گیلان، زیباکنار
0133416

سفر با ژانر وحشت به دریاچه ارواح نوشهر

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
دریاچه ارواح نوشهر

کشور ایران دارای جاذبه‌های زیادی است که هرکدام در نوع خود جالب و جذاب هستند. یکی از جاذبه‌ها، دریاچه ارواح نوشهر است که نامش ممکنس است خود کمی دلهره‌آور باشد. در این مطلب با ما به دریاچه ارواح نوشهر سفر کنید. شاید کمی ترس برایتان جذابیت داشته‌باشید.

برای خرید ویلا در تالش با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دریاچه ارواح نوشهر

دریاچه ارواح نوشهر، همان‌طور که مشخص است در استان مازندارن قرار دارد و یکی از جالب‌ترین و عجیب ترین جاهای این استان است. به این دریاچه، دریاچه ممرز نیز گفته می‌شود چون در اطراف آن درختان ممرز و توسکا وجود دارند.

برای خرید ویلا در زیباکنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این دریاچه جالب در حد فاصل شهر نور تا نوشهر قرار گرفته است و در ارتفاعات جنگلی این منطقه قرار گرفته است. این دریاچه در فهرست مناطق محافظت‌شده قرار دارد و به‌همین دلیل این دریاچه و مناطق اطراف آن، بکر و دست‌نخورده هستند.

چرا به این دریاچه، دریاچه ارواح می‌گویند؟

اما چرا به این دریاچه، دریاچه ارواح می‌گویند؟ دلیل این موضوع آن است که به‌دلیل وجود درختان کمر شکسته موجود در آب و آب باتلاقی گونه دریاچه حالتی پدید آمده است که وهم آلود و کمی ترسناک است. برای همین است که به آن دریاچه ارواح می‌گویند. زمانی که شما در اطراف این دریاچه قدم بزنید ممکن است به‌دلیل فضای عجیب آن کمی دلهره پیدا کنید و بترسید. نام دریاچه ارواح هم به‌همین دلیل روی آن گذاشته شده است.

برای خرید ویلا گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این که نام این دریاچه را ارواح گذاشته‌اند هم نشان‌دهنده خلاقیت مردم آن منطقه بوده است. به این دریاچه تالاب ارواح نیز می‌گویند و به‌جز شرایط طبیعی که حالت جالب و خیالی را ایجاد کرده است برای نام آن دلیل خرافی وجود ندارد.

جاذبه‌های دریاچه ارواح نوشهر

اما دلیل جذابیت این دریاچه چیست؟ در زیر جذابیت‌های این دریاچه عنوان شده است:

1.فضای وهم انگیز جالب:

دلیل اصلی جذابیت دریاچه ارواح نوشهر، فضای وهم انگیز و کمی دلهره‌آوری است که می‌تواند برای خیلی‌ها جالب باشد. مخصوصاً اگر هو مه‌آلود باشد دریاچه ارواح واقعاً می‌تواند دلهره اور باشد. مطمئناً برای خیلی‌ها که دنبال کمی هیجان و ترس هستند، دیدن کردن از دریاچه ارواح نوشهر می‌تواند بسیار جذاب باشد. شما می‌توانید در اطراف این دریاچه به‌خوبی قدم بزنید و لحظات جالب و کمی هیجان‌انگیز را تجربه کنید. اگر فکر می‌کنید که ممکن است خیلی بترسید، می‌توانید با دوستان یا آشنایان خود به آنجا بروید.

برای فروش ویلا در رشت با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

زمانی که هوا مه الود می‌شود و آب دریاچه پایین می‌رود و درختان شکسته شده پوسیده پدیدار می‌شوند،شما می‌توانید هیجان جالبی را تجربه کنید که هم لذتبخش و هم کمی دلهره‌آور باشد. البته باید این را هم بدانید که زمانی که مه وجود ندارد و هوا صاف است، خود دریاچه و درخت‌های موجود در آن منظره زیبا و جذابی را به‌وجود می‌آورند که اصلاً هم ترسناک نیست و شما می‌توانید از دیدن ان لذت ببرید.

2.جنگل‌های اطراف دریاچه:

دریاچه ارواح در دل جنگل‌های سرسبز و انبوه مازندران قرار دارد و این یکی دیگر از جذابیت‌های این دریاچه وهم انگیز و جالب است. شما می‌توانید در کنار بازدید از این دریاچه، از جنگل اطراف آن نیز دیدن‌کنید و لذت ببرید. شما می‌توانید درختان زیبا و سرسبزی را اطراف این دریاچه ببنید و لذت ببرید.

3.آب‌وهوای خوب:

به هر حال هر دریاچه ارواح نوشهر در منطقه‌ای جنگلی در استان مازندران قرار دارد و به‌همین دلیل آب‌وهوای مطبوع و خوبی دارد. شما حتی می‌توانید در کنار این دریاچه بساط خود را پهن کنید و در عین دیدن کردن از دریاچخ از آب‌وهوا و مناظر لذت ببرید. شما می‌توانید در این منطقه چادر بزنید. البته یادتان باشد که این منطقه جنگلی است و در نتیجه حیوانات وحشی در آنجا وجود دارن. بنابراین باید مراقب و  مواظب باشید تا آسیبی به شما وارد نشود.

4.جاذبه‌های اطراف دریاچه:

از دیگر دلایل جذابیت دریاچه ارواح نوشهر، جذابیت‌هایی است که اطراف آن وجود دارد. از میان آن‌ها می‌توان به پارک جنگلی سی سنگان، دریاچه سد آبیدر، روستای کندلوس و دیگر موارد اشاره کرد.

شما می‌توانید از این مناظر که در فاصله اندک از این دریاچه قرار دارند دیدن‌کنید. پارک جنگلی سی سنگان، در فاصله 17 کیلومتری از شمال غربی این دریاچه قرار دارد و بسیار زیبا است. اگر به تفریحات آبی مانند قایق‌سواری، جت اسکی و دیگر موارد علاقه دارید این پارک جنگلی می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

برای خرید ویلا در صومعه‌سرا با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دریاچه سد آبیدر هم در 13 کیلومتری شمال غربی دریاچه ارواح یا ممرز قرار گرفته  است و شما می‌توانید از آن دیدن‌کنید. این دریاچه بسیار دیدنی و زیباست و دارای امکانات رفاهی مناسبی است. روستای کندلوس نیز در جنوب غربی این دریاچه قرار دارد و می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای گردش شما در نزدیکی دریاچه باشد.

چگونه به دریاچه ارواح نوشهر برویم؟

اما چگونه باید به این دریاچه رفت؟ برای این کار در ابتدا باید از مسیر نور به‌سمت نوشهر حرکت کنید. در کیلومتر 12، جاده ونوش را می‌بینید که با عبور از آن وارد جاده فرعی روستای چلندر خواهید شد. پس از ان که از روستا نیز عبور کردید، محیط بانی منطقه شرایط شما برای ورود به دریاچه را بررسی می‌کند. در اکثر موارد اجازه عبور به منطقه داده می‌شود. پس از رد شدن از محیط بانی و چند کیلومتر پیمودن مسیر، شما تابلوی مربوط به دشت و بند ممرز را خواهید دید که شما را به‌سمت دریاچه زبیای ارواح هدایت خواهد کرد.

اگر دنبال خرید ویلا در استان‌های شمالی ایران هستید، مجموعه انبوه‌سازان آرش می‌توانند خدمات بسیار خوبی را به شما ارائه دهند. اگر دوست دارید تا درباره شرایط خرید ویلا در شمال بیشتر بدانید می‌توانید با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×