گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی دهکده ییلاقی فیلبند

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-02-11
دهکده ییلاقی فیلبند

دهکده ییلاقی فیلبند از جمله مناطقی در استان مازندران است که چشم‌اندازی جادویی بر فراز ابرها دارد که حتی نمی‌توان توصیفی درخور، برای آن ارائه داد. تنها باید به این منطقه رویایی سفر کنید تا از نزدیک شاهد آن باشید.

اکثر ما برخی روزها با تعجب و تحسین به ابرهای زیبا در آسمان خیره شده‌ایم. دنیا حقیقتاً مکان بسیار زیبایی برای زندگی و پر از صحنه‌های شگفت‌انگیز و جادویی است. اگر تا به حال در یک پرواز بر فراز ابرها بوده‌اید، مطمئناً می‌دانید که تماشای توده ابرهای متراکم و زیبا آن هم از فاصله نزدیک تا چه حد خارق‌العاده است.

با این حال باز هم از شیشه کوچک هواپیما مجالی برای لمس و تجربه حس خوب هم‌جواری با ابرهای سفید و زیبا وجود ندارد. اگر عاشق صحنه‌های حیرت‌انگیز هستید و می‌خواهید از فاصله نزدیک‌تری و در ارتفاعات بالاتر با ابرها روبه‌رو شوید، به کشورهای اروپایی فکر نکنید. چراکه ممکن است توصیف این صحنه‌ها مناظری از کشور سوئیس یا هلند را به یادتان انداخته باشد! اما باید گفت که مکان‌های زیبایی در کشور عزیزمان ایران برای این تجربه شیرین و شگفت‌انگیز وجود دارد.

دهکده ییلاقی فیلبند در کجا است؟

اگر پیش از خواندن این مطلب تصاویری از دهکده ییلاقی فیلبند را مشاهده کرده باشید و این منطقه را نشناسید، احتمالاً تصور خواهید کرد که این دهکده در نقطه‌ای از اروپا قرار دارد! اما راه دور نروید. فیلبند در کشور ایران و استان مازندارن است.

دهکده ییلاقی فیلبند را می‌توان مرتفع‌ترین نقطه استان مازندران دانست. این دهکده در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا قرار دارد و می‌توان آن را بام زیبای مازندارن دانست. در دهکده ییلاقی فیلبند کل وسعت خزر با آب‌های خروشانش زیر پای شما خواهد بود. با حضور در ارتفاعات این دهکده می‌توان ابرهای خوش‌نقش و در هم فرورفته آسمان را در فاصله‌ای اندک به تماشا نشست.

نزدیک‌ترین شهرستان به دهکده ییلاقی فیلبند، شهرستان بابل در جنوب غربی این دهکده است. ساده‌ترین و تنها مسیر دسترسی به دهکده ییلاقی فیلبند مسیر فرعی چلاو واقع در جاده هراز است. بنابراین اگر در جاده هراز بودید و هوای تجربه‌ای هیجان‌انگیز به سر شما زد، مسیرتان را به‌ سمت این دهکده‌ی حیرت‌انگیز و زیبا کج کنید. مطمئناً پشیمان نخواهید شد.

چشم‌انداز حیرت‌انگیز دهکده ییلاقی فیلبند

بهترین زمان برای خیره‌شدن به‌ چشم‌انداز دهکده ییلاقی فیلبند، در زمان طلوع یا غروب خورشید است. زیبایی این منطقه در این ساعات به اوج بلوغ خود می‌رسد. غروب دهکده با منظره‌ای از ابرها همچون تکه‌هایی از پارچه‌های سفید خون‌آلود که از قرص درخشان خورشید آویخته اند و در نور سرخ رنگ غروب کم کم محو می‌شوند، صحنه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود.

به‌ راستی که غرق‌شدن در این منظره، گذر زمان را از یاد شما خواهد برد. طلوع خورشید هم دست کمی از غروب آن ندارد و به باور عده زیادی از افراد، صحنه به مراتب جذاب‌تری را به رخ خواهد کشید. در ارتفاعات دهکده ییلاقی فیلبند خبری از آلودگی، دود، سر و صدا و امواج مزاحم دیجیتالی نیست. و تنها چیزی که صدای آن به گوش می‌رسد سکوت است، که هر از گاهی با صدای پرندگان و آواز دوردست آن‌ها در هم می‌شکند.

بهترین فصل برای سفر

دهکده ییلاقی فیلبند در تمام فصول سال زیبایی خود را به رخ می‌کشد. گویی این منطقه جادویی هیچ زمانی را برای استراحت خود در نظر نگرفته است. فرقی ندارد در کدام فصل سال به این منطقه می‌آیید، شما هرگز دست خالی باز نخواهید گشت.

بهار

در فصل بهار دهکده ییلاقی فیلبند دیدنی‌تر  است. عطر خوش شکوفه‌های بهاری و توت‌های وحشی که با رقص هماهنگ برگ‌های درختان در وزش باد بهاری در هم می‌آمیزد و دریای خزر که دیگر زیر حجم زیادی از توده ابرهای زیبا و سفید پنهان است و قله‌هایی سربه‌فلک‌کشیده که کم کم از زیر مه سر بیرون می‌آورند و خودنمایی می‌کنند.

همه و همه این‌ها برای ساعت‌ها نشستن در دامنه‌های این دهکده زیبا و محو‌شدن در آن کافی ست. صدای جوش و خروش چشمه‌هایی که با آمدن بهار به راه افتاده اند برای تکمیل این حجم از زیبایی کافی است.

تابستان

از تابستان دهکده ییلاقی فیلبند هرچه بگوییم کم است. درختانی تنومند که دیگر اکنون به اوج سرسبزی خود رسیده‌اند و سبزینه‌های آنان زیر تابش مستقیم نور خورشید به رنگ سبزی تندتر از همیشه می‌نماید. دشت‌هایی که در پای دامنه همچون دنباله لباس دختران شمالی پر از گل‌های رنگارنگ اند و هوایی پاک که ریه‌ها برای استنشاق‌ آن پر از خواهش خواهد می‌شوند.

تابستان دهکده ییلاقی فیلبند در کمال پختگی و زیبایی، جای خود را به پاییز طلایی می‌دهد تا پاییز این پادشاه فصل‌ها بتواند با اسب زرین‌پوش خود هر چه باشکوه‌تر در دهکده بخرامد و دلبری کند. پاییز فیلبند، پاییزی عاشقانه است که رقص برگ‌های سرخ و طلایی را می‌توان همچون بارش تکه‌های ابریشم و طلا بر پهنه این دهکده‌ی رویایی دانست.

زمستان

زمستان است که حسن ختام فصل‌ها و نقطه پایانی بر این کمال و زیبایی است. بارش برف بر دامنه‌های فیلبند در فصل زمستان، دهکده را در سکوت و آرامشی بی‌بدیل فرو خواهد برد تا دوباره طبیعت جانی تازه بگیرد و پای عاشقان و دوستدارانش را به این دهکده‌ی رویایی باز کند.

فرقی ندارد در کدام فصل عازم دهکده ییلاقی فیلبند هستید، شما همیشه شگفتی‌هایی برای غرق‌شدن در این منطقه خواهید یافت. دهکده فیلبند از جذابیت‌های مازندران است که مقصد اول عده زیادی از افرادی است که عاشق ارتفاعات و هوای پاک و تازه شمال هستند.

اما چرا سفر به دهکده فیلبند؟

اگر عاشق سفرهای هیجان‌انگیز و پرخاطره هستید و تمایل دارید تا سری به مکان‌های جدید و شگفت‌انگیز بزنید که دست کم‌تر انسانی به آنجا رسیده، دهکده ییلاقی فیلبند بهترین انتخاب است. رقص نور خورشید بر پهنه دریایی از ابرها که به آرامی در حال حرکت هستند و تلالو نور خورشید را به‌ چشمان شما بازتاب می‌کنند، صحنه‌ای نیست که در هر کجای این سرزمین بتوانید مشاهده‌گرش باشید.

دهکده ییلاقی فیلبند بهترین مکان برای افرادی ست که عاشق عکاسی هستند و تمایل به خلاقیت و نوآوری در عکس‌های خود دارند. منظره طلوع و غروب خورشید بر پهنه دریای ابرها، منظره‌ای است که حتی با ساده‌ترین گوشی ها هم نمی‌توان عکسی معمولی از آن درآورد. این صحنه‌ها برای عکاسی و عاشقان این هنر، بی‌نظیر است.

باران‌های بهاری دهکده ییلاقی فیلبند همواره رنگین‌کمانی دل‌پذیر ره به دنبال خود دارد. چراکه در ارتفاعات، شکست نور به‌ سادگی رخ می‌دهد و قوسی از رنگ‌های دلفریب و جذاب را در کنار هم به رخ بینندگان می‌کشد. اگر به‌ دنبال کسب تجربه‌های جدید در سفر به شمال و صحنه‌های سحرانگیز هستید، فیلبند بهترین انتخاب برای فصل‌های بهار و تابستان است.

حتی خزان طلایی این منطقه دست کمی از فصل‌های سرسبز ندارد و با شکوه و زیبایی هرچه تمام جلوه‌گری می‌کند.

نتیجه‌گیری

دهکده ییلاقی فیلبند همانطور که از اسم آن پیداست بهترین منطقه برای گذراندن روزهای بلند و گرم تابستان است. این منطقه در بهار و تابستان با فضای مطبوع و خنک خود پذیرای گردشگرانی است که از راه‌های دور آمده‌اند تا لختی در آسایش این دهکده بیاسایند و تجربه‌های جدید کسب کنند.

اگر از راه دور به دهکده ییلاقی فیلبند آمده‌اید زمان ارزشمندتان را در کلبه به‌ هدر ندهید و به گشت‌وگذار در حوالی دهکده بپردازید. مطمئناً از دیدن دام‌هایی که در دامنه‌های دهکده در توده‌ای از مه غلیظ در حال چرا هستند و بوی خاک نم‌خورده در حالی که پهنه‌ای از ابرهای زیبا در مقالب چشمان‌تان نقش بسته، سرخوش خواهید شد.

توصیه می‌شود اگر می‌خواهید برای گشت‌وگذار به روستای اطراف سر بزنید این کار را بدون راهنما و راه بلد انجام ندهید. چراکه احتمال گم‌شدن شما وجود خواهد داشت. روستای سنگ‌چال یکی از روستاهای زیبا در حوالی فیلبند است که زیبایی آن دست کمی از این دهکده ندارد.

صعود به قله‌های سربه‌فلک‌کشیده نیز نیاز به آمادگی بدنی و راهنمای حرفه‌ای دارد. بنابراین اگر خواستید سری به حوالی فیلبند بزنید، حتماً از یک راهنمای راه بلد کمک بگیرید و تنها به استفاده از نقشه اکتفا نکنید. برای شما آرزو می‌کنیم که اوقات خوش و آرامش‌بخشی را در این دهکده‌ی رویایی و شگفت‌انگیز تجربه کنید.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×