گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای گردشگری در درفک گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
درفک گیلان

استان گیلان یکی از سرسبزترین و زیباترین استان‌های کشور است که دارای جاذبه‌های زیادی است و به‌همین دلیل سالانه عده زیادی گردشگر به این استان سفر می‌کنند. یکی از جاذبه‌های این استان، درفک گیلان است که جلوتر به‌خوبی با آن آشنا خواهید شد.

برای خرید ویلا در متل قو با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

درفک گیلان کجاست؟

درفک هم نام یک منطقه زیبا و هم نام قلهای است که در آنجا قرار دارد. در اصل اما درفک همان نام قلهای زیبا و دیدنی است که در واقع آتشفشانی خاموش است. قله درفک در 27 کیلومتری شمال شرقی شهرستان رودبار و در دهستان دشتویل قرار دارد.

دلایل جذابیت درفک گیلان

قله درفک در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا قرار دارد و جزئی از رشته کوه البرز مرکزی است. اما چرا درفک این همه برای گردشگران جذابیت دارد؟ دلیل این موضوع را می‌توانید در موارد زیر مشاهده کنید:

برای اجاره ویلای ییلاقی در مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دامنه سرسبز و زیبای درفک گیلان

زمانی که شما می‌خواهید به قله درفک بروید، می‌توانید در دامنه کوه از پوشش گیاهی متنوع و درختان زیبا لذت ببرید ومناظر زیبایی را مشاهده کنید. در دامنه کوه و نیز در مسیر رسیدن به قله شما می‌توانید جاذبه‌های متنوعی را مشاهده کنید.

برای خرید ویلا در چمخاله با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

درختانی که در دامنه این کوه قرار دارند سرسبز و زیبا هستند و مناظر زیبایی را شکل داده‌اند. اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید می‌توانید در این دامنه زیبا و جذاب، عکس‌های دیدنی و قشنگی بگیرید. در دامنه این کوه همچنین کلبه‌هایی وجود دارد که محل سکونت اهالی آنجا در بهار و تابستان است.

پوشش گیاهی متنوع و زیبا

از دیگر جذابیت‌های درفک،پوشش گیاهی آن است. زمانی که شما از دامنه‌های درفک شروع به بالا رفتن می‌کنید به‌خوبی می‌توانید گیاهان مختلفی را مشاهده کنید که در آن مکان‌ها روییده اند. بنابراین در حین گردشگری  در درفک و بالا رفتن از آن می‌توانید پوشش گیاهی زیبا و متنوعی را مشاهده کنید که خود بسیار دیدنی است.

حیات وحش

در درفک، حیوانات وحشی مانند روباه، گوزن و دیگر موارد وجود دارند و شما ممکن است با آن‌ها روبه‌رو شوید. بنابراین باید نسبت به این قضیه مواظب باشید و اگر می‌خواهید چادر بزنید یا در درفک در جایی کمپینگ کنید مواظب باشید. این خود یکی دیگر از جاذبه‌های درفک گیلان است که شما می‌توانید از آن لذت ببرید و اگر در عکاسی حرفه‌ای باشید، از این حیوانات عکس بگیرید.

ییلاقی بودن

از دیگر جذابیت‌های درفک، ییلاقی بودن آن است. با وجود آب‌وهوای خنک و مناظر سرسبز در کنار ابرها و مه شما می‌توانید لحظاتی عالی را در ییلاق درفک بگذارنید. چشم‌اندازهای ییلاق درفک واقعاً زیبا و جذاب است و شما می‌توانید در مه غلیظ و زیبای این ییلاق فرو بروید و لحظات خوش و نابی را سپری کنید. در فصل تابستان،خنکای هوای درفک روح شما را جلا خواهد داد و باعث خواهد شد تا بتوانید حس عالیای پیدا کنید.

برای خرید ویلا در چابکسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در فصل پاییز اما هوا در این منطقه سرد است و باید با خود لباس گرم داشته‌باشید. البته در پاییز هم این منطقه مناظر بسیار زیبایی دارد که نباید آن‌ها را از دست بدهید.

قله درفک گیلان

از دیگر جذابیت‌های منطقه ییلاقی درفک، قله زیبای آن است که برای کوهنوردان و گردشگران جذابیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید از این کوه بالا بروید و به قله برسید باید با خود وسایل کوهنوردی داشته‌باشید. در حین بالا رفتن از این کوه برای رسیده به قله درفک مطمئناً می‌توانید از چشم‌اندازها و منظره ها لذت ببرید و لحظات خوبی را بگذرانید.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد این قله در 2700 متری سطح دریا قرار دارد. این کوه از شرق به کوه‌های پیشکوه می‌رسد و از جنوب به کوه‌های منجیل.

برای ساخت ویلا سنتی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در قله، غار یخی وجود دارد که از دیگر جذابیت‌های منطقه درفک است. البته به‌راحتی نمی‌توان وارد این غار شد و برای وارد شدن به آن نیاز به تجهیزات غارنوردی است. طول غار در حدود 100 متر است. برف زیادی در این غار جمع می‌شود که به یخچال تبدیل می‌شوند و آب آشامیدنی منطقه را تامین می‌کنند.

دشت زیبا

در اطراف قله درفک، دشت زیبایی وجود دارد که می‌توان از آن لذت برد. اگر اهل دشت هستید میتونید لحظات خوشی را در این دشت زیبا سپری کنید. به‌طور کلی در درفک شما هم جنگل خواهید داشت و هم دشت و با یک تیر دو نشان خواهید زد.

اقامت در درفک گیلان

برای اقامت کردن در درفک شما می‌توانید بین چند گزینه انتخاب کنید. در گام اول می‌توانید در طبیعت اقامت اختیار کنید. اگر اهل کمپینگ و چادرزنی هستید می‌توانید در طبیعت و در دشت‌های اطراف درفک اقامت کنید و لحظات خوبی را سپری کنید. گزینه بعدی اقامت در اقامتگاه‌های موجود در منطقه درفک است. شما می‌توانید در اقامتگاه ها و خانه‌های محلی درفک اقامت اختیار کنید و صبح خود را با صدای پرندگان آغاز کنید.

برای خرید ویلا در لاهیجان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

گزینه بعد اقامت در مسافرخانه‌ها و هتل‌های نزدیک به درفک است.شما می‌توانید در این مسافرخانه‌ها و هتل‌ها که امکانات خوبی هم دارند ساکن شوید. شما می‌توانید در هتل و مسافرخانه ساکن شوید و هر زمان که دوست داشتید برای گشت‌وگذار و گردش به منطقه بروید و لذت ببرید. در آخر این که برای گردش در منطقه درفک حتماً وسایل لازم را به‌همراه داشته‌باشید، نکات ایمنی را رعایت کنید،

لباس گرم ( حتی در فصول گرم) به‌همراه داشته داشته‌باشید چون هوا ممکن است برای شما سرد باشد و پیش از سفر از آب‌وهوای درفک مطلع شوید. خرید ویلا برای خیلی‌ها یک آرزوی زیبا است اما دست یافتن به آن دشوار. اگر دنبال این آرزو هستیدو دوست دارید تا در شمال کشور صاحب ویلا شوید، شرکت انبوه‌سازان آرش شرایط بسیار خوبی را برای شما فراهم کرده است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×