گیلان، زیباکنار
0133416

روش‌های ایجاد گلخانه در ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
ساخت گلخانه کوچک در ویلا

با داشتن یک گلخانه نقلی و سرسبز در گوشه‌ای از محل زندگی خود هیچ‌گاه احساس دلگیری و کسالت به شما دست نخواهد داد چرا که گیاهان به طرز اعجاب انگیزی شادی بخش و نشاط آور هستند و می‌توانند همراه خود انرژی‌های مثبت را در محل زندگی شما به جریان اندازند. بنابراین چه خوب می‌شود اگر بتوانیم خودمان به شخصه با کمترین میزان امکانات و هزینه یک گلخانه کوچک در ویلا برپا کنیم. گلخانه‌ای که آن را با سلیقه خودمان آرایش دهیم و ایده‌های ناب و خلاقانه را در آن پیاده‌سازی کنیم. اما چگونه می‌توان دست به ساخت یک گلخانه کوچک زد؟ در ادامه قصد داریم روش ایجاد گلخانه کوچک در ویلا را بررسی کنیم بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

مراحل ایجاد گلخانه کوچک در ویلا

برای دریافت مجوز اقدام کنید

پیش از اینکه در ساخت و اجرای گلخانه در ویلا قدم از قدم بردارید برای دریافت مجوز اقدام کنید چرا که گلخانه به‌عنوان بخشی جداگانه از ویلا درنظرگرفته می‌شود و اجرا و پیاده‌سازی آن قاعدتاً نیاز به دریافت مجوز دارد. بنابراین از طریق شهرداری اقدام کنید و برای ساخت گلخانه در ویلا مجوزهای لازم را دریافت نمایید.

نور خورشید را در محوطه ویلا جهت گیری کنید

بسیار مهم است که پیش از ساخت گلخانه در محوطه ویلا جهت گیری درستی را از نور خورشید صورت دهید. گلخانه‌ای که قرار است در بخشی از محوطه ویلا برپا کنید نیاز به نور طبیعی خورشید آن هم با جهت گیری درست و اصولی دارد. بهترین نوع جهت گیری برای برپایی گلخانه در ویلا به‌سمت جنوب و جنوب شرق است هرچند که جهت گیری شرقی نیز می‌تواند نتیجه نسبتاً خوبی را رقم بزند.

در انتخاب مکان گلخانه به این نکته بسیار مهم دقت داشته‌باشید که فضای گلخانه باید به‌نحوی باشد که از نور مداوم و تابش مستقیم نور خورشید به مدت حداقل شش ساعت در روز بهره‌مند باشد. چنانچه ویلای شما در منطقه‌ای سردسیر قرار دارد و می‌خواهید گیاهانی همیشه شاداب و تازه داشته‌باشید سعی کنید به هر نحوی که شده با ایجاد سایه‌بان پلاستیکی یا شیشه‌ای آن‌ها را از وزش باد و بارش برف و باران در امان نگاه دارید.

برای ویلا جنگلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پوشش مناسب برای گلخانه‌تان انتخاب کنید

گلخانه‌ای که قرار است در ویلای خود برپا کنید باید یک پوشش مناسب داشته باشد. پوشش‌های متنوعی را می‌توانید انتخاب کنید به‌عنوان مثال شیشه، پلاستیک، ورق های پلی کربنات، اکرلیک، فایبرگلاس و ورق های پلی اتیلن از جمله مواردی هستند که برای انتخاب به‌عنوان پوشش اطراف گلخانه مناسب هستند.

در بین مواد ذکر شده می‌توان ورق های پلی کربنات و صفحات فایبر گلاس را از لحاظ انعطاف پذیری، انتقال نور و عایق در برابر سرما گزینه‌های مناسبی دانست با این حال ممکن است ورق های فایبرگلاس در طول زمان دچار تغییر رنگ شوند. چنانچه می‌خواهید گلخانه‌ای اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه در ویلای خود برپاسازید ما به شما ورق های پلی اتیلن را پیشنهاد می‌دهیم چرا که هم ارزان‌قیمت هستند و نصب آن‌ها در حیاط ویلا بسیار آسان است. دقت داشته‌باشید که این صفحات را با اجسام تیز و برنده تماس ندهید چرا که ممکن است دچار آسیب و پارگی شوند.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

برپاسازی اسکلت گلخانه در حیاط ویلا

اسکلت گلخانه‌های کوچک عمدتاًاز جنس چوب و فلز هستند. چوب می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ای ارزان‌قیمت انتخاب شود با این حال فلز انتخابی بهتر برای آب‌وهوای شمال است چرا که در برابر رطوبت و پوسیدگی دارای مقاومت بیشتری نسبت به چوب است. لوله‌های یو پی وی سی یا همان لوله‌های آب نیز گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای شما خواهد بود. با این حال بهترین گزینه برای آب‌وهوای شمال از نظر مقاومت آلومینیوم است چرا که هم سبک است و برپا کردن آن آسان است و هم در برابر خوردگی بسیار مقاوم است.

کف گلخانه را سامان دهید

کف گلخانه‌ای که قرار است در ویلای خود برپا کنید را باید با استفاده از متریال مناسب ساماندهی کنید. استفاده از متریال‌هایی مانند بتن، شن و سنگریزه، سنگ‌فرش و توری های فلزی می‌تواند گزینه‌های پیش روی شما باشد. شما همچنین می‌توانید کف گلخانه را کف خاکی در نظر بگیرید اما دقت داشته‌باشید که در روزهای بارانی و یا در اثر خیس شدن محوطه گلخانه، کف آن گل آلود خواهد شد. چنانچه می‌خواهید اقتصادی ترین و آسان‌ترین راه برای پوشش دهی کف گلخانه را انتخاب کنید توصیه می‌کنیم که سراغ سنگیریزه بروید چرا که هم زیبایی خاص خود را دارد، هم کارایی آن بسیار مناسب است.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

تعبیه سیستم‌های تهویه در گلخانه

شما بایستی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مناسبی را برای گلخانه ویلای خود خریداری کنید. این سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از هلاک شدن گیاهان در تابستان و از یخ زدگی و منجمد شدن آن‌ها در زمستان جلوگیری می‌کند و همواره باعث ایجاد اتمسفری مطبوع در گلخانه می‌شود. بدین منظور نیاز به خرید تجهیزات پیشرفته و گران‌قیمت ندارید بلکه می‌توانید از پنکه های چرخشی، بخاری برقی و سیستم‌های خورشیدی دست ساز استفاده کنید.

ساخت قفسه های منظم داخل گلخانه

برای اینکه بتوانید گلدان‌های خود را درون گلخانه قرار دهید و به آن‌ها نظم دهید باید اقدام به ساخت طبقات و قفسه های منظم درون گلخانه نمایید. تعداد قفسه هایی که قرار است تعبیه کنید به ابعاد و حجم گلخانه و تعداد گیاهان شما بستگی دارد.

برای خرید زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جمع‌بندی ایجاد گلخانه کوچک در ویلا

با داشتن یک گلخانه کوچک در ویلا می‌توانید اقدام به کاشت انواع گیاهان دلخواه‌تان اعم از انواع سبزی ها، گل‌های معطر، بوته های صیفی جات و درختچه‌های کوچک میوه نمایید. شما از این طریق می‌توانید نیاز خود را به‌طور ارگانیک برآورده سازید و از محصولات گلخانه خود استفاده کنید. بهره‌مندی از کودهای گیاهی، تجهیزاتی مانند رطوبت ساز، سیستم تهویه و سیستم آب دهی به گیاهان می‌تواند شما را در مدیریت گلخانه بسیار کمک نماید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×