گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای مراقبت از فضای سبز ویلا در زمستان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
مراقبت از فضای سبز ویلا در زمستان

مراقبت از فضای سبز ویلا به خصوص در فصل زمستان بسیار اهمیت بیشتری دارد. در صورتی که حواس‌تان به این موضوع نباشد باعث خواهد شد محیط‌زیست شما دچار خدشه شود.

محیط‌زیست زودتر از هر جاندار زندهای آمدن فصل زمستان را متوجه می‌شود. این را می‌توان از خشک شدن برگ‌های درختان و تغییر شکل طبیعت متوجه شد. برف‌های گاه و بیگاه زمستانی که شروع به باریدن می‌کنند و با سفیدپوش کردن همه‌جا شکل تازه‌ای از طبیعت را نمایان می سازد خبر از آمدن فصل تازه‌ای می‌دهد که باید بیشتر از همیشه در آن هوای طبیعت را داشت. فضای سبز ویلا نیز جزوی از این طبیعت است که در فصل زمستان باید حواسمان به آن باشد و مراقبت درستی را از آن به عمل آوریم. لازمه داشتن طبیعتی شاداب و زیبا در بهار مراقبت درست از فضای سبز ویلا در زمستان است. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین نکاتی که در زمستان باید برای مراقبت از فضای سبز ویلا اجرا کرد را بررسی کنیم بنابراین همراه ما باشید.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نکاتی پیرامون فضای سبز ویلا در زمستان

در صورت بارش برف سنگین شاخه‌های درختان را تکان دهید

چنانچه برفی سنگین شروع به باریدن کرد سعی کنید دائما با استفاده از چوب‌های بلند و یا تجهیزات مکانیکی مخصوص برف‌های نشسته روی شاخه ها را بتکانید تا برف‌های انبوه شده روی شاخه درختان به زمین ریزد و اینگونه از شکسته شدن شاخه درختان جلوگیری کنید. چنانچه نسبت به این موضوع بی تفاوت باشید بی‌شک با صحنه‌ای دلخراش از شاخه‌های شکسته و افتاده بر زمین به‌دلیل حجم بالای برف روبه‌رو خواهید شد.

اگر کاشت نشاء پاییزه را فراموش کرده‌اید در زمستان اقدام کنید

گاهی اوقات ممکن است قصد داشته‌باشید نشا های پاییزه همچون بنفشه، مینای چمنی و گل همیشه بهار را در پاییز کاشت کنید اما به هر دلیل انجام این کار را از یاد ببرید. همانطور که می‌دانید زمان اصلی کاشت گل‌های بهاری در پاییز است. با این حال می‌توانید در نیمه دوم اسفندماه نیز برای کاشت این نشاها اقدام کنید. در صورت لزوم نیز می‌توانید کاشت های پاییزه را هم در این زمان بررسی کنید و در صورت خشک شدن نشاها آن‌ها را دوباره بکارید.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

از برگ‌های خزان زده کمپوست بسازید

بدون شک در فصل پاییز حجم زیادی از برگ‌های خزان زده بر کف محوطه ویلا و یا درون باغچه‌ها تجمع می‌کنند. شما می‌توانید بقایای این برگ‌های خزان زده را جمع‌آورید کنید و آن‌ها را در گوشه‌ای از باغچه دفن کنید تا تبدیل به کمپوست شود. کمپوست می‌تواند به‌عنوان یک کود گیاهی عالی و مفید برای درختان ویلا و تقویت رشد گیاهان فضای سبز شناخته شود.

روی بستر گیاهان مالچ پاشی کنید

برای جلوگیری از یخ زدن سطح باغچه‌ها و بستر گیاهان بهتر است روی آن‌ها را مالچ پاشی کنید. شما در واقع با این کار از نفوذ هوای سرد و یخ بستن بستر باغچه‌های ویلا در زمستان جلوگیری خواهید کرد.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

گلدان‌ها را در جهت باد قرار ندهید

یکی از مهمترین نکاتی که برای مراقبت از فضای سبز ویلا باید به آن توجه کنید مراقبت از گلدان‌هایی ست که در جهت باد قرار دارند. شما در فصل زمستان بایستی این گلدان‌ها را در جهتی قرار دهید که از باد سرد زمستانی در امان باشند.

همچنین اگر گلدان‌های سفالی در فضای سبز ویلا قرار داده‌اید حواس‌تان باشد که بدنه گلدان‌ها را با استفاده از پارچه ضخیم، گونی یا نایلون بپوشانید چرا که امکان نفوذ هوای سرد از منافذ گلدان‌های سفالی به ریشه ها وجود دارد؛ ریشه هایی که در زمستان به خواب زمستانی رفته‌اند و هوای سرد می‌تواند آن‌ها را بخشکاند. بنابراین بدنه گلدان‌های سفالی را پوشش دهید.

از پوشش نایلونی ضخیم برای گیاهان حساس استفاده کنید

چنانچه در محوطه ویلا و در فضای سبز گیاهانی دارید که ریشه در خاک دارند و نمی‌توانید آن‌ها را مانند گلدان‌ها جابجا کنید سعی کنید از یک نایلون ضخیم برای پوشش دادن این گیاهان استفاده کنید. اینگونه در هوای سرد و یخبندان شب، گیاهان حساس دچار آسیب دیدگی نخواهند شد.

برای اطلاع از قیمت زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

گیاهان حساس را به منزل منتقل کنید

برخی از گیاهان به‌ویژه گیاهان گرمسیری مانند گل کاغذی، یاس رازقی، شمعدانی، بگونیا و نخل بادبزنی به‌هیچ‌عنوان تاب و توان تحمل هوای سرد را ندارند و نمی‌توانند در برابر این هوا دوام بیاورند بنابراین سعی کنید این گلدان‌ها و گیاهان را به فضای منزل انتقال دهید تا از یخبندان های شبانه در امان باشند.

زمان هرس‌کردن درختان را فراموش نکنید

برخی از درختان باید در فصل زمستان هرس شوند. در واقع برای هرس‌کردن این درختان باید به زمان دقیق برای این کار توجه داشت. درختانی مانند نارون، گلابی و سیب باید در روزهای پایانی زمستان هرس شوند بنابراین این زمان را فراموش نکنید.

برای خرید ویلا در نور مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

گیاهان همیشه سبز را در فصل زمستان بکارید

ایجاد جلوه‌ای از درختان خشک شده و گیاهانی که رنگ و رخ سبز خود را از دست داده‌اند در باغچه‌های ویلای قاعدتاً منظره جذابی نیست بنابراین سعی کنید گیاهان همیشه سبز در باغچه‌ها بکارید. شما با این کار زیبایی باغچه‌های ویلا را در فصل زمستان حفظ خواهید کرد و شادابی را به این فضا خواهید بخشید. درختچه‌های کوچک و پرچین های همیشه سبز از گیاهانی مانند پیچ امین الدوله و برگ بو می‌تواند انتخاب خوبی برای زمستان باشد.

از استخر ویلا غافل نشوید

جمع شدن برگ‌های خشک شده در استخر بی‌شک دردسر شما را برای جمع‌آوری آن‌ها زیاد خواهد کرد. مطمئناً شما همیشه حال و حوصله کافی برای این کار نخواهید داشت بنابراین ممکن است برگ ها بعد از چند روز خرد و تجزیه شوند و فیلترهای استخر را مسدود کنند بنابراین نه‌تنها زحمت شما افزون خواهد شد بلکه هزینه‌ای اضافه برای شما تراشیده می‌شود. سعی کنید روی سطح استخر را با یک توری پوشش دهید تا زمانی که برگ‌های خشک و خزان زده سقوط می‌کنند درون این توری رها شوند و جمع‌آوری آن‌ها بسیار ساده‌تر شود.

برای خرید ویلا نوساز در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

در فصل زمستان باید بیش از همیشه حواس‌تان به فضای سبز ویلا باشد. این فضا بی‌شک نیازمند مراقبت و رسیدگی بیشتری در این فصل است. رسیدگی به گلخانه، نظافت باغچه‌های محوطه، چمن کاری و هرس‌کردن درختان می‌تواند از جمله مواردی باشد که در فصل زمستان نیازمند انجام در فضای سبز ویلاست.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×