گیلان، زیباکنار
0133416

خرید بتن عمده برای ساخت ویلا در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-12-12
خرید بتن عمده برای ساخت ویلا

خرید بتن عمده برای ساخت ویلا در شمال برای اغلب مراحل ساخت ویلا ضروری است. اگر می‌خواهید همه نکات خرید را بدانید در ادامه با ما همراه باشید.

سرزمین­‌های سرسبز شمال ایران، به‌دلیل جاذبه‌­های طبیعی و توریستی فراوان و متنوع، همواره مکان بسیار مناسبی برای گردشگری داخلی بوده است.

ویلاسازی در شمال ایران نیز همواره رونق زیادی داشته است. هر ساله بر تعداد کسانی که دوست دارند خارج از تهران یا شهرهای بزرگ، ویلایی برای سکونت خود در سفر داشته‌باشند، افزوده می­شود.

از طرف دیگر تعداد خانواده­ها یا افرادی که به قصد اقامت دائمی به شهرها و یا روستاهای شمال ایران مهاجرت می­کنند، رو به ازدیاد است.

به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوای خاص شمال ایران، ویلاسازی نیازمند استفاده از معماران مجرب و همچنین استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب است. یکی از اساسی­ترین این مصالح، بتن است. در این مقاله قصد داریم با بتن و مزیایای استفاده از آن در ساخت ویلا آشنا شویم و درباره خرید بتن عمده برای ساخت ویلا در شمال ایران بیشتر بدانیم.

ویژگی­های بتن

بتن به‌عنوان یکی از مهم­ترین مصالح ساختمان سازی، در طول سال­ها امتحان خود را پس داده است. استفاده از بتن برای مراحل مختلف ساخت ویلا مزایای زیادی دارد. از جمله:

1.     سخت شدن بتن در دمای محیط

سازه­های ساخته‌شده از بتن، در دمای معمولی محیط،  به عمل می­آیند و استحکام پیدا می­کنند. بنابراین می­توان از بتن صرف نظر از شرایط آب‌وهوایی محیط، استفاده کرد و در صورت لزوم با مواد افزودنی، کارایی آن را بهینه سازی نمود.

2.     قابلیت شکل­دهی

بتن تازه، حالت روان دارد و مایع است. به‌همین دلیل می­توان بتن را در قالب­های مختلف ریخت تا شکل و اندازه­های دلخواه را در محل ساخت ایجاد کند.

3.     تولید با انرژی کمتر

مقدار انرژی مورد نیاز برای تولید بتن در مقایسه با فولاد کم­تر است. برای تولید بتن ساده فقط 450-750 کیلو وات ساعت برای هر تن، انرژی لازم است و انرژی مورد نیاز برای تولید بتن مسلح 800-300 کیلو وات ساعت در تن است. تولید سازه فلزی مانند فولاد 8000 کیلو وات ساعت در تن یا بیشتر برای ساخت نیاز دارد که تقریباً 3 تا 10 برابر انرژی مصرفی برای تولید بتن است.

4.     مقاومت در برابر آب

اگرچه مواد شیمیایی موجود در آب می­تواند باعث ایجاد خوردگی در بتن و بتن مسلح شود، در مقایسه با چوب و فولاد، بتن بدون آسیب جدی، در آب مقاومت می‌کند. این خاصیت، استفاده از بتن را در آب وهوای مرطوب مانند هوای مرطوب و شرجی شمال، هموار می­کند.

5.     قیمت پایین

اولین و مهم­ترین دلیل برای برتری بتن، این است که استفاده از این ماده اولیه، اقتصادی است. در مقایسه با مواد سیمانی مهندسی شده برای ساخت‌وساز، هزینه تولید بتن، بسیار کم است. در مقایسه با فولاد، پلیمرها و سایر مصالح ساختمانی، ارزان و در سراسر جهان در دسترس است. مواد اصلی تشکیل دهنده بتن، سیمان، آب و سنگدانه ها هستند. همه اینها با هزینه کم در بازارهای محلی به‌راحتی در دسترس هستند. این مسئله به این معناست که تهیه بتن برای ساخت‌وساز مثلا خرید بتن عمده برای ساخت ویلا در شمال، به‌صرفه­ خواهد بود.

6.     مقاومت در برابر دمای بالا

بتن، بهتر از چوب و فولاد در برابر درجه حرارت بالا، مقاومت می­کند. «هیدرات سیلیکات کلسیم» که چسب اصلی در بتن است، می‌تواند تا 910 درجه سانتیگراد مقاومت کند. بتن عایق گرما است و می­تواند مقدار قابل توجهی از گرمای محیط را ذخیره کند. بتن می­تواند 2-6 ساعت در برابر گرما مقاومت کند و زمان کافی برای عملیات نجات در صورت آتش سوزی را فراهم‌کند.

7.     نگهداری آسان­تر

سازه­های بتنی، در مقایسه با فولاد یا سازه­های چوبی، نیازی به پوشش و حفاظت از هوازدگی ندارند. پوشش باید به‌طور معمول تعویض و دوباره انجام شود و هزینه نگهداری بتن بسیار کمتر از فولاد یا چوب است.

بتن در کدام مراحل ساخت ویلا به‌کار می­رود؟

سازه ویلا

به‌طور کلی دو روش برای ساخت سازه ویلا به‌کار می­رود. روش اول، ساخت ویلا با استفاده از سازه فلزی و روش دوم استفاده از سازه بتنی در ساخت ویلا است. استحکام سازه ساخته‌شده با استفاده از متریال فلز و بتن چندان تفاوتی ندارد اما سازه بتنی برای ویلا، مقرون‌به‌صرفه­تر است. مزیت مهم دیگر سازه­های بتنی، مقاوم بودن در برابر رطوبت است. سازه­های فلزی هر چه قدر هم که با کیفیت و عایق‌بندی شده طراحی شوند، در آب‌وهوای بسیار مرطوب و باران­های زیاد این منطقه دوام چندانی ندارند و دچار خوردگی خواهند شد.

پنل‌های سه بعدی

در چند سال اخیر استفاده از پنل‌های سه بعدی در ساخت ویلاها رونق زیادی گرفته است. این پنل­های پیش‌ساخته، شامل یک هسته عایق از جنس «یونولیت» در بین دو شبکه مفتولی و فلزی است. پس از نصب این اسکلت در مکانی که قرار است دیوارهای ویلا باشد، بتن به داخل این شبکه تزریق شده و دیوار شکل می­گیرد. استفاده از پنل­های سه بعدی در ساخت ویلا مزایای زیادی دارد.

نمای ویلا

امروزه استفاده از بتن برای طراحی نمای ساختمان ویلاهای مدرن، طرفداران زیادی پیدا کرده است. «بتن اکسپوز» به‌عنوان نوعی از بتن، به‌دلیل استحام و سطح یکنواخت و یکدستی که دارد برای نماهای خارجی ویلاها مورد استفاده قرار می­گیرد. از دیگر مزایای بتن  اکسپوز، مقاومت آن در برابر دماهای گوناگون و رطوبت است. مقاومت خوب این ماده نسبت به رطوبت باعث‌شده تا پنل­های پیش‌ساخته بتنی، در ساخت ویلا در مناطق پرباران و مرطوب شمال ایران، توسط معماران به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار بگیرند.

سنگ‌فرش ویلا

جنس سنگ‌فرش­هایی که در محوطه ویلاها مورد استفاده قرار می­گیرد اغلب بتنی است. از بتن یا به‌صورت درجا و یا به‌صورت قطعات آماده در محوطه‌سازی ویلاها استفاده می­شود.

استخر

یکی دیگر از موارد استفاده بتن در ساخت‌وساز، ساخت استخر ویلاها است. برای ساخت کف و دیواره­های استخر از بتن مسلح استفاده می­شود. بعد از گود برداری و «آرماتور بندی» محوطه استخر، بتن آماده را با استفاده از اسپری بتن، بر روی اسکلت آماده می­پاشند. سیمان در ترکیب با شبکه فلزی(آرماتور) که داخل آن قرار گرفته است، مقاومت بسیار بالایی پیدا می­کند.

نتیجه گیری درباره خرید بتن عمده برای ساخت ویلا

ساخت ویلا در شمال، با توجه به‌شرایط آب‌وهوایی خاص این منطقه، حساسیت و پیچیدگی­های زیادی دارد. بتن یک ماده اولیه پرکاربرد در ساخت هر سازه­ای است و خرید بتن عمده برای ساخت ویلا در شمال برای اغلب مراحل ساخت ویلا ضروری است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×