گیلان، زیباکنار
0133416

روش‌های دریافت کد رهگیری ویلا و اهمیت آن

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
دریافت کد رهگیری ویلا

از آنجایی که خرید و فروش ویلا یک سرمایه‌گذاری و معامله سنگین محسوب می‌شود، بنابراین انجام آن باید با رعایت اصول و قواعدی باشد که امکان هرگونه کلاهبرداری را از طرفین به‌ ویژه از سمت فروشنده سلب کند. هنگام عقد قرارداد خرید و فروش ویلا و تنظیم مبایعه‌نامه یک کد سیزده رقمی برای طرفین معامله ارسال می‌شود که به آن کد رهگیری می‌گویند.

این کد باید در مبایعه‌نامه و یا همان قرارداد اصلی ذکر شود. طرفین با استفاده از این کد می‌توانند شراط ملک را به‌ طور دقیق مورد بررسی قرار دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا روش دریافت و اهمیت کد رهگیری ویلا را با هم بررسی کنیم.

برای خرید ویلا در بهدشت چمستان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کد رهگیری چگونه صادر می‌شود؟

زمانی که فروشنده و خریدار ویلا برای تنظیم مبایعه‌نامه و عقد قرارداد به دفاتر املاک مراجعه می‌کنند، بعد از تایید شروط قرارداد و صدور مبایعه‌نامه از طرف سامانه ثبت املاک یک کد رهگیری 13 رقمی برای طرفین معامله صادر می‌گردد که به آن کد رهگیری می‌گویند. این کد رهگیری باید در صفحه چهارم مبایعه‌نامه آورده شود تا از جعل سند و کلاهبرداری در طی معامله جلوگیری شود. این کد به شما اجازه می‌دهد تا تمامی جزئیات ویلا از جمله میزان بدهی به شهرداری را چک کنید و تمامی جزئیات را با ادعای فروشنده مطابقت دهید.

برای خرید ویلا استخردار در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

برای صدور کد رهگیری باید اطلاعات هویتی مالک به‌ طور کامل در اختیار مشاور املاک قرار بگیرد تا در سامانه ثبت املاک وارد شود. خریدار و فروشنده هر کدام به یک شاهد نیاز دارند تا در جریان معامله قرار گیرند. اطلاعات شاهدین نیز باید در اختیار مشاور املاک قرار گیرد تا اقدام به‌ ثبت آن نماید. بعد از تکمیل فرم‌های لازم توسط مشاور املاک باید منتظر تایید ماند. زمانی که سامانه اطلاعات واردشده را تایید نمود، یک کد رهگیری به طرفین معامله پیامک می‌شود که دارای سیزده رقم است.

شما برای استعلام مشخصات ویلا باید وارد سامانه ثبت املاک شوید و اطلاعاتی همچون کد ملی، کد رهگیری و کد امنیت را وارد کنید تا قادر به مشاهده جزئیات ویلا باشید.

 

کد رهگیری ویلا مانع کلاهبرداری فروشندگان

در زمان‌های گذشته وقتی که خبری از سامانه ثبت املاک و یکپارچگی سیستم‌ها نبود، کلاهبرداری‌های زیادی در این حوزه صورت می‌گرفت که یکی از آن‌ها فروش یک ملک یا ویلای واحد به چند خریدار در عرض مدت‌ زمانی کوتاه بود. امروزه به‌ واسطه وجود کد رهگیری ویلا خریداران می‌توانند با استعلام این کد در سامانه مربوطه تمامی جزئیات ملک را مشاهده کنند. بنابراین فروشندگان دیگر امکان فروختن یک ویلا به چند نفر را نخواهند داشت و از این طریق کلاهبرداری‌ها کاهش پیدا کرده.

معامله‌ای امن با کد رهگیری

کد رهگیری ویلا در واقع توسط تمامی مراجع قضایی قابل پیگیری است. بنابراین می‌توان در هر زمان و هر مکان اقدام به ردیابی و پیگیری این کد توسط مراجع قانونی نمود. شما دیگر درگیری دوندگی‌های طولانی و دردسرهای مختلف برای پیگیری قانونی نخواهید داشت و تنها با دردست‌داشتن یک کد رهگیری می‌توانید زیروبم جزئیات ویلا را از صفر تا صد پیگیری کنید.

برای خرید ویلا نوساز در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سلب امکان معامله مجدد

یکی از مهم‌ترین مزایای صدور کد رهگیری ویلا سلب امکان معامله مجدد است. در واقع اگر دائم نگران این موضوع هستید که نکند بعد از خرید ویلا، فروشنده تا زمان تحویل اقدام به فروش همزمان ویلا به فرد دیگری نماید، با دریافت کد رهگیری ویلا خیال‌تان از بروز این مشکل و چالش راحت باشد. در واقع با دریافت کد رهگیری ویلا خیال‌تان آسوده خواهد بود که شما آخرین نفری هستید که ویلا به او فروخته شده است.

امکان پیگیری خریدار با کد رهگیری در صورت عدم پرداخت وجه

در مبایعه‌نامه مواردی در قالب شرایط پرداخت هزینه خرید ویلا قید می‌شود که خریدار باید به آن‌ها پایبند بماند. چنانچه خریدار در زمان‌های تعیین‌شده اقدام به پرداخت قسط یا مبالغ تعیین‌شده ننماید، فروشنده‌ این امکان را دارد تا از طریق کد رهگیری اقدام به پیگیری خریدار نماید. فروشنده ویلا می‌تواند با مراجعه به مراجع قضایی علیه خریدار اقدام قضایی نماید.

برای خرید زمین هکتاری در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پیگیری نمودن خریدار در صورت سرپیچی از تخلیه ویلای اجاره ای

چنانچه ویلای خود را اجاره دهید و مستاجر در موعد مقرر اقدام به تخلیه ویلای شما نکند، شما می‌توانید با مراجعه به مراجع قضایی با دردست‌داشتن کد رهگیری اقدام به دریافت حکم تخلیه نمایید. در واقع کد رهگیری ویلا به شما کمک می‌کند تا فرآیند تخلیه را به‌ طور قانونی و سریع پیش ببرید.

جلوگیری از فروش ویلا با نرخ بیشتر

چنانچه مبایعه‌نامه و قرارداد ویلا را با استفاده از کد رهگیری صورت داده باشید، دیگر از بابت بالارفتن نرخ ویلا نگران نخواهید بود. برخی از فروشندگان بعد از عقد قرارداد و تنظیم مبایعه‌نامه اقدام به بالابردن قیمت ویلا می‌کنند. چراکه ممکن است از زمان عقد قرارداد تا زمان انتقال سند فاصله بیفتد و در این مدت‌زمان قیمت ویلا بالا رود. اما با داشتن کد رهگیری چنین حقی از فروشنده سلب خواهد شد.

در واقع فروشنده حق بالابردن قیمت را نخواهد داشت و ویلا با همان قیمتی که در روز عقد قرارداد توافق شده به فروش می‌رسد. این در حالی است که بدون وجود کد رهگیری ممکن است فروشنده زیر قول و قرارهای بین خود و خریدار بزند و نرخ را بالا بکشد که قطعاً به ضرر خریدار است.

برای خرید ویلا کوهستانی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

خرید ویلا نیاز به پرداخت سرمایه‌ای بالا دارد. بنابراین برای خرید ویلا باید بسیار آگاهانه قدم بردارید. دریافت کد رهگیری یکی از مهم‌ترین مواردی است که در پروسه خرید و فروش ویلا باید به آن توجه داشت. وجود کد رهگیری جلوی بسیاری از قانون شکنی‌ها و کلاهبرداری‌ها را می‌گیرد و به شما این امکان را می‌دهد تا معامله‌ای سالم و به‌ دور از حاشیه و قانون شکنی را به‌شکلی امن صورت دهید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×