گیلان، زیباکنار
0133416

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
سفید در دکوراسیون داخلی

رنگ سفید رنگی سلطنتی است که استفاده از آن در دکوراسیون داخلی خانه می‌تواند فضایی کلاسیک، شاهانه و اصیل به نمای خانه و دکوراسیون داخلی بدهد. رنگ سفید در واقع یکی از آرامش‌بخش‌ترین رنگ‌ها است که علیرغم خنثی بودنش، می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر روح و روان آدمی بگذارد. برای افرادی که دارای روحیه‌ای لطیف و صلح‌جو هستند استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی می‌تواند تداعی‌کننده حس صلح و آرامش باشد.

اگر نگاهی به عکس‌های قدیمی و خانه‌های کلاسیک بیندازید متوجه خواهید شد که استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی خانه‌های کلاسیک جایگاه ویژه‌ای داشته است. شما می‌توانید رنگ سفید را با یک رنگ دیگر ست کنید و ترکیبی خلاقانه و دلچسب در دکوراسیون داخلی خود ایجاد کنید.

شاید استفاده از رنگ سفید به‌ تنهایی نمای جذاب و دلچسبی به دکوراسیون داخلی شما ندهد، اما کافی است چند تکه از تجهیزات منزل و دکوراسیون داخلی خانه خود را به رنگ سفید درآورید و یک ترکیب شاعرانه با سایر المان‌های منزل ایجاد کنید. اینگونه متوجه می‌شوید که چه اتمسفر مثبتی به خانه شما خواهد آمد. حتی می‌توانید در کنار رنگ سفید از رنگ مشکی نیز در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید. استفاده از هر رنگی در کنار رنگ سفید می‌تواند به جذابیت آن رنگ بیفزاید. دقت کنید که اگر در حال استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی منزل خود هستید، از رنگ‌های متنوع در کنار آن استفاده نکنید و با ترکیب یک رنگ خاص آن هم به‌طور مینیمال در کنار رنگ سفید، جذابیت آن رنگ را افزایش دهید و باعث فوکوس روی آن شوید.

استفاده از رنگ سفید برای بزرگ‌تر جلوه‌دادن اتاق نشیمن و پذیرایی

همانطور که گفتیم رنگ سفید رنگ اصیل و شاهانه‌ای است. کافی است نگاهی به دکوراسیون داخلی قصرهای شیک و کلاسیک دنیا داشته‌ باشید تا متوجه شوید که رنگ سفید چه معجزه‌ای در این قصرها بر پا کرده است و چه عمق و وسعت بی‌نظیری به فضا بخشیده. بنابراین با الهام‌گرفتن از اینگونه فضاها می‌توان برای خانه‌هایی که فضای کوچک‌تری دارند از رنگ سفید در قسمت دیوار، کفپوش و پرده‌ها استفاده کرد تا فضای داخلی خانه را به طرز باور‌نکردنی بزرگ‌تر نشان داد. معجزه رنگ سفید را دست‌کم نگیرید. با استفاده از رنگ سفید در تجهیزات اصلی دکوراسیون داخلی می‌توانید وسعت باورنکردنی و بی‌نظیری به خانه خود ببخشید.

اگر فضای خانه شما چندان نورگیر نیست از رنگ سفید استفاده کنید

رنگ سفید بازتاب درخشان و خیره‌کننده‌ای از نور خورشید را تحویل چشمان شما می‌دهد. همین نکته کافی است تا متوجه شوید که برای خانه‌هایی با نور کم استفاده از رنگ سفید می‌تواند فضا را به فضایی نورانی‌تر و درخشان‌تر تبدیل کند. بنابراین اگر اتاق نشیمن شما نور کافی ندارد و یا می‌خواهید دکوراسیون داخلی شما غرق نورهای سفید و درخشان شود و تابناک‌تر از آنچه که هست به‌ نظر برسد از رنگ‌های سفید در مبلمان و کفپوش استفاده کنید. تأثیر بی‌نظیر آن را خواهید دید.

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی محدودیت انتخاب رنگ را از بین می‌برد

ست‌کرن رنگ‌ها همیشه امری چالش‌برانگیز است. گاهی اوقات چنان در این چالش گیر می‌کنید که مجبور می‌شوید از یک کارشناس حرفه‌ای کمک بگیرید. اما رنگ سفید می‌تواند به‌ راحتی این چالش را برای شما حل کند، چراکه هر رنگی قابل ست‌شدن با رنگ سفید است. به‌عنوان، مثال اگر رنگ مبلمان شما سفید باشد، دیگر هیچ‌گونه محدودیتی در انتخاب رنگ فرش یا پرده نخواهید داشت و می‌توانید با خیال آسوده رنگ دلخواه‌تان را انتخاب کنید. این یکی دیگر از معجزات رنگ سفید است که تمامی محدودیت‌ها را برای ست‌کردن رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی از پیش پای شما بر می‌دارد.

رنگ سفید موجب جلوه‌بخشیدن به رنگ‌های دیگر می‌شود

گاهی اوقات حتی زیباترین رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی به‌چشم نمی‌آیند چرا که در بین دنیایی از رنگ‌ها گم شده‌اند. رنگ سفید اما باعث می‌شود رنگ‌های خاص و زیبایی که برای دکوراسیون داخلی خود برگزیده‌اید بیشتر به‌ چشم بیاید و جلوه‌گری بیشتری داشته باشد. بنابراین اگر می‌خواهید رنگی خاص برای یکی از تجهیزات دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید، سراغ رنگ سفید بروید و رنگ موردنظرتان را با رنگ سفید ترکیب کنید تا جلوه آن رنگ دو چندان شود.

استفاده از رنگ سفید با تناژ گرم

لزوماً منظور ما از رنگ سفید، سفید صدفی یا سفید یخچالی نیست. این رنگ‌ها ممکن است برای دکوراسیون داخلی شما بسیار سرد باشند و یا امروزه چندان مورد توجه نباشند. شما می‌توانید از رنگ سفید با تناژهای گرم همچون سفید کاپوچینویی یا سفید شیری و استخوانی استفاده کنید. این رنگ‌ها علاوه بر اینکه در خانواده سفید قرار دارند، می‌توانند در ترکیب با رنگ‌های گرم همچون رنگ تجهیزات چوبی ترکیبی جذاب و چشم‌نواز ایجاد کنند. یکی از خوبی‌های رنگ سفید این است که می‌توان با افزودن اندکی از رنگ‌های دیگر کمی تناژ گرم به آن داد و در کنار تجهیزات خاص جذابیت آن را چند برابر کرد.

استفاده از رنگ‌های پاستیلی در کنار رنگ سفید

رنگ‌های پاستیلی این روزها طرفداران زیادی را به‌خود اختصاص داده است. در اکثر خانه‌های امروزی شاهد استفاده از رنگ‌های پاستیلی هستیم. رنگ‌های پاستیلی در واقع همان رنگ سفید هستند که اندکی رنگ آبی، صورتی، سبز یا لیمویی به آن اضافه شده است. در خانه‌های مدرن و امروزی از رنگ‌های پاستیلی به میزان زیادی استفاده می‌شود.

اما چه رنگی را می‌توان در کنار رنگ‌های پاستیلی قرارداد تا جلوه‌های آن‌ها را بیشتر کرد؟ رنگ‌های پاستیلی رنگ‌های کم جانی هستند که هاله‌ای از یک رنگ شاد را در خود دارند و برای اینکه به‌چشم بیایند باید در کنار یک رنگ روشن‌تر قرار بگیرند. بنابراین قرار دادن آن‌ها در کنار رنگ سفید می‌توانید ایده‌ای جذاب باشد. اینگونه می‌توان جذابیت و چشم‌نوازی رنگ‌های پاستیلی را نیز در دکوراسیون داخلی به میزان بیشتری به رخ کشید.

رنگ سفید فضای خانه شما را تمیز و درخشان نشان می‌دهد

از آنجایی که رنگ سفید رنگی پاک و درخشان است می‌تواند فضای خانه شما را فضایی تمیز و تابناک نشان دهد. البته باید دقت داشته‌باشید که خانه‌ای با دکوراسیون داخلی که در آن از رنگ سفید استفاده شده نیاز به مراقبت بیشتری دارد. بنابراین باید در مورد تمیزکاری چنین منزلی دقت بیشتری به‌خرج دهید.

ست کردن رنگ سفید و طلایی

اگر تمایلی به استفاده از رنگ‌های دیگر در کنار رنگ سفید ندارید محال است رنگ طلایی را پس بزنید. رنگ طلایی یکی از رنگ‌هایی است که در کنار رنگ سفید درخشندگی دو برابر پیدا خواهد کرد. بنابراین استفاده از رنگ طلایی در کنار رنگ سفید را فراموش نکنید. چنین دکوراسیون داخلی تداعی‌کننده خانه‌های اعیانی و شاهانه خواهد بود. برای اینکه جلوه بیشتری به نمای داخلی خانه خود ببخشید می‌توانید از مجسمه‌های طلایی رنگ در کنار تجهیزات و المان‌های سفید رنگی که برای دکوراسیون داخلی برگزیده اید بهره بگیرید.

استفاده از تابلوهای هنری با رنگ غالب سفید

اگر دیوارهای خانه شما دیوارهایی رنگی است، به‌ ویژه رنگ‌هایی مانند بنفش، قرمز یا سبز، می‌توانید از تابلوهای هنری یا تجهیزات دکوراتیو سفید رنگ برای نصب روی دیوارها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود جلوه این تزئینات بیشتر شود و بیشتر به‌چشم بیایند. تعبیه تابلوهای هنری با رنگ غالب سفید بر روی دیوارهایی که دارای رنگ‌های شاد هستند می‌تواند تمام توجهات را به‌ خود معطوف کند. بنابراین این نکته را فراموش نکنید که رنگ سفید در بین حجم زیادی از رنگ‌های تند و شاد می‌تواند همچون یک الماس بدرخشد و چشم‌ها را خیره به‌ خود نگاه دارد.

 استفاده از مبلمان سفید رنگ

استفاده از مبلمان سفیدرنگ یک چالش بزرگ است که پذیرش آن برابر است با داشتن یک دکوراسیون شیک اما آسیب‌پذیر. کافی است یک سهل‌انگاری کوچک انجام دهید تا مبلمان سفید شما کثیف شود. آن زمان است که از انتخاب رنگ سفید برای مبلمان پشیمان خواهید شد. اما اگر می‌خواهید ظاهری شیک و چشم‌نواز به دکوراسیون داخلی خود بدهید بهتر است از رنگ‌های سفید با تناژ خاص برای مبلمان خود استفاده کنید. به‌عنوان مثال رنگ سفید با تناژ گرم مانند کاراملی یا کاپوچینویی. اما اگر برای انتخاب رنگ سفید برای مبلمان مصر هستید، بهتر است یک دست روکش برای آن‌ها تهیه کنید.

نتیجه‌گیری

استفاده از رنگ سفید در جای‌جای دکوراسیون داخلی می‌تواند باعث چشم‌نوازی و خیره‌کنندگی در آن نقطه شود. رنگ سفید تلالو خاصی از نور را بازتاب می‌دهد که موجب می‌شود چشم‌ها در یک نقطه خاص متمرکز شوند. در سبک‌های دکوراسیون داخلی مینیمال امروزی استفاده از رنگ سفید بسیار متداول است، چراکه در عین وسعت‌بخشیدن به فضا موجب برپاشدن اتمسفری آرام و صمیمانه می‌شود.

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×