گیلان، زیباکنار
0133416

راه‌اندازی سونا و جکوزی در ویلا شمال چگونه است؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-29
سونا و جکوزی در ویلای شمال

راه‌اندازی سونا و جکوزی در ویلا شمال چگونه است؟ داشتن ویلا در شمال کشور آرزوی همه افرادی است که به شمال کشور و طبیعت آن علاقه‌مند هستند.

داشتن ویلای اختصاصی به شما این امکان را می‌دهد تا هر روز در سال که خواستید برای سفر به شمال کشور بروید و نیازی به اجاره ویلا ندارید و  علاوه بر این داشتن ویلای اختصاصی به شما این امکان را می‌دهد تا تجهیزات ویلایتان را در جهت افزایش رفاه خودتان افزایش دهید.

یکی از امکانات جانبی که همه ویلاها آن را ندارند سونا و جکوزی سرپوشیده است. داشتن سونا و جکوزی سرپوشیده در ویلا به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی در هر ساعت از شبانه روز به شنا بپردازید و به قول معروف تنی به آب بزنید و خستگی رفع کنید.

اگر شما هم به فکر ساخت سونا و جکوزی سر پوشیده در ویلایتان افتاده‌اید در ادامه مقاله همراه ما باشید تا تمامی نکاتی را که باید در هنگام ساخت ویلا سرپوشیده در ویلا مد نظر داشته‌باشید با هم بررسی کنیم.

ساخت سونا و جکوزی سرپوشیده

به‌طور کلی روش‌های مختلفی برای ساخت سونا و جکوزی سرپوشیده وجود دارد. نکته مهمی که باید در ابتدا مد نظر قرار دهید این است که ساخت سونا و جکوزی سرپوشیده با استخر متفاوت است و مراحل ساخت این دو مدل از سونا و جکوزی با یکدیگر یکی نیستند.

ساده‌ترین روش‌ها برای ساخت سونا و جکوزی سرپوشیده عبارتند از: ساخت سونا و جکوزی به کمک یک قاب فایبر گلاس و لایه عایق ضد آب پلاستیکی  روی چمن، حفر زمین و دیوار چینی و یا استفاده از غلاف های عایق. برای اینک انتخاب کنید کدام روش ساخت مناسب ویلای شما است باید ابتدا به چند نکته اساسی توجه کنید و براساس این نکات روش ساخت مناسب را برای ساخت ویلایتان انتخاب کنید.

به سونا و جکوزی با چه ابعادی نیاز دارید؟

سونا و جکوزی شما قرار است سرپوشیده باشد یا سرباز؟

فرم و شکلی که برای سونا و جکوزی در نظر دارید چیست؟ قبل از اقدام به ساخت باید نقشه سونا و جکوزی را طراحی و در اختیار داشته‌باشید.

ساخت سونا و جکوزی

امکانات خاصی که برای سونا و جکوزی مد نظر دارید چیست؟

برای ساخت سونا و جکوزی می‌خواهید از جمله موادی استفاده کنید؟

پیش از اینکه برای ساخت سونا و جکوزی دست به‌کار شوید باید جواب تمام سؤالاتی که مطرح کردیم را برای خودتان کاملاً مشخص کنید.

نمی‌شود بدون مشخص کردن نوع مواد برای ساخت و داشتن نقشه مناسب، برای ساخت سونا و جکوزی اقدام کنید.

اگر خودتان تخصص و مهارت کافی در این زمینه ندارید حتماً از افراد ماهر و حرفه‌ای کمک بگیرید. شاید نیاز باشد مبلغی را خرج کنید اما در عوض سونا و جکوزی کاملاً  اصولی خواهید داشت. در ادامه مقاله تمام سؤالاتی که مطرح کرده‌ایم را ب طور کامل و شفاف توضیح می‌دهیم تا جای ابهامی برای شما باقی نماند.

ابعاد سونا و جکوزی

مسلم است که اولین نکته‌ای که در هنگام ساخت سونا و جکوزی باید مد نظر داشته‌باشید ابعاد زمینی است که برای ساخت سونا و جکوزی در ویلا در اختیار دارید.

مسلم است که ابعاد سونا و جکوزی شما در نهایت کاملاً وابسته به متراژ زمینی است که برای ساخت سونا و جکوزی درنظرگرفته اید.

اگر ویلای شما از پیش‌ساخته‌شده است و شما آن را خریداری کرده و بعد به فکر ایجاد سونا و جکوزی در آن افتاده‌اید، ساخت سونا و جکوزی در داخل ساختمان ویلا هزینه بسیار بالایی برای شما دارد، در این جور مواقع ساخت سونا و جکوزی در محوطه باز ویلا بهترین انتخاب برای شما است.

برای ساخت سونا و جکوزی در محوطه ویلا نیز باید توجه‌داشته‌باشید که زمان کافی برای ساخت سونا و جکوزی در اختیار دارید یا خیر.

به‌عنوان مثال ساخت سونا و جکوزی در فصل زمستان در محوطه باز ویلا اصلاً مناسب نیست، بارش باران و برف در فرایند ساخت اختلال زیادی ایجاد می‌کنند.

سونا و جکوزی

لذا در هنگام شروع به‌کار برای ساخت سونا و جکوزی باید توجه‌داشته‌باشید که مدت‌زمان ساخت به فصول سرد که احتمال بازش باران و برف در آن وجود دارد تداخل نداشته باشد.

حال اگر شما در حال ساخت ویلا هستید و می‌خواهید سونا و جکوزی را در داخل ویلا بسازید برای سرپوشیده و یا سر باز بودن ویلا کاملاً مختار هستید و م توانید در حین ساخت نقشه سونا و جکوزی را در داخل ویلا طراحی کنید و همراه با ساخت ویلا، ساخت سونا و جکوزی را نیز پیش ببرید. در این مرحله به متراژی که در اختیار دارید توجه‌داشته‌باشید تا در انتها برای اتمام کار و گرفتن پایان کار دچار مشکل نشوید.

شکل و ساختار سونا و جکوزی

نکته بعدی که در هنگام ساخت سونا و جکوزی باید مد نظر قرار دهید فرم و شکل سونا و جکوزی است. پس از اینکه متراژی که برای ساخت سونا و جکوزی مد نظر دارید مشخص شد باید برای طراحی شکل سونا و جکوزی اقدام کنی.

در حال حاضر سونا و جکوزی ها به‌شکل‌های مختلفی طراحی و اجرا می‌شوند و شما می‌توانید براساس مساحتی که در اختیار دارید یکی از انواع سونا و جکوزی را انتخاب و اجرا کنید. سونا و جکوزی در ویلای شمال

در صورتی که شکل سونا و جکوزی درست انتخاب شود هم باعث صرفه‌جویی در فضا و هم در وقت برای شما می‌شود.

علاوه بر این موارد شما با انتخاب سونا و جکوزی مناسب هزینه کمتری برای طراحی صرف می‌کنید. به‌عنوان مثال سونا و جکوزی های ساده مستطیلی هزینه اجرایی کمتری دارند و برای استفاده حداکثری از فضا مناسب هستند.

سونا و جکوزی

بسیار مناسبی هستند. سونا و جکوزی که به‌صورت هلالی و فرم دار  هستند علاوه بر پیچیدگی در طراحی و اجرا فضایی زیادی را اشغال می‌کنند و بیشتر برای تفریح مناسب هستند یا تمرین حرفه‌ای شنا و غواصی.

پس از اینکه مساحت در اختیار برای ساخت سونا و جکوزی و ابعادی که برای ساخت سونا و جکوزی مد نظر دارید را مشخص کردید نوبت به مشخص کرد امکاناتی می‌رسد که در سونا و جکوزی خودتان به آن‌ها نیاز دارید.

امکانات و تأسیساتی که برای ساخت سونا و جکوزی به‌کار می‌روند با توجه به نوع سونا و جکوزی متفاوت هستند. امکاناتی که  شما می‌توانید در داخل سونا و جکوزی قرار دهید با توجه به نوع سونا و جکوزی و سرپوشیده یا سر باز بودن آن متفاوت هستند.

به‌طور کلی برخی از امکانات باید در تمام  سونا و جکوزی ها قرار داشته‌باشند این امکانات عبارتند از :  پمپ سونا و جکوزی، فیلتر سونا و جکوزی، کلر زن، مبدل گرمایش، پمپ گرمایش، نردبان سونا و جکوزی، سیلیس برای فیلتر آب. سونا و جکوزی در ویلای شمال

مسائل حقوقی برای ساخت سونا و جکوزی سر پوشیده

این موارد باید در تمامی سونا و جکوزی ها قرار داشته باشد علاوه بر این موارد اگر قصد دارید تا به‌صورت حرفه‌ای از سونا و جکوزی استفاده کنید به ابزاری برای تصفیه حرفه‌ای و تخصصی آب نیاز دارید این ابزار عبارتند از:

دستگاه کنترل کلر و کنترل  PH، نانودوزینگ پمپ، چراغ سونا و جکوزی، لوازم جکوزی، پمپ آب جکوزی، پکیج گرمایش و سرمایش سونا و جکوزی، اسکیمر سونا و جکوزی، کفشور سونا و جکوزی، رینگ استیل جکوزی، بلوئر جکوزی، اسکیمر جکوزی، گریل سونا و جکوزی، نازل جکوزی، سرجت جکوزی، چراغ جکوزی، هیتر مناسب برای سونای خشک .

این‌ها مواردی هستند که وجودشان در تمام سونا و جکوزی ها واجب نیست و شما می‌توانید بر اساس نیازی که دارید از این موارد در داخل سونا و جکوزی و در حین فرایند ساخت استفاده کنید.

تمام انواع سونا و جکوزی ها برای ساخت  نیاز به مجوز دارند‌ و  شما باید پیش از اقدام به ساخت  براساس طرحی که برای ساخت ویلا مد نظر دارید برای دریافت مجوز مراجعه کنید.

دریافت مجوز ساخت

برخی از افراد فکر می‌کنند که تنها سونا و جکوزی که برای استفاده عموم افراد ساخته می‌شوند نیاز به مجوز دارند، این تفکر کاملاً اشتباه است و تمامی انواع سونا و جکوزی ها چه خانگی و چه عمومی برای ساخت نیاز به مجوز دارند. سونا و جکوزی در ویلای شمال

ساخت سونا و جکوزی بدون مجوز اصلاً  توصیه نمی‌شود.در هنگام اخذ مجوز باید حتماً مشخص کنید که چه نوع سونا و جکوزی قرار است ساخته شود و جه امکاناتی را شامل می‌شود. اگر سونا و جکوزی ساخته‌شده با مجوز گرفته‌شده مغایرت داشته باشد عملاً مجوز شما باطل است.

شاید این نکته در ابتدا ساده به‌نظر بیاید اما با رعایت آن و داشتن مجوز بسیار راحت‌تر می‌توانید برای ساخت سونا و جکوزی اقدام کنید افرادی که بدون مجوز برای شما سونا و جکوزی می سازند، عواقب پس از آن را به عهده نمی‌گیرند.

ساخت سونا و جکوزی سرپوشیده در ویلا کار تخصصی است و برای ساخت آن باید از افراد خبره و ماهر در این امر کمک بگیرید تا دچار مشکل در حین ساخت و پس از آن نشوید.

بخری از ویلاها از ابتدا دارای سونا و جکوزی سرپوشیده هستند و اگر شما قصد خرید ویلا دارید و دوست دارید سونا و جکوزی داشته‌باشید پیشنهاد ما این است که از ابتدا برای خرید این دسته از ویلاها اقدام کنید.

نتیجه‌گیری

چرا که به هر حال ساخت سونا و جکوزی در ویلا فرایند تخصصی است و به زمان و هزینه نیاز دارد.

مگر اینکه شما ظاهر و فرمی خاص را برای ساخت سونا و جکوزی در نظر داشته‌باشید در این صورت باید در هنگام  خرید ویلا این نکته را مد نظر داشته‌باشید و ویلایی را انتخاب کنید که مساحت کافی برای ساخت سونا و جکوزی را دارا باشد.

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است. سونا و جکوزی در ویلای شمال

مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ میباشد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×