گیلان، زیباکنار
0133416

خرید زمین در گیلان فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-10-05
خرید زمین در گیلان

 

خرید زمین در گیلان فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری هست یا خیر؟ برای اینکه به اصل مطلب برسیم، ابتدا بهتر است معنای سرمایه‌گذاری را بررسی کنیم و ببینیم از این کار چه هدفی داریم. سرمایه‌گذاری به‌طور کلی بدین‌صورت تعریف می‌شود:

ما می‌توانیم با خرید کالا، ملک یا ویلا و چیزهایی از این دست که اکنون به آن‌ها نیاز نداریم اما می‌دانیم که در آینده می‌توانیم از طریق فروش آن به‌سود کلانی برسیم، اقدام به سرمایه‌گذاری کنیم.

هدف سرمایه‌گذاری کمی شخصی‌تر است و ممکن است برای هرکس متفاوت باشد، اما اکثراً با هدف کسب سود بیشتر در آینده انجام می‌گیرد. در این مقاله یکی از بهترین و پرسودترین راه‌های سرمایه‌گذاری، یعنی خرید زمین در گیلان مورد بحث قرار می‌گیرد.

سرمایه‌گذاری با خرید زمین در گیلان

سال‌های سال است که یکی از کم‌ریسک‌ترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش زمین بوده است. از آنجا که تقاضای بسیار بالایی برای خرید ملک و ویلا در گیلان وجود دارد، خرید و فروش زمین در گیلان یکی از هوشمندانه‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید. پیش از خرید زمین در گیلان بهتر است ابتدا همه جوانب را بررسی کرده و با متخصصان در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و در آینده نیز سود بسیاری کسب نمایید.

علاوه بر امکان فروش زمین در گیلان، شما می‌توانید تا زمانی که قصد فروش دارید زمین خود را اجاره دهید و از این طریق درآمدی ثابت کسب کنید. بسیاری از افراد زمین‌های کشاورزی و باغ‌های خود را به مدت چندین سال اجاره می‌دهند.

مزایای خرید زمین در گیلان

یکی از مهم‌ترین مزایایی که سرمایه‌گذاری از طریق خرید زمین در گیلان به‌ارمغان می‌آورد، این است که شما می‌توانید با مبلغ کمتری نسبت به خرید ویلا، متراژ بالایی زمین بخرید. همچنین اگر تمایل داشته‌باشید می‌توانید در زمین خود ساخت‌وساز انجام دهید. ساخت‌وساز به‌صورت مشارکتی نیز یکی از گزینه‌هایی است که پیش روی شما قرار دارد.

یکی دیگر از برتری‌های خرید و فروش زمین در گیلان نسبت به ویلا، این است که اگر ویلا بخرید باید هر ساله برای تعمیر و نگهداری ویلا هزینه‌هایی بپردازید اما با خرید زمین، نگرانی‌های امنیت و نگهداری از آن وجود نخواهند داشت.

نکات مهم درباره خرید زمین در گیلان

زمان سرمایه‌گذاری:

یکی از نکاتی که باید درباره خرید زمین به آن توجه کنید، زمانی است که اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنید. بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری با خرید زمین در گیلان، هنگام تعادل بازار مسکن و زمین است. همچنین نباید در این بازار نوسانات و آشفتگی وجود داشته باشد. اگر بازار دارای ثبات باشد، می‌توانید با قیمتی معقول زمین خود را خریداری کنید.

البته که در این میان نکات قابل توجه دیگری نیز وجود دارد؛ مانند منطقه‌ای که زمین در آن واقع‌شده است. شما باید پس از انجام تحقیقات لازم، اطلاعات مورد نیاز درباره کاربری زمین و سند معتبر برای خرید و فروش زمین در گیلان را به‌دست آورید تا بتوانید بهترین تصمیمات را بگیرید.

برآورد هزینه:

پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری، باید به بررسی رشد قیمت زمین‌های مختلف در مکان‌های متفاوت پرداخته و کاملاً بازار خرید و فروش را ارزیابی کنید. نهایتاً با توجه به بودجه مورد نظر خود برای خرید زمین، اقدامات لازم را انجام دهید.

موقعیت زمین:

اگر می‌خواهید به‌طور هوشمندانه‌ای سرمایه‌گذاری کنید، باید زمینی را مد نظر قرار دهید که از نظر مکانی موقعیت خوبی داشته باشد و در آینده قیمت آن بالاتر رود.

مثلا طبیعی است که خرید زمین مسکونی در داخل شهر و خرید زمین کشاورزی در روستا تفاوت‌های بسیاری دارد. می‌توانید با بررسی ساخت‌وساز ویلاها در مناطق مختلف، دریابید که آیا زمینی که می‌خواهید روی آن سرمایه‌گذاری کنید در آینده رشد قیمت خواهد داشت و آیا افراد زیادی تمایل دارند آن را بخرند یا خیر. در چنین مواقعی، برای خرید زمین مشورت و کمک گرفتن از فعالان حوزه سرمایه‌گذاری در زمین و ملک می‌تواند جهت گرفتن تصمیم درست به شما کمک زیادی کند.

برای سرمایه‌گذاری، بهتر است زمینی را برگزینید که در منطقه اطراف آن پروژه‌های عمرانی مانند ویلاسازی در حال انجام باشد.

همانطور که احتمالاً می‌دانید، پس از اتمام این پروژه‌ها و به ثمر رسیدن آن‌ها، ارزش و قیمت زمین‌هایی که در مجاورتشان قرار دارند بسیار بالا خواهد رفت. یکی از اهداف کسانی که در شمال و گیلان خرید و فروش زمین انجام می‌دهند، این است که در زمین خود ویلا بسازند تا بتوانند اوقات فراغت خود را به‌دور از دغدغه‌های شهر، در آن سپری کنند.

اگر شما نیز این هدف را دارید، بهترین گزینه انتخاب زمین در طبیعت بکر با دسترسی خوب به جاده‌های اصلی است. یک گزینه‌ایده‌آل و هوشمندانه دیگر، خرید زمینی است که به ساحل نزدیک باشد زیرا اگر نهایتاً تصمیم به فروش زمین در گیلان بگیرید، افراد زیادی متمایل هستند که چنین زمین‌هایی را خریداری کنند.

مشخص کردن هدف از سرمایه‌گذاری:

همانطور که پیش‌تر در این مقاله ذکر شد، اهداف و انگیزه افراد برای خرید زمین در گیلان با یکدیگر تفاوت دارد. عده‌ای ممکن است بخواهند برای کشاورزی و باغ‌داری زمین بخرند، عده‌ای می‌خواهند در آینده در زمین خود ویلا بسازند و برخی افراد نیز تنها می‌خواهند زمینی که خریده‌اند را در موقعیتی مناسب‌تر، با ارزش و قیمت بالاتر بفروشند و بدین ترتیب سود کلانی کسب کنند.

در نتیجه، یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه هنگام سرمایه‌گذاری این است که هدف خود را پیش از اقدام به خرید و فروش زمین در گیلان مشخص کنید تا بتوانید تصمیمات درستی بگیرید.

جمع‌بندی خرید زمین در گیلان

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، تصمیم به خرید زمین در گیلان یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاری هوشمندانه است که در سال‌های اخیر نیز مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

با هدف سرمایه‌گذاری، دارای مزایایی است که به‌عنوان مثال، خرید ویلا در شما این مزایا را ندارد. البته یکی از معایب سرمایه‌گذاری بر روی زمین که باید به آن نیز توجه‌داشته‌باشید، این است که در اکثر مواقع بازار مسکن رشد بیشتری نسبت به بازار زمین دارد.

توصیه ما به شما این است که با توجه به هدفی که برای سرمایه‌گذاری خود مشخص کرده‌اید و میزان بودجه‌ای که برای خرید زمین در نظر گرفته‌اید، با مشاوران املاک و سرمایه‌گذاران باتجربه نیز مشورت کنید تا نهایتاً بهترین تصمیم را بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×