گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی راه‌های محوطه‌سازی برای ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-01-23
محوطه‌سازی

راه‌های محوطه‌سازی برای ویلا پرسشی است که برای بسیاری مالکان ویلا مطرح است. چه‌کنیم این محوطه هم امنیت و هم زیبایی را برای ویلای ما به ارمغان آورد.

خرید ویلا در شمال اغلب به‌منظور ایجاد و داشتن فضای امن و آرامش‌بخشی است که بتواند هر از چند گاهی انسان را در دامن خود گرفته و از اوج نا هنجاری های شهرهای شلوغ به آرامش درون رسانده و افراد را برای روزهای پر مشغله آتی آماده کند. یکی از وجوه بسیار تأثیر گار در ویلاها محوطه ویلا است. قبلا در خصوص معماری و طراحی داخلی ویلاها سخن به میان آمد ولی امروز قصد داریم تا در خصوص راه‌هایی که می‌توان بوسیله آن‌ها یک محوطه رویایی برای وبلای خود فراهم کنید صحبت کنیم.

در واقع محوطه ویلا اولین جایی است از ویلا که در هنگام ورود به آن در چشم خودنمایی می‌کند و زیبایی آن تأثیر روانی زیادی دارد. به‌خصوص اگر شما از جمله افرادی باشید که به فضای طبیعی و استفاده از هوای آزاد حتی برای استراحت اهمیت می‌دهید وجود این زیبایی دو چندان خودنمایی خواهد کرد.

در اصول ویلا سازی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که به آن پرداخته می‌شود موضوع محوطه‌سازی ویلا است. برخی زیبایی محوطه ویلا را تنها چند درخت و یا گل و بوته می پندارند ولی برای داشتن یک محوطه زیبا و اصولی جزئیات زیادی هستند که با رعایت آنها بهترین و زیبا ترین محوطه ویلایی را خواهید داشت.

راه‌های محوطه‌سازی برای ویلا در شمال

محوطه ویلا را چمن کاری کنید

چمن کاری ویلا انواع مختلفی دارد. برخی حتی به‌جای سنگ‌فرش از چمن استفاده می‌کنند. دقیقاً این موضوع هم به‌سلیقه شما بستگی دارد. بهتر است برای محوطقه ویلای خود مکان‌هایی را از قبل درنظرگرفته و این مکان‌ها را به‌عنوان مکان سبز و یا محوطه سبز یولا چمن کاری کنید. برای چمن کاری ویلا هم از چمن طبیعی می‌توان استفاده کرد و هم از چمن مصنوعی. در این روز ها که موضوع صرفه‌جویی در آب مطرح است چمن مصنوعی با مدل‌های مختلف بیشتر خواهان دارد. ضمن اینکه نیاز به نگهداری کمتری هم دارد.

گل کاری و درخت کاری فراموش نشود

حس و حال مناطق طبیعی و شمال کشور بدون وجود درختان خاص این منطقه از کشور و انواع گل‌های رنگارنگ عملاً بی معنی است. اگر به‌دنبال داشتن فضایی رویایی هستید باید از درخت و گل های تزئینی مناسب در محوطه سبز خود استفاده کنید. برخی ضمن استفاده از فضای سبز ویلا برخی از سنگ‌فرش‌ها را هم خالی می‌گذارند تا در لابه لای آنها درخت کاری کنند که البته سلیقه جالب و بی‌نظیری است. البته شلوغ شدن ویلا زیاد از حد هم می‌تواند ذوق شما را کور کند.

داشتن استخر در محوطه ویلا

ویلاهای لوکس و لاکچری را عمدتاًبا داشتن استخر و جکوزی می‌شناسند. شاید این مفهوم خیلی درست نباشد چرا که داشتن حتی یک استخر کوچک در محوطه ویلا حس لاکچری بودن و مدرن‌بودن تنه ابه ویلا نمی‌دهد. در کل وجود یک استخر در دل طراحی ویلا عظمت و نمایی خاص به ویلا می‌دهد  و ساکنین ویلا می‌توانند در زمان  و فصول گرم سال از آنها برای آب تنی استفاده‌کنند.

محوطه ویلا را سنگ‌فرش کنید

بریا ساخت ویلا  از انواع سنگ‌فرش‌ها می‌توان استفاده کرد. اینکه کدام یک از این سنگ‌فرش‌ها را انتخاب می‌کنید کاملاً بستگی به‌سلیقه شما دارد ولی فراموش نکنید که حس پا گذاشتن روی سنگ‌فرش از گذاشتن پا بر روی محوطه آسفالته و یا شنی و خاکی به مراتب بهتر است. سنگ‌فرش تنها جنبه زیبایی ندارد. آنها باعث می‌شوند که از ورود آلودگی به داخل ویلا جلوگیری شود، نظافت ویلا ساده‌تر باشد و احساس استحکارم بهتری به ویلا می‌دهند. بهتر است در انتخاب سنگ‌فرش‌های خود از نوع زبر تر استفاده کنید تا محوطه لیز نشود.

آبنما در محوطه ویلا

افرادی که خاص هستند از آب نماهای فانتزی و رویایی برای جلوه بیشتر به ویلا کمک می‌گیرند. آب‌نما کلا به روحیه ساخت ویلا کمک زیادی می‌کند. هر گاه آب‌نما ها شروع به‌کار می‌کنند انگار ویلا زنده شده و با شما سهن می‌گوید و بوی نم باران و حس بهاری  و نشاط در همه‌جا پراکنده می‌شود. این موضوع وقتی زیباتر می وشد که با نورپردازی حرفه‌ای همراه باشد.

از آلاچیق در محوطه ویلا استفاده کنید

البته شاید این موضوع برای ویلاهای بزرگ مناسب باشد. اگر ویلای شمالی شما محوطه بزرگی دارد از آلاچیق‌های جذاب در محوطه استفاده کنید. از این آلاچیق‌ها برای سرو ناهار و شام، دراز کشیدن در بیرون اتاق‌ها و … می‌توان استفاده کرد. در بین این آلاچیق‌ها میز و صندلی تعبیه کنید و از محوطه زیبایی که ساخته‌اید لذت ببرید. حتی می‌توانید سایبان خودرو ها را به‌صورت آلاچیق طراحی کنید.

از گلدان در جاهای مختلف ویلا استفاده کنید

اگر هنرمند هستید و عاشق جذابیت از گلدان‌های رنگارنگ و متنوع در هر گوشه از ویلا استفاده کنید. بر روی لبه‌های استخر، کناره دیوار‌ها، ورودی ها و … جاهای بسیار مناسبی هستند تا با تعبیه گلدان‌های خوش‌رنگ و لعاب جلوه محوطه ویلا را قشنگ تر کنید.

در محوطه ویلا از صندلی و مبلمان خاص استفاده کنید

استفاده از صندلی و مبلمان خاص و شیک محوطه ویلا تنها جلوه زیبا به محوطه ویلا نمی‌دهد. این ابزار باعث می‌شوند تا افرادی  که در ویلا هستند در هر  کجا بتوانند بستر آرامش خود را فراهم کنند.  مبلمان‌های ویلا انواع مختلفی دارند ولی چون در شمال کشور مورد استفاده هستند باید به‌شکلی درنظرگرفته شوند که بتوانند مناسب آب‌وهوای این مناطق باشند. برای این کار هم می‌توانید از مبلمان ثابت استفاده کنید و هم مبلمان متحرک و قابل حمل را به‌کار گیرید تا در هر زمان تغییر دکوراسیون دهید.

تعبیه پارک بازی برای کودکان

اگر از خانواده‌های شلوغ و پر جمعیت هستید و بچه در خانواده زیاد است نباید آنها را فراموش کنید. گوشه‌ای از ویلا را با تجهیزات زیبا و ایمن برای بچه ها درست کنید تا یک شهر بازی دوست‌داشتنی و کوچک برای سرگرمی خودشان داشته‌باشند.

از باربیکیو در محوطه ویلا استفاده کنید

شمال کشور بدون خوردن کباب و جوبه اصلاً معنا ندارد. اما روشن‌کردن آتش در محوطه ویلا و یا بر پا کردن منقل دیگر قدیمی‌شده و قتی می‌توانید از باربیکیوهای مدرن و زیبا در محوزه استفاده کنید. بسته به میزان فضایی که دارید یک یا دو باربیکیو فراهم کرده و در جای مناسب نصب کنید تا در زمان‌های لزوم از آنها استفاده کنید.

شرکت انبوه‌سازان آرش متخصص در راه‌های محوطه‌سازی برای ویلا

شرکت انبوه‌سازان آرش پیشرو در خدمات ساخت انواع ویلا و شهرک‌های ساحلی با مدرن ترین امکانات و تجهیزات آماده ویلا سازی و خدمات خاص طراحی ویلا و محوطه  سازی ویلا با پیشنهادهای فوق‌العاده مدرن و پیشرفته و البته مقرون‌به‌صرفه آماده مشاوره و عقد قرارداد با شرایط مختلف با هم وطنان گرامی است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×