گیلان، زیباکنار
0133416

گردشگری مذهبی با زیارت امامزاده‌های ساری

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
زیارت امامزاده‌های ساری

ساری به‌عنوان مرکز استان مازندران از استان‌هایی است که در آن جاذبه‌های مختلفی وجود دارد. برخی از این جاذبه‌ها طبیعی و برخی نیز تاریخی هستند. در این میان امامزاده‌هایی که در شهر ساری وجود دارد جزء جاذبه‌های تاریخی و در عین حال جاذبه‌های مذهبی محسوب می‌شوند. با زیارت امامزاده‌های ساری می‌توان یک نوع گردشگری مذهبی انجام داد. در این مطلب به این موضوع پرداخته شده است.

برای خرید ویلا در ساری با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

زیارت امامزاده‌های ساری

در زمان‌های بنی امیه و بنی عباس، به‌دلیل آن که حاکمان ظالم آنها فرزندان از نسل ائمه و پیامبر را می کشتند خیلی از آنها برای نجات جان خود به ایران پناه می‌آوردند. یکی از بخش‌هایی که در ایران می‌توان امامزاده های زیادی مشاهده کرد، بخش‌های شمالی است. مردم به‌دلیل احترامی که برای این امامزاده‌ها قائل بوده‌اند قبر آنها را زیارتگاه می‌کرده‌اند و برای آن بنایی درخور و شایسته می ساخته‌اند.

برای خرید ویلا استخردار در شمال با کارشناسان بخش فروش هلدینگ آرش در ارتباط باشید.

در شهرهای مازندران نیز شما امامزاده‌های متعددی دارید که یکی از آنها ساری است. و نیز در ساری چندین امامزاده وجود دارد که اگر یک مسافر دوست دارد می‌تواند به آنها سر بزند. در زیر به امامزاده های ساری پرداخته شده است.

اسامی امامزاده‌های ساری

امامزاده عباس

همچنین امامزاده عباس یکی از اماکن مذهبی و نیز جاذبه‌های گردشگری در شهر ساری است. افرادی که به ساری سفر می‌کنند می‌توانند برای زیارت کردن این امامزاده به بلوار امام رضا و سپس به خیابان امامزاده عباس بروند. بنای این زیارتگاه در نوع خود بسیار جالب و دیدنی است.

بدنه اصلی امامزاده یک هشت ضلعی است که در بالای آن کمربندی هشت ضلعی قرار دارد. بر بالای آن کمربند نیز شما یک گنبد هرمی شکل هشت ضلعی را می‌بینید که بر نوک آن یک قندیل طلاکاری شده وجود دارد.

برای خرید ویلا در سرخرود با شرکت انبوه‌سازان آرش تماس بگیرید.

ارتفاع این بنا 30 متر است و قدمت این جاذبه مذهبی و تاریخی به قرن نهم می‌رسد. در ورودی صحن این امامزاده شما یک درب چوبی زیبا و نفیس را مشاهده می‌کنید که در بالای آن یک پنجره مشبک و زیبا قرار دارد و در بالای پنجره نیز یک کتبه‌وجود دارد.

شما می‌توانید با زیارت کردن این امامزاده هم اجر معنوی ببرید و هم اثری تاریخی و زیبا را ببینید که دارای قدمت است.

امامزاده یحیی

امامزاده یحیی از دیگر امامزاده های موجود در شهر ساری است که خیلی‌ها به زیارت آن می‌روند. این امامزاده در میدان ساعت، خیابان جمهوری اسلامی قرار دارد. این امامزاده مدفن امامزاده یحیی است که از فرزندان امام موسی کاظم است. همچنین برادر و خواهر وی( حسین و سکینه) نیز در این امامزاده دفن هستند.

برای خرید ویلا در بابلسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

قدمت این امامزاده احتمالاً به قرن نهم می‌رسد. بنای این امامزاده در نوع خود جالب و زیبا است. هسته اصلی این بنا دارای پلان دایره شکل است که حجمی استوانه‌ای شکل را پدید آورده‌ است.

برج مقبره مذکور با گنبد دوپوسته پوشانده شده که پوسته درونی بر پایه چفتی تیزه دار اجرا شده و بر روی آن گنبد بیرونی به‌صورت رک و ۱۲ ضلعی قرار گرفته ‌است. برای ساخت بنای این امامزاده از اجر، ملات و چوب و دیگر چیزها استفاده شده است. درب ورودی این امامزاده چوبی است.

در ساری می‌توان به‌خوبی این امامزاده را زیارت کرد و یک گردشگری مذهبی کوتاه انجام داد.

امامزاده زین العابدین

امامزاده زین العابدین، مکان مذهبی دیگری در شهر ساری است که می‌تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد. این امامزاده زین العابدین در بلوار امیر مازندرانی، محله طبرسی و خیابان امامزاده یحیی قرار گرفته است. این امامزاده نزدیک به امامزاده یحیی قرار دارد که خود از امامزاده های مشهور ساری است.

برای خرید ویلا نوساز در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اگر دوست دارید می‌توانید به زیارت این امامزاده بروید و لحظاتی معنوی را سپری کنید.

امامزاده ملا مجد الدین

بقعه امامزاده ملا مجدالدین در شهر ساری و در خیابانی به‌همین نام یعنی خیابان ملا مجدالدین قرار گرفته است. بنای قبلی این امامزاده از خشت و گل بوده است که تخریب شده است و بنای کنونی در سال 1380 ساخته‌شده است. می‌گویند که این امامزاده به دعوت مردم و به نمایندگی از امام صادق به ساری آمده است و تا زمان مرگ در این شهر ساکن بوده است.

سراسر بقعه با سنگ ‏هاى مرمر تزیین شده و صورت دو قبر در جانبین بقعه مشاهده مى‏ شود که در سمت راست، قبر ملا مجدالدّین و سمت چپ، قبر امامزاده سلطان محمّد رضا قرار گرفته است. بر بالاى فضاى این دو قبر، گنبدخانه بقعه به قطر شش و ارتفاع شش متر قرار دارد. گنبد بقعه هشت ضلعى (هرمى) و تزیینات آن سفال سرامیکى و رنگ سبز است. درب بقعه، از سمت جنوب باز مى‏ شود و در جنوب بقعه نیز دری برای ورود بانوان تعبیه شده است.

برای خرید باغ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دور تا دور بقعه را پنجره‏هایى جهت نورگیرى تعبیه شده است ‏ و در دیوار جنوبى بقعه، کتیبه‏ اى که حکایت از نامه امام جعفر صادق(ع) به مردم سارى دارد، نصب است. هیچ شی  قدیمى در بقعه مشاهده نمی‌شود و در تعمیرات کلاً از بین رفته است.

همان‌طور که می‌بینید در ساری چندین امامزاده وجود دارد که می‌توان از آن‌ها دیدن کرد و یک گردشگری مذهبی را انجام داد. هرکدام از این امامزاده‌ها مشخصات خودشان را دارند.

سخن آخر

به‌هرحال امامزاده هایی که بنای آن‌ها قدیمی تر و جالب‌تر است برای گردشگران می‌تواند جذاب‌تر باشد. از زیارت امامزاده‌های ساری غافل نشوید تا هم زیارتی کرده باشید و هم چند اثر تاریخی را دیده باشید.

اگر دوست دارید تا در شمال کشور صاحب ویلا شوید پس عجله کنید و شرایط فروش انبوه‌سازان آرش را مشاهده کنید. این فرصت را از دست ندهید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×