گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای خرید ویلا در سوادکوه

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
خرید ویلا در سوادکوه

سرمایه‌گذاری های ملکی بسیار سرمایه بر بوده و هرگونه اشتباهی که در طول فرآیند انجام شود، می‌تواند مشکلات زیادی را برای خریدار ایجاد کند. این امر باعث می‌شود که خریدار هنگام بررسی اسناد ملک احتیاط کند. جالب اینجاست که زمین ممکن است یک دارایی فیزیکی باشد، اما متعلق به چه کسی است، نمی‌توان صرفاً با ادعای مالکیت آن را اثبات کرد – همین امر باید توسط چندین سند تأیید شود که وضعیت مالکیت ملک را ثابت می‌کند. در ادامه قصد داریم شما را با نکات مهم خرید ویلا در سوادکوه آشنا کنیم.

با مشاوره حقوقی مناسب، بررسی دقیق اسناد و تایید اطلاعات مربوط به ملک، خریدار می‌تواند اطمینان حاصل کند که سرمایه‌گذاری آرامش و احساس امنیت را به‌ارمغان می‌آورد.در این مقاله، ما به‌طور مفصل در مورد اسنادی صحبت می‌کنیم که یک خریدار باید قبل از آماده شدن برای امضای معامله، جستجو و بررسی کند.

برای خرید ویلا شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

چک لیست اسناد ملکی

این یک اصل حقوقی ثابت در خرید ویلا در سوادکوه است که شخص نمی‌تواند عنوانی بهتر از آنچه خود دارد، بیان کند. در گام اول، خریدار باید دقت لازم را بعمل آورد تا از وجود عنوان نزد فروشنده، ماهیت عنوان و قابلیت بازارپذیری آن و توانایی فروشنده در انتقال عنوان واضح و قابل فروش، عاری از هرگونه تحمیل اطمینان حاصل کند. مدارک، برای یک دوره 30 ساله، اگر بیشتر نباشد (و در مواردی که اسناد در دسترس نیست، حداقل برای مدت 12 سال)، باید بررسی شوند و ممکن است از فروشنده خواسته شود مدارک / اطلاعات زیر را ارائه دهد:

اسناد مالکیت ملک: حکم اعطای دولت، گواهی جانشینی، سند فروش، سند هبه، وصیت نامه، سند تقسیم و غیره که گواه انتقال مالکیت طی سال‌ها و منتهی به واگذاری ملک به فروشنده باشد.

ماهیت عنوان: اجاره، مالکیت آزاد، یا حق توسعه.

در صورت ادعای مالکیت از طرف فروشنده، قرارداد توسعه و وکالتنامهای که توسط مالکان به‌نفع فروشنده است.

کلیه اسناد مالکیت دارای مهر و مهر و ثبت در دفتر اداره فرعی حوزه قضایی تضمین است.

ختا به‌نام فروشنده ثبت شد.

اطلاعات در مورد دعاوی در حال رسیدگی یا گذشته.

در دسترس بودن اصل اسناد عنوان نزد فروشنده.

برای خرید ویلا پلاک اول جنگل در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

هویت فروشنده را پیش از خرید ویلا در سوادکوه بررسی کنید

خریدار نیز مانند تأیید عنوان ملک، باید هویت فروشنده و هرگونه شرایط خاص را که بر توانایی فروشنده در انتقال ملک حاکم است، بررسی کند. موارد زیر ممکن است برای مثال ذکر شود:

وضعیت اقامت و ملیت فروشنده، در مورد شخص و اینکه آیا رضایت مقامات دولتی برای فروش مورد نیاز است یا خیر.

شناسایی کلیه مالکان در صورت املاکی که به‌صورت مشترک نگهداری می‌شوند.

در مواردی که فروشنده یک شرکت، امانت، شرکت تضامنی، جامعه و غیره باشد. اسناد اساسنامه واحد تجاری برای تأیید توانایی آن در تملک و انتقال ملک، علاوه بر اطمینان از اینکه مجری و ثبت کننده سند فروش دارای صلاحیت لازم است، ضروری است.

دستور دادگاه صلاحیتدار مبنی بر جواز فروش ملک و تعیین قیم در صورتی که ملک در اختیار صغیر یا شخص ناسالم باشد.

برای خرید ویلا در فومن با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

مجوزهای تبدیل و استفاده از زمین

با افزایش شهرنشینی و ادغام زمین‌های درآمدی با مجتمع‌های شهری، تبدیل ملک برای استفاده غیرکشاورزی اهمیت حیاتی پیدا می‌کند، زیرا چندین قانون ایالتی خرید املاک کشاورزی توسط غیرکشاورزان را محدود می‌کند. ثانیاً، خریدار باید طرح جامع را بررسی کند و اطمینان حاصل کند که ملک مطابق با طرح منطقه‌بندی توسعهافته است – مانند مسکونی، تجاری، صنعتی، عمومی/نیمه عمومی، پارک‌ها و فضاهای باز و غیره. در مواردی که کاربری واقعی با آن متفاوت است. منطقه بندی ابلاغ شده، اخذ دستور از سازمان برنامه‌ریزی شهری مبنی بر اجازه تغییر کاربری زمین، الزامی است.

تاییدیه های ساخت‌وساز پیش از خرید ویلا در سوادکوه

برای خرید آپارتمان یا زمین با ساختمان ساخته‌شده، خریدار باید نقشه / نقشه ساختمان مورد تایید شهرداری محلی را به‌همراه مصوبات صادره از دولت، مراجع قانونی و نظارتی برای تامین تأسیسات زیربنایی، آب، فاضلاب، برق مورد بررسی قرار دهد.، ترخیص محیط زیست، تایید ایمنی آتش سوزی و غیره. لازم است از سازنده کپی از NOC ها از ادارات مختلف مانند هیئت آلایندگی، اداره محیط زیست، هیات فاضلاب و اداره هماهنگی ترافیک و هماهنگی که “اعلام عدم تایید” یا اولین مجوز لازم برای ساخت‌وساز ساختمان را تشکیل می‌دهد، درخواست کند.

برای خرید ویلا در کلاردشت مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

گواهی سکونت

اخذ سند سکونت از مرجع ذی‌صلاح قبل از انتقال ملک توسط فروشنده الزامی است. استفاده از ملک بدون احراز سکونت، علاوه بر خطر تخریب ملک، خریدار را در معرض جریمه طبق آئین نامه اجرایی ساختمان قرار می‌دهد.

وضعیت پرداخت مالیات

عدم پرداخت مالیات بر دارایی، هزینه‌ای را برای ملک ایجاد می‌کند که بر بازارپسندی آن تأثیر می‌گذارد. بنابراین، خریدار باید با مقامات شهرداری بررسی کند که فروشنده در پرداخت مالیات دارایی کوتاهی نکرده است.رسید تمام قبوض آب و برق را از فروشنده بخواهید. لطفاً در اینجا توجه‌داشته‌باشید که پس از انتقال ملک به‌نام شما، شما موظف به پرداخت کلیه حقوق معوق در برابر ملک، آب و برق یا موارد دیگر خواهید بود.

جستجو در اداره ثبت فرعی حوزه قضایی یا درگاه اینترنتی رسمی وزارت امور شرکت ها (در صورتی که فروشنده یک شرکت باشد) اطلاعات هرگونه بار ثبت‌شده در ملک را نشان می‌دهد. با احتیاط، خریدار می‌تواند قبل از انجام معامله، آگهی عمومی در روزنامه‌ها صادر کند و در صورت وجود، از اشخاص ثالث ذی‌نفع درخواست مطالبه کند.

برای خرید ویلا در لنگرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

بررسی فیزیکی و دسترسی به ملک

خریدار ممکن است یک بررسی فیزیکی انجام دهد و وسعت و اندازه‌گیری ملک را تأیید کند. در مورد زمین، شناسایی و تعیین حدود و دسترسی به ملک و همچنین تعیین سایر ویژگی‌های فیزیکی که ممکن است مانع بهره‌مندی از ملک شود، توصیه می‌شود.

خطرات خرید ملک بدون بررسی دقیق

تا زمانی که شما کاملاً از اعتبار فروشنده مطمئن باشید و مالکیت او بر دارایی به‌طور مقتضی با شواهد اسنادی ثابت شده باشد، خریدار باید صرف نظر از اینکه چقدر سودآور به‌نظر می‌رسد از وارد شدن به معامله اجتناب کند. گاهی افراد سعی می‌کنند املاک مورد مناقشه را با قیمت پایین بفروشند. این چشم‌انداز ممکن است در ابتدا جذاب به‌نظر برسد، اما در نهایت به یک سردرد بزرگ تبدیل خواهد شد. همچنین هرگز با فروشنده‌ای که از شما می‌خواهد برای صرفه‌جویی در مالیات از پول حساب نشده برای خرید استفاده کنید، درگیر نشوید. این همچنین می‌تواند منجر به مشکلات زیادی در آینده شود.

برای اجاره ویلای ییلاقی در مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

چند نکته سریع برای خریداران:

هرگز قبول نکنید که روی خط نقطه چین امضا کنید، بدون اینکه خودتان تحقیق کنید.

حتی اگر یک نماینده یا یک توسعه دهنده توسط افرادی که شما را می‌شناسند توصیه شده است، شناسه RERA و ثبت نام آنها را بررسی کنید.

هرگز موافقت نکنید که به‌جای تخفیف مالیاتی، پول را به رنگ سیاه ارائه دهید.

با خرید/فروش ملک از طرف شخص دیگری موافقت نکنید.

اهمیت بررسی قبوض برق هنگام خرید ملک

برخی از اسناد ساده مانند قبوض چند ماهه برق مالک خروجی ملک و همچنین خریدار به تعیین وضعیت پولی و همچنین مالکیت فروشنده و خریدار کمک می‌کند.

اهمیت گواهی هنگام خرید ملک

ختا سندی است که نشان می‌دهد ملک طبق قوانین محلی، نقشه ها و مقررات مجاز ساخته‌شده است. بررسی اعتبار و وضعیت قانونی در هنگام خرید ملک بسیار مهم است. هنگام ثبت ملک جدید و همچنین نقل و انتقال ملک، گواهی ختا الزامی است.

برای خرید ویلا در چابکسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

اهمیت سند فروش در هنگام خرید ملک

سند فروش یکی از مهمترین اسنادی است که مبنای اثبات قانونی فروش و انتقال مالکیت ملک مورد نظر قرار می‌گیرد. سند فروش دارای اطلاعات دقیق ملک مورد نظر است و این اطلاعات متقابلاً توسط خریدار و فروشنده تصمیم‌گیری می‌شود. سند شامل جزئیاتی مانند شرایط و ضوابط، قیمت فروش ملک و غیره است.

اسنادی که باید قبل از خرید ویلا در سوادکوه برای فروش مجدد بررسی شوند

خریداران بالقوه خانه که قصد خرید ملکی را برای فروش مجدد دارند، باید به موارد و قوانین خاصی توجه‌داشته‌باشند تا تصمیمی آگاهانه بگیرند. اولاً، کلیه اسناد مورد نیاز در هنگام فروش اولیه ملک در مورد فروش مجدد ملک نیز مورد نیاز است. اگر شخصی در حال خرید آپارتمان در مجتمع مسکونی است، اصل سند فروش و سهم جامعه از گواهینامه اسناد بسیار مهمی است که باید در نظر گرفته‌شود.

خریدار خانه باید بررسی کند که آیا ملک دارای طرح ساختمانی تایید شده از سوی مقامات محلی است یا خیر.

همچنین باید گواهی مالکیت را درخواست کرد. سند از طرف سازنده برای مالک اول صادر می‌شود و در صورت فروش مجدد مجدداً صادر نمی‌شود. با این حال، فروشنده باید همان را به خریدار جدید تحویل دهد.

برای ساخت ویلا سنتی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

باید اطمینان حاصل شود که فروشنده تمام بدهی های معلق به جامعه یا علیه خانه را تسویه کرده است.

همچنین گواهی تحمیل یک سند حیاتی است که ثابت می‌کند ملک هیچ‌گونه تعهد مالی و قانونی ندارد. گواهی را می‌توان از اداره ثبت که در آن ثبت ملک انجام‌شده است دریافت کرد.هنگام انتخاب ملک فروش مجدد، خریداران باید سند جهش را بررسی کنند و یک کپی از قراردادهای ثبت‌شده قبلی دریافت کنند.

نتیجه‌گیری

خرید ویلا در سوادکوه یا در هر محلهای از شمال کشور نیاز به رعایت این نکات دارد و اگر میخواهید پس از خرید ملک دچار مشکل نشوید باید این نکات را رعایت کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×