گیلان، زیباکنار
0133416

3 روش برای سرعت بخشیدن به روند خانه‌تکانی در عید

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
خانه تکانی عید

هرسال با نزدیک شدن عید، مردم شروع به خانه‌تکانی می‌کنند و خانه‌های خود را تمیز و مرتب می‌کنند تا آماده ورود به سال جدید شوند. برای خانه‌تکانی کردن راه‌های مختلفی وجود دارد. برخی‌ها دوست دارند تا هر چه سریع‌تر کارهای خانه‌تکانی در عید را انجام دهند اما چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟در واقع چه روش‌هایی برای سرعت بخشیدن به روند خانه‌تکانی در عید وجود دارد. در این مطلب به این سوال جواب داده شده است.

برای خرید ویلا در کلاچای با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

خانه‌تکانی در عید

برای خانه تکانی کردن با نزدیک شدن ایام عید روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی‌ها آرام خانه خود را تمیز می‌کنند اما عده دیگر به‌دلیل نداشتن زمان یا حوصله نداشتن دوست دارن  تا هر چه سریع‌تر کار خانه تکانی را تمام کنند.برای این که بتوانید روند خانه‌تکانی در عید را سرعت ببخشید در زیر به 3 روش اشاره شده است.این روش‌ها به شما کمک می‌کنندتا در زمان کمتری خانه خود را تمیز و مرتب کنید و آماده سال نو شوید.

برای خرید ویلای تریبلکس در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

1.کارها را گروهی و با هم انجام دهید و هر بخشی از خانه را به یک نفر بسپارید:

همواره به یاد داشته‌باشید که برای خانه تکانی،تنهایی کار کردن باعث زمان‌بر بودن و نیز باعث خسته شدن فرد می‌شود. اگر کارها را به‌خوبی بین افراد خانه تقسیم کنید، کارها به‌شکل بسیار سریع‌تری انجام می‌شوند. متناسب با توانایی و مهارت هر فرد، محیط خانه را تقسیم کنید و تمیز کردن و رسیدگی به هرکدام از آنها را به یکی بسپارید.

برای مثال، کار گردگیری و تمیز کردن حال و  آشپزخانه را بانوی خانه می‌تواند انجام دهد و شستن فرش‌ها و تمیز کردن انباری و جاهایی که نیاز به بلند کردن وسایل وجود دارد را مرد خانه می‌تواند انجام دهد. فرزندان نیز می‌توانند اتاق‌ها را تمیز کنند. همکاری در کنار همدیگربرای تمیز کردن تمام خانه باعث می‌شود تا کارها سریع‌تر انجام شود و هیچ کس هم بیش از حد خسته نشود.

بانوی خانه باید به‌خوبی بر کار افراد دیگر نظارت داشته باشد و از این طریق باعث شود تا همگی کار خود را به‌صورت مرتب و مناسبی انجام دهند. دلیل این که بانوی خانه باید به‌عنوان ناظر بر کارها عمل کنید این است که هیچ کس مانند او به تمیزی خانه اهمیت نمی‌دهد و هیچ کس مانند او نمی‌داند که آیا واقعاً یک مکان در خانه تمیز شده است یا نه.

پس کار تیمی بسیار مهم است و یکی از روش‌ها بری سرعت بخشیدن به روند خانه تکانی برای عید در کنار هم کار کردن است. با انجام این کار به مادر یا همسر نیز نشان می‌دهید که قدردان زحمات او هستید.

2.از بخش‌های کثیف تر خانه شروع کنید:

روش دیگر برای سرعت بخشیدن به روند خانه تکانی در عید این است که شما کارهای سخت را زودتر شروع کنید. برای این کار شما باید خانه تکانی را از بخش‌های کثیف تر خانه شروع کنید. در ابتدا شما انرژی بیشتری دارید پس بخش‌های کثیف تر را زودتر تمیز کنید تا بعداً بخش‌های کمتر کثیف شده را تمیز کنید.

برای مثال جاهایی که نیاز به شستشو و آبکشی دارند را زودتر شروع کنید. جاهایی مثل آشپزخانه که نیاز به شسته شدن و پاک شدن از چربی ها را دارند زودتر آغاز کنید. در کنار تمیز کردن بخش‌های کثیف تر، همچنین شما کارهای دشوارتر را زودتر انجام دهید( برای مثال کار شستشوی فرش‌ها را هر چه زودتر آغاز کنید و آنها را بشویید). پس از انجام کارهای سنگین تر می‌توانید کارهای ساده‌تر و آسان‌تر را انجام دهید.

بخش‌های کثیف تر خانه را می‌توان از طریق همکاری و با کمک هم به‌خوبی و  به‌سرعت تمیز کرد. بخش‌هایی که چندان نیاز به تمیزکاری ندارند به‌راحتی می‌توانند توسط یک نفر تمیز و مرتب شوند. برای مثال اتاق خوابی که فقط نیاز به گردگیری دارد می‌تواند به‌راحتی توسط یک نفر تمیز شود. با این روش شما می‌توانید به روند خانه تکانی در عید سرعت ببخشید. اگر کارها را از بخش‌های تمیزتر شروع کنید، در آخر برای تمیز کردن بخش‌های کثیف تر انرژی کمتری خواهید داشت.

توجه به نکات مهم خانه‌تکانی در عید

پس بهتر است این نکته ها را مورد توجه قرار دهید. در زمان‌هایی کار تمیزی را انجام دهید که زمان بیشتری دارید و می‌توانید وقت بیشتری برای خانه تکانی بگذارید. برای مثال روزهای جمعه و روزهای تعطیل، روزهای بسیار خوبی هستند که می‌توان با کمک هم برای تمیز کردن خانه و آماده کردن آن جهت عید اقدام کرد. خودتان را خسته نکنید. اگر با هم دیگر کار کنید و کار را از بخش‌های کثیف تر و شلوغ تر شروع کنید خواهید دید که با گذشت زمان، کارها آسان‌تر می‌شود و با به پایان رسیدن تمیزی خستگی تان در می‌رود.

برای خرید ویلا پلاک اول جنگل در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

3.بخشی از کارها را به خدمات بیرون بسپارید:

درست که می‌توان همه کارهای تمیزی و خانه تکانی را خودتان انجام دهید اما برای سرعت بخشیدن به روند خانه تکانی در عید می‌توانید کار دیگری هم انجام دهید و آن اینست که شما بخشی از کار خانه تکانی و تمیزی را به خدمات بیرون بسپارید و به اصطلاح کار را برون سپاری کنید. کارهایی مانند شستن فرش‌ها یا موکت ها، گردگیری و دیگر کارها را می‌توان به شرکت ها و مجموعه‌های خدماتی داد.

شستن فرش یکی از کارهایی است که خیلی‌ها دوست ندارند انجام بدهند و برای همین است که به‌راحتی می‌توانید با دادن فرش‌ها به فرش شویی ها کار خود را بسیار جلو بیندازید. اگر هم هزینه اش را دارید می‌توانید اصلاً کار کل تمیزی خانه را به شرکت ها و مجموعه‌های خدماتی بسپارید و خودتان فقط ناظر باشید. با انجام این کار دیگر واقعاً نیازی به هیچ کاری ندارید و خیالتان نیز راحت‌تر است.

اما اگر هزینه اش را ندارید یا علاقه‌ای ندارید و دوست دارید کار تمیزی خانه برای عید را خودتان انجام دهید فقط بخش‌هایی از کار خانه تکانی را به خدمات بیرون بسپارید و بقیه کارها را خودتان در کنار هم انجام دهید.

برای خرید ویلا در نمک آبرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نکاتی درباره خانه‌تکانی در عید

1.حتماً بچه ها را نیز در این کار دخیل کنید: حتماً بچه ها و فرزندان را نیز در این کار دخالت دهید. حتی اگر آنها کوچک هستند نیز کارهای بسیار ساده مانند گردگیری یا آوردن برخی وسایل را به آنها بسپارید. آنها هم با این کار مسئولیت پذیر بار می‌آیند و هم یاد می‌گیرند که باید در کارها به مادر و پدر کمک کنند.

2.کارها را لازم نیست به یکباره انجام دهید: لازم نیست همه انرژی تان را بگذارید و همه کارها را در یک روز یا دو روز انجام دهید. شما می‌توانید کار خانه تکانی را در چندین روز و به آرامی و در کنار هم انجام دهید. با این کار، کار خانه تکانی خسته‌کننده هم نخواهد بود و  می‌تواند لذت‌بخش هم باشد.

3.اگر دوست دارید می‌توانید دکور خانه را نیز در هنگام خانه عوض کنید: برای سال جدید می‌توانید دکوراسیون جدیدی برای خانه در نظر بگیرید و آن را در کنار هم پیاده کنید.

4.وسایل اضافه را دور بریزید یا ببخشید: خیلی‌ها هستند که وسایل اضافی خود را به انبار می‌برند شاید روزی به‌کار بیایند و آن روز هم در بیشتر مواقع فرا نمی‌رسد. می‌توانید وسایل اضافهای که دیگر کارایی برای خانه ندارند را دور بریزید و یا اگر به درد کسی می‌خورد آن را ببخشید. برای مثال لباسهای اضافه را می‌توانید به افراد فقیر و نیازمند ببخشید. با این کار هم از دست آنها خلاص شده‌اید و هم کار خیری انجام داده‌اید.

جمع بندی

خانه تکانی یکی از کارهایی است که خیلی‌ها با نزدیک شدن ایام عید انجام می‌دهند. اما برای سرعت بخشیدن به روند خانه تکانی در عید چه کارهایی را می‌توان انجام داد؟ برای سریع‌تر کردن روند خانه تکانی شما باید کارها را به‌صورت گروهی انجام دهید. همه اعضای خانواده باید در کار خانه تکانی حضور داشته‌باشند و نباید همه کارها بر عهده مادر خانواده باشد. در کنار این موضوع، کار خانه تکانی باید از بخش‌های  کثیف تر خانه انجام شود چون انرژی بیشتری وجود دارد. با انجام کار خانه تکانی از بخش‌های کثیف تر و شلوغ تر هر چه به انتها نزدیک می‌شوید کارها آسان‌تر می‌شود. و در نتیجه انرژی روانی بیشتری پیدا خواهید کرد تا کار را تمام کنید.

برای اجاره ویلا در لاهیجان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در کنار دو مورد بالا اگر دوست داشتید می‌توانید برخی از کارها را به خدمات بیرون بسپارید. برای سریع‌تر شدن کار خانه تکانی در عید می‌توانید برخی کارها مانند. شستن فرش و موکت، گردگیری یا جابه‌جایی برخی وسایل را به شرکت ها و مجموعه‌های خدماتی بسپارید. با این روش‌ها شما می‌توانید هر چه سریع‌تر کار خانه تکانی را به پایان برسانید. و آماده شوید تا سال نو مهمان خانه تمیز و زیبای شما شود.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×