گیلان، زیباکنار
0133416

چگونه با اطمینان یک ویلا در رویان بخریم؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
ویلا در رویان

چگونه ویلا در رویان بخریم تا ضرر نکنیم؟ اگر شما هم قصد خرید ویلا در رویان را دارید و می‌خواهید یک خرید مطمئن را انجام دهید در ادامه با ما همراه باشید تا زیر و بم های خرید ویلا در رویان را با هم بررسی کنیم.

رویان که این روزها نام آن را بیش از همیشه می شنویم یکی از شهرهای پر طرفدار در استان مازندران است که در فاصله بین دو شهر نور و نوشهر قرار گرفته است. اما دلیل اینکه این روزها نام رویان بر سر زبان ها افتاده چیست؟ این منطقه به تازگی به‌عنوان یکی از مناطق پر طرفدار برای خرید ویلا در شمال محسوب می‌شود. همجواری با ساحل زیبای دریای خزر و چشم‌اندازهای بی‌نظیری که به ارتفاعات البرز خواهید داشت شما را برای خرید ویلا در این منطقه ترغیب خواهد کرد. رویان یک شهر کوچک، بی حاشیه و امنی است که می‌تواند آرامشی دلپذیر را برای شما به‌ارمغان آورد. هوای پاک این شهر در کنار طبیعت بکر و جذابش باعث‌شده تا خرید ویلا در این شهر اوج بگیرد.

به هر فروشندهای که ادعای فروش ویلا در رویان نمود اعتماد نکنید

این روزها تعداد فروشندگان متقلب رو به افزایش است. افرادی که قصد کلاهبرداری از شما را دارند و یا می‌خواهند به هر طریقی که شده از راه‌های غیرقانونی سود کنند کم نیستند. بنابراین شش‌دانگ حواس‌تان را جمع کنید تا گیر افراد متقلب نیفتید. اما چگونه؟ توصیه ما به شما این است که به هر فروشندهای راحت اعتماد نکنید. فروشندگانی که نام و نشانی درستی از آن‌ها ندارید و صرفاً نام و شماره تماس آن‌ها را در کانال‌های تلگرامی یا فضای مجازی پیدا کرده‌اید به‌هیچ‌عنوان قابل اعتماد نیستند. البته منظور ما این نیست که تمامی این افراد متقلب هستند، خیر.

ممکن است افرادی نیز در این بین با حسن نیست اقدام به فروش ویلا نموده باشند. اما اگر در این زمینه کم تجربه هستید و می‌خواهید مطمئن ترین راه را انتخاب کنید از طریق قانونی و معتبر وارد شوید. شما می‌توانید به مجموعه‌های معتبر و قانونی فروش ویلا در رویان مراجعه کنید. وبسایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند و تمامی اقدامات آن‌ها از طریق مراجعه قانونی قابل پیگیری است به‌عنوان گزینه‌ای عالی برای خرید ویلا در رویان به‌شمار می‌روند. این مجموعه ها اغلب دارای کارشناسان و مشاورین حقوقی هستند که می‌توانند شما را در راستای خرید ویلا در رویان با بالاترین سطح از ضریب اطمینان یاری کنند. بنابراین قدم اول در خرید مطمئن ویلا در رویان مراجعه به مجموعه‌های مشاوره و فروش معتبر ویلا در شمال و رویان است.

موقعیت جغرافیایی ویلا و مسیرهای دسترسی به آن را بررسی کنید

هیچ‌گاه و هیچ‌گاه بدون اینکه ویلا را از نزدیک دیده باشید اقدام به خرید آن نکنید. شما بایستی مسیرهای دسترسی به ویلا را چک کنید و بررسی کنید که آیا در تمامی فصل‌های سال مسیرهای دسترسی به ویلای شما از لحاظ سلامت راه قابل تایید هستند یا خیر. بنابراین می‌توانید با خیال آسوده اقدام به خرید ویلا در رویان نمایید. ویلاهایی که در شهر رویان به فروش می‌رسند ویلاهای جنگلی و ساحلی هستند. اغلب ویلاهای ساحلی دارای مسیر دسترسی خوبی هستند اما در مورد ویلاهای جنگلی نمی‌توان با قطعیت نظر داد.

برخی از ویلاهای جنگلی در مناطقی دور افتاده و با مسیرهای دسترسی نا به سامان واقع‌شده‌اند. ممکن است شما در فصل‌هایی مانند پاییز و زمستان با مشکل مواجه شوید. بنابراین به هموار بودن مسیر، امنیت آن و میزان ترافیک جاده‌ای دقت داشته‌باشید. بسیار مهم است که مسیرهای منتهی به ویلای شما قابلیت طی شدن با وسایل نقلیه شخصی را دار باشد در غیر این‌صورت با چالش روبه‌رو خواهید شد.

امنیت منطقه را چک کنید

اگر می‌خواهید بعد ها با خیال آسوده در ویلای خود بنشینید و به تفریح و استراحت بپردازید بدون اینکه نگران خطرات احتمالی بیرون ویلا باشید پیش از خرید ویلا به امنیت منطق دقت کنید. برخی از مناطق دارای سطح امنیت کمی هستند. فروشندگان ممکن است با پیشنهاد قیمت پاین شما را برای خرید ویلا در این مناطق از شهر رویان ترغیب کنند اما دقت داشته‌باشید که خرید این ویلاها برابر است با دردسرهای بی پایان. شما همواره نگران این موضوع خواهید بود که خارج از ویلا چه اتفاقی در حال رخ دادن است. همچنین از لحاظ امنیت مالی و جانی نیز ممکن است در خطر باشید. بنابراین امنیت ویلا را بیش از هر چیز دیگری مد نظر قرار دهید.

دقت کنید که ویلای شما در معرض آسیب‌های محیطی نباشد

چه بسیار ویلاهایی که در مناطق شمالی در اثر قرار گیرید در مناطقی چون پای کوه و یا نزدیکی بیش از حد به ساحل دچار حوادث شده‌اند. قرارگرفتن ویلا در مناطق جنگلی شیب‌دار همچون دامنه‌های کوه ممکن است ویلای شما در در معرض حوادثی همچون سیل قرار دهد. بنابراین ممکن است با یک سیل ویلای شما ویران شود و یا خسارت های عظیمی به شما وارد شود. همچنین نزدیک بودن بیش از حد به ساحل نیز می‌تواند حوادث و آسیب‌های جدی به ویلای شما وارد کند. بنابراین هنگام خرید ویلا در رویان دقت داشته‌باشید که ویلای شما در منطقه‌ای به‌دور از حوادث و خطرات طبیعی واقع‌شده باشد تا هم از لحاظ جانی و هم از لحاظ مالی در امنیت باشید.

میزان شلوغ‌بودن منطقه را بررسی کنید

هدف بسیاری از افرادی که قصد خرید ویلا در رویان را می‌نمایند دور شدن از شلوغی‌های شهر و ترافیک و سر و صدا است. حتی برخی از شهرهای مازندران نیز چندان ساکت و آرام نهستند. بنابراین اگر می‌خواهید ویلایی در منطقه‌ای آرام خریداری کنید می‌توانید به شهر رویان مراجعه کنید. با این حال باز هم در خرید ویلا دقت داشته‌باشید که منطقه‌ای کم سر و صدا را برای خرید ویلا برگزینید. برخی از محله‌ها ممکن است سر و صدای زیادی داشته‌باشند. همچنین خرید ویلا در مناطق جاده‌ای و پر تردد به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود چرا که سر و صدای محیطی آرامش برای شما باقی نخواهد گذاشت.

به‌دنبال چگونه چشم‌اندازی در شهر رویان هستید؟

اینکه به‌دنبال چگونه چشم‌اندازی هستید در خرید ویلای شما بسیار موثر استو شهر رویان دارای چشم‌اندازهای ساحلی و چشم‌اندازهای جنگلی است. اغلب چشم‌اندازهای این شهر زیبا و دیدنی ست اما ممکن است ویلای مورد نظر در مکانی واقع‌شده باشد که از این چشم‌اندازها بی‌بهره باشد. موقعیت قرار‌گیری ویلا تأثیر زیادی روی چشم‌انداز آن دارد. بنابراین اگر چشم‌انداز ویلا برای شما مهم است به حرف‌های فروشنده اتکا نکنید و به شخصه تمامی چشم‌اندازهای ویلا را بررسی کنید. اگر چشم‌انداز ویلا همان چیزی بود که مد نظر داشتید سراغ بررسی ویلا بروید در غیر این‌صورت نمی‌توانید امیدی به تغییر چشم‌انداز داشته‌باشید چرا که چشم‌انداز ویلا همیشه ثابت خواهد ماند.

در ساخت ویلا از چه متریال‌هایی استفاده شده است؟

رویان یک شهر ساحلی است و فاصله آن تا دریا نیز بسیار کم است بنابراین طبیعی ست که با یک شهر بسیار مرطوب روبه‌رو باشیم. مرطوب بودن زیاد این شهر تأثیر زیادی روی انتخاب نوع متریال مصرفی برای ساخت ویلا دارد. متریال مصرفی در ساخت ویلا در شهر رویان باید به گونه‌ای باشد که مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت از خود نشان دهد و دارای دوام و ماندگاری بالا باشد.

خراب‌شدن نمای ساختمان در اثر استفاده از متریال نامناسب یکی از مواردی است که ممکن است شما را بعدها از خرید ویلا در شهر رویان پشیمان کند. بنابراین به‌هنگام خرید ویلا در رویان به این نکته دقت داشته‌باشید که چه نوع متریال‌هایی در ساخت ویلا به‌کار رفته است. اگر متریال‌های مصرفی دارای دوام و ماندگاری کافی نباشند نمای ویلا و مقاومت کلی سازه زیر سوال خواهد رفت.

ویلای شهرکی بهتر است یا ویلای مستقل؟

شما در رویان می‌توانید هم ویلای شهرکی و هم ویلای مستقل خریداری کنید این موضوع کاملاً بستگی به علایق و خواسته‌های شما دارد. اگر به‌دنبال میزان امتی بیشتری هستید می‌توانید ویلای شهرکی را برگزینید اما اگر ویلایی با متراژ بالا و لاکچری می‌خواهید می‌توانید دست روی ویلاهای مستقل بگذارید.

قیمت ویلاهای منطقه را بررسی کنید

پیش از اینکه اقدام به خرید ویلا در رویان نمایید قیمت ویلاهای این منطقه را بررسی کنید. داشتن یک دید کلی نسبت به قیمت ویلاهای منطقه و حوالی ویلای مورد نظر می‌تواند شما را در تشخیص میزان حسن نیت فروشنده یاری کند. چنانچه قیمت ویلا بسیار کمتر یا بسیار بیشتر از ویلاهای همجوار بود باید به این موضوع شک کنید و به‌دنبال علت آن باشید.

نتیجه‌گیری

برای اینکه ویلا در رویان بخریم می‌توانید از کارشناسان حرفه‌ای این حوزه یاری بگیرید. کارشناسانی که در حوزه خرید و فروش ویلا فعال هستند می‌توانند بهترین مشاوره ها را در این زمینه به شما بدهند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×