گیلان، زیباکنار
0133416

روستای اسپیلی کجاست؟ چگونه به روستای اسپیلی برویم؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
روستای اسپیلی کجاست؟

روستای اسپیلی کجاست؟ اگر هوس گشت‌وگذار در مراتع سرسبز و تماشای اسب‌های وحشی در میانه‌های دشتی فراخ به سرتان زده در حالی که در میان گلزارهای رنگارنگ پیچ‌و‌تاب می‌خورید و انعکاس نور خورشید بر صورت تان شما را بیش از همیشه شاداب می‌کند نیازی نیست به فکر سفرهای دور اروپا باشید! در این سفر می‌خواهیم به مقصد روستای اسپیلی بار و بندیل ببندیم. روستایی که همسایه دیوار به دیوار سیاهکل و لاهیجان است و مقصدی عالی برای سفر های تابستانی ست. سفر به روستای اسپیلی می‌تواند شما را به دنیایی جدید وارد کند که تاکنون تجربه اش نکرده‌اید. پس اگر شما هم مشتاق شده‌اید تا به این روستای زیبا سفر کنید در ادامه با ما همراه باشید.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

روستای اسپیلی که همه از آن سخن می‌گویند کجاست؟

روستای اسپیلی در واقع مربوط به شهرستان سیاهکل است. شهرستانی که اسطوره تاریخ و عظمت گیلان است و به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گیلان معرفی می‌شود. بخش دیلمان که در شهرستان سیاهکل قرار دارد روستایی را در قلب خود جای داده که از بکرترین روستاهای ییلاقی گیلان است. روستای اسپیلی همان روستاست. روستایی که در ارتفاع بیش از دو هزار متری سطح دریا قرار دارد و با آب‌وهوای مطبوع و خنکای دلنشین خود همچون یک آهنربای قوی شما را در فصل‌های گرم سال به‌سمت خود می‌کشاند.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

چگونه به روستای اسپیلی برویم؟

اگر دل توی دل تان نیست که هر چه زودتر به این روستای خوش آب‌وهوا و زیبا سفر کنید ما بهترین مسیر را به شما معرفی خواهیم کرد. بهترین مسیری که می‌توانید خود را به روستای اسپیلی برسانید مسیر لاهیجان به سیاهکل است. در این مسیر رویایی سفر که نه، پرواز خواهید کرد بس که مناظر آن شگفت‌انگیز و زیباست. پیچ‌و‌تاب های این جاده را که پشت سر گذاشتید و به سیاهکل که رسیدید تنها 40 کیلومتر دیگر راه دارید با به روستای ییلاقی اسپیلی برسید. اگر می‌خواهید نمک ماجرا را بیشتر کنید و بر هیجان آن بیفزایید می‌توانید به دیلمان هم سری بزنید که فاصله آن با روستای اسپیلی تنها پنج کیلومتر است اما توصیه می‌کنیم که قبل از هر چیز اول وارد ییلاق زیبای اسپیلی شوید.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

روستای اسپیلی کجاست؟

 

راه دیگری که برای رسیدن به روستای اسپیلی وجود دارد راهی کمتر شناخته‌شده است. این راه از دوراهی لوشان و رستم آباد در اتوبان قزوین رشت شروع می‌شود اما اگر می‌خواهید خود را درگیر باز کردن نقشه و پرس و جوهای مداوم برای پیدا کردن مسیر نکنید بهتر است جاده لاهیجان را در پیش بگیرید.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

روستای اسپیلی کجاست؟

 

از گندمزارهای طلایی دشت تپه ماهور تا روستای اسپیلی

یکی از جذابیت‌هایی که در مسیر روستای اسپیلی وجود دارد دشت تپه ماهور در ابدای دیلمان است که با پوشش استپ کوهی بی‌نظیر خود و دشت‌های زرشک و گون و آلوچه در کنار درخشش و تلالو گندمزارهای طلایی رنگ زیر انوار درخشان خورشید چشمان متعجب و خسته شما را به شکوه زیبایی خود منور خواهد کرد. اینجا خستگی راه معنایی ندارد چرا که هر طرف چشم کار می‌کند درخشش مزارع سرسبز است و درختانی پر بار که می‌توان لذت چیدن میوه‌های وحشی را کنار آن‌ها تجربه کرد.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

روستای اسپیلی کجاست؟

 

دشت‌های شقایق در نزدیکی روستای اسپیلی

اگر می‌خواهید به معنای واقعی کلمه در سرزمینی از گل‌های سرخ شقایق غوطه بخورید توصیه می‌کنیم پار را کمی فراتر از روستای اسپیلی بگذارید به دشت‌های شقایق که در نزدیکی آن است بروید. این دشت‌های زیبای شقایق در واقع در بخش دیلمان قرار دارند که از روستای اسپیلی چندان دور نیست.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

روستای اسپیلی کجاست؟

 

رشد و پیشرفت در روستای اسپیلی

روستای اسپیلی با وجود اینکه یک روستای ییلاقی است اما رشد و پیشرفت بسیار چشمگیری در چند سال اخیر داشته است. به‌محض اینکه وارد روستا می‌شوید با یک میدان کوچک روبه‌رو خواهید شد که انواع حجره‌های کوچک خوار و بار و میوه فروشی را خواهید دید بنابراین می‌توانید هرآنچه که می‌خواهید را از این میدان به ظاهر کوچک اما پر رونق تهیه کنید.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

روستای اسپیلی کجاست؟

 

گویش زیبای دیلمی در روستای اسپیلی

یکی از قوم هایی که امروزه روز در روستای اسپیلی زندگی می‌کنند قوم دیلم هستند. بنابراین جای تعجب نیست که مردمان این روستا به زبان دیلمی گویش می‌کنند. این گویش در واقع از جمله گویش های زبان پهلوی است که قدمت آن به چندین سال گذشته باز می‌گردد. بنابراین می‌توان از اینجا فهمید که مردمان روستای اسپیلی مردمانی با نژاد اصیل هستند که سالیان سال در این منطقه سکونت داشتند. پیدایش نشانه های سکونت در روستای اسپیلی به 150 سال گذشته باز می‌گردد و می‌توان مردمان این روستا را مردمانی اصیل دانست.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

لذت چرخ و تاب خوردن در جنگل‌های زیبای اسپیلی

هرچه جنگل تا به امروز دیده‌اید را فراموش کنید چرا که قرار است به جنگل زیبای اسپیلی بروید. جنگلی پرطراوت و رمز آلود که در فاصله چهل کیلومتری شهرستان سیاهکل به دیلمان قرار دارد. اگر در تابستان راهی این جنگل زیبا شده باشید هوایی که تنفس خواهید کرد و نسیم‌های ملایم و مطبوعی که نوازشگر صورت شماست، بدون شک شما را به تردید خواهد انداخت که آیا در فصل تابستان هستید یا دمدمه های پاییز؟

اما آنچه طبیعت سبز و درخشان جنگل اسپیلی می‌گوید این است که شما در اوج بلوغ طبیعت و در فصل تابستان به سر می‌برید و هوای دل‌انگیز و مطبوع این منطقه حکایت از کوهستانی بودن آن دارد. چشمه سارهایی که آبی خنک و گوارا در قلب آن‌ها جریان دارد و درختانی انبوه و سربه‌فلک‌کشیده که شما را در دنیای رمز آلود خود غرق خواهند کرد. اگر عاشق چشم‌اندازهای بدیع و شنیدن صدای پای طبیعت در چند قدمی خود هستید جنگل زیبای اسپیلی را از دست ندهید. شاید به‌همین راحتی ها نتوانید صدای رقص برگ‌های سبز در باد و نوای دل‌انگیز چشمه سارها را که همچون یک سمفونی زیبا به گوش می‌رسد جایی دیگر پیدا کنید.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

روستای اسپیلی کجاست؟

 

تاریخچه‌‌ای کلی از روستای اسپیلی در یک نیم نگاه

اگر بخواهیم به اولین روزهایی که تمدن در روستای اسپیلی شکل گرفت برگردیم، ماشین زمان ما را به 150 سال گذشته پرتاب خواهد کرد. آن زمان دورانی بود که برای اولین بار ساکنین روستای اسپیلی به قصد سکونت در این روستا به آنجا مهاجرت کردند. آن روزهای پر تب و تاب روزهایی بود که آقا میرزاصادق لاهیجانی زمین‌های روستای اسپیلی را وقف خانه سازی کرد. خانه‌هایی از سنگ و چوب با سقف های شیروانی و سفالی که هنوز آثار زیبای آن در گوشه گوشه از روستا به‌چشم می‌خورد. اینچنین بود که روستای اسپلی به منطقه‌ای برای سکونت خان های سیاهکل و دیلمان تبدیل شد.

بازدید از حمام دیلمان با سفر به روستای اسپیلی

شما که نمی‌خواهید تمام روزهای سفر را در جنگل اسپیلی غوطه بخورید؟ فراموش نکنید که فرصت سفر اندک است و باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد. حمام قدیمی دیلمان از جمله جاذبه‌های دیدنی است که در حوالی روستای اسپیلی قرار دارد. ارتفاع این حمام از سطح دریا بیش از 1400 متر است. معماری این حمام چیزی ست که توانسته آن را برجسته سازد. سه گنبد زیبای بزرگ و دو گنبد کوچک که همنشینی آن‌ها کنار هم معماری زیبا و چشم‌نوازی برای این حمام به‌ارمغان آورده. آثار تاریخی در دیلمان به‌قدری زیاد هستند که می‌توانید یک روز کامل را برای بازدید از آن‌ها کنار بگذارید.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

روستای اسپیلی کجاست؟

چه زمانی از سال به روستای اسپیلی سفر کنیم؟

اگر می‌خواهید در دامان ابرهای سفید رنگ روستای کوهستانی اسپیلی و در میانه دشت‌های فراخ و سرسبز بی محابا خود را رها کنید و لذت تنفس هوای پاک و تازه را در قلب بهشتی زیبا تجربه کنید، فصل بهار و تابستان را برای سفر به روستای اسپیلی انتخاب کنید. در این فصل‌ها می‌توانید از هوای دل‌انگیز و مطبوع روستای اسپیلی بهره‌مند شوید. شنید صدای حرکت نرم و روان آب درون چشمه‌های زلال و غوطه‌ور شدن در دل ابرهای لطیف کوهستان با چشم‌اندازهایی سبز از چمنزارهای باران‌خورده چیزی ست که می‌توانید روح و جان شما را از هر نوع آلایندگی بشوید و جانی تازه به شما ببخشد.

نتیجه‌گیری

روستای اسپیلی که در حقیقت روستایی برای تفریحات خان های دیلمان و سیاهکل بوده امروز روز مکانی برای آغازی دوباره و گشت‌وگذاری پر ماجرا در دل طبیعت مخملین است. این روستا قدمتی بیش از 150 سال دارد و یکی از روستاهای خوش آب‌وهوا و کوهستانی منطقه دیلمان است. فراموش نکنید که می‌توانید در روستای اسپیلی عکس‌هایی زیبا و به یاد ماندنی به‌ثبت برسانید. طبیعتی که همنشین با آثار تاریخی و جاذبه‌های اصیل و تاریخی زیادی در حوالی خود شده است. شما می‌توانید در روزهای سفر از جاذبه‌های تاریخی دیلمان که شمار آن‌ها کم نیست دیدن‌کنید و گشت‌وگذاری در دل تاریخ غنی و کهن این مرز و بوم داشته‌باشید.

 

 

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×