در هوای ویلا پراکنده شود. سعی کنید از دستگاه‌های خشک کن استفاده کنید و به‌هیچ‌عنوان لباس‌های خیس را درون محیط ویلا خشک نکنید.

برای خرید خانه در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

از مصالح با کیفیت استفاده کنید

اگر شاهد این هستید که دیوارهای ویلا، کف ویلا و یا سقف دائما دچار نم‌زدگی و رطوبت می‌شود باید اقدام به تعمیر و تعویض مصالحی نمایید که در ساخت ویلا به‌کار برده اید. به‌عنوان مثال ممکن است لوله‌هایی که برای لوله‌کشی ویلا استفاده کرده‌اید دارای کیفیت کافی نباشند و دچار نشتی شوند. بنابراین سعی کنید لوله‌های ویلا را از نوع لوله‌های نسل جدید انتخاب کنید.

هر چقدر که مصالح انتخابی شما برای ساخت و تعمیر ویلا استانداردتر باشد بی‌شک امکان نشتی و بروز نم در ویلا کمتر خواهد بود. بد نیست هر از گاهی اقدام به چک کردن و بررسی لوله‌های ویلا نمایید تا از از عدم پوسیدگی، نشتی و زنگ‌زدگی آن‌ها مطمئن شوید.

هنگام پخت و پز در ویلا حواس‌تان را جمع کنید

یکی از دلایل بروز نم در ویلا به‌شکل عمده پخت‌وپز در فضای بسته است. به‌ویژه اگر در حال جوش‌آوردن آب در کتری هستید و یا درب قابلمه در حال پخت را باز گذاشته‌اید. سعی کنید در هنگام پخت و پز هود را روشن کنید و بعد از اتمام فرآیند پخت و پز پنجره‌های آشپزخانه را باز بگذارید تا رطوبت از فضا خارج شود.

برای خرید ویلا در متل قو با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

از نمک استفاده کنید

یکی از راه‌های قدیمی اما کارآمد در رفع مشکل نم زدگی ویلا و خانه می‌تواند استفاده از نمک باشد. شما می‌توانید در بخشی که نم زدگی بیش از حد است از یک ظرف نمک استفاده کنید. شاید عجیب به‌نظر برسد اما نمک می‌تواند به‌خوبی تمام نم و رطوبت محیط را جذب کند. به‌ویژه اگر در یک بخش خاص شاهد نم‌زدگی هستید این روش می‌تواند بسیار مفید واقع شود. هرچند که نمی‌توان از این روش در حد بالایی انتظار داشت اما به نسبت ساده بودن آن، روشی بسیار کارآمد و جوابگو است.

رخت خواب‌های ویلا را هوا دهید

یکی از دلایلی که شاهد نم‌زدگی در کمدهای ویلا هستیم بسته بودن کمدها برای مدت‌زمان طولانی و قرارگرفتن رخت خواب‌ها در این فضای بسته است. بنابراین سعی کنید رخت خواب‌های ویلا را برای هرچند وقت یک‌بار هم که شده هوا دهید. اینطور هم هوای داخل کمد تهویه شود و هم از نم زدگی رخت خواب‌ها جلوگیری کنید.

برای اجاره ویلای ییلاقی در مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری از نم ویلا شمال

نم ویلا شمال چیزی است که می‌توان آن را از تغییر بوی ویلا متوجه شد. نم‌زدگی بوی خاصی دارد و با وارد شدن به فضا قطعاً متوجه آن می‌شوید. حتی ممکن است شاهد رشد قارچ، کپک و حشرات موذی در ویلا باشید که باز هم نشان از نم‌زدگی ویلا دارند. برای جلوگیری از نم‌زدگی ویلا سعی کنید از متریال‌های استاندارد در تعمیر ویلا استفاده کنید و هرچند وقت یک‌بار تأسیسات ویلا را چک‌کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×