گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی نکات مربوط به دورچینی باغچه ویلا شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-01-11
دور چینی باغچه ویلا شمال

طراحی داخلی و فضای سبز ویلا یکی از بخش‌های مهم برای هر ویلا است و باعث ایجاد زیبایی و جذب افراد به‌سمت ویلا می‌شود. طراحی فضای سبز خصوصاً برای ویلاهایی که برای اجاره ساخته می‌شوند بسیار حائز اهمیت است.

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای ایجاد فضای سبز برای ویلا بدون پرداخت هزینه‌های زیاد کاشت انواع مختلف گل‌های رونده است. علاوه بر گل‌های رونده، نهال و درخت‌های مختلفی برای کاشت در شمال کشور استفاده می‌شوند.

نکته مهم دیگری که شما در هنگام ایجاد باغچه برای ویلا باید مدنظر داشته‌ باشید، دورچینی مناسب و اصولی باغچه است. در این مقاله قصد داریم تا کاشت نهال و گیاهان رونده را در کنار نکات مهم برای دورچینی باغچه ویلا شمال بررسی کنیم.

دورچینی باغچه ویلا شمال

 برخلاف تصور افراد که فکر می‌کنند دورچینی و کاشت گیاه در باغچه دارای محدودیت‌هایی است، شما در هنگام کاشت و یا انتخاب گیاه مناسب برای کاشت در حیاط ویلا با هیچ محدودیت خاصی به‌ جز انتخاب گیاه متناسب با آب‌وهوا روبه‌رو نیستید.

در حقیقت این  باغچه‌های مدرن، آزادی عمل زیادی به شما برای خلق ایده‌های جالب و نو می‌دهند. نوع طراحی برخی از باغچه‌ها در شمال کشور به گونه‌ای است که باید برای زیباسازی کف باغچه نیز اقدام کنید تا باغچه زیبایی در انتهای کار داشته‌ باشید.

گزینه‌های بسیاری برای زیباسازی دور و کف باغچه وجود دارند. به‌عنوان مثال می‌توانید از چمن‌های سبز روشن کوتاه استفاده کنید یا از چمن‌های تیره‌تر با رشد سریع‌تر و قد بلندتر.

چمن مصنوعی و یا طبیعی

علاوه بر این اگر چمن مصنوعی و یا طبیعی را برای کف دورچینی باغچه دوست ندارید، می‌توانید از سنگ یا چوب طبیعی برای کف باغچه استفاده کنید. این مدل طراحی در دسته طراحی‌های مدرن برای ویلا و حیاط ویلا قرار می‌گیرد.

برای ایجاد و داشتن باغچه مدرن در ویلا نیازی نیست که حتماً به‌طور مداوم گیاهان را هرس کنید. این موضوع کاملاً بستگی به‌ سلیقه و نظر شما دارد. اگر از باغچه‌ای پرحجم و شلوغ خوشتان می‌آید، اجازه بدهید چمن‌ها و گیاهان شما بیشتر رشد کنند. هیچ محدودیتی برای طراحی باغچه ویلا در شمال کشور وجود ندارد.

اما اگر طراح داخلی هستید باید با توجه به‌نظر صاحب ویلا برای طراحی ویلا اقدام کنید. ویژگی خاص باغچه‌های مدرن همین است که شما محدودیتی در طراحی و کاشت گیاهان ندارید. خاصیت باغچه‌های مدرن در انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها در انتخاب شکل ظاهری باغچه است.

یکی از راه‌حل‌ها برای ایجاد فضای سبزی دلپذیر و دوست‌داشتنی در حیاط منزل، مشخص‌کردن دقیق خواسته‌تان از یک محیط باز و سرسبز است. حتی اگر خودتان کار طراحی باغچه را انجام می‌دهید، باز هم باید برای خودتان چارچوبی داشته‌ باشید. ایجاد چارچوب مختص طراحان فضای سبز نیست.

رنگ‌های چیره و غالب

شما باید برای خودتان مشخص کنید که چگونه می‌خواهید از فضای سبز بیرون ویلایتان استفاده کنید. روش دیگری نیز برای طراحی باغچه ویلا وجود دارد که به‌ صورت تزیین دکوراسیون حیاط با فضای سبز استفاده از رنگ‌های چیره و غالب است.

این کار را می‌شود به‌ صورت‌های مختلف انجام داد. به‌عنوان مثال می‌توانید این کار را با استفاده از گل و گیاه رنگارنگ و یا استفاده از  مبلمان راحتی مخصوص حیاط انجام دهید. توجه‌ کنید که همیشه بهترین روش برای داشتن حیاطی رنگارنگ استفاده از گل و گیاهان شکوفه‌دار و زیبا است.

راهروهایی باریک و جذاب

یکی از روش‌های جدید و جذاب برای تزیین باغچه حیاط، ایجاد راهروهایی باریک و جذاب از درب ورودی تا محل موردنظر است. این کار باعث می‌شود تا افرادی که تازه به ویلای شما می‌آیند با محیطی جدید و منحصربه‌فرد رو به رو شوند.

از لحاظ بصری نیز تاثیر زیادی بر زیباتر نشان‌دادن ویلای شما دارد. این کار باعث می‌شود تا حیاط کوچک ویلای شما بزرگ‌تر از حد معمول نشان داده شود. بدین صورت که وقتی شخصی وارد حیاط منزل‌تان می‌شود، به‌جای اینکه محیط را برانداز کند، سریعاً جذب راهروی سبز ایجادشده توسط شما می‌‎شود و به‌طور کل موضوعات دیگر را فراموش می‌کند.

اگر حیاط ویلای شما کوچک است، بهترین روش برای طراحی فضای سبز ویلا استفاده از عناصر طبیعی مثل انواع گل‌های رونده و درختچه‌های باریک و کوتاه است. برای طراحی فضای سبز حیاط‌های کوچک بهتر است تا شما از دکوری‌ها و گیاهان رنگارنگ زیاد در اطراف باغچه‌تان استفاده نکنید.

اگر برعکس این روش عمل کنید، خیلی سریع محیط اطراف‌تان شلوغ و بهم‌ریخته به‌نظر خواهد آمد. در نتیجه هرچه هزینه و وقت برای زیباسازی باغچه و حیاط خود انجام داده‌اید، بی اثر می‌شود و زیبایی که انتظار داشته‌اید برای ویلای شما ایجاد نخواهد شد.

هزینه ساخت ویلا

هزینه ساخت ویلا در شمال کشور تمام هزینه‌هایی که برای شروع، اجرا و بهره‌برداری از ویلا موردنیاز است را شامل می‌شود. این هزینه‌ها با توجه به موقعیت قرار‌گیری زمین و سبک ساخت ویلا متفاوت هستند. درست است که از نظر اصول کلی ساخت ویلا مشابه ساخت خانه است، اما مسلم است که افراد از ساخت ویلا انتظارات خاصی دارند.

این انتظارات معمولاً در حیطه لوکس‌بودن بنا است. نکته مهمی که در هنگام اقدام برای ساخت ویلا باید در نظر داشته‌ باشید، این است که هرچه‌قدر ویلایی که مدنظر دارید بزرگ‌تر باشد و مصالحی که در ساخت ویلا به‌کار می‌برید گران‌قیمت‌تر باشند، مسلم است که هزینه تمام‌شده ویلا برای شما بیشتر خواهد بود.

همه افراد برای ساخت ویلا مصالح یکسانی در نظر ندارند و کیفیت ساخت ویلاها مشابه یکدیگر نیست. همین عامل باعث می‌شود تا هزینه تمام‌شده ویلاها نیز با یکدیگر متفاوت باشد. زمانی که قرار است در ارتباط با هزینه تمام‌شده ساخت ویلا صحبت کنیم، هرکس کیفیت متفاوتی را مدنظر دارد.

به‌همین دلیل است که با توجه به نوسانات شدید بازار و تفاوت در دیدگاه هر فرد نسبت به کیفیت ویلا برآورد قیمت ساخت کار دشواری است.

برآورد قیمت ساخت ویلا

در این مقاله برای برآورد قیمت ساخت ویلا، یک ویلا با امکانات رفاهی معمول و فضاهای استاندارد با مصالح معمول بازار را در نظر می‌گیریم و در ارتباط با ویلاهای لوکس قیمتی ارائه نمی‌دهیم. چراکه مصالحی که در ساخت ویلاهای لوکس به‌کار می‌روند خارجی هستند و با توجه به نوسانات بازار ارز قیمت ثابتی ندارند.

متوسط ​​هزینه ساخت ویلا با توجه به موقعیت مکانی، زیربنای ویلا و پیچیدگی طراحی و اجرا، بین ۶میلیون تا ۱۰میلیون تومان در هر متر مربع است. البته که این قیمت در حال حاضر دائما کم و زیاد می‌شود و می‌تواند تا متری 20مییلون تومان هم جابه‌جا شود.

به‌عنوان مثال ساخت ویلا در رامسر یا ویلاهای ساحلی قیمت تمام‌شده به ازای هر متر مربعِ بیشتری دارند. اگر هزینه ساخت ویلا در هر متر مربع را همان 6 تا 10میلیون تومان در نظر داشته‌ باشید، ساخت یک ویلا با زیربنای حدود 200متر معمولاً بین ۱میلیارد و ۲۰۰میلیون تا ۲میلیارد تومان برای شما هزینه دربرخواهد داشت، که هزینه کمی نیست.

اگر قصد شما از ساخت ویلا فروش و یا اجاره است، می‌توانید امید داشته‌ باشید که هزینه‌تان ظرف حدود 2 تا 4سال بازگردد. اما اگر فقط برای استفاده شخصی قصد ساخت ویلا دارید، حتماً توجه‌ داشته‌ باشید که سرمایه شما باید کافی باشد. چراکه قرار نیست با درآمد حاصل از فروش یا اجاره ویلا هزینه ساخت را تأمین کنید.

نتیجه‌گیری

دورچینی باغچه ویلا شمال تأثیر زیادی بر روی زیبایی فضای سبز ویلای شما دارد. کاشت گل‌های رونده در اطراف ویلا کاملاً به آب و هوا و محل قرارگیری ویلای شما وابسته است و نمی‌توان اصول کلی برای آن در نظر گرفت و گفت حتماً این گیاهان خاص در ویلای شما باید کاشته شوند.

نوع گیاه و نهال‌هایی که برای کاشت در ویلا استفاده می‌کنید، به‌طور کلی هر گیاهی را که در ویلای خود می‌کارید باید طبق دستورالعمل باشد و همه گیاهان نیاز به نور و آب یکسان ندارند. دورچینی یکی از بخش‌های مهم برای طراحی فضای سبز ویلا است، که حتماً باید با توجه به نوع ویلا و میزان فضایی که در اختیار دارید انجام شود.

 شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های پیشگام در ساخت ویلاهای معمولی فلت و دوبلکس است و انواع ویلاهای دوبلکس و فلت را در مدل‌های مختلف را باتوجه به نیاز و سلیقه شما طراحی و عرضه می‌کند. تمامی افرادی که در این شرکت مشغول به‌ کار هستند از زبده‌ترین و ماهرترین افراد درزمینه ساخت ویلا هستند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×