گیلان، زیباکنار
0133416

خرید ویلا با انشعابات اصلی و انواع انشعابات ساخت

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
خرید ویلا با انشعابات اصلی

خرید ویلا با انشعابات اصلی و انواع انشعابات ساخت : آنچه که یک ویلا را به مکانی برای زندگی تبدیل می‌کند انشعابات آن است. هر چقدر هم که ویلای شما لاکچری و خاص باشد اگر فاقد انشعابات اصلی باشد بی‌شک یک روز هم در آن دوام نخواهید آورد. بنابراین موضوع انشعابات اصلی زمان خرید ویلا در شمال موضوع مهمی است که باید جدی گرفته‌شود. انشعاباتی که به یک زمین داده می‌شود بر اساس نوع کاربری آن مشخص خواهد شد. به‌عنوان مثال ویلاهایی که در محدوده‌های حریم جنگلی و زمین‌های غیرقانونی ساخته‌شده‌اند فاقد انشعابات اصلی هستند. در ادامه قصد داریم توضیحات بیشتری در ارتباط با خرید ویلا با انشعابات اصلی و انواع انشعابات بدهیم بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نحوه خرید ویلا با انشعابات اصلی

پیش از اینکه فرآیند ساخت‌وساز ویلا در شمال آغاز شود سازندگان باید برای اخذ انشعابات اصلی اقدام کنند. بدون شک زندگی در ویلایی که فاقد انشعابات گاز و آب و برق باشد بسیار تا بسیار دشوار و حتی غیر ممکن است. جهت اخذ هرکدام از انشعابات اصلی برای ویلا باید به سازمان و ارگان مربوطه مراجعه نمود و درخواست اخذ انشعاب و تعداد آن را برای ویلا ثبت کرد. به این ترتیب برای دریافت انشعاب گاز باید به شرکت گاز و برای دریافت انشعاب برق باید به اداره برق مراجعه کرد، دریافت انشعاب آب نیز ملزم به مراجعه به اداره آب و فاضلاب است. بعد از دریافت انشعابات اصلی برای ویلا، مالک باید انشعابات را بین ساکنین دیگر واگذار کند و یا انشعابات را بین آن‌ها تفکیک نماید.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چگونه از وجود انشعابات اصلی در ویلا مطمئن شویم؟

همانطور که گفته شده انشعابات اصلی مانند گاز و آب و برق به زمین‌هایی با کاربری مسکونی داده می‌شود. بنابراین اگر ویلایی که قصد خرید آن را دارید در حریم ساحل یا زمین‌های جنگلی و زمین‌های زراعی به‌طور غیرقانونی ساخته‌شده باشد به احتمال بسیار زیاد فاقد انشعابات اصلی است. شما پیش از خرید ویلا باید در مورد داشتن انشعابات اصلی از فروشندگان ویلا پرس و جو کنید اما ممکن است پرس و جوی شما راه به‌جایی نبرد و فروشندگان به‌نحوی قصد فریب‌دادن شما را داشته‌باشند بنابراین بهترین کار گرفتن استعلام از اداره شهرداری و ارگان های مربوطه است.

کاربری زمین‌های مسکونی، کشاورزی، تجاری و غیره همگی توسط سازمان شهرداری تعیین و ثبت می‌شود. چنانچه ویلایی که مد نظر دارید در زمین با کاربری غیر مسکونی ساخته‌شده باشد به احتمال بسیار زیاد فاقد انشعابات اصلی است.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دقت داشته‌باشید انشعابات ویلا موقت و عاریه نباشد!

ممکن است برای خرید ویلا در شمال اقدام کنید و بعد از بررسی متوجه شوید که ویلای مورد نظر دارای آب و برق و گاز است. اما داشتن آب و برق و گاز لزوماً به معنای داشتن کنتور و انشعاب نیست پس حواس‌تان را جمع کنید. ممکن است ویلایی که قصد خرید آن را دارید انشعابات خود را از همسایگان گرفته باشد. برخی از سازندگان ویلا در شمال انشعاب های اصلی همچون آب و برق و گاز را به‌طور موقت از همسایگان می‌گیرند و اقدام به دریافت انشعاب نمی‌کنند. در واقع هیچ کنتوری در ویلای شما نصب نیست.

آن ها این موضوع را در هنگام فروش ویلا به شما نمی‌گویند و همین پنهان کاری باعث می‌شود تا شما بعدها در درسرهای بزرگی گرفتار شوید و برای دریافت کنتور و انشعاب های اصلی آواره اداره های برق و گاز و آب شوید. این ارگان ها به‌راحتی به هر ویلایی انشعابات اصلی را نمی‌دهند. همچنین باید هزینه بسیار زیادی برای دریافت کنتور پرداخت کنید بنابراین اگر در زمین خرید ویلا متوجه شدید که ویلای مورد نظر دارای آب و برق و گاز است این به معنای دارا بودن انشعاب اصلی نیست. شما باید حواس‌تان را بیش از این‌ها جمع کنید و سند ویلا را به‌دقت بررسی نمایید تا از وجود انشعابات اصلی مطمئن شوید.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

انشعابات شهرکی با انشعابات خصوصی ویلا چه تفاوتی دارد؟

برخی از ویلاها به‌صورت مشترک با سایر ویلاها از یک انشعاب استفاده می‌کنند. در واقع در هنگام پرداخت هزینه‌ها در نهایت مشخص نخواهد بود که مقدار مصرف شما چقدر است و مقدار مصرف دیگران چه میزان بوده بنابراین ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌های بسیار سنگینی شوید که از سمت شما نبوده. انشعابات شهرکی به این معناست که شما صاحب تام الاختیار انشعاب ها نخواهید بود. انشعابات شهرکی یعنی چندین ویلا به‌طور مشترک در حال استفاده از یک انشعاب هستند که ممکن است زمینه‌ساز دردسرهای بعدی برای شما در آینده شود بنابراین در هنگام خرید ویلا به خصوصی بودن یا شهرکی بودن انشعابات اصلی دقت کنید تا بعدها دچار چالش نشوید.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

خرید ویلای ارزان به قیمت عدم دریافت انشعاب؟!

این تبلیغ یا بهتر بگوییم تعارف را در شمال زیاد خواهید شنید؛ فروش ویلای ارزان. بسیاری از ویلاهای ارزانی که در شمال با ارقام عجیب و غریب به فروش می‌رسند فاقد انشعابات اصلی هستند. بنابراین شما در ابتدای امر تصور می‌کنید که در حال صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستید در حالی که به بهار گزافی بایستی بعدها به‌دنبال دریافت انشعاب باشید. چه کسی را تا به حال دیده‌اید که در ویلایی فاقد آب و برق و گاز بتواند زندگی راحتی داشته باشد؟ هیچ‌گاه مرتکب این اشتباه نشوید و به قیمت عدم دریافت انشعاب دست به خرید ویلاهای بسیار ارزان با قیمتی غیر منطقی نزنید چرا که بی‌شک بعدها پشیمان خواهید شد.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

انشعاب برق و انواع آن برای ویلای شمال

انشعابات برق می‌تواند به‌صورت خانگی یا اشتراکی باشد. در انشعاب برق خانگی اداره برق تشخیص می‌دهد که به یک ساختمان یا ویلا بر اساس میزان امکانات آن یک انشعاب مجزا دهد. برای دریافت انشعاب برق خانگی ویلای شما باید دارای حداقل یک اتاق، یک سرویس بهداشتی، یک آشپزخانه و یک ورودی مستقل باشد. در مورد انشعاب برق اشتراکی نیز باید گفت که این انشعاب برای راه‌اندازی تأسیسات مانند آسانسور، روشنایی راه‌پله‌ها، نورپردازی نما و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مورد ویلای شخصی این انشعاب نیز تنها به‌خود شما تعلق خواهد داشت.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دریافت انشعاب گاز برای ویلای شمال

از دیگر انشعابات مهمی که ویلای مورد نظر شما باید داشته باشد انشعاب گاز است. برای دریافت انشعاب گاز باید به اداره گاز منطقه مراجعه نمود و با اراده پروانه پایان کار و جواز ساخت اقدام به دریافت این انشعاب نمود. بعد از بازدید کارشناسان و تهیه گزارش باید اقدام به دریافت مجوز حفاری نمود. در مراجل بعدی مجوزهای لازم به اداره شهرداری ارائه می‌شود و فرآیند ایجاد انشعاب صورت می‌پذیرد.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دریافت انشعاب آب برای ویلای شمال

برای اخذ انشعاب آب باید به اداره آب و فاضلاب مراجعه شود. مالک با ارائه اسناد و مدارک لازم بایستی در انتظار اخذ مجوز جهت دریافت انشعاب بماند. برخی از قوانین باید جهت اخذ انشعاب آب برای ویلا رعایت شده باشد به‌عنوان مثال محصور بودن ویلا، هم کف بودن ویلا با معبر، عدم وجود موانع جهت حفاری و سایر الزاماتی که توسط کارشناسان چک می‌شود. بعد از طی این مراحل فرآیند حفاری و ایجاد انشعاب آب برای ویلا صورت خواهد گرفت.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دریافت کمک از مشاورین حرفه‌ای جهت بررسی پروانه ساخت ویلا

برای اینکه مطمئن شوید به ویلای شما انشعابات اصلی یعنی انشعابات آب و برق و گاز تعلق می‌گیرد باید از قانونی برودن روند ساخت ویلا مطمئن شوید و این یعنی ویلای مورد نظر باید دارای مجوز ساخت قانونی باشد. ویلاهایی که خارج از بافت قرار دارند و در زمین‌های زراعی و کشاورزی و جنگلی احداث می‌شودند فاقد پروانه ساخت هستند و بی‌شک هیچ انشعابی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

بنابراین چنانچه در این حوزه تخصص کافی ندارید و می‌خواهید تمامی مراحل به‌طور قانونی و اصولی طی شود باید از مشاورین و کارشناسان حقوقی در این زمینه کمک بگیرید. آن‌ها می‌توانند اعتبار سند و نوع کاریری زمین را سریعاً استعلام بگیرند و با طی مراحل قانونی از معتبر بودن پروانه ساخت و وجود انشعابات اصلی اطمینان حاصل کنند. بنابراین سعی کنید پیش از خرید ویلا به‌طور حتمی این مراحل را طی کنید تا بعدها برای دریافت انشعابات دچار چالش و دردسر نشوید.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

چنانچه قصد خرید ویلا دارید و یا می‌خواهید یک زمین در شمال برای ساخت ویلا خریداری کنید با کاربری زمین دقت ویژه داشته‌باشید. کاربری زمین تعیین خواهد کرد که به ویلای شما انشعابات اصلی تعلق می‌گیرد یا خیر. چنانچه زمین یا ویلای مورد نظر شما خارج از بافت باشد و کاربری آن غیر مسکونی باشد به آن انشعابات لازم تعلق نمی‌گیرد و بعدها دچار دردسرهای زیادی خواهید شد. بنابراین پیش از خرید ویلا به‌دقت سند رسمی ویلا، پروانه ساخت ویلا و مجوزهای لازم را چک کنید تا از وجود انشعابات و قانونی‌بودن معامله مطمئن شوید. دقت داشته‌باشید که باید در ویلای شما کنتور برای انشعاب های لازم نصب شده باشد. انشعاباتی که از همسایگان مجاور گرفته می‌شود به‌هیچ‌عنوان قانونی نیست و برای شما ایجاد مشکل خواهد کرد. بهتر است در این راستا از راهنمایی های کارشناسان حقوقی استفاده کنید.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×