گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای خرید ویلا در آستارا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
نکات خرید ویلا در آستارا

قرن چهاردهم میلادی، آستارا مقر حکومت کوچک اسفهباد یا اسپهباد (-بود) گیلان شد. از قرن 16 تا 18 میلادی، طالشی خان های آستارا یا خودمختار بودند یا به‌طور اسمی تابع والیان گیلان یا اردبیل بودند. آنها در چندین نوبت نقش مهمی در تاریخ استان‌های خزر ایفا کردند.به گفته مینورسکی، نمی‌دانیم که آیا والیان بعدی آستارا همچنان خط اسپهبادها را ادامه داده‌اند یا خیر. حتی پس از فتح شمال تالش توسط روس‌ها (1813) خانواده تالش خوان ها از برخی حقوق ویژه برخوردار بودند.آستارا در قرن هجدهم و نوزدهم بخشی از خانات کوتاه عمر تالش بود و قبل از انتقال به لنکران، مدت کوتاهی پایتخت خانات بود.در سال 1828 با امضای عهدنامه ترکمنچای، آستارا به دو بخش تقسیم شد. شهر آستارا در آذربایجان درست در آن سوی رودخانه آستاراچای واقع‌شده است. حال که با تاریخچه‌‌این شهر آشنا شدید به‌سراغ نکات خرید ویلا در آستارا خواهیم رفت.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

مزایای خرید ویلا در آستارا

آستارا جاذبه‌های متنوعی دارد و یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایرانیان و خارجی ها به‌ویژه قفقازی ها به‌شمار می‌رود. این شهر دارای منتخبی از سواحل است و نزدیک به یک جنگل بارانی معتدل است. سالانه بیش از شش میلیون ایرانی و ششصد هزار خارجی از این شهر دیدن می‌کنند. از محبوب‌ترین سواحل این شهر می‌توان به پارک شریعتی و ساحل صدف اشاره کرد. پارک ساحلی شریعتی در این شهر قرار دارد و ساحل صدف در 7 کیلومتری شهر آستارا قرار دارد

آستارا یکی از اولین کتابخانه‌هایی است که در کشور تأسیس شد.برنج از سال‌های دور در این منطقه کشت می‌شده است، جایی که برخی از ارقام بومی (بومی) به‌طور متعارف توسط کشاورزان پرورش داده می‌شد.اکثریت مردم آستارا از قومیت آذربایجان هستند و به زبان آذری صحبت می‌کنند. با این حال، اقلیت قابل توجهی تالشی در این شهر وجود دارد. مذهب شیعه مذهب غالب در این شهر است، با این حال اقلیتی از مسلماًنان سنی نیز وجود دارند.

برای خرید ویلا ترکیه ای در با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

قیمت خرید ویلا در آستارا

توجه‌داشته‌باشید که هنگامی که قیمت ویلاها بسیار بالاتر یا پایین‌تر از حد معمولاً گزارش می‌شوند بدین معنی نیست که همان فصل یا همان دوره، بهترین زمان برای خرید ویلا در آستارا محسوب می‌گردد.

فروشندگان مختلف تصمیم می‌گیرند که در فصل‌های مختلف قیمت ویلا چه میزان باشد، به‌همین دلیل است که توصیه می‌شود در خرید ویلا شمال عجله نکنید و فکر نکنید ویلایی از این ویلا بهتر برای شما وجود ندارد.

برای خرید ویلاهای قدیمی یا ویلاهایی که در بافت اصلی شهر قرار دارند باید دقت بیشتری به‌خرج دهید این ویلاها به‌دلیل اینکه در بافت شهر قرار دارند با ویلاهایی که در ساحل یا جنگل قرار دارند متفاوت هستند و می‌توان به‌عنوان یک خانه از آن‌ها نام برد تا ویلایی برای استراحت در مدت کوتاه.

در حال حاضر با توجه به افزایش نرخ مصالحی که برای ساخت ویلا در شهر آستارا مورد نیاز است و کمبود مناطق برای ساخت ویلا در آستارا، ویلاهای ساخته‌شده  نوساز به قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسند. همان‌طور که می‌دانید شما در تمام مناطق آستارا اجازه ساخت ویلا ندارید و تنها اجازه ساخت ویلا در مناطقی را دارید که کاربری کشاورزی نداشته‌باشند همین علت باعث‌شده است تا تعداد زمین‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای ساخت ویلا در شهر رامسر استفاده کرد محدود شوند. این محدودیت باعث می‌شود تا سازندگان ویلاهای نوساز و یا حتی قدیمی که در آستارا وجود دارند را به قیمت به مراتب بیشتری به فروش برسانند.

برای خرید ویلا در خزرشهر بابلسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

عوامل تأثیرگذار بر قیمت ویلا در آستارا

علاوه بر قیمت مصالح نوع ویلا، دکوراسیون و امکانات جانبی که دارد در تعیین قیمت ویلا نقش دارند، به‌عنوان مثال ویلاهای دوبلکس در شهر رامسر همیشه قیمت بیشتری نسبت به ویلاهای فلت دارند. برخی از ویلاهای ساخته‌شده در رامسر به‌صورت مبله به فروش می‌رسند، مسلم است که این دسته از ویلاها نسبت به ویلاهای عادی و بدون وسایل با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند. همچنین داشتن استخر، سونا و جکوزی و سایر امکانات باعث می‌شود تا ویلا با قیمت بیشتری به فروش برسد.

نوع طراحی ویلا عامل دیگری است که در تعیین میزان قیمت ویلا نقش دارد معمولاً ویلاهایی که به سبک مدرن طراحی می‌شوند نسبت به ویلاهای کلاسیک قیمت بیشتری دارند. عمده مصالحی که در ساخت ویلا در شهر رامسر به‌کار می‌روند به روز تر هستند و اغلب وارداتی هستند و با توجه به افزایش نرخ دلار، ویلاهای نوسازی که با این مصالح ساخته می‌شوند با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.

برای خرید ویلای تریپلکس در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

خرید ویلاهای ساحلی در آستارا

ویلاهای ساحلی معمولاً در نزدیکی دریا با یک منظره آبی و صدای خروشان امواج آب واقع‌شده‌اند. بیشتر ویلاهای ساحلی نزدیک یا داخل شهر واقع‌شده‌اند و شما می‌توانید به‌راحتی به مرکز شهر و مراکز خرید و رفاه در عرض چنددقیقه برسید. ویلاهای ساحلی به‌دلیل موقعیت آن‌ها در نزدیکی دریا و ساحل یک محیط پر جمعیت و هیجان‌انگیز دارند. اگر قصد خرید ویلا در آستارا را دارید و به‌دنبال هیجان و تماشای امواج دریا باشید، ویلاهای ساحلی بهترین گزینه برای شما هستند.اما باید به‌خاطر داشته‌باشید که ویلاهای ساحلی در تابستان به‌دلیل نزدیکی به دریا دمای بسیار مرطوب دارند. اگر شما یکی از کسانی هستید که از گرما متنفر هستید، خرید چنین ویلاها برای شما توصیه نمی‌شود.

خرید ویلا جنگلی در آستارا

اگر شما یکی از کسانی هستید که قصد خرید یک ویلا در شهرهای شمالی را دارید و در نهایت به‌دنبال طبیعت بکر با آب‌وهوای مناسب هستید، به ویلاهای جنگلی بروید. ویلاهای جنگلی معمولاً در دامنه کوه واقع‌شده‌اند و نمای جنگل و رودخانه را دارند. این ویلاها معمولاً در چندکیلومتری شهر قرار دارند.

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ویلاهای جنگلی این است که شما می‌توانید روزه‌ای استراحت را از شلوغی و شلوغی شهر سپری کنید. همچنین به‌خاطر داشته‌باشید که ویلاهای جنگلی نسبت به ویلاهای کنار دریا ارزان‌تر هستند.بل از رفتن به این ویلاهای جنگلی، شما باید تمام تجهیزاتی که نیاز دارید را دریافت کنید چون بیشتر این ویلاها در خارج از شهر قرار دارند.

خرید ویلای شهرکی در آستارا

ویلاهای شهرکی ویلاهایی هستند که به‌طور مستقل و جداگانه در یک قطعه بسیار بزرگ زمین ساخته‌شده‌اند. خانه‌های ویلایی معمولاً چند ساعت در روز محافظت می‌شوند و افراد مختلف اجازه داخل شدن ندارند.ویلاهای شهرکی معمولاً در نزدیکی شهر قرار دارند و شامل امکانات رفاهی مانند زمین‌بازی کودکان، فضای سبز و غیره هستند. این ویلاها برای افرادی که فقط در روزه‌ای معینی از سال به شمال سفر می‌کنند مناسب‌تر هستند و علی‌رغم امنیت نیم ساعت راحت هستند.

قوانین و مقررات ویژه‌ای دارند که همه افراد ملزم به پیروی از آن هستند. از طرف دیگر اگر قصد خرید یک ویلا در شهرهای شمالی را داشته‌باشید، باید بدانید که زندگی در این شهرها می‌تواند هزینه‌های ماهانه مشخصی برای شما داشته باشد. این هزینه‌ها مربوط به اقامت دائم یا موقت شما نیستند و اگر زندگی می‌کنید باید آن‌ها را پرداخت کنید; مانند پرداخت بابت ساختمانی که برای آپارتمان خود ماهیانه می‌پردازید.

برای خرید ویلا شهرکی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

مهم‌ترین نکات پیش از خرید ویلا در آستارا

قیمت خرید ویلا شمال و بودجه خریدار

اولی و شاید مهم‌ترین عامل خرید یک ویلای شمالی، تعیین قیمت آن و ایجاد تعادل بین این قیمت و بودجه مورد نظر شماست. معمولاً کسانی که می‌خواهند یک ویلای در شمال بخرند، در وهله اول، بودجه مورد نظر خود را انتخاب کرده و تغییرات اندکی را برای قیمت‌های بالاتر و پایین در نظر می‌گیرند. با توجه به اندازه ویلا، بودجه خود را تعیین می‌کنند و نهایت تلاش خود را می‌کنند تا اندازه ویلای خود را با تعداد همراهان خود تطبیق دهند.

امکانات جانبی ویلا

برخی از ویلاهایی که دارای امکانات جانبی با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند. این امکانات شامل داشتن سرایدار، مبله بودن ویلا، استخر، سونا و جکوزی می‌شود. اگر ویلا به‌صورت مبله باشد به‌دلیل اینکه تمام امکانات در اختیار شما قرار دارد با مبلغ بیشتری به فروش می‌رسند. اصولاًً خرید ویلای مبله پیشنهاد نمی‌شود و عمدتاً ویلاهای مبله برای اجاره و یا رهن مناسب هستند.

اغلب افرادی که برای مدت کوتاهی نیاز به محل اقامت در شمال کشور دارند به‌دنبال ویلاهای مبله هستند در این صورت نیازی نیست تا هزینه‌ای را بابت خرید وسایل پرداخت کنند. استخر دار بودن و یا نبودن ویلا برای خرید ویلا جزو ضروریات نیست و اگر شما استفاده‌ای از استخر ندارید نیازی نیست تا ویلای استخر دار خریداری نکنید چرا که ویلاهای استخر دار دارای هزینه بیشتری در مقابل ویلاهای بدون استخر دارند.

برای خرید ویلا استخردار در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نتیجه‌گیری 

شهر آستارا از جمله شهرهای زیبا و خوش آب‌وهوا در شمال کشور است و به‌دلیل تنوع آب هوایی که دارد هر ساله میزبان مسافران زیادی است خرید ویلا در شهر رامسر نسبت به گذشته بیشتر شده است و به طبع هزینه خرید ویلا نیز افزایش یافته است اگر می‌خواهید در خریدتان دچار مشکل و یا ضرری نشوید حتماً از شرکت‌های معتبر برای خرید ویلا در آستارا کمک بگیرید.

شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های معتبر و پیشرو در زمینه ساخت‌وساز ویلا در شمال کشور است. شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است. مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ میباشد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×