گیلان، زیباکنار
0133416

دکوراسیون داخلی برای ویلا شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-12-06
دکوراسیون داخلی

برای طراحی دکوراسیون داخلی برای ویلا در شمال کشور دو قاعده کلی وجود دارد. یکی طراحی سنتی و دیگری طراحی مدرن.

ویلاهای مدرن به ویلاهایی می‌گویند که بر اساس اصول خاصی طراحی می‌شوند و در طراحی آن‌ها از المان‌های سنتی خبری نیست.

اغلب طراحی ویلاهای مدرن با استفاده از مبلمان است و از بالشت و تشک در طراحی داخلی خبری نیست. ویلاهای مدرن علاوه بر ظاهر بیرونی متفاوتی که دارند از نظر داخلی نیز طراحی متفاوتی دارند.

ویلاهای سنتی ویلاهایی هستند که در طراحی آن‌ها از مواد و متریال سنتی استفاده می‌شود و بافت سنتی ویلاهای قدیمی را دارا هستند.

در مقابل این ویلاها ویلاهای مدرن قرار دارند که سبک طراحی و دیزاین آن‌ها کاملاً متفاوت با ویلاهای سنتی است و از ساخت تا طراحی آن‌ها از ابزار و متریال روز استفاده می‌کنند.

دکوراسیون داخلی

اولین نکته‌ این که بسته به فضای اتاقی که در اختیار دارید از مبلمان مناسب استفاده کنید. تعداد زیاد مبل در یک فضا نشان زیبایی نیست باید به این نکته توجه‌ داشته‌ باشید که یک اتاق پر از مبل با یک اتاق که مبلمان شیکی دارد تفاوت زیادی با هم دارند.

استفاده از مبلمان بزرگ و زیاد نشان زیبایی نیست. مبلمان شما باید با فضایی که در اختیار دارید متناسب باشند. مبلمان نباید فضای اتاق شما را اشغال کنند، باید به تعدادی مبل در یک اتاق باشد که رفت‌وآمد آسان باشد. در مرحله بعدی باید مبلمان را در فضایی که در اختیار دارید درست چیدمان کنید.

مثلاً ممکن است شما در یک فضای بیست‌متری تنها دو مبل داشته‌ باشید. اما اگر همین دو مبل را درست در فضا جایگذاری نکنید، نمی‌توانید احساس آرامش از محیط اطراف خود بگیرید.

واقعیت این است که هیچ قاعده کلی برای بیش‌ترین میزان استفاده از فضای اتاق وجود ندارد. این کار بیشتر بر اساس تجربه شخصی است که طراحان داخلی بر اساس سابقه‌ای که دارند از آن استفاده می‌کنند. نکته مهم این است که نباید به گونه‌ای طراحی اتاق را انجام دهید که اتاقتان کوچک‌تر از حد معمول به‌نظر بیاید.

ویلای مدرن

ویلاهای مدرن برای افرادی مناسب هستند که دوست دارند در خانه‌های مدرن و شیک زندگی کنند. تمامی ویلاهای مدرن بر اساس اصول خاص و مدرن طراحی می‌شوند و سبک ساخت آن‌ها کاملاً با ویلاهای قدیمی و کلاسیک متفاوت است.

طراحی و معماری در ساخت این دسته از ویلاها حرف اول را می‌زند و برای ساخت آن‌ها حتماً به تیم مهندسی و معماری قوی نیاز دارید و خودتان نمی‌توانید به‌تنهایی این مدل از ویلاها را بسازید.

حتی مصالحی که در ساخت ویلاهای مدرن به‌کار می‌روند با ویلاهای کلاسیک متفاوت هستند. در طراحی ویلای مدرن هیچ ردپایی از زمان، مکان و حتی باورهای شخصی و اعتقادات نیست.

ویلاهای مدرن کاملاً بر اساس اصول زیبایی‌شناسی بصری مانند تعادل، ایستایی، توازن، تناسب، ترکیب رنگ‌های چشم‌نواز ساخته می‌شوند و سلیقه و علایق شخصی در ساخت این دسته از ویلاها دخیل نیست.

ویژگی ویلاهای مدرن

ویلاهای مدرن بر خلاف تصور عمومی پیچیده نیستند و بسیار ساده هستند. در طراحی ویلای مدرن هیچ المانی برای اینکه چیزی را به رخ بکشد به‌کار نرفته و همه‌چیز همانی است که هست. این مهم‌ترین نکته‌ای است که در هنگام ساخت و یا خرید ویلای مدرن باید مدنظر داشته‌باشید.

برخی از افراد تنها به‌دلیل اسم مدرن‌بودن به‌سراغ خرید و یا ساخت ویلای مدرن می‌روند و بعد از ساخت از سادگی آن ناراحت می‌شوند. در حالی که اصل اساسی در ساخت ویلای مدرن همین سادگی و به رخ کشیده نشدن اجزای به‌کار رفته در ویلا است.اگر می‌خواهید ویلایی که دارید بسیار مجلل باشد به‌سراغ ویلاهای مدرن نروید.

اصول زیبایی‌ ویلای مدرن

هر نوع سبکی که برای طراحی در پیش می‌گیرید، چه سنتی باشد چه مدرن و یا کلاسیک می‌توانید از رنگ مشکی در آن استفاده کنید. استفاده از رنگ سیاه به اتاق عمق می‌بخشد و هیچ رنگ دیگری این قابلیت را ندارد.

این نکته به این معنی نیست که فضای خود را کاملاً با رنگ مشکی طراحی کنید، به این معنی است که در طراحی خود از پرده، فرش یا حتی تابلویی استفاده کنید که در آن رنگ مشکی به‌کار رفته باشد. درست است که بین عموم افراد استفاده از رنگ مشکی مقبولیت ندارد اما در طراحی تأثیر زیادی دارد.

اگر در طراحی دکوراسیون خود از رنگ‌های خنثی و سرد استفاده کنید، در پایان دکوراسیون شما سرد و بی‌روح خواهد بود. راه چاره این است که گل و چوب طبیعی در فضا به‌کار ببرید. این کار تعادل را دوباره در فضا ایجاد می‌کند و فضا دیگر احساس سردی منتقل نخواهد کرد.

تمام دیوار‌ها را کاغذدیواری نکنید. دیواری که بیشتر در معرض دید قرار دارد و فضایی بیشتری دارد را با یک کاغذدیواری مناسب پوشش دهید و برای سایر دیوار‌ها یا از کاغذدیواری ساده استفاده کنید و یا اینکه از رنگ مکمل استفاده کنید و دیگر از کاغذدیواری استفاده نکنید.

اصول زیبایی‌ ویلای خود

فضایی که برای دیدن تلویزیون در نظر می‌گیرید با سایر فضاها جدا باشد. این به این معنی نیست که حتماً باید فضای بزرگ جدایی در اختیار داشته‌ باشید. جداکردن فضا می‌تواند با قراردادن دو صندلی جدا باشد.

لوسترها برای طراحی نوری فضا به‌تنهایی مناسب نیستند .برای زیباترشدن فضا بهتر است از نورهای نقطه‌ای مثل آباژور نیز استفاده کنید. از استفاده بیش از حد از لامپ و نورپردازی در سقف خودداری کنید.

برای اتاق پذیرایی و نشیمن پرده‌های بلند استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا فضای شما بزرگ‌تر و شیک‌تر به‌نظر برسد. حتی اگر پنجره‌ها کوچک هستند، این نکته را رعایت کنید و از پرده‌های بلند استفاده کنید.

پیرو محض مد نباشید. ممکن است استیلی که مد شده باشد کاملاً تعادل فضای شما را به‌هم بریزد. مثلاً اگر مبلمان گل‌دار مد شده است لازم نیست حتماً شما مبلمان گل‌دار تهیه کنید که همخوانی با فضای شما ندارد. می‌توانید با خرید کوسن گل‌دار هم به‌روز باشید و هم تعادل محیط را به‌هم نزنید.

ویلاهای سنتی

برای ساخت ویلاهای سنتی از بتن و مصالحی از این دسته استفاده نمی‌شود. ویلاهای سنتی را مانند ویلاهای قدیمی از آجر و سیمان سفید می‌سازند. در ساخت ویلاهای سنتی از ستون‌ها و تیرهای چوبی، نرده‌های چوبی به‌شکل سنتی و پنجره‌ها با درهای بزرگ چوبی استفاده می‌شود.

استفاده از تیرهای چوبی سقف حسی از گرما و صمیمیت را در فضا ایجاد کرده است. در ویلاهای سنتی به‌جای استفاده از مبل از پشتی و بالشتک استفاده می‌کنند. فرش‌هایی که در ویلاهای سنتی استفاده می‌شوند تماماً دستباف هستند واصلاً فرش‌های مدرن در ویلاهای سنتی جای ندارند.

آشپزخانه ویلاهای سنتی کاملاً با ویلای مدرن متفاوت است. در طراحی آشپزخانه ویلاهای سنتی از کاشی‌های فیروزه‌ای که تداعی‌کننده قدیم است استفاده می‌شود. کابینت‌ها تماماً از چوب هستند و تیرهای چوبی در سقف ویلا قرار دارند.

بالکن‌ها در ویلاهای سنتی دورتادور منزل قرار دارند و مانند ویلای‌های مدرن بالکن تنها در یک طرف قرار ندارد.

فرشهای ایرانی بیشترین محبوبیت را برای بیشتر طراحی‌های سنتی در ایران دارند. اما اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی صرف کنید، گلیم‌ها یا قالیچه‌های بافت عشایر را جایگزین کنید.

این فرش‌ها دارای طرح‌های هندسی خطی یا انتزاعی هستند و جایگزینی مناسب و کم‌هزینه برای فرش‌ها هستند.

کاشی‌های ایرانی

کاشی‌های ایرانی به رنگ‌های زرد، فیروزه‌ای، آبی و سفید از ویژگی‌های بارز اکثر ساختمان‌ها و سازه‌های ایران است.

کاشی‌سازی در ایران قدمت چند صد ساله دارد و از نظر فناوری و طراحی تغییرات زیادی داشته است. محدوده ارائه‌شده شامل کاشی‌های رنگ‌آمیزی‌شده براق، کاشی‌های پلی کروم و کاشی‌های معرق است.

نتیجه‌گیری

قاعده کلی برای طراحی دکوراسیون اصولی ویلا در شمال کشور وجود ندارد و شما می‌توانید بین دو سبک مدرن و سنتی یکی را برای طراحی دکوراسیون ویلایی که در اختیار دارید انتخاب کنید.

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است.

مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ قرار دارد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×