گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای خرید تابلو هنری برای دکوراسیون ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
تابلو هنری برای دکوراسیون ویلا

در هنگام خرید تابلو هنری برای دکوراسیون ویلا باید نکات مهمی را در نظر بگیرید تا چشم‌انداز ویلای شما آنطور که باید و شاید به‌چشم بیاید. در ادامه خواهیم گفت که این نکات چیست و چگونه باید آن‌ها را اجرا کنید.

گاهی اوقات ایجاد یک چشم‌انداز جذاب و خیره‌کننده در ویلا به‌سادگی خرید یک تابلوی هنری است. اما دست نگه دارید! نه، خرید تابلوی هنری برای دکوراسیون داخلی ویلا  آنقدر ها هم که فکر می‌کنید آسان نیست. ممکن است تصور کنید خرید تابلوی هنری برای ویلا برابر است با خرید یک تابلوی گران‌قیمت و آویزان کردن آن به دیوار با یک میخ و تمام! اگر می‌خواهید دکوراسیون ویلای شما مفهومی و هنری طراحی شود، بنابراین باید به فکر خرید تابلوهای هنری مفهومی باشید. گران‌قیمت بودن یک تابلوی نقاشی یا یک اثر هنری به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند تضمین کننده جذابیت و زیبایی آن باشد. گاهی اوقات یک تابلوی هنری با قیمت کمتر می‌تواند مفهومی زیبا را درون خود جای داده باشد و آویزان کردن آن به دیوار برابر باشد با ایجاد یک اتمسفر جذاب و مفهومی.

سبک انتخابی تابلو هنری برای دکوراسیون ویلا را نزدیک به کانسپت کلی دکوراسیون در نظر بگیرید

به‌طور عمده آخرین مرحله از طراحی دکوراسیون داخلی را می‌توان به خرید تابلوهای هنری اختصاص داد. بنابراین شما قبل از اینکه اقدام به خرید تابلوی هنری نمایید، تجهیزاتی مانند مبلمان، پرده و سایر امکانات و دکوراسیون ویلا را انتخاب کرده‌اید.

در مرحله انتخاب تابلوی هنری بهتر است به نوع دکوراسیون ویلای خود دقت داشته‌باشید و تابلویی را انتخاب کنید که هماهنگ با سایر لوازم و چیدمان داخلی منزل شما باشد.

در ویلایی با سبک مدرن چه نوع تابلوی هنری می‌توان نصب کرد؟

اگر سبک چیدمان ویلای شما یک سبک مدرن و امروزی است می‌توانید از تابلوهای هنری با سبک‌های انتزاعی استفاده کنید. این تابلوهای هنری دارای یک مفهومی عمیق هستند که با ظاهری پیچیده اما در عین حال خطوطی ساده به نمایش درآمده‌اند. ساختار ظاهری این تابلوهای هنری کاملاً با سبک مدرن هم راستا است. چرا که در ساختار مدرن نیز شاهد خطوطی ساده هستیم که مفهومی عمیق را ایجاد کرده.

تابلوهای هنر با سبک انتزاعی مفهومی فرا تر از واقعیت را نشان می‌دهند و به‌شکل سورئال طراحی می‌شوند. بنابراین بهترین انتخاب برای ویلاهایی با سبک طراحی مدرن هستند.

اگر به‌دنبال ایجاد فضایی آرامش‌بخش هستید این تابلوهای هنری را انتخاب کنید

تابلوهای هنری که لقب بوتانیکال آرت را به‌همراه دارند تابلوهایی هستند که در آن‌ها از طراحی گل‌ها و گیاهان استفاده شده است. در واقع این تابلوها دارای مناظری نقاشی شده از گیاهان هستند که اغلب نمای نزدیک گیاهان و گل‌ها را نشان می‌دهند. وجود چنین صحنه‌هایی بر دیوارهای ویلا می‌تواند فضایی آرامش‌بخش و دل‌انگیز را ایجاد کند.

اگر عاشق حال و هوای سنتی هستید سراغ این تابلوهای هنری بیایید

تابلوهای هنری که در آن‌ها می‌توان هنرهای اصیل و بومی ایران زمین را دید می‌توانند حال‌وهوایی سنتی و با اصالت به ویلای شما ببخشند. به‌عنوان مثال دسته‌ای از تابلوهای هنری را می‌توان در دسته تابلوهای خوشنویسی قرار داد. تابلوهای خوشنویسی دارای انواع گوناگونی هستند؛ شما می‌توانید یک تابلوی خوشنویسی ساده انتخاب کنید و یا ترکیبی از خط و نقاشی را در یک تابلوی هنری برگزینید. این موضوع به‌سلیقه شما باز می‌گردد که طرفدار کدام سبک هنری هستید.

قبل از خرید تابلو هنری برای دکوراسیون ویلا مکان آن را انتخاب کنید

پیش از اینکه اقدام به خرید تابلوی هنری نمایید باید مکان آن را انتخاب کرده باشید. اگر مکان تابلوی هنری را انتخاب نکنید و وارد بازار شوید چه خواهد شد؟ اتفاقی که خواهد افتاد این است که شما بدون در نظر گرفتن سایر اجزا و جزئیات محوری در اطراف تابلوی هنری ممکن است از هر تابلویی خوش تان بیاید و اقدام به خرید آن نمایید. اما در زمان نصب آن نتوانید مکان مناسبی را برای آن پیدا کنید. به‌عنوان مثال ممکن است تابلوی خریداری شده بیش از حد بزرگ باشد و دیواری که انتخاب کرده‌اید فضای کافی برای نصب تابلو نداشته باشد. همچنین ممکن است طرح و نقش تابلوی هنری با سایر تجهیزات ویلا جور در نیاید. بنابراین برای اینکه گرفتار این موضوع نشوید بهتر است پیش از خرید تابلوی هنری، مکان مناسب برای نصب آن را پیدا کنید.

نیازی نیست لزوماً سراغ تابلوهای گران‌قیمت بروید

ممکن است تصور کنید برای ایجاد یک نمای شیک و جذاب لزوماً باید دست روی گران‌قیمت ترین تابلوهای هنری بگذارید اما در واقع چنین نیست. هنگام خرید تابلوی هنری قیمت‌ها را بررسی کنید اما نه با این هدف که گران‌ترین را بخرید. قیمت‌ها را بررسی کنید تا با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

گاهی اوقات یک تابلوی هنری ساده می‌تواند فضای ویلا شما را بسیار شیک و چشم‌نواز جلوه دهد بنابراین در قید و بند قیمت نباشید. آنچه که مهم است ارزش هنری تابلو است نه قیمت مادی آن.

خرید تابلوهای عکاسی برای ویلا

اگر می‌خواهید فضای ویلا را کمی هنری کنید و به هنر های رئال نزدیک شوید، می‌توانید از تابلوهای عکاسی نیز دیدن‌کنید و یکی از آن‌ها را برای دکوراسیون ویلا خریداری کنید. حتی می‌توانید چند تابلوی عکاسی را با ابعاد گوناگون بر روی یک دیوار خاص نصب کنید و چشم‌اندازی هنری و جذاب به ویلای خود بدهید. گاهی اوقات یک عکس هنری می‌تواند به اندازه یک نقاشی حرفه‌ای جذاب و دلربا باشد.

برای تابلو هنری برای دکوراسیون ویلا یک فریم مناسب انتخاب کنید

بسیار مهم است که فریم انتخابی برای تابلوی هنری با نوع تابلو سازگاری داشته باشد. به‌عنوان مثال یک تابلوی هنری که یک نقاشی انتزاعی روی آن کشیده شده است را نمی‌توان به یک فریم کلاسیک که دارای نقش برجسته های ظریف است قاب گرفت. بنابراین هر تابلوی هنری را به اقتضای نوع هنر و ترکیب طرح و رنگ آن قاب بگیرید تا جلوه تابلوی هنری بیشتر شود نه اینکه تناقض در نمای ویلای شما ایجاد کند.

به رنگ‌های قالب در تابلوی هنری دقت داشته‌باشید

بسیار مهم است که رنگ‌های استفاده شده در تابلوی هنری با فضای نصب آن دارای هارمونی باشد. این موضوع به معنای هم رنگ بودن تابلو با سایر چیدمان نیست بلکه بهتر است در یک تنالیته از رنگ باشند. استفاده از رنگ‌های سرد می‌تواند فضایی آرام و آرامش‌بخش در ویلای شما ایجاد کند در حالی که رنگ‌های گرم و سر زنده می‌توانند شور و حال عجیبی به محیط ویلا ببخشند. بنابراین در انتخاب رنگ تابلوی هنری دقت داشته‌باشید.

به اندازه تابلوی هنری دقت داشته‌باشید

گاهی اوقات یک تابلوی هنری کوچک می‌تواند زیبایی خیره‌کننده‌ای را در یک نقطه از ویلا ایجاد کند در حالی که شاید یک تابلوی بزرگ نتواند کار این تابلوی کوچک را انجام دهد.

در انتخاب ابعاد تابلوی هنری به فضای قابل دسترسی در ویلا دقت داشته‌باشید. اگر چیدمان شما به گونه‌ای است که نیاز به یک تابلوی بزرگ دارید یک تابلو با ابعاد بزرگ خریداری کنید اما این انتخاب همیشه چاره ساز نیست پس به مواردی همچون تعداد مبلمان و میزان خلوت بودن دیوار دقت داشته‌باشید.

در مورد هنرمندی که تابلوی هنری را خلق کرده بپرسید

برای عده‌ای از افراد فارغ از طرح و نقش تابلوی هنری بسیار مهم است که سازنده آن چه کسی بوده است. هنرمندان نامی و معروف می‌توانند ارزش یک اثر هنری را بالا ببرند.

بنابراین گاهی اوقات ارزش یک تابلوی هنری به طرح و نقش داخل تابلو نیست بلکه سازنده است که به اثر هنری ارزش بخشیده. پس اگر به‌دنبال خرید آثار هنری از سازندگان معروف هستید در هنگام خرید در مورد خالق آثار هنری سوال بپرسید.

اگر اهل ریسک هستید این تابلوهای هنری را انتخاب کنید

گاهی اوقات ایجاد یک تضاد قابل توجه در طرح و رنگ آثار هنری می‌تواند جذابیت عجیبی به فضا ببخشد. بنابراین لزومی ندارد همواره به‌دنبال تابلوهای هنری هماهنگ با سایر تجهیزات باشید. اگر فرد جسوری هستید و به ساختار شکنی علاقه دارید تابلوهای هنری در تضاد با ترکیب رنگی فضا انتخاب کنید اما دقت داشته‌باشید که این تضاد نیز باید یک تضاد هنرمندانه باشد نه اینکه صرفاً به‌دنبال یک تابلوی متفاوت و عجیب و غریب باشید. بنابراین می‌توانید ریسک کنید و یک تابلوی هنری با یک پارادوکس هنری برای ویلای خود انتخاب کنید تا جذابیت بیشتری به فضا ببخشید.

نتیجه‌گیری از راهنمای خرید تابلو هنری برای دکوراسیون ویلا

گاهی اوقات فقط با نگاه کردن به یک اثر هنری می‌توان آرامش گرفت. این آرامش به‌قدری دلنشین است که تمام استرس های شما را از بین می‌برد و وجود شما را پر از نشاط می‌کند. بنابراین نمی‌توانید لزوم خرید تابلوی هنری برای دکوراسیون داخلی ویلا را انکار کنید. بهتر است تابلوی هنری که قصد خرید آن را دارید با روحیات و علایق شما سازگار باشد تا در زمان نگاه کردن به آن انرژی مثبتی از آن دریافت کنید و از دیدن هر باره آن لذت ببرید.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×