گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی درفک آشیانه عقاب‌ها

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1398-08-17

معرفی درفک آشیانه عقاب‌ها

اگر شمال ایران را خوب بررسی کنیم به تعداد زیادی اسامی عجیب و جالب بر می خوریم که شاید یک‌بار هم آن‌ها را نشنیده باشیم. در میان این اسامی ناشناخته اگر به درفک بر خورد کردید حتماً بیشتر به آن توجه کنید.

درفک آشیانه عقاب‌ها منطقه زیبا در 35 کیلو متری رودبار است. درفک در واقع نام یک قله در البرز مرکزی است و گفته می‌شود به زبان تاتی معنی اش آشیانه عقاب است. درفک روستایی کوهستانی است که بین رودبار و سیاهکل، در بالای دیلمان، عمار لو و خورگام قرار گرفته است. ارتفاع این قله حدود 2730 متر است. ییلاق درفک یکی از بخش‌های ییلاقی استان گیلان است. فاصله درفک تا تهران 5 ساعت است. بنابراین یک مقصد مناسب برای کسانی است که زیاد حوصله رانندگی ندارند. ولی در عین حال می‌خواهند به‌جای خوش آب‌وهوا و بکر سفر کنند. برای سفر به این منطقه اول باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید از کدام بخش دامنه دیدن‌کنید. سرسبزی عنصر جدایی ناپذیر طبیعت گیلان است. بنابراین ییلاق درفک نیز از آن مستثنا نیست. پوشش گیاهی مناسب این منطقه، مکان خوبی برای زیست حیواناتی چون گرگ، خرس، شغال، روباه، گوزن، خرگوش، سمور، گربه جنگلی، مارال، شوکا و اردک فراهم کرده است. پس اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باید مراقب خودتان باشید البته اگر از محلی ها اتاقی اجاره کنید و در آن‌جا اقامت کنید خطری شما را تهدید نمی‌کند. می‌توانید برای اقامتتان از خانه‌های بوم‌گردی که تازه تأسیس هستند هم استفاده کنید.

درفک

کوه نوردی و غار نوردی در درفک

همان‌طور که گفته شد این منطقه یک زیست بوم فوق‌العاده است؛ و به‌جز مسافران عادی، مقصد خوبی برای محققان حوضه گیاه شناسی است. دسته دیگر از افرادی که از سفر به این منطقه لذت می‌برند کوه نوردان هستند. یکی از زیبا ترین تصاویری که می‌توانید در درفک مشاهده کنید، تصویر قله پوشیده شده از برف و مه دور و برش است؛ که کم‌کم میان جنگل پخش می‌شود. پخش شدن این مه و غلیظ شدنش می‌تواند برای شما خطرناک باشد. پس اگر هوس کوه نوردی یا جنگل نوردی به سرتان زد باید همراه افراد متخصص سفر کنید. چرا که طبیعت درفک همان قدر که زیباست، فریبنده هم هست. شما با تصور این که همین طور در مسیر قله حرکت می‌کنید و خطری متوجه شما نیست به راهتان ادامه می‌دهید؛ اما ممکن است به‌خاطر غلظت بالای مه راهتان را گم کنید؛ و مورد حمله حیوانات وحشی قرار گیرید. پس اگر در این کار حرفه‌ای نیستید، حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید سفر به‌همراه افراد حرفه‌ای و متخصص است. به‌جز جنگل نوردی و کوه نوردی می‌توانید غار نوردی را هم تجربه کنید. درفک غار یخیای به طول 100 متر دارد؛ که برای ورود به آن باید تجهیزات مناسب این کار را به‌همراه داشته‌باشید. چرا که دهانه غار تنگ است و طبیعتاً ورود به آن مشکلاتی را با خود دارد. گفته می‌شود غار دیگری نیز در نزدیکی درفک وجود داشته که با زلزله سال 69 رودبار دهانه اش بسته می‌شود.

درفک

پاییز درفک

با این که فصل تابستان مناسب‌ترین فصل برای سفر به است اما به عقیده خیلی از طبیعت گردان زیبا ترین فصل نیست. کمی فکر کنید، اگر شما به‌جای آن‌ها بودید پاییز را انتخاب می‌کردید یا تابستان؟ جنگلی پر از مه آمیخته با رنگ‌هایی که حاصل بی رمق شدن درختان است. ترکیب همیشه لذت‌بخش رنگ‌های پاییزی آن هم در این محیط کوهستانی و زیبا هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد؛ اما برای رسیدن به درفک باید از کدام مسیر بروید؟ همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، بستگی دارد شما بخواهید از کدام بخش از دامنه دیدن‌کنید. درفک موقعیت جغرافیایی عالی دارد. بنابراین از جاده‌های مختلفی می‌توانید به آن سفر کنید. یکی از آن مسیر ها مسیر اتوبان قزوین رشت بوده، بعد از عبور از مناطق رودبار، رستم آباد به جاده تنکابن و پل سفید رود رسیده و بعد از آن باید به طرف روستای شیرکوه حرکت کنید تا به درفک برسید.

درفک

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×