گیلان، زیباکنار
0133416

دیدنی‌های مسیر قطار رشت‌ به قزوین

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1398-08-16

دیدنی‌های مسیر قطار رشت‌ به قزوین

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که طی‌کردن یک مسیر در طول مسافرت بسیار خسته‌کننده است در حالی که سفر با قطار یکی از لذت‌بخش ترین روش‌های جا به‌جایی است. سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن جاذبه‌های گردشگری رشت به این شهر زیبا سفر می‌کنند. کسانی که اهل گشت‌وگذار و مسافرت هستند، خوب می‌دانند که جاذبه‌های دیدنی جاده  های شمالی ایران چقدر بی‌نظیر است. برای سفر به رشت شما چه با اتوبوس و ماشین شخصی سفر کنید و چه با قطار، باید حتماً از مسیر قزوین به رشت عبور کنید. جاده‌هایی که در مسیر رشت به قزوین قرار دارند بسیار دیدنی هستند خصوصا برای افرادی که عاشق طبیعت‌گردی هستند. ما قصد داریم تا در این مطلب به معرفی مناظر زیبا و دیدنی‌های مسیر قطار رشت به قزوین  بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مسیر قطار رشت قزوین

 

گذر از اطراف سد منجیل

سد منجیل یکی از معروف‌ترین سدهایی است که در شهرستان رودبار واقع‌شده و با نام سفید رود هم شناخته می‌شود. یکی از جذاب‌ترین مسیرهایی که حتماً با قطار از کنار آن گذر خواهید کرد، سند منجیل است. اگر با خودروی شخصی از این مسیر گذر کنید می‌توانید در کنار سد یک صبحانه یا ناهار مفصل و لذیذ نوش جان کنید. همچنین اگر تجهیزات ماهیگیری به‌همراه داشته‌باشید، یکی از لذت‌بخش ترین کارهایی که می‌توانید در این منطقه تجربه کنید، ماهیگیری است.

مسیر قطار رشت قزوین

 

این سد شاهرود و قزل اوزن را به یک دیگر متصل کرده و در مسیر جاده رشت قزوین واقع‌شده است به‌همین دلیل مسافرین در حین گذر از آن بسیار توجه شان جلب می‌شود. ساخت سد منجیل از سال 1331 شروع شد و در سال 1341 پایان یافت. سد منجیل در واقع با هدف تولید برق و تامین آب کشاورزی زمین‌های اطرافش ساخته‌شده و چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد، خصوصا برای کسانی که به عکاسی از سوژه های ناب طبیعت علاقه دارند.

گذر از چشمه ماست خور رودبار

برای کسانی که بی نهایت عاشق طبیعت‌گردی هستند، گذر از چشمه ماست خور و تماشای مناظر زیبایش آن‌ها را به وجد می‌آورد. این چشمه در شهرستان رودبار قرار دارد و درست در غرب سد منجیل واقع‌شده است. چشمه ماست خور، در واقع چشمه آب معدنی و آب گرم است و از آب آن برای درمان  بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنند. طبیعت اطراف چشمه ماست خور آنقدر زیباست که اگر با خوردروی شخصی به آن سفر کنید، ساعت‌ها در این منطقه سرگرم خواهید شد. چشمه‌های آب گرم گیلان بسیار زیاد هستند که اکثرشان هم خواص درمانی دارند اما متاسفانه هیچگونه تبلیغاتی برای شناخته شدن شان به گردشگران صورت نگرفته است. اما چون این چشمه در مسیری پر تردد قرار دارد، بسیار مشهور و معروف است.

اهالی روستاهای اطراف از این چشمه استفاده های زیادی می‌کنند؛ چرا که معتقد هستند این  خواص درمانی آب این چشمه بسیار زیاد است و می‌تواند بیماری هایی مانند رماتیسم و بیماری‌های چشمی را درمان کند.

 

گذر از  کنار پل تاریخی لوشان

در طول مسیر قطار رشت‌ به قزوین جاذبهای دیگر هم وجود دارد که می‌توانید با قطار به‌صورت گذری از تماشای آن لذت ببرید و یا اینکه با خودروی شخصی سفر کنید و در این مسیر توقفی داشته‌باشید و از نزدیک این پل زیبا را ببینید. بر اساس تحقیقات باستان‌شناسی، مشخص شده است که این پل متعلق به‌دوران خسرو خان گرجی است، که یکی از حکمرانان حکومت فتحعلی شاه بوده است و برخی دیگر از باستان شناسان هم بر اساس تاریخ های به‌جای مانده معتقد هستند که قدمت این پل مربوط به قرن 9 هجری است. در این پل دو چشمه کوچک و بزرگ وجود دارد که طول شان حدود 102 متر است. پیش از اینکه جاده قزوین رشت احداث شود، تنها راه ارتباطی دو سر رودخانه شاهرود همین پل تاریخ بوده است.

مسیر قطار رشت قزوین

گذر از اطراف پارک جنگلی سراوان

به جرات می‌توان گفت که بیشتر جذابیت سفر با قطار رشت‌ به قزوین گذر از همین پارک جنگلی زیبا و مهیج است. اگر قصد دارید تا یک سفر ماجراجویانه را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم که در این مسیر توقفی کوتاه داشته‌باشید و از این پارک زیبا دیدن‌کنید که خالی از لطف نیست. پارک سراوان در 18 کیلومتری آزاد راه رشت به قزوین و نرسیده به پلیس راه قرار گرفته است. یکی از مزایای توقف در مسیرهای پر جاذبه رشت قزوین این است که می‌توانید با فرهنگ های بومی مردم هر منطقه به‌خوبی آشنا شوید و زندگی مردم روستایی را هم از نزدیک ببینید.

در این پارک دریاچهای با نام سراوان واقع‌شده است که می‌توانید قایق‌سواری را در آن تجربه کنید. همچنین امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری برای راحتی گردشگران در این پارک وجود دارد مانند زمین بزرگی که برای بازی پینت بال طراحی کرده‌اند و به جرات می‌توان گفت که اکثر گردشگران برای این بازی مفرح و هیجان‌انگیز به این پارک می‌آیند. ورودی پارک جنگلی سراوان مبلغی بسیار کم است که پس از پرداخت آن می‌توانید ساعت‌ها در این پارک خوش بگذرانید و سرگرم شوید و سپس با انرژی بیشتری به مسیر خود ادامه دهید.

روستای امام‌زاده هاشم

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که در مسیر قطار رشت‌ به قزوین وجود دارد، روستای امام‌زاده هاشم است که بقعه این امام هم در همین روستا قرار دارد. در ساختمان امام‌زاده هاشم امکانات رفاهی بسیاری نظیر مسجد، پارک، کتابخانه، کشتارگاه، بازارچه، درمانگاه و پارکینگ وجود دارد، زیرا این امام‌زاده در مهم‌ترین مسیرهای پر تردد قرار گرفته است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×