گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای خرید خانه در شمال به‌همراه نکات مهم

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
خرید خانه در شمال

همه افراد تمایل به پیشرفت و داشتن زندگی بهتر دارند. اصلاً شاید بتوان کار بیشتر و تلاش بیشتر افراد را اینگونه توجیه کرد، چرا که توجیهی منطقی ست. افراد تمایل دارند با تلاش بیشتر بتوانند سطح زندگی خود را ارتقا دهند و در مکانی بهتر با امکاناتی بیشتر ساکن شوند. اگر برای خرید خانه در شمال به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستید، با ما در این نوشته همراه باشید.

خطه شمال در ایران همیشه مورد توجه افراد برای سکونت و مهاجرت بوده و هست. به‌ همین دلیل، خرید خانه در شمال با استقبال بسیاری مواجه است. شمال، منطقه‌ای خوش‌آب‌‌وهوا با شرایط اقتصادی مطلوب و امکانات مناسبی برای زندگی است که موجب‌‌شده افراد برای سکونت و مهاجرت بیش از هر جای دیگر به آن فکر کنند.

رشد قیمت زمین و بازدهی بالا در سرمایه‌گذاری نیز به این داستان دامن زده و موجب رشد بی‌وقفه قیمت خانه در شمال شده‌است. اگر قصد خرید خانه در شمال را دارید، حتماً نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است را مورد بررسی قرار دهید، چرا که شما را در داشتن انتخابی بهتر یاری خواهد کرد.

برای خرید یک ویلا در گیلان با کارشناسان ما در شرکت انبوه‌سازان آرش در تماس باشید.

نکاتی که هنگام خرید خانه در شمال باید به‌خاطر بسپارید

مشاوره بگیرید اما تحت تأثیر حرف دیگران نباشید

یکی از مشکلاتی که گریبان افراد را در خرید خانه می‌گیرد این است که دائما از این و آن می‌پرسند که برای خرید خانه چه کنند؟ اندازه خانه چقدر باشد بهتر است؟ در کدام شهر خانه بخریم؟ خانه در طبقه چندم بهتر است؟ این محله بهتر است یا آن محله؟ اگر در مرکز شهر خانه بخریم بهتر است یا در منطقه‌ای آرام در حاشیه شهر؟

این موارد همگی مواردی هستند که خود شما باید در مورد آن‌ها تصمیم بگیرید. مشاوره‌گرفتن از افراد خبره، با اینکه افسار انتخاب خود را تمام و کمال در اختیار دیگران قرار دهید، متفاوت است. شما باید قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب داشته‌باشید. شرایط زندگی شما با شرایط زندگی دیگران متفاوت است بنابراین نظری که دیگران در این باره به شما می‌دهند مطمئناً بر اساس سلیقه و نظرات شخصی خودشان است. سعی کنید نظر و ایده شخصی خودتان را در انتخاب تان دخیل کنید و در کنار آن از مشاورین حرفه‌ای کمک بگیرید.

اگر قصد خرید خانه ویلایی را دارید، سایت ما را بیشتر بررسی کنید.

پیش از خرید خانه در شمال در مورد همسایگان تان تحقیق کنید

نکته مهمی که در خرید خانه در شمال باید به آن دقت کنید این است که در مورد همسایگان تان تحقیقات کافی به عمل آورید. نیازی نیست همه آن‌ها را بشناسید اما اگر به‌عنوان مثال میزان سر و صدای محیطی برای شما مهم است و توقع دارید در محیطی آرام و دنج ساکن شوید باید همسایگانی آرام و کم سر  و صدا داشته‌باشید. این نکته را می‌توانید به مشاورین املاک بسپارید و از آن‌ها بخواهید در مکانی خلوت و آرام برایتان خانه پیدا کنند.

امنیت منطقه را به‌طور دقیق بررسی کنید

برای خرید خانه در شمال باید به میزان امنیت منطقه دقت کافی داشته‌باشید. ساکن شدن در منطقه‌ای که از لحاظ امنیت در سطح پایینی قرار دارد برای شما بسیار خطرناک خواهد بود. شما باید دائما نگران خطرات محیط اطراف باشید تا مبادا خطری شما و خانواده‌تان را تهدید کند.

هرکدام از شهرهای شمالی همچون شهرهای دیگر ایران دارای محله‌ها و مناطقی هستند که از امنیت کافی برخوردار نیست اما متاسفانه برخی از افراد تنها به سودای خرید خانه در شمال تن به خرید خانه در این مناطق می‌دهند و توجهی به میزان امنیت ندارند. دقت داشته‌باشید که پیش از خرید خانه امنیت منطقه را بررسی کنید.

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های هلدینگ آرش (درج‌شده در وب‌سایت) تماس بگیرید.

امکانات خانه را چک کنید

خرید خانه در شمال مانند خرید خانه در هر شهر دیگری مستلزم این است که امکانات خانه را چک کنید و از صحت و سلامت آن‌ها مطمئن شوید. فرقی ندارد خانه مورد نظر شما نوساز است یا خانه‌ای ست که پیش از شما ساکنین دیگری داشته. شما موظف هستید در مورد امکانات خانه از فروشنده سوالات لازم را بپرسید و از وجود امکاناتی که وعده آن‌ها هنگام خرید به شما داده شده مطمئن شوید.

آیا امکانات شهر مورد انتخاب، کفاف نیاز شما را می‌دهد؟

اگر قصد دارید به‌منظور سکونت همیشگی اقدام به خرید خانه در شمال نمایید باید به میزان امکانات شهری که قرار است در آن سکونت کنید دقت داشته‌باشید. به‌عنوان مثال، اگر قرار است فرزندانتان را به مدرسه بفرستید، باید اطمینان داشته‌باشید که مدرسه هایی در این شهر وجود دارند که از هر لحاظ مورد تایید شما هستند.

همچنین سایر امکاناتی که بدان‌ها نیاز دارید، باید در آن شهر موجود باشد، در غیر این‌صورت بعد از مدتی سکونت در خانه‌تان دلزده خواهید شد. چرا که مجبورید مسافت‌های طولانی را تا رسیدن به شهرهای دیگر برای دسترسی به امکانات مورد نیازتان طی کنید.

بنابراین اگر امکانات خاصی مدنظرتان هست، به‌خود وعده وعید ندهید که برای دسترسی به آن‌ها خود را سریعاً به شهرهای اطراف خواهید رساند، چراکه بی‌شک این رفت‌وآمدها شما را خسته خواهد کرد.

اگر تمایل به خرید ویلا کوهستانی در شمال دارید، ما همراه شما تا مرحله پایانی هستیم.

از روی تصاویر مجازی اقدام به خرید خانه در شمال نکنید

یکی از نکات مهم در مورد خرید خانه در شمال تبلیغاتی است که در صفحات مجازی رویت می‌کنیم. در این تبلیغات شاهد تصاویری هستیم که از خانه‌های شمالی با چشم‌اندازهای زیبا و ظاهری شیک قرار داده شده است. هیچ‌گاه از روی عکس‌ها اقدام به انتخاب و خرید خانه نکنید.

ممکن است فروشندگان به شما بگویند که همین حالا چند مشتری دیگر برای خانه وجود دارد و اگر شما بیعانه یا کل پول را سریعاً واریز کنید خانه را برای شما نگه‌خواهندداشت. اما هیچ‌گاه مرتکب این اشتباه نشوید. همچنین عکس‌هایی که در صفحات مجازی وجود دارد، ممکن است زمین تا آسمان با چشم‌اندازهای واقعی خانه فرق‌داشته‌باشد.

بنابراین هیچ‌گاه از روی عکس اقدام به خرید خانه نکنید و حتماً مراجعه حضوری داشته‌باشید تا ظاهر و باطن خانه را از نزدیک ببینید و مطئن شوید که خانه مورد نظر دقیقاً همان خانه‌ای است که توقعش را داشتید.

کیفیت و نوع مصالح به‌کاررفته در ساخت خانه را بررسی کنید

شهرهای شمالی دارای آب‌وهوایی مرطوب هستند بنابراین احتمال این موضوع بسیار زیاد است که مصالح به‌کاررفته در ساخت خانه‌ها سریعاً رو به فرسودگی و پوسیدگی روند و تخریب شوند. حتماً سعی کنید در این مورد از یک کارشناس حرفه‌ای کمک بگیرید تا از کیفیت مصالح به‌کاررفته در ساخت خانه مطمئن شوید.

اگر مصالح مورداستفاده در ساخت خانه مرغوب نباشد، شما مجبور خواهید شد بعد از چند سال نمای خانه یا بسیاری از بخش‌هایی که دچار تخریب زودهنگام شده‌اند را تعویض کنید و هزینه زیادی را متحمل شوید. بنابراین هیچ‌گاه در مورد مصالح به‌کاررفته در خانه بی‌توجهی نکنید.

خرید ویلا شهرکی گزینه مناسبی برای شماست. اگر تصمیم به خرید دارید، با هلدینگ آرش ارتباط بگیرید.

میزان بودجه تان را شفاف‌سازی کنید

اگر قصد خرید خانه در شمال را دارید پیش از هر چیز سعی کنید میزان بودجه تان را شفاف‌سازی کنید. این مورد به شما کمک خواهد کرد تا گزینه‌های انتخابی تان را محدود کنید و به‌نوعی آن‌ها را فیلتر کنید.

زمانی که به‌طور دقیق می‌دانید که چه میزان بودجه برای خرید خانه در شمال در اختیار دارید، می‌توانید تصمیم بهتری بگیرید و خانه‌هایی را بررسی کنید که با بودجه شما سازگاری دارد. اینگونه زمان و انرژی کمتری از شما گرفته‌ خواهد شد و سریعاً به‌ نتیجه خواهیدرسید.

آیا قصدتان از خرید خانه در شمال اجاره است یا سکونت؟

اگر قصدتان از خرید خانه در شمال این است که آن را به گردشگران و توریست‌ها اجاره دهید و از این راه کسب درآمد نمایید، باید گفت که این کار در شهرهای محبوب و پرطرفدار شمالی برای شما بهتر خواهد بود. بنابراین شاید درنهایت به شهرهای شلوغ و پرتردد شمالی هدایت شوید اما نگران نباشید، چراکه خیل گردشگران در این شهرها بیشتر است و می‌توانید در تمام روزهای سال خانه‌تان را اجاره دهید.

خانه‌ای متناسب با تعداد اعضای خانواده بخرید

گاهی اوقات افراد تصور می‌کنند هر چه خانه‌ای که در شمال خریداری می‌کنند بزرگتر باشد، بهتر است؛ اما اینگونه نیست. اول از همه اینکه باید سعی کنید خانه موردنظرتان را متناسب با تعداد اعضای خانواده انتخاب کنید، چرا که خرید خانه‌های بزرگ هم به سرمایه بیشتری احتیاج دارد و هم شرایط نظافت و نگهداری از آن‌ها بسیار دشوار است.

بنابراین سعی کنید خانه‌ای مطابق با تعداد افراد خانواده‌تان خریداری کنید و از صرف هزینه‌های بی‌مورد پرهیز نمایید. اینگونه می‌توانید با مبلغی که برایتان باقی‌مانده اقدام به مجهز نمودن خانه و خرید امکانات جدید و کاربردی نمایید. بنابراین هوشمندانه فکر کنید و هوشمندانه تصمیم بگیرید.

نتیجه‌گیری درباره خرید خانه در شمال

برای خرید خانه در شمال باید به نکات مهمی دقت کنید که همه آن‌ها باید توسط شما بررسی شود نه دوستان و آشنایان‌تان. چراکه شما قرار است در این خانه سکونت داشته‌باشید و از امکانات آن استفاده کنید. بنابراین سعی کنید در این مسیر از کارشناسان حرفه‌ای مشاوره دریافت کنید. اما هرگز صفر تا صد انتخاب خود را به عهده دیگران نگذارید چرا که نظر شخصی شما در این موضوع حرف اول و آخر را می‌زند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×