گیلان، زیباکنار
0133416

نکات خرید ویلا ساحلی در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1397-01-02
خرید ویلا ساحلی در شمال

هنگامیکه صحبت از شمال می‌شود، ناخوداگاه به یاد ویلا شمال و گشت‌وگذار در دل جنگل، ذهنمان را به‌خودش درگیر می‌کند. داشتن یک ویلای زیبا که با سبک و سیاقمان بخواند، مستلزم وقت گذاشتن و یافتن ملک مورد دلخواهمان است. مسلماً همه‌ی ما آدم ها دلمان می‌خواهد،در زمان‌هایی که برای خودمان وقت داریم با بستن چمدان‌ها و خرید یک بلیط هواپیما، خودمان را  به شمال برسانیم و چند روزی را در یک ویلای لوکس و مدرن سپری کنیم! چه چیزی از این بهتر! ویلا در شمال و خوردن غذاهای محلی استان گیلان در کنار دیدن بهترین و زیباترین مناطق حتی برای چند روز هم که شده، همانند یک رویا می‌ماند.

در واقع تعریف ما از ویلا، همان سازه‌ای است که در اطراف و حاشیه‌ی شهرها ساخته میشود و از هر طرفی که بایستیم، چشم‌اندازهایی از تصویر جنگل و دریا را خواهیم دید. جالب است بدانید: تاریخچه‌ی ویلا نیز به روم باستان بر می‌گردد و تاکنون در ایران رواج داشته و حتی به یکی از مهمترین منابع اقتصادی نیز تبدیل شده است. همچنان با شرکت انبوه‌سازان آرش همراه شوید تا بیشتر درباره شهرک‌های ویلایی آرش و دهکده ویلایی ساحلی آرش بدانید.

ویلا ساحلی چیست؟

ویلاها به چند گروه تقسیم می‌شوند که ویلاهای جنگلی و ویلاهای ساحلی از پرطرفدارترین ویلاها هستند. اسم این ویلاها نیز مشخص کننده‌ی سبک آنهاست. ویلای جنگلی غالبا در دل جنگل و یا در حاشیه جنگل ساخته می‌شود. دامنه‌ی کوه و کوهستان نیز به‌عنوان ویلاهای جنگلی شناخته می‌شوند. غالبا افرادی که عاشق طبیعت و قدم‌زدن در دل جنگل هستند و می‌خواهند اوقاتشان را در یک فضای سرسبز و ارام بگذرانند، به‌دنبال خرید ویلا جنگلی در شمال هستند. درحالیکه ویلا ساحلی به ویلاهایی گفته می‌شود که در امتداد و حاشیه‌ی ساحل و دریا ساخته‌شده و چشم‌اندازی مشرف به دریا داشته و در نزدیکی ساحل باشد.

معماری و سبک ویلاهای ساحلی چگونه است؟

آنچه بیش از هر چیز دیگری باعث جذب مشتری و خرید ویلا در شمال می‌شود، معماری و به‌کار بردن نوع المان هایی است که در طراحی ویلا استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید شمال با بارندگی‌هایش و طبیعت بکر و جنگل و دریا معروف است. بارندگی‌های مداوم در شمال، باعث‌شده سبک خانه‌ها و ویلاها به‌صورت شیب‌دار باشد. از این رو به جرات می‌توان گفت در میان سقف‌هایی که برای ویلاها انتخاب می‌شود، سقف شیروانی از محبوبیت خاصی برخوردار است.

در شمال نیز اکثر ویلاهای لوکس و مدرن با بهره‌گیری از سقف‌های شیروانی جذابیت و زیبایی خاصی را به‌خود بخشیده اند. همچنین محیط تأثیر مستقیمی بر نوع پلان و طراحی ویلا خواهد داشت، به‌همین دلیل با توجه به ساحلی بودن محیط شمال، معماری ویلاها نیز با محیط منطبق می‌شود و سبک و سیاق منحصربه‌فرد خودشان را دارند.

چه نکاتی را در هنگام خرید ویلا ساحلی رعایت کنید!

لازم است بدانید: ویلاهایی که در ساحل ساخته می‌شوند بایستی طبق یکسری از استانداردهای ساخت انجام پذیرد، به‌عنوان مثال ویلاهایی که در حاشیه ساحل ساخته‌شده‌اند بایستی از لحاظ نوع مصالح و کیفیت آنها، ارتفاع، مقاومت سازه و سقف مناسب و استاندارد، کاملاً مناسب و مهندسی شده باشند. همچنین یکی دیگر از موارد مهم در ساخت ویلا که بایستی مورد توجه قرار گیرد،

رطوبت بالای شمال است که از نکات مهم در هنگام خرید ویلا ساحلی است. یادتان باشد پیدا کردن سازندگان معتبر و مجرب نقش بسزایی در خرید ویلا خواهد داشت. چرا که یک سازنده‌ی خوب از مصالح بی‌کیفیت و نامرغوب استفاده نمی‌کند و نسبت به استاندارد ساخت‌وساز ویلا بی توجه نیست. از این رو اگر فروشندگان و سازندگان  اصلی ویلا در شمال را بیابید می‌توانید تجربه بهترین و ایده ال‌ترین خرید ویلا ساحلی را داشته‌باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×