گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای آشنایی با فرودگاه رامسر

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
آشنایی با فرودگاه رامسر

راهنمای آشنایی با فرودگاه رامسر

وقتی صحبت از پرواز به شهرهای شمالی می‌شود عده زیادی معترض می‌شوند که چگونه می‌تواند لذت سفر در جاده‌های رویایی و زیبای شمالی را رها کرد و تن به پرواز داد؟ اما باید گفت که داستان رامسر با تمام شهرهای شمالی فرق دارد. فرودگاه رامسر فرودگاهی لوکس و تشریفاتی ست که از همان ابتدا نیز با همین قصد و نیت طراحی شد.

فعالیت‌های تحقیقاتی برای ساخت این فرودگاه از سال 1309 توسط مهندسین آلمانی آغاز شد و در نهایت این فرودگاه توسط خاندان پهلوی در سال 1331 تأسیس شد. این فرودگاه با قصد جابجانمودن اعضای این خاندان ار تهران به قصرهای شمالی و خارج از کشور احداث گردید. اما رفته رفته زمانی که جا پای خود را محکم کرد برای سایر سفرهای عامه مردم نیز پروازهایی را اختصاص داد.

از آنجایی که این فرودگاه اختصاصا برای خاندان سلطنتی تأسیس شده بود، ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی داشت. چه در بحث امکانات و چه در بحث طراحی.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

راهنمای آشنایی با فرودگاه رامسر

تاریخچه فرودگاه رامسر

همانطور که گفته شد طرح این فرودگاه در سال 1309 کلید خورد و در سال 1331 به مرحله بهره‌برداری رسید. آنچه که در مورد فرودگاه رامسر می‌توان گفت این است که این فرودگاه در سال‌های اول افتتاح تنها مختص استفاده خاندان پهلوی بود و در واقع اولین هواپیمایی که محمدرضا شاه را از ایران به مقصد ایتالیا از کشور خارج کرد از فرودگاه رامسر بلند شد.

در سال‌های اولیه افتتاح این فرودگاه بیشتر مورداستفاده خاندان پهلوی بود اما رفته‌رفته مردم نیز امکان استفاده از آن را پیدا کردند. شهرت فرودگاه رامسر از کودتای 28 مرداد به بعد افزایش یافت.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

راهنمای آشنایی با فرودگاه رامسر

موقعیت فرودگاه رامسر

فرودگاه رامسر که در گذشته آن را با نام فرودگاه بین‌المللی رامسر می‌شناختند در مجاورت دریای بی‌کران خزر واقع‌ است. برای رسیدن به فرودگاه زیبا و وسیع رامسر باید مسیر جاده تنکابن رامسر را در پیش بگیرید و این جاده را تا زمانی که به میدان شهید خلعتبری می‌رسید ادامه دهید.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

باندهای پرواز فرودگاه رامسر

فرودگاه عظیم رامسر دارای دو باند پرواز است. یکی از این باند ها که باند آسفالت فرودگاه است دارای 1500 متر طول و 45 متر عرض است. و اما باند دیگری که باند بتنی این فرودگاه است قریب ده سال گذشته افتتاح گردید که به‌طور ویژه مختص هواپیماهای ایرباس 320 است چرا که این هواپیماها به باند عریض و طویل تری احتیاج دارند. فاز دوم بهره‌برداری از فرودگاه رامسر آن را به فرودگاهی وسیع تر با مساحت حدود دو برابر مساحت قبلی آن تبدیل کرد.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

افتخارات فرودگاه رامسر

اگر بخواهیم از افتخارات فرودگاه رامسر بگوییم باید به تعداد پروازهای زیاد آن در طول یک روز اشاره کنیم که رکورد 179 پرواز تفریحی و 16 پرواز مسافربری در طول یک روز را در اختیار دارد. به جرات می‌توان گفت که هیچ فرودگاهی در ایرانی تاکنون نتوانسته این آمار روزانه پرواز را به‌خود اختصاص دهد.

سایت هواشناسی فرودگاه رامسر

یکی از امکانات ویژه که در فرودگاه رامسر وجود دارد یک سایت هواشناسی سینوپتیک است که به‌طور 24 ساعته وضعیت جوی را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهد.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پارکینگ وسیع فرودگاه رامسر

پارکینگ فرودگاه رامسر هیچگاه شما را از بابت کمبود جا نگران نخواهد کرد چرا که دارای ظرفیت بالایی است. ظرفیت پارکینگ این فرودگاه که روباز است، 110 ماشین است. بنابراین می‌توانید با خیال آسوده خودروی شخصی خود را درون این پارکینگ قرار دهید.

کافی شاپ و رستوران مجلل فرودگاه رامسر

مگر می‌شود فرودگاهی به‌مثابه فرودگاه رامسر فاقد کافی شاپ و یا دارای یک کافی شاپ یا رستوران کوچک باشد؟ کافی شاپ فرودگاه رامسر یک کافی شاپ زیبا و مجلل است و انواع خوراکی ها و نوشیدنی ها در آن سرو می‌شود. بنابراین می‌توانید در زمان استراحت و یا پیش از سفر به این کافی شاپ بروید و یک میان وعده میل نمایید.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

راهنمای آشنایی با فرودگاه رامسر

مقاصد پرواز فرودگاه رامسر

اگر قصد دارید از تهران به رامسر و یا بالعکس سفری هوایی داشته‌باشید نیاری نیست تاریخ و روز سفر را چک کنید چرا که هر روز می‌توانید با این پرواز سفر کنید. فرودگاه رامسر دارای پرواز روزانه از رامسر به تهران و بالعکس است. شما می‌توانید در روزهایی خاص از هفته نیز از رامسر به مشهد نیز سفر داشته‌باشید که تعداد آن‌ها دو پرواز در هفته است.

این فرودگاه در حال حاضر هیچ‌گونه سفر خارجی را پوشش را نمی‌دهد. اما در حال حاضر زمزمه‌هایی مبنی بر آوردن پروازهای بین‌المللی در این فرودگاه وجود دارد که هنوز قطعی نیست.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سرویس‌دهی تاکسی‌های فرودگاه رامسر

مطمئناً برای شما هم پیش آمده که بعد از رسیدن به فرودگاه دنبال تاکسی بوده‌اید. در فرودگاه رامسر تمامی تاکسی‌ها به ردیف آماده خدمت‌رسانی به شما هستند. این تاکسی‌ها شما را به هر نقطه‌ای از شهر رامسر خواهند رساند. بنابراین اگر با آدرس‌های شهر رامسر آشنایی ندارید نگران نباشید، چراکه رانندگان آن شما را به‌ طور دقیق به مکان ویلا یا هر کجا که بخواهید می‌رسانند.

چه جاذبه‌هایی اطراف فرودگاه رامسر وجود دارد؟

شاید برای‌تان سوال باشد که چه جاذبه‌هایی در اطراف فرودگاه رامسر وجود دارد. مطمئناً خودتان هم خوب می‌دانید که شهر رامسر پر از جاذبه‌های دیدنی و بی‌نظیر است. از جمله جاذبه‌های دیدنی در اطراف فرودگاه رامسر می‌توان به ساحل خزر اشاره کرد که بزرگ‌ترین و قابل‌توجه‌ترین آن‌ها است. چنانچه قدم‌زنان از فرودگاه رامسر خارج شوید در عرض پنج دقیقه پیاده‌روی به ساحل زیبای خزر خواهید رسید.

جواهرده نیز یکی از روستاهای خوش آب‌وهوا و بکر در نزدیکی رامسر است. اگر به سودای رفتن به این ده زیبا با پرواز خود را به رامسر رسانده‌اید، می‌توانید در مدت‌زمانی کوتاه به این دهکده زیبا برسید. فاصله این روستای زیبا با فرودگاه رامسر تنها 30 کیلومتر است.

تله‌کابین رامسر یکی از جذابیت‌های ویژه‌ این شهر است که بی برو برگرد با سفر به رامسر باید آن را امتحان کنید. اگر با پرواز به مقصد رامسر رسیده‌اید و می‌خواهید به‌ سمت تله‌کابین راهی شوید، می‌توانید با طی‌کردن تنها 12 کیلومتر به تله‌کابین رامسر که نام بام رامسر را دارد برسید.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

راهنمای آشنایی با فرودگاه رامسر

بلوار معلم در نزدیکی فرودگاه رامسر

یکی از زیباترین بلوارهای رامسر و شاید مازندران بلوار معلم است. پیاده‌روی در این بلوار زیبا بسیار لذت‌بخش است. چنانچه با پرواز به مقصد رامسر رسیده‌اید می‌توانید از فرودگاه به‌سمت این بلوار پیاده‌روی کنید. فاصله این بلوار تا فرودگاه تنها سه کیلومتر است.

کاخ مرمر در نزدیکی فرودگاه رامسر

وقتی صحبت از فرودگاه رامسر و تاریخچه آن می‌شود همه به یاد پروازهای شاه می‌افتیم که به‌منظور تفریح و سپری‌کردن اوقات در کاخ‌های شمالی خود سوار این پروازها می‌شد. بنابراین ممکن است کنجکاور شوید که این کاخ ها کجا هستند و چه ظاهری دارند. کاخ مرمر در فاصله بسیار کمی از فرودگاه رامسر واقع‌شده است. چنانچه به قلعه مارکوه برسید تا کاخ مرمر کمتر از چهار کیلومتر فاصله خواهید داشت. روی هم رفته فاصله شما از فرودگاه رامسر تا کاخ شاه حدود چهارده کیلومتر خواهد بود.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

راهنمای آشنایی با فرودگاه رامسر

وسعت فرودگاه رامسر

فرودگاه رامسر در طی این سال‌ها وسیع و وسیع‌تر شده است. وسعت این فرودگاه در فاز اول آن برابر با 11000 متر مربع بود و در فاز دوم این رقم به 22000 متر مربع افزایش پیدا کرد چرا که یک باند جدید برای هواپیماهای ایرباس به آن اضافه شد. فرودگاه رامسر یکی از زیباترین و وسیع ترین فرودگاه ههای ایران است که در شمال کشور نمونه ندارد.

واحد سوختگیری در فرودگاه رامسر

از جمله دیگر امکانات فرودگاه رامسر واحد سوختگیری آن است که به‌طور همیشگی فعال است.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

راهنمای آشنایی با فرودگاه رامسر

نتیجه‌گیری

فرودگاه رامسر که نام آن نامی دیرینه است دارای قدمت بالایی است. این فرودگاه یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران است و در واقع اولین فرودگاهی است که در شمال کشور افتتاح گردید.

این فرودگاه در سال 1331 توسط مهندسین آلمانی و به‌ منظور جابه‌جایی افراد خاندان پهلوی به کاخ‌های شمالی افتتاح شد. بعدها مردم نیز امکان استفاده از آن را پیدا کردند. اولین پرواز خارجی شاه در آن صورت گرفت که به مقصد ایتالیا بود.
چنانچه می‌خواهید از زیبایی‌های رامسر دیدن‌ کنید و سفری به این شهر داشته‌ باشید، می‌توانید از تهران و اصفهان و گاهی اوقات نیز از اهواز به مقصد رامسر پرواز داشته‌ باشید و در کمترین زمان به مقصد رامسر عروس شهرهای شمالی ایران برسید.

امکانات ویژه در این فرودگاه و وسعت بالای آن، این فرودگاه را به یکی از قابل‌توجه‌ترین فرودگاه‌های ایران تبدیل کند. احتمال اضافه‌شدن پروازهای جدید در فرودگاه رامسر و همچنین پروازهای بین‌المللی در این فرودگاه وجود دارد. بنابراین احتمال اینکه بتوانید از اقصی نقاط کشور به‌ سمت این شهر زیبا رهسپار شوید بسیار زیاد خواهد بود.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×